Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:33

Ik vind het toch fijner om zelf een label aan te maken :o snap eigenlijk niet zo goed waarom de koper dat aanbiedt,is dat om eventuele oplichting tegen te gaan?

Ik heb een kei leuke vandaag <3

Gisteren kreeg ik 3 reacties op 1 advertentie.
1 persoon sprong er echt uit qua enthousiasme en die heb ik het ook gegund.

Gegevens uitgewisseld,ze betaalde vlot en ik zei dat ik het morgen -is dus vandaag- naar het postkantoor zou brengen.

Nou,ik lig bij de brievenbus schreef ze.

Dus vandaag pakket afgegeven,ik stuur daar bericht over en schrijf er lollig bij dat ze nu moet kamperen bij de brievenbus omdat het weekend er nog tussen zit.

Krijg ik reactie terug ; de tent staat opgezet bij de brievenbus

_O- _O- _O- _O- _O-

Dit soort mensen maakt mp weer leuk. <3

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:40

Ik vind het ook fijner om zelf een label te maken, maar als het iemand is die vaker zadels verkoopt zou het kunnen zijn dat zij een abbo heeft/het zakelijk doet, wat haar weer in de kosten scheelt. Dat zou ik mij nog kunnen voorstellen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:14

Pff ik heb weer iets doms met dhl.
Ging een pakket in de lockers leggen maar bij gebrek aan de extra grote kluis een maatje kleiner geprobeerd maar dat durfde ik niet aan dus doorgereden naar een bemande parcel maar nu kunnen ze hem niet meer scannen.
Baal ervan als ik niet gelijk kan verzenden!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:07

siskeh schreef:
Ik vind het ook fijner om zelf een label te maken, maar als het iemand is die vaker zadels verkoopt zou het kunnen zijn dat zij een abbo heeft/het zakelijk doet, wat haar weer in de kosten scheelt. Dat zou ik mij nog kunnen voorstellen.

Zal dit wss wel zijn.

Mijn man verkocht ook eens wat, aan een bedrijf. Diegene maakte toen ook het label aan omdat dat voor hem gewoon weg goedkoper was. Ging allemaal prima, maar goed ik snap wel dat dat de radars doet rinkelen :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:10

Het veiligste is als degene die het label aanmaakt een screenshot stuurt van de barcode. Ik zou zelf geen linkjes klikken in ieder geval.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:24

Wat kan je tegenwoordig vragen voor een 2ehands fiets? Ik heb een dames en heren erop staan, wel wat oudere fietsen, maar niet catogorie stationfiets. Netjes bij gezet dat ze al even in de schuur staan, 1 heeft 1 lekke achterband. Ik hoger erop gezet dan wat ik er voor wil hebben (€60,- per fiets VP). Geen reacties, alleen nu net een bod van €10,- -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:35

Kun je niet even bandje plakken en ze wassen, denk dat dat wel een boel maakt.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:46

DuoPenotti schreef:

Ze zijn gewoon schoon/gewassen hoor, en nee ik plak zelf helaas niet even een bandje. Maar als de prijs er naar is kan ik me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:54

Mijn ouwe fiets staat erop voor 25,- maar geen reacties ,ja 1 maar die was niet serieus dus ik denk dat de fiets er voorlopig op blijft staan...

Zal ook wel regio afhankelijk zijn of iemand een ouwe fiets zoekt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:07

Ik had min of meer een afspraak gemaakt met kopers, al paar keer gevraagd naar exacte tijd maar geen reactie daarop. Daarna paar dagen stilte dus ik dacht die komen vast niet meer. Jawel hoor, ze waren toch gekomen! Een heel eind rijden voor hun, maar het was precies wat ze zochten. :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:49

Daan13 schreef:
Mijn ouwe fiets staat erop voor 25,- maar geen reacties ,ja 1 maar die was niet serieus dus ik denk dat de fiets er voorlopig op blijft staan...

Zal ook wel regio afhankelijk zijn of iemand een ouwe fiets zoekt.

Zowiezo nu ik verhuisd ben is mijn verkoop tot diepte punt gedaald.

Soms zette ik het dan op andere plaats (waar mijn partner werkt) dan was ik het toch nog kwijt. Maar ivm thuiswerken kan dat helaas ook niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:01

Sanniejtjuh schreef:
DuoPenotti schreef:

Ze zijn gewoon schoon/gewassen hoor, en nee ik plak zelf helaas niet even een bandje. Maar als de prijs er naar is kan ik me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Dacht even met de omschrijving van in de schuur staan dat je bedoelde stoffig. :)

Ja denk dat het een soort van psychologisch dingetje is dat als mensen er meteen gebruik van kunnen maken het gemakkelijker verkoopt.

Maar kan ik mis hebben hoor. :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:07

Nu je erover begint,ik had ooit een ouwe koelkast op mp staan.... Incl hele stoffige foto's :wow:
En geen garantie.

Koelkast was binnenin ook meer grijs/zwart dan creme wit.. *oeps*

En toch binnen een week was die verkocht.

En later kreeg ik nog een berichtje dat die perfect werkt en dat ze er blij mee waren.

Gelukkig keken die door het stof heen :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:50

Soms snap je het niet dat ze het toch willen hebben, hoe komen jullie aan spullen om te verkopen. Of is dat gewoon overtollig huisraad?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:27

Sanniejtjuh schreef:
DuoPenotti schreef:
Dacht even met de omschrijving van in de schuur staan dat je bedoelde stoffig. :)

Ja denk dat het een soort van psychologisch dingetje is dat als mensen er meteen gebruik van kunnen maken het gemakkelijker verkoopt.

Ja snap dat je het zo las. Maar het bedoelde het heel letterlijk, ze staan al 3 jaar werkloos in de schuur namelijk. Ik had dit voor de zekerheid in de advertentie gezet. Ik kan nml niks geks vinden dan die lekke band, maar dat weet ik natuurlijk niet geheel zeker.

Ja dat zal ook zeker meespelen. Misschien doneer ik ze nog wel als ik er niet vanaf kom.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:28

Ik heb hier vorig jaar een oude fiets verkocht. Schoongemaakt en de lelijke plekjes weer zwart gemaakt.
Fiets was binnen een dag verkocht voor de vraagprijs
Ook een duurdere fiets verkocht tijd geleden en die ging ook wel snel.

Fietsen doen het hier in de regio schijnbaar goed

Een fiets met een lekke band zou ik nooit kopen omdat ik hem dan ook niet uit kan testen. Dus zou toch kijken of je hem kan plakken

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:44

marleen_usar schreef:
, hoe komen jullie aan spullen om te verkopen. Of is dat gewoon overtollig huisraad?

De koelkast was een erfenis,de fiets is nog iets uit m'n jeugd.

Inmiddels 10 berichten met een Miep uitgewisseld want ze wil weten hoe ik aan meerdere dezelfde verzorgingsproducten kom.

Het gaat dan om 3 dezelfde producten, waarom is dat zo "verdacht"?

Ik heb het netjes uitgelegd en nu is er stilte van haar kant.
Kreeg echt het gevoel dat ze mij een crimineel vond. -O-

En nog een mooie fantast... :roll:

€ 2,- bieden op een grote fles Rituals geur fles met stokjes...
Fles is nieuw btw

Ja heel realistisch :roll:

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:47

Mijn vriend en ik hebben enige discussie over hoe het "hoort" op marktplaats. Vinden jullie dat koper en verkoper altijd naar elkaar toe moeten komen bij bieden?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:53

Gamova schreef:
Mijn vriend en ik hebben enige discussie over hoe het "hoort" op marktplaats. Vinden jullie dat koper en verkoper altijd naar elkaar toe moeten komen bij bieden?

Née, maar onderhandelen is een kunst en ik hou er bijna altijd rekening mee in mijn eigen vraagprijs. Toch als een verkoper zijn product imo te hoog prijst en niet wil zakken, dan is dat hun goed recht.

Zo ging mijn gesprek onlangs op een 2 maand oude advertentie:

Ik: Hallo M, is het nog steeds te koop?
M: Hoi. Ja hoor!
Ik: Is de vraagprijs nog onderhandelbaar?
M: Nee vaste prijs
Ik: Oké, dan gaat het over, succes met de verkoop!

Er stond overigens niet bij dat het vaste prijs was, maar bieden was uitgezet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:58

Ik probeer als het kan af te dingen.
Maar staat er bij vaste prijs doe ik dat niet. Dat respecteer ik.

Wil ik afdingen vraag ik meestal ook of de prijs onderhandelbaar is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:12

DuoPenotti schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Zonder stof zie je eventuele schade beter. Kan iemand een bod voor zichzelf beter maken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:17

Gamova schreef:

Niet altijd. Wanneer een product met een schappelijke, (tweedehandsmarkt)conforme prijs online staat, dan ga ik niet afbieden.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:27

Gamova schreef:

Nee, als ik mijn prijs laag of scherp genoeg vindt dan ga ik niet lager zitten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:29

In dit geval is het andersom; wij zijn de bieders en vinden dat de verkoper te veel vraagt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:33

Nee. Als ik het dat bedrag waard vind verkoop ik niet voor minder. Dat zou mooi zijn. Omdat iemand bied moet je maar tegemoed komen :=