[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:46

Haha en bedankt he _O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:48

Ailill schreef:
Op de laptop werkt het prima en jij bent 16 jaar ouder, vanaf 45+ is een leesbril verantwoord O:)

Bedankt.. Ik ben 32..:')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:06

Afbeelding

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:12

moonsparkle schreef:
Laurora schreef:
What the f....
dit is dus zogenaamd de slimme laag van de bevolking he, de mensen die straks als hoogopgeleid aangeduid worden, die de politiek in gaan....
Die hadden verdorie van school getrapt moeten worden en een dikke gevangenisstraf voor martelen er bovenop 8)7

Totally agree

Het is trouwens vandaag tien jaar geleden dat er 21 mensen om het leven kwamen en er 625 gewone raakte voor de ingang van de Love parade, iedere keer als ik daar iets over voorbij zie komen raakt het me omdat ik me ergens kan in beelden wat een paniek dat geweest moet zijn.

En een jaar later de storm op Pukkelpop. Ik herinner me nog zo goed dat mijn vriend mij moest beloven, dat als we iemand op de grond zouden zien liggen, dat we die persoon in elk geval recht hielpen! Net omdat ik nog onder de indruk was van de gebeurtenis op Love Parade.
Om de een of andere reden ben ik in een panieksituatie toch praktisch en nuchter ingesteld, het besef sijpelt achteraf binnen. Adrenaline waarschijnlijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:15

Sommige mensen hebben dat inderdaad, praktisch denken. Toen ik nog klein was hadden we een veulen op de boerderij die vast zat in het stroomdraad. Ik heb een veulen nog nooit zo hard horen krijsen. Iedereen stond er geschokt omheen en een van mijn zussen rende gelijk de stallen in, om de stroom uit te zetten.

Niemand anders had daar aan gedacht, iedereen was in paniek.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:42

Tijdens m'n studie tijd had ik kort een vriendje bij die bij een studentenvereniging was geweest. Een bekende, echte ballen daar. De ontgroening heeft ook hij een stukje in het ziekenhuis doorgebracht. Bijna alcohol vergiftiging. En de dingen die hij vertelde.... En trots ookk nog he. Dat het niet erg was, dat het er voor zorgd dat je meer naar elkaar groeit. En juist hierdoor vrienden voor het leven houdt. Z'n pa deed hetzelfde en had nog altijd met z'n dispuut contact. Matties door dik en dun, juist door die vernedering en ontberingen te doorstaan als groepje. Ik vond het ronduit bizar klinken dat je je zo wilde laten vernederen... En dan waren die dingen nog minder erg dan in dit krantenbericht. Bizar dat mensen dit elkaar aan doen en zich laten aandoen. Maar ja, als je tegenstibbeld word je helemaal uitgekotst en eruit gepikt.

Naar dat het zo moet. En bizar dat ze alles dan nog geheim willen houden...
Bevestig wel de vooroordelen. Dat van mij is alweer 15 jaar terug, maar vraag mij af of het erg is veranderd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:46

Het is allemaal wel echt een stuk strenger hoor, gewone ontgroening mag geen alcohol meer gedronken worden en nog meer dingen. Dispuutsontgroeningen zijn daar in tegen buiten de uni bereik en duren soms echt n half jaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:56

Tancreda4 schreef:
Tijdens m'n studie tijd had ik kort een vriendje bij die bij een studentenvereniging was geweest. Een bekende, echte ballen daar. De ontgroening heeft ook hij een stukje in het ziekenhuis doorgebracht. Bijna alcohol vergiftiging. En de dingen die hij vertelde.... En trots ookk nog he. Dat het niet erg was, dat het er voor zorgd dat je meer naar elkaar groeit. En juist hierdoor vrienden voor het leven houdt. Z'n pa deed hetzelfde en had nog altijd met z'n dispuut contact. Matties door dik en dun, juist door die vernedering en ontberingen te doorstaan als groepje. Ik vond het ronduit bizar klinken dat je je zo wilde laten vernederen... En dan waren die dingen nog minder erg dan in dit krantenbericht. Bizar dat mensen dit elkaar aan doen en zich laten aandoen. Maar ja, als je tegenstibbeld word je helemaal uitgekotst en eruit gepikt.

Naar dat het zo moet. En bizar dat ze alles dan nog geheim willen houden...
Bevestig wel de vooroordelen. Dat van mij is alweer 15 jaar terug, maar vraag mij af of het erg is veranderd.

Maar dan ga je toch gewoon niet bij zo’n vereniging? Ik zou er niet eens bij willen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:06

Mij ook niet gezien hoor...

Idioot gedrag.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:08

Sorry maar dat soort mensen hoef ik echt niet als mattie

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:42

Dit zijn echt geen vrienden :n

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:27

Waarom wil je in godsnaam bij zo'n club als ze je martelen, over je heen pissen enz.
Dan zeg je toch, doei tot nooit weer.
Echt ik begrijp al niet de behoefte om aan zoiets mee te gaan doen, om bij zulk naar volk te willen horen.
Even afgezien van deze verschrikkelijk dood.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:53

_Penotti schreef:
Waarom wil je in godsnaam bij zo'n club als ze je martelen, over je heen pissen enz.
Dan zeg je toch, doei tot nooit weer.
Echt ik begrijp al niet de behoefte om aan zoiets mee te gaan doen, om bij zulk naar volk te willen horen.
Even afgezien van deze verschrikkelijk dood.

Ik heb dat ook nooit begrepen. Als het al begint met zo lam moeten zuipen, dan zou het toch al op moeten houden. Ik vind het al knap dat ze het zo lang volhouden, wat een vreselijke dingen hebben ze moeten doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:19

Ik heb het ook nooit begrepen... Ik was ook niet lid van die vereniging trouwens en hij is niet heel lang mijn vriendje geweest ;) Vond het echt een te grote poppenkast allemaal. En snapte echt niet dat hij het op die manier kon zien, als bonding ritueel... En dan ook vooral uitkijken naar het jaar er op dat zij dan de eerstejaars konden vernederen.

Ik zat zelf bij een studievereniging ipv studentenvereniging. En was het eerst in water en daarna in meel happen naar een lolly het enige dat een beetje dichtbij kwam bij een "ontgroening" hahaha. Ik heb die stormbaan toen wel zelf nog even wat aangedikt door ergens water in te rennen met een groepje waar blikbaar veel scherps lag. Dat kostte wat hechtingen en 10 dagen rolstoel :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:47

Als die ontgroeningen niet zo waren wilde ik wel bij een studentenvereniging maar nu bedank ik ook vriendelijk. Zit nu bij een studenten sport vereniging waar je ook actief kan zijn en leuke activiteiten hebt alleen geen ontgroeningen :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:55

Ik heb dat ook nooit begrepen. Maar ik denk dat heel veel jongeren van die leeftijd wel heel gevoelig zijn voor groepsdruk en erbij willen horen. Sneu!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:57

Dat verwacht ik dan eerder bij 13 jarige. Middelbare school.
Op die leeftijd ben je toch wel wat wijzer zou je zeggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:58

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:38

Er is toch ook een dodelijke ontgroening geweest omdat iemand binnen zoveel uur 20 liter water moest drinken?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:22

eclair98 schreef:
Er is toch ook een dodelijke ontgroening geweest omdat iemand binnen zoveel uur 20 liter water moest drinken?

Ja dat zegt mij ook wel iets.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:24

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:07

Jesus, die ontgroening :wow: Hoe kunnen die gozers nog slapen joh? Ze hebben gewoon iemand vermoord. Volgens mij mogen in NL zulke ontgroeningstaferelen niet meer en terecht. Afschuwelijk ook voor die ouders, het zal je kind maar gebeuren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:35

Een verhaal dat ik ook eens hoorde. Niet uit eerste hand, dus aangedikt of niet, echt of niet geen idee. Maar dat een kamer verbouwd was. Je deur mocht je ook nooit op slot doen, want dan was het sowieso raak. Anyway, toen de student zijn kamer binnen wilde gaan kwam hij in een toilet terecht. Ze hadden dus in zijn kamer direct bij binnenkomst een toilet gezet, muurtjes erom. En zo een toilet gerealiseerd. En die was het hele weekend gebruikt door het hele huis. En dan ging het dus om een losse toilet dus alles op het tapijt. En dan zelf het moeten opruimen en opbreken.

Waarom...........

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:36

eclair98 schreef:

Dat was bij Vindicat toch? Die staan ook wel heel slecht bekend, vaker serieus foute dingen bij ontgroeningen en misdragingen in het algemeen.

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:05

Dat was bij Vindicat ja (Groninger studenten vereniging , voor wie de naam niets zegt). Dat gebeurde tijdens mijn studententijd, dat is me toen nog wel bijgebleven dat daar toch wel het nodige over gesproken werd, dus dat was zo'n 15+ jaar geleden. En het staat me bij dat er een paar jaar daarvoor, ook bij Vindicat, ook iemand is overleden door teveel alcohol tijdens de ontgroening. Maar wat ook al gezegd werd, Vindicat heeft ook echt wel een op zichzelf staande reputatie als het om misstanden met ontgroeningen gaat.