elnienjo schreef:De essentiele vitamine B12 zit alleen maar in dierlijke producten. Zonder B12 ga je dood. Lijkt me dus sowieso niet gezond om zo op te groeien. Ook went het darmstelsel dan niet aan normale voeding, dus voor 't zelfde geld zadel je je kind op met allerlei voedingsallergieen. Je kunt niet verwachten dat kinderen er zelf ook voor kiezen vega(n) te worden tenslotte.
Die b12 kan prima uit een vegan supplement. Vleeseters halen hun b12 uit vlees, is het argument. Ja, b12 dat ook bij de dieren is gesuplementeerd omdat ze het zelf minder aanmaken omdat ze opgehokt zijn. Je haalt the middle man dan gewoon weg en neemt zelf het pilletje ipv de koe, die je daarna opeet.
Vegan voor kinderen kan prima, maar je moet wel weten wat je doet en er verstand van hebben. Gelukkig lezen veel vegan ouders zich prima in en weten ze meer van voeding dan een gemiddelde ouder. Ik bedoel, ik ken kinderen die elke dag brood met chocopasta of hagelslag naar school nemen en savonds droge macaroni met hamblokjes omdat ze niets lusten aan saus of groente. De enige groente krijgen ze van de stampot andijvie die ze 2x in de week eten. En spinazie a la crème bij de spaghetti. Dat is hun variatie. Tussendoor een koekje en een appel. Maar daar word niet met scheve ogen naar gekeken en het vegan kind wel, terwijl die vaak veel fruit, groente, bonen, peulvruchten, noten, zaden, pasta's, aardappelen etc binnen krijgen. Maar ook chocola, koekjes, suiker, stroop, ranja, cola, snoepjes. Vegan betekend niet alleen maar groenvoer, maar is vaak wel erg variërend. Dat moet ook wel, wil je alles binnen krijgen.
Maar de vegan sukkels die hun baby alleen sojamelk geven ofzo en rijdt en dan verbaasd zijn dat hun kind zowat doodgaat.. Tja.. Dat zijn gewoon idioten. Die heb je helaas in elke groep.
Vandaag was de 20 weken echo van een vriendin. Ze weet nu wat het is en is heel blij. Ben ook ontzettend blij voor haar. Baby's vind ik sowieso leuker dan oudere kinderen. Ze hebben nog geen eigenwijs weerwoord