Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:24

Hanafubuki schreef:
Zulke schoenen en broek zijn hier in de regio 99.9% van de gevallen de straatjochies zonder opvoeding die meisjes nasissen en fluiten. :) de sportstudenten hier lopen er echt niet met zulke schoenen en broeken bij.

Daar ben ik het echt niet mee eens. Enerzijds omdat de sportstudenten hier best met zulke broeken lopen, en anderzijds dat heel veel die overkomen als straatjochies vaak veel leuker zijn en vriendelijker zijn dan ze credit voor krijgen.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:48

True, mijn oordeel is ook wel gebaseerd op mijn eigen ervaring. Tot nu toe nog nooit een positieve ervaring meegemaakt met zulk geklede jongens (vaak ook niet autochtoon). Hoeveel oneerbiedige voorstellen en opmerkingen ik al naar mn hoofd heb gehad. Dan kweek je wel vooroordelen. En die zijn niet altijd terecht, daarvoor mijn excuses.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:51

Hanafubuki schreef:
True, mijn oordeel is ook wel gebaseerd op mijn eigen ervaring. Tot nu toe nog nooit een positieve ervaring meegemaakt met zulk geklede jongens (vaak ook niet autochtoon). Hoeveel oneerbiedige voorstellen en opmerkingen ik al naar mn hoofd heb gehad. Dan kweek je wel vooroordelen. En die zijn niet altijd terecht, daarvoor mijn excuses.

Dat is niet leuk, maar dan weet je zelf toch hoe oneerlijk en gemeen het is om zoiets te doen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:25

Ik vind mensen die met hun schoenen op de bank zitten allemaal onopgevoed en asociaal. Is toch super ranzig doe even normaal zeg

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:34

Laten we even eerlijk wezen. Iemand in een keurige pantalon met lederen van Bommels zie je nooit zo in de bus zitten.

Daarentegen: nee, ik lig nooit zo uitgebreid in de bus maar op een luie dag ga ik ook gewoon in mijn slobberbroek en makkelijke gympen over straat. Natuurlijk niet als ik voor de klas sta of op stal ben maar voor de rest interesseert het me echt niet wat mensen in de supermarkt van mijn relaxbroek vinden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:41

Diep jammer dit, ik heb 2 treinen nodig om thuis te komen, beide treinen rijden niet :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:45

Nayomie schreef:
Diep jammer dit, ik heb 2 treinen nodig om thuis te komen, beide treinen rijden niet :')

Ah oliebol zeg!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:48

Hier rijdt ook bijna niks vanaf sloterdijk. Even kijken of ik op tijd op mijn werk kom...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:50

Es_ther schreef:
Nayomie schreef:

Ah oliebol zeg!

Ach, als ik 2 uur wacht kan ik wel opgehaald worden gelukkig :D

ierusju schreef:
Hier rijdt ook bijna niks vanaf sloterdijk. Even kijken of ik op tijd op mijn werk kom...

Rijdt heel veel momenteel niet. Zag op www.rijdendetreinen.nl dat er best wel wat storingen etc zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:53

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:08

Meisje stapte net de trein in, waar veel mensen in moesten. Gaat ze in een nog lege vierzits zitten met haar tas op een stoel, haar voeten op een andere stoel en zichzelf op een derde stoel. Omdat twee van haar vriendjes moesten zitten, die achter wat andere mensen de coupé in liepen waar dat asociale meisje was voorgedrongen. Beetje aso :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:01

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:04

Ik zie me al door de trein vliegen met een wissel..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:26

SindyKaya schreef:
Ik zie me al door de trein vliegen met een wissel..

Niet alleen met een wissel... :+

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:35

Jolien87 schreef:
Laten we even eerlijk wezen. Iemand in een keurige pantalon met lederen van Bommels zie je nooit zo in de bus zitten.

Daarentegen: nee, ik lig nooit zo uitgebreid in de bus maar op een luie dag ga ik ook gewoon in mijn slobberbroek en makkelijke gympen over straat. Natuurlijk niet als ik voor de klas sta of op stal ben maar voor de rest interesseert het me echt niet wat mensen in de supermarkt van mijn relaxbroek vinden.

Laten we het sterker maken, twee connducteurs op de maaslijn van Veolia wel! Is nu ondertussen Arriva

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:06

elise21 schreef:
Dat het zo druk is dat mensen moeten staan en iemand doodleuk zijn kinderwagen voor een klapstoeltje zet zodat daar niemand kan zitten :(

Die kinderwagen hoort daar toch gewoon? Dat is in bussen wel zo. Je kunt er zitten maar die kinderwagen of rolstoel heeft echt voorrang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:49

Fennadev schreef:
elise21 schreef:
Dat het zo druk is dat mensen moeten staan en iemand doodleuk zijn kinderwagen voor een klapstoeltje zet zodat daar niemand kan zitten :(

Die kinderwagen hoort daar toch gewoon? Dat is in bussen wel zo. Je kunt er zitten maar die kinderwagen of rolstoel heeft echt voorrang.

De plekken met klapstoeltjes zijn in alle bussen bedoeld voor mensen met kinderwagens of rolstoelen. Juist zodat eventuele begeleiders daar dicht in de buurt kunnen zitten.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:28

Jolien87 schreef:

In de bus? Nee. In de eerste klas in de trein? Ow, jazeker wel :) Ik werk bij de Railcatering en hoevaak er wel niet schijnheilig voeten met fancy schoenen van een rode stoel af gaan als ik een eerste klas coupé binnen kom lopen is bizar..

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:28

Emmaa_ schreef:
Fennadev schreef:

De plekken met klapstoeltjes zijn in alle bussen bedoeld voor mensen met kinderwagens of rolstoelen. Juist zodat eventuele begeleiders daar dicht in de buurt kunnen zitten.

Het was zo dat de kinderwagen makkelijk voor haar gezet kon worden oid. zodat er nog iemand naast haar kon gaan zitten. Als de kinderwagen ergens verderop had moeten staan had ik het inderdaad begrepen :)
Was in de trein overigens

Trouwens ook nog een andere leuke pas gehad. Jonge kerel staat netjes op voor een zwangere vrouw met kinderwagen. Gaat de man van de zwangere vrouw er zitten :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:04

elise21 schreef:
Trouwens ook nog een andere leuke pas gehad. Jonge kerel staat netjes op voor een zwangere vrouw met kinderwagen. Gaat de man van de zwangere vrouw er zitten :')

Wat een banketstaaf :')

Zo had ik dat ook ooit in de bus. Zat helemaal voorin op zo'n losse stoel en een van mijn docenten stapte in, op dat moment ook zwanger. Dus ik stond op voor haar, gaat er bijna gelijk een kerel van max. 25 jaar oud op mijn plek zitten. Kan er nog steeds een beetje pissig om worden maar had toen nog niet de ballen om mijn mond open te doen :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:43

Het moment dat je zowat een tas vol in je giechel krijgt die op iemands rug zit. Die dingen zwenken uit mensen...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:41

Mensen die met het geluid hardop filmpjes gaan zitten kijken.. -:(-

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:27

Es_ther schreef:
Nayomie schreef:
Mensen die, als je op je laptop werkt, ongegeneerd een uur lang blijven staren naar je scherm. Best wel irritant :')

Ja dat.
Daarom doe ik geen belangrijke dingen meer op de laptop. Eerder werkte ik nog wel eens voor stage in de trein, maar dat waren dingen die niemand nog mocht weten dus dan moet je dat ding op een lage helderheid zetten, maar dan kan ik de kleuren niet meer goed zien :')

Ik heb zo'n plaklaagje over mijn laptopscherm dat er voor zorgt dat je er alleen op kan kijken als je er echt recht voor zit. Die zijn best ideaal. Zoiets (let niet op de .co.in, mijn PC denkt als ik aan het werk ben dat ik in india ben door VPN).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:03

Die sprintertjes, SNG, zijn wel kekke treintjes zeg. Zien er best wel tof uit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:49

Niet de schuld van het OV zelf, maar van een paar domme mensen: jongeren die snel nog onder de slagboom gingen en naar de overkant gingen rennen, terwijl de metro al heel dichtbij was. Heeft echt maar weinig gescheeld en de chauffeur van de metro (hoe noem je dat? Machinist, bestuurder?) schrok zich waarschijnlijk een hoedje.