tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2625
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:51

leeslampje schreef:
Stil hier! Is dat positief?

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het weer 'mwah'. Ik dacht dat het wel goed ging omdat ik van alles doe en onderneem. Maar ik merk nu pas dat ik emotioneel nog steeds een wrak ben en alle activiteiten vooral (leuke!!) afleiding zijn. Ik heb nog steeds regelmatig huilbuien als ik even geen afleiding heb, gewoon tijdens het wandelen naar de supermarkt als mijn hoofd afdwaalt. Terwijl we al een half jaar verder zijn... Dus ik heb net m'n therapeut maar gemaild voor wat nazorg-sessies :z


Geef je zelf alsjeblieft de nodige tijd. Zoiets gaat echt op en neer. Daar zit geen vaste verwerkingstijd aan vast. En ontzettend goed dat je je therapeut hebt gemaild, dat is nu eens een sterk staaltje zelfzorg!

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:45

xDenies schreef:
Ik ben wel blij dat ik me nog niet hoef te melden ondanks de drempels die we belopen. Ik zit schijnbaar heel erg in een fase waarin er triggers zijn die trauma's naar boven halen. En dat is fcked up, echt fcked up. Maar uitzetten gaat ook niet. Dus vooral zien hoe we samen die weg kunnen bewandelen en anders zien we het wel.

Niet. de. handdoek. in. de. ring. gooien.


Er zit geen tijd aan vast leeslampje, het gaat met ups en downs en het worden uiteindelijk steeds meer ups. You can do this! :)


Oké. Laat maar.
Het is uitgemaakt via de telefoon, omdat ik belde voor een leuk gesprek.

Arethe
Berichten: 2564
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:55

:knuffel: Ach nee toch, sterkte gewenst.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:57

Ben hier meestal meelezer i.p.v. poster, maar jeetje Denise :( Wat balen... Sterkte :(:)

capopjekop

Berichten: 30710
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:58

Wat ontzettend klote. Sterkte :(:)

miereneter

Berichten: 2625
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:10

xDenies schreef:
Oké. Laat maar.
Het is uitgemaakt via de telefoon, omdat ik belde voor een leuk gesprek.


Och wat k*t voor je, xDenies. :( :knuffel:

Suzanne F.

Berichten: 49560
Geregistreerd: 03-03-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:09

Sterkte!

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:19

Jemig xDenies, wat oliebol. Sterkte en een digitale knuffel :(:)

(En thx allemaal voor de lieve reacties op mijn update. Tijd tijd tijd geven is soms lastig…)

Lachica

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:47

Als hij het op zo'n manier uit maakt zegt dat ook wat over hem. Niet erg volwassen. Veel sterkte ❤️‍

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:24

Dankjulliewel! Ik heb vandaag mijn spullen opgehaald, het was vreselijk. Hartverscheurend. Ik kan het gewoon niet zo goed plaatsen dat iemand zó kan huilen terwijl die zelf de keus heeft gemaakt. We hebben nog bijna twee uur samen tegen elkaar op de bank gelegen, jankend. Ik heb een brief (5 A4tjes getypt.. ik ben echt iemand die z'n gevoel van zich af moet schrijven) achtergelaten waarin ik zijn huissleutel had gedaan en dat was het. Net nog aan de telefoon gezeten met z'n stiefmoeder - ze vinden het allemaal zo vreselijk. Maar het is zijn keus ..

We gaan zien wat er de komende weken gaat gebeuren maar van mij hoeft het allemaal even niet meer. Ik kan bijna niet eten en heb continu jankbuien. Gelukkig kan ik wel redelijk slapen. We komen er wel weer, maar nu zie ik dat zo even niet .. Wat is het vre-se-lijk om voor een laatste keer bij iemand weg te rijden.

En ja we hadden strubbelingen, maar die horen in een relatie. En in principe kan je die ook samen overkomen maar niet als één van de twee keihard de andere kant op rent. Zo oneerlijk ..

Ik ben benieuwd wat de komende dagen in het verschiet heeft.

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:35

xDenies :(:) Wat mooi dat een brief hebt geschreven. Hopelijk kun je het met de tijd accepteren. Komt wel. You got this :*

Beetje herken ik het wel. Vlak voor mijn breuk biechtte m’n ex op dat hij iets heel heel lelijks had gedaan. De hele dag gehuild en gepraat en aan het eind van de dag ging ik even wielrennen om m’n kop leeg te maken. Toen ik terugkwam zat hij huilend in de gang op me te wachten. Hij was bang dat ik niet terug zou komen en dat zou hij vreselijk vinden. Het was hartverscheurend. Vlak erna zette hij een punt achter ons :? Ik begrijp dat nog steeds niet.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:44

leeslampje schreef:
xDenies :(:) Wat mooi dat een brief hebt geschreven. Hopelijk kun je het met de tijd accepteren. Komt wel. You got this :*

Beetje herken ik het wel. Vlak voor mijn breuk biechtte m’n ex op dat hij iets heel heel lelijks had gedaan. De hele dag gehuild en gepraat en aan het eind van de dag ging ik even wielrennen om m’n kop leeg te maken. Toen ik terugkwam zat hij huilend in de gang op me te wachten. Hij was bang dat ik niet terug zou komen en dat zou hij vreselijk vinden. Het was hartverscheurend. Vlak erna zette hij een punt achter ons :? Ik begrijp dat nog steeds niet.


Verwarrend is dat heh! Ik kan het ook niet begrijpen.
Ook een knuffel voor jou! Hoe is het nu met je?

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:31

Tja mannen… :o?

Met mij gaat het wel oké :) Ik kan over een paar weken gelukkig bij m’n therapeut terecht. En ik heb besloten voorlopig afstand van m’n ex te nemen, want het kost me nu nog teveel (ipv dat het me wat oplevert). Die vriendschap die we willen komt later wel, ik kan het nu (nog) niet.

Zijn hier mensen die een issue met vertrouwen hebben overgehouden aan hun breuk?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33898
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:40

Ja ik, heb nu al 3 jaar een super fijne relatie maar vertrouwen blijft een punt. Maar ik vertrouw eigenlijk bijna niemand. Dus niet alleen m’n vriend niet. Ook familie en vrienden blijft lastig door ervaringen uit het verleden. :n

Mijn verhaal kan je in dit topic ook nog wel terug vinden.

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:15

Thx Marlinde, ik ga je posts eens teruglezen. Niet fijn dat vertrouwen na al die jaren nog steeds zo'n ding is in je leven :\

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:43

Nou, beetje gek bericht dit maar ik heb een behoorlijke rollercoaster achter de rug.

Toen ik op jouw post reageerde leeslampje had ik best een verhaal getypt maar door een appje wat ineens in mijn telefoon verscheen heb ik een deel verwijdert.

Toen ik daar weg ben gegaan heb ik de deur dichtgetrokken. Dat moet daar wat harder anders klikt ie er niet goed in maar schijnbaar heb ik dit nóg harder dan normaal gedaan. Ja - was niet mijn bedoeling. En ik had de envelop met de brief en huissleutel op tafel gemietert. Ik ben toen mijn auto in gestapt en jankend naar huis gereden. Echt hartverscheurend gehuild want dit was definitief. Iedereen om je heen lekker happy in de auto, onderweg naar de camping enz. Ik had wel even met mezelf te doen maar op een begeven moment heb je zo alles er uit gegooid en ben je gewoon even verdoofd ..

Blijkbaar op het moment dat ik die deur heb dichtgetrokken is hij huilend op de grond gezakt en kwam alles wat ie achter een deur had weggestopt in een vloedgolf over hem heen. Hij wilde nog achter me aan gaan maar kon gewoon even niet meer op staan. Ik herken dat gevoel, ik had in de auto ook moeite - op de één of andere manier wilt je lichaam in een bolletje rollen en met een deken over je hoofd heen. Hij heeft toen de brieven zitten lezen. Toen ik thuis kwam heb ik nog een appje gestuurd dat ik thuis was, dat ik hem hoor maar absoluut niet kan linken zoveel verdriet + achter je keus staan, maar dat ik het accepteer. Bedoel dat was het.

Dat was het dus blijkbaar niet. Want een goed paar uur later stuurde hij een appje met 'Je hebt gelijk'. Waarop ik twijfelend heb gereageerd met, 'Ik heb gelijk?', waarop het gesprek bleef haken met een 'Ik bel je morgen, goed?'. Fcking hell ..
Gelukkig wel kunnen slapen maar toen de zondag vorderde en de tijd doortikte kreeg ik steeds meer het besef dat hij het wellicht in een opwelling had gezegd en er geen belletje meer zou komen. Of hij zou het doen op de tijd dat ik altijd hem belde, want dan had ik de honden gedaan.

Niets is minder waar. Hij belde net voor de honden en uiteindelijk hebben we bijna 4 uur aan de telefoon gezeten (excl tussendoor even de honden uitlaten) en ik heb alleen maar excuses gehoord en wat een enorme fout hij wel niet heeft gemaakt. Enerzijds wil je dat natuurlijk horen maar anderzijds kon ik het ook even niet goed plaatsen maar na zo'n tijd bellen en luisteren wat hij te zeggen heeft, luisteren naar wat ik te zeggen heb, zijn we beide wel tot de conclusie dat we dit niet gaan opgeven. De situatie wat bij hem de druppel blijkbaar was heeft hij ook volledig verkeerd geïnterpreteerd en het is niet eerlijk hoe hij heeft gehandeld. Er zit bij ons beide een flinke rugzak met dingen vanuit ons verleden en (verkeerde) voorbeelden die we hebben gekregen wat toch voor een paniek reactie heeft gezorgd in de manier hoe hij de situatie zag. Ergens is het best heel interessant. Tijdens het gesprek heb ik nog vaak gedacht van oh wacht nu zwaait het toch om naar nee we blijven uit elkaar. Maar eindconclusie was duidelijk, ik moest het echt van hem horen in die woorden.

Lang verhaal kort. We zetten door en vergeten in zekere zin wat er de afgelopen week is gebeurd en gezegd. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij echt wel even iets heeft om aan te werken. Hij noemde het 'ik heb alles kapot gemaakt', maar dat is niet zo. Als dat zo was dan had ik ook geen telefoongesprek aangegaan of zaterdag voor rede vatbaar. Dan was het gewoon klaar. Maar voor mij had dit niet gehoeven en voor hem nu overduidelijk ook niet. Ik heb natuurlijk wel gezegd dat er weer iets opgebouwd moet worden en dat tijd nodig heeft en vooral ook werk vanuit zijn kant. Het is niet gelijk weer 100% koek & ei, simpel. Dat begreep hij volledig.

Ik ben niets aan het goed praten en sommige zullen me wel een idioot vinden, maar wat er gebeurd is weegt niet op tegenover de fijne 10 maanden die we wel hadden. Ook wel met kleine dingetjes, maar er is hier niemand die mij kan zeggen dat een relatie vlekkeloos verloopt. Het duurde net iets te lang maar hij heeft 100% beseft wat hij ineens kwijt was. En dat is maar goed ook :)

We gaan zien waar ons deels gestrande schip weer verder naar toe vaart. <3

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:57

Ik dacht al dat er een stukje van je post miste!

Maar mooie update xDenies. Hopelijk zetten jullie koers naar mooie bestemmingen samen (om in scheeps-termen te blijven ;) )

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:19

@xDenies tjee wat een verhaal! Hoe gaat het nu?

@leeslampje, En hoe gaat het met jou?

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:31

Niet zo goed helaas. Maar we gaan t wel zien.

Hoop dat t bij jullie allemaal in ieder geval beter gaat.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:52

xDenies schreef:
Niet zo goed helaas. Maar we gaan t wel zien.

Hoop dat t bij jullie allemaal in ieder geval beter gaat.


Hebben jullie weer kunnen herpakken?

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. We zijn nog steeds bij elkaar en het wordt eigenlijk alleen maar beter en leuker. Toch kan ik mezelf nog maar moeilijk geven. Dat onbevangene ben ik een beetje kwijt geloof ik.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:55

Mwah. Ik had aangegeven dat ie echt wel mocht laten zien dat ie er voor wilde gaan. Er is een hoop gezegt en dat zet ik niet zomaar uit mijn hoofd. Maar helaas is hij toch op een zelfde soort voet verder gegaan en mijn roze bril is wel afgeflikkerd. Hij lijkt niet open te staan voor mijn gevoel en telkens als ik deze probeer te uiten loopt het wel uit op een hoop negativiteit.

Nu dus weer en wilde hij alleen zijn dit weekend en "is er even klaar mee". Hij zegt ook dingen die ik zou hebben gezegd die gewoon niet kloppen en andere kunnen beamen en dat voelt weer heel erg als wederom terug bij af, dat ik niet gehoord wordt.

God wat is het moeilijk om ergens mee te stoppen waar je eindelijk van zag dat het zo goed kon gaan. Maar een relatie heb je samen. Ik kan deze relatie niet alleen dragen en ik kan ook geen relatie hebben met iemand waarbij mijn gevoel niet aanwezig mag zijn.

En zo voelt t nu toch heel erg.

Ik herken je gevoel wel. Dat onbevange..

capopjekop

Berichten: 30710
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:08

Het is super lastig om voor jezelf te kiezen als je nog zo gek op iemand bent. Je weet diep van binnen wel wat het beste voor jezelf is, maar de stap zetten kun je pas als je er zelf klaar mee/voor bent. In dat opzicht ben ik m'n ex nog altijd dankbaar dat ie vreemd ging :') dat heeft bij mij toen alles in een stroomversnelling doen belanden. Anders was ik mss ook nog weken doorgemodderd terwijl ik diep ongelukkig was.

Niet open staan voor jouw gevoel en gaslighten zijn toch wel rode vlaggen. Het is zwaar klote waar je nu in zit. Ik hoop voor jou dat hij het licht gaat zien en anders wil ik jou heel veel kracht wensen om voor jezelf te kiezen :(:)

@wabisabi: jezelf helemaal geven is ook lastig. Je bent gekwetst en dat heeft tijd nodig om weer te kunnen vertrouwen. Maar zo te horen heb je iemand die daar niet voor wegloopt.

Ik herken het overigens ook. Maar ik ben er zelf wel blij mee dat ik wat cynischer ben geworden. Geen woorden maar daden. De juiste persoon zal de moeite wel doen om door het muurtje heen te breken. En doen ze dat niet? Dan ben ik liever zonder die persoon

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:50

@xDenies Oh dat is zo moeilijk. Maar wat je zegt is helemaal waar, jou gevoel mag er ook zijn! En inderdaad een relatie heb je met zijn tweeën.
Jij verdient het om gezien te worden. Ook als het even lastig is.

@capopjekop ik heb het inderdaad getroffen :) Ik ben heel blij dat hij mij de ruimte geeft.
Ik hoop dat ik ook cynischer kan worden. :')

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:06

Zo, nu is het definitief uit. Het voelt voor mij heel erg als verspeelde tijd en daar voel ik me meer rot om dan dat ik hem niet meer als vriend heb. Hij heeft de afgelopen dagen zulke gemene dingen gezegd en de silent treatment gegeven dat ik er voor nu ook heel goed klaar mee ben.

Het is vooral kl*te omdat dit 3 jaar heeft geduurd en bijna 11 'echte' maanden (ja ach eigenlijk 10..) en dan glashard zeggen dat je uitkijkt naar iemand waar die echt gek op is. God hij gaat het nog zwaar krijgen. Als ik terug kijk hoeveel ik geïnvesteerd heb, gegeven heb, gedaan heb, iedereen verklaarde me al voor idioot. Nu ik mezelf ook :Y)

capopjekop

Berichten: 30710
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:20

:(:)

Wees niet te streng voor jezelf. Liefde doet rare dingen met mensen en als je het niet nog een kans had gegeven had je je mss altijd afgevraagd of het had kunnen werken.

Ik geloof er heel erg in dat deze dingen je leren wat je wel en niet voor jezelf wil. Een volgende keer zal je vermoedelijk sneller voor jezelf kiezen. Ik herken dat gevoel overigens wel. Ik heb mezelf lang kwalijk genomen dat ik zo lang in een toxische relatie ben gebleven. Inmiddels snap ik de patronen beter en begrijp ik waarom ik het niet eerder uitgemaakt heb. Dat geeft wel een stukje rust.

Kun je er wel goed met je vriendinnen over praten?