Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:18

Resfeber schreef:
Zou iemand feedback op m'n site willen geven? :)
In februari vertrek ik naar Nieuw-Zeeland en wil graag vrienden op de hoogte houden via mijn blog.
Ik ben hier echt een leek in, dus als er tips zijn hoor ik het graag. :D

Link staat in mijn onderschrift.
Gaaf zeg! Mooie Lay-out :j
Zag in je profiel dat je toegepaste biologie studeert (heb ik dat goed? :o ). Wat voor een stage ga je doen in Nieuw Zeeland en voor hoe lang?
Ik ga je blog zeker volgen!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:30

Klopt! Ik ga voor 3,5 maand naar een groot rundveebedrijf.
Daar ga ik een onderzoek opzetten en uitvoeren met als doel de groei van kalveren verbeteren.

@Tazzey: Als het goed is moet de achtergrond zich nu niet meer herhalen. Lag aan het formaat van de achtergrond foto. Dus het is nu een andere achtergrond geworden. :P
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 14-01-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:32

Mijn post van vandaag, een personal update over het einde van mijn stage *\o/* .

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:37

grassie schreef:
connepon85 schreef:
Ik heb ook weer een video gemaakt. Vanaf nu ga ik vaker video's maken:

[ Video ]

Het was echt heel leuk om bij Joyce Heuitink langs te gaan. Vrijdag plaats ik deel 2 om 9.00 uur. Merken jullie verschil tussen blogs of video's met betrekking tot views/positieve reacties etc.?

Wauw connepon85, ik was even aan het teruglezen en toen kwam ik dit tegen. Dat filmpje zit mooi in elkaar, complimenten! Ik klikte het uit nieuwsgierigheid aan en heb het helemaal af gekeken. Super :).

En Marit, ik heb net weer gefascineerd naar je nieuwe post met de creepy pics zitten kijken. Geweldig!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:40

connepon85

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:29

Dank je wel grassie en HippoLogic!

Ik wil nog wel even terugkomen op als iemand nare reacties achterlaat op je blog. Ik zou diegeneblokkeren. Het is immers Jouw blog en als iemand alleen er op uit is om te rellen, zou ik er snel klaar mee zijn.

Zo heb ik een "hater" die ik op een gegeven moment van mijn FB pagina heb geknikkerd. Als diegene reageerde was het altijd negatief en beschuldigde me ook van het kopieren van andere websites. Ik heb toen wel gevraagd of ze wilde aangeven waar ik dat had gedaan omdat ik dat naar mijn weten niet deed, maar daar had ze geen tijd voor :+

Helaas is ze op bokt ook negatief, maarja, daar kan ik niets aan doen.

Maar laten we niet vergeten dat de blog van onszelf is en haters kunnen wat mij betreft *bliep* ;) :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:30

Sorry, Hippologic, ik moest stiekem toch wat lachen... :+
Wel vervelend hoor, dat wel!

Gaaf nieuws trouwens, gefeliciteerd! :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:35

Mijn blogs zouden ze op die manier trouwens niet mogen overnemen; vaak komt het namelijk over alsof het hun eigen blog is. Maar het is wél een compliment! :)

Hadden ze je niet even om toestemming gevraagd?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:47

Ik leg vandaag alles uit over auteursrechten :D
Auteursrechten in de fotografie simpel gemaakt

En heel toepasselijk bij Hippologic nu.. :D Je hebt auteursrecht over je geschreven stuk en om dit stuk te mogen plaatsen hadden ze een licentie moeten aanvragen. Nu maken ze commercieel gebruik van jouw content en dat mag niet! Slordig van Bit :P Daarbij, nog erger, hebben ze het veranderd door het te vertalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:39

Wat leuk Hippologic!
Alleen wel apart dat ze dat zomaar doen zonder van te voren even contact met je op te nemen, is dat niet gebruikelijk?

Claus-trophobic <3

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:14

Leuk Hippologic! Maar ik vind het inderdaad ook niet netjes dat ze geen toestemming gevraagd hebben...
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:18

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:45

Ze hebben er wel netjes een bronvermelding onder geplaatst. Ik kwam gisteren ook een foto van mijn blog elders tegen, met bronvermelding. Ik kan dat wel op prijs stellen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:54

Dat wel inderdaad! En het is natuurlijk wel een eer dat ze je artikel goed vinden :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:18

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:49

@hippologic best vet, maar ze hadden inderdaad toestemming moeten vragen. Een klasgenoot van me had eens een nieuwsprimeur (politicus werd telefonisch bedreigd waar hij bij zat, en hij had het dus opgenomen). RTV Oost heeft dat dus overgenomen op hun website zonder toestemming, en mn docent was echt zo boos, hij zei zo van: "Het is dat we het binnenkort ook bij hun gaan doen, anders hadden we een aanklacht ingediend" (iets in die richting). Als ik jou was zou ik er achteraan gaan, en zeggen dat ze minstens de bronvermelding bovenaan de pagina moeten doen, en anders in de inleiding jou website moeten vermelden.

Ik heb vanmorgen een artikel online gezet over mijn spiegelreflex, en tien minuten nadat het online stond kreeg ik al een reactie van Canon Nederland via Twitter! En de Facebookpagina van mn blog heeft al 28 likes :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:52

Over het toestemming vragen: nee dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben wel een bericht naar hun artikel bij de reacties gezet, daarom wist ik het. Anders had ik het gewoon niet geweten.

En ze hebben een bronvermelding gedaan waar ik wel heel blij mee ben. Het heeft jammer genoeg totaal geen invloed op de bezoekers aantallen gehad.

Ik vind de vertaling nogal... vrij en er staan nu dingen in de NL versie waar ik echt niet achter sta. Ik heb op een van de dingen wel een commentaar gezet. Maar ja.

Voor nu denk ik: mooi, dan kan ik daar een link naar zetten en over praten op social media. Een paar jaar geleden zou ik heel boos geweest zijn, maar nu denk ik ach. Reclame is reclame en ik kan mijn energie even beter besteden.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:43

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:45

En sterkte Nicolien; altijd naar om een huisdier te verliezen

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:43

Als je het niet eens bent met de vertaling kun je ze beter direct benaderen, niet via de comments, Hippologic. Redacteuren kunnen soms gewoon erg lastig zijn om mee te werken, maar over je heen laten lopen is voor jezelf vaak niet de beste oplossing.

Ik heb vandaag een receptje op mijn blog staan. Ik weet niet hoeveel van mijn lezers het zuivelproduct "kefir" kennen, maar ik wilde het toch graag delen. Maar kijken of het aanslaat... Kefir Overnight Oats :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:40

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:48

(heb wel alles gelezen maar niet overal op gereageerd)

NienkeV1994 schreef:
Ik lees al even mee in dit topic maar ga nu ook maar eens posten. Ik blog op http://dreamingoutloud.nl/ over gevarieerde onderwerpen, op dit moment vooral persoonlijk. Post nu niet zoveel omdat ik niet veel tijd heb maar als ik over 1 week klaar ben met m'n stage wil ik het weer echt actief oppakken :)

Ziet er echt al super strak uit!

Sabini schreef:
Ik heb vandaag over mijn allergrappigste, liefste, alweer tien jaar oude, goedzak geschreven.
Portret kat.

Wat heb jij een leuke kat zeg! :j

_Izabelle schreef:
Wat een leuke posts weer allemaal! :) Dat WIDM overzicht is wel handig!
Ik was het gisteren hier te plaatsen maar mijn eerste video:
https://equinonline.wordpress.com/2015/ ... y-hoefvet/
Gut, ik hoop toch niet dat mijn stem zo in het echt klinkt :') Ik was ook nog super zenuwachtig bij het opnemen van de audio (ja dom :') ) dus zeg ik ook nog van die vreemde dingen (Hij is laaaaaang houdbaar :') ) Tips zijn heel graag welkom...

Dankjewel! Ik vind je filmpje helemaal niet overkomen alsof je heel zenuwachtig bent, erg leuk gedaan!

Yvettee schreef:
Vanuit mijn kant vandaag een gave inspiratie post!
Inspiratie: Lange sluitertijd

Wat een ontzettend gave post zeg! <3

TammyVN schreef:
Ik denk een nachtmerrie voor iedereen; De waarde van herinneringen
Geen backup en belangrijke foto's deleten. Yep. :+

Wat een nachtmerrie! Gelukkig dat je nu alles weer terug hebt!

Marit schreef:
Ik heb wel weer een nieuwe post :D
Fotoshoot begin tot eind: Creepy Meeting

Wat een ontzettend gave resultaten! Leuk om ook de foto te zien voor de bewerking.

chanelle14 schreef:
Ik heb ook weer een nieuwe post over een school (design)opdracht:
DESIGN LOGO MASSAGEPRAKTIJK

Super gaaf!

connepon85 schreef:
Ik heb ook weer een video gemaakt. Vanaf nu ga ik vaker video's maken:

[ Video ]

Het was echt heel leuk om bij Joyce Heuitink langs te gaan. Vrijdag plaats ik deel 2 om 9.00 uur. Merken jullie verschil tussen blogs of video's met betrekking tot views/positieve reacties etc.?

Leuk om te zien, strak gefilmd! +:)+

BernetteO schreef:
Een nagellak creatie van mij: A minty stamped mani

En iets over de voorpret voor het cadeau voor mijn vriend die komende woensdag jarig is:
Voorpret!

Wat een mooie nail-art. Nog gefeliciteerd met je vriend!

DnT schreef:
Ik ben zo klaar met dit koude, grijze, natte weer...
Tijd voor een beetje zon :D

Wendy

Wat een prachtig knal kleurtje!

Yv_ schreef:
Gaaf Bernette! Toch blijf ik het grappig vinden dat MCA zo blauw is _O-

You Know Nothing, Jon Snow

Mooi lakje!

anoukkk. schreef:
Heel gaaf kleurtje DnT! Ik hou er wel van als zou ik hem eerder in de zomer dragen, maar ik ben ook vrij standaard met nagellak wat dat betreft, winter is donkere kleuren zomer is vrolijke kleuren haha.

Mijn blog bestaat bijna een jaar en dat vond ik zeker een win actie waard! Ik verloot iets wat ik zelf ook echt echt echt heel erg gaaf vind en graag zou willen winnen :D
http://www.fajez.nl

Gefeliciteerd!

talievlietie schreef:
Ik ben er weer, alweer :')
Heb ook een filpmje geplaatst vandaag :)
https://www.youtube.com/watch?v=MjAXPl9 ... are7K9MPrw

Leuk filmpje! Ook echt informatie die ik nog niet kende (niet dat ik ooit mijn haar ga krullen, heb ze van mijzelf al)

Yvettee schreef:
Vandaag een blog over een aantal handige sites voor het kopen van een nieuw objectief!
Een nieuw objectief kopen

Leuk artikel!

Tazzey schreef:
Ik heb vandaag OPI Just BeClaus op mijn blog. Ik vind hem zo gaaf!

Wat een prachtig, classy kleurtje! :~

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag mijn layout (weer eens) veranderd en show ook nog eens mijn nieuwe tattoo. Ik ben van plan weer wat actiever te gaan bloggen dus mocht je me nog niet volgen op Bloglovin, doe dat vooral :D

http://polish-or-urban.com/

Ziet er mooi strak uit! +:)+

Resfeber schreef:
Zou iemand feedback op m'n site willen geven? :)
In februari vertrek ik naar Nieuw-Zeeland en wil graag vrienden op de hoogte houden via mijn blog.
Ik ben hier echt een leek in, dus als er tips zijn hoor ik het graag. :D

Link staat in mijn onderschrift.

Super gaaf! Ook met die foto in zwart-wit op de achtergrond, geeft een mooi effect!

Marrleen schreef:
Bijna vergeten, mijn artikel van vandaag! Ik heb onlangs Treacle Moon ontdekt en nu is het mijn favoriete douche-gel. Dus een review! Review: Treacle Moon

Ziet er super lekker uit!

[quote="HippoLogic"]
Ik werd vanmorgen wakker en (blog-dag) en ik ging even mijn stats kijken en of er nieuwe comments zijn. En wat denk je? HippoLogic @ [VVDD] Mijn blog (vrij vertaald) op de online Bit Magazine

*\o/*
Leuk begin van de dag!

Gisteren was minder leuk en ben ik geblesseerd geraakt! :oo Lees hier wat er is gebeurd: Dangers of working with food (a warning about clicker training)

PS niet lachen graag!
Gefeliciteerd! Interessante post ook! :):)

Vanmiddag zal ik even op de rest van pagina 325 reageren!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:37

connepon85 schreef:
En sterkte Nicolien; altijd naar om een huisdier te verliezen

Dank je wel, het is nu best leeg hoor... Hoewel we meerdere huisdieren hebben, wil ik hem steeds verzorgen en dan word je er toch weer mee geconfronteerd

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:56

Ja dat is ook zo Nicolien en dat zal vast nog wel even zo blijven.

Ik heb zojuist deel 2 van de video met Joyce Heuitink online gezet:

Vooral het stukje over haar eigen hartslag vond ik heel interessant. Wat ook leuk is aan Joyce is dat ze ook zo open is over dingen die bij haar nog beter kunnen. Daar kunnen we een voorbeeld aan nemen :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:12

SamLoveRoos schreef:
(heb wel alles gelezen maar niet overal op gereageerd)

NienkeV1994 schreef:
Ik lees al even mee in dit topic maar ga nu ook maar eens posten. Ik blog op http://dreamingoutloud.nl/ over gevarieerde onderwerpen, op dit moment vooral persoonlijk. Post nu niet zoveel omdat ik niet veel tijd heb maar als ik over 1 week klaar ben met m'n stage wil ik het weer echt actief oppakken :)

Ziet er echt al super strak uit!

Dankje! :)