Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:31

Niobe schreef:
Kana schreef:

Gewoon uit interesse; waarom?

Ik zat toevallig zojuist AI te zoeken om zo efficiënt en snel mogelijk mijn CV te boosten. :+

Oh ik ben heel slecht in uitleggen wat ik vind, maar hier komt een poging. Ik vind vooral dat het verkeerd gebruikt wordt en voornamelijk ook nog lang niet goed genoeg gereguleerd.

De "kunstvormen" waar het voor het gebruikt wordt vind ik oerlelijk en weinig authentiek. Het haalt in mijn ogen ook de vloer onder voeten van de echte kunstenaars bijvoorbeeld en mogelijk ook hun inkomen. Naast dat AI ook gebruik maakt van al bestaande kunst, waar ik sowieso op tegen ben.

Ook bijvoorbeeld dat mensen muziek en films etc zouden willen maken met beeld en geluid van overleden artiesten/acteurs. Misschien bestaat dat al? Dat weet ik eigenlijk niet. Maar dat vind ik wel zo'n naar idee.

Het is voor mij voornamelijk een principekwestie op verschillende vlakken. Dat maakt voor mij dat ik het hele AI-idee nog echt niet kan omarmen, terwijl ik normaal gesproken best overal voor open sta. Dus ik heb ook moeite met de goed bedoelde AI, zoals bepaalde dingen in het leven effectiever maken, waar ik ergens nog wel de potentie in zie. AI als hulp, niet als vervanging zeg maar. Alleen loopt het voor mijn gevoel de hele andere kant op en dat wil ik niet ondersteunen.

Al vrees ik dat ik dat per ongeluk ergens best al wel doe ongemerkt? Ik ben ook makkelijk voor de gek te houden en dat weet ik. Dus alles wat op internet en tv etc verschijnt heb ik tegenwoordig ook moeite mee, want ik vertrouw helemaal niks meer wat ik zie :')

Beetje offtopic maar interessant!
Ik kan me goed voorstellen als AI dichtbij komt als bedreiging ivm je eigen passie/werk dat dat automatisch zorgt voor een negatief gevoel. Zag laatst een klein stukje op NOS over mensen die vertalen als baan hebben en letterlijk hun baan zien verdwijnen.

@Tancreda, geen idee of het zo ver gaat als jij denkt. Ik heb nu een prima CV in elkaar geflanst met zo min mogelijk moeite. Of dat misleiding is? Niet als je iemand zoekt die efficiënt is denk ik. :D

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:38

Ja, dat vind ik heel dubbel inderdaad. Aan de ene kant denk ik als je het zelf niet "kan" en dus een programma als ChatGPT moet gebruiken, wat heeft een bedrijf dan aan je? (even heel cru gezegd hoor, maar even voor het punt).

Aan de andere kant is het juist ook weer goed dat je manieren kunt vinden om effectiever te werken. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook liever lui dan moe, dus op werk verzin ik zoveel mogelijk knopjes, formules, etc om mijn werkleven makkelijker te maken. En mogelijk ook die van collega's. In de fotografie doe ik dat ook. Voor mijn website heb ik sjablonen gemaakt zodat het volgende artikel makkelijker te beginnen is.

ChatGPT klakkeloos overnemen is dan wel weer een ander verhaal. Maar dit allemaal onderbouwt ook weer mijn punt voor AI als hulp, niet als vervanging. Maar hoe ik dat in de praktijk zou willen zien, vind ik dan ook weer lastig te zeggen. Misschien moet ik het ChatGPT even vragen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:44

Er wordt nu zelfs met ChatGTP software geprogrammeerd. Dus echt regels code geschreven.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:11

“Als iemand niet de moeite neemt iets te creëren, waarom zou ik de moeite nemen er naar te kijken.” Mbt AI “kunst”

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:17

De ib’r die weer met allemaal smoesjes kwam maar deze week zou het echt af zijn. Laten we het hopen want maandag is blijkbaar de eerste ronde voor het goedkeuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:32

Niobe schreef:
Ja, dat vind ik heel dubbel inderdaad. Aan de ene kant denk ik als je het zelf niet "kan" en dus een programma als ChatGPT moet gebruiken, wat heeft een bedrijf dan aan je? (even heel cru gezegd hoor, maar even voor het punt).

Aan de andere kant is het juist ook weer goed dat je manieren kunt vinden om effectiever te werken. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook liever lui dan moe, dus op werk verzin ik zoveel mogelijk knopjes, formules, etc om mijn werkleven makkelijker te maken. En mogelijk ook die van collega's. In de fotografie doe ik dat ook. Voor mijn website heb ik sjablonen gemaakt zodat het volgende artikel makkelijker te beginnen is.

ChatGPT klakkeloos overnemen is dan wel weer een ander verhaal. Maar dit allemaal onderbouwt ook weer mijn punt voor AI als hulp, niet als vervanging. Maar hoe ik dat in de praktijk zou willen zien, vind ik dan ook weer lastig te zeggen. Misschien moet ik het ChatGPT even vragen :+

Ik heb misschien een voorbeeld :+

Ik gebruik het om te brainstormen en ideeën op te doen. Ik ben absoluut niet creatief in bijvoorbeeld captions verzinnen en soms heb ik een idee wat ik wil op een foto of in een post, maar kom ik niet op de uitvoering. Dan vraag ik chatgpt om een aantal voorbeelden en kan ik die aanpassen aan wat ik geschikt vind. Het is nooit 1 op 1 overnemen, maar geeft wel ideeën hoe ik het wel kan doen.

Qua cv pimpen, dat gebeurde vroeger al door allerlei voorbeelden te gebruiken van anderen. Nu is het alleen sneller. Er is altijd al gelogen door mensen op cv's en in sollicitaties.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:38

rien10 schreef:
Er wordt nu zelfs met ChatGTP software geprogrammeerd. Dus echt regels code geschreven.

Dat vind ik knap, ik krijg er zelden een werkende regel code uit :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:43

Ja, dat bijvoorbeeld MWM!

denisesilver schreef:
“Als iemand niet de moeite neemt iets te creëren, waarom zou ik de moeite nemen er naar te kijken.” Mbt AI “kunst”

Ik zag op Instagram een keer iemand die zichzelf een "Prompt Artiest" noemde :') Ik moest wel even kotsen toen ik dat las.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:57

Aan mijn onderbuurvrouw -alweer-
Ruim een maand rust gehad. Het laatste contact wat we hadden was dat ze mij ervan beschuldigde dat ik contracten op haar naam afgesloten had, misbruik maakte van haar verslavingen en dat ze hulp zou inschakelen.

Nu heeft ze blijkbaar ergens in de tussentijd een nieuwe telefoon (weer), en heeft ze hulp nodig met overzetten. Gezien dat de laatste paar keren dat ik daarmee hielp echt dramatisch waren (waarbij ik de schuld kreeg van veranderde instellingen etc) zag ik dat niet zitten. Zeker ook niet met de laatste beschuldigingen. Ze heeft me 5x proberen te bellen, de onderbuurman naar me toe laten gaan om om hulp te vragen, en vanmorgen belde ze me vanaf dat nieuwe nummer.

Ja, ik moest helpen, want ze stond nu bij zo'n winkeltje waar ze haar konden helpen maar ze hadden een code niet. Nouja, gefeliciteerd, ik ook niet :)) of ik dat even wilde fixen. Nope, en ik heb ook gezegd waar het op stond vanaf mijn kant. Ik help haar niet meer daarmee. Zij pissig, en zeggen dat ze me later nog wel zou bellen. Nope, ik ben aan het werk :Y) "nou, dan bel ik na werk wel". Ik heb er nog net uit kunnen krijgen dat ik niet weet of ik wel op zal nemen voor ze me wegdrukte := ik genoot zo van m'n rust -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:57

Niobe schreef:
Ja, dat bijvoorbeeld MWM!

denisesilver schreef:

Ik zag op Instagram een keer iemand die zichzelf een "Prompt Artiest" noemde :') Ik moest wel even kotsen toen ik dat las.

Whut :') wauw _O-

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:00

Wat naar van die buurvrouw :(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:14

Suzanne F. schreef:
Hutcherson schreef:
Ik ga morgen ons huwelijks contract ondertekenen. Heb de proefversie gezien en eerlijk... Ik snap er denk ik precies 5 woorden van. Ik hou er niet van als ik officiele stukken niet gewoon begrijp waar ik voor teken. Heb dit aangegeven aan de notaris maar die geeft aan dat alles wat we erin willen hebben er ook in staat en dat dit de jargon is die gebruikt moet worden... Haat dat.

Testamenten liggen klaar. Ben wel sceptisch over hoe zoiets dan wordt uitgevoerd enzo. Je bent dan toch dood.

En me geërgerd aan de enorme to do lijst nog even voot volgende week donderdag (onze trouwdag) en meeste doe ik alleen ivm weinig mogelijk heden van mijn geliefde. En ik moet ook gewoon werken. En ik maak me zorgen of disneyland (huwelijksreis) te doen is voor mn kersverse man na zn operaties enzo. Hoop dat het geen domper wordt voor hem.

Trek hem even door ChatGPT en vraag of hij deze tekst in simpele taal wil omzetten.

Dat heb ik uiteraard gedaan, maar er stonden teveel OF mogelijkheden ingebouwd waardoor het niet echt begrijpelijker werd. En te maken met belgisch recht ipv nederlands recht. Maar vandaag alles met de notaris doorlopen en die vertelde alles gewoon in het jip en janneke.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:27

We zijn verliefd op een huis en hebben geboden… maar het gaat per inschrijving. Principieel vind ik dit een goede methode, er kunnen geen spelletjes gespeeld worden en voor de verkopers is het efficiënt. Alleen voelt het echt als een loterij. We hebben een serieus bod en we hebben er echt wat voor over, we hebben goed gekeken voor welk bedrag vergelijkbare huizen gaan in de regio, we hebben een gunfactor… maar toch voelt het alsof we in het donker een bullseye moeten gooien.

Afgelopen 3 dagen nachtmerries. Ik dacht dat ik me niet zo druk maakte om het huis maar misschien toch wel…?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 15:43

Tigress schreef:
Aan mijn onderbuurvrouw -alweer-
Ruim een maand rust gehad. Het laatste contact wat we hadden was dat ze mij ervan beschuldigde dat ik contracten op haar naam afgesloten had, misbruik maakte van haar verslavingen en dat ze hulp zou inschakelen.

Nu heeft ze blijkbaar ergens in de tussentijd een nieuwe telefoon (weer), en heeft ze hulp nodig met overzetten. Gezien dat de laatste paar keren dat ik daarmee hielp echt dramatisch waren (waarbij ik de schuld kreeg van veranderde instellingen etc) zag ik dat niet zitten. Zeker ook niet met de laatste beschuldigingen. Ze heeft me 5x proberen te bellen, de onderbuurman naar me toe laten gaan om om hulp te vragen, en vanmorgen belde ze me vanaf dat nieuwe nummer.

Ja, ik moest helpen, want ze stond nu bij zo'n winkeltje waar ze haar konden helpen maar ze hadden een code niet. Nouja, gefeliciteerd, ik ook niet :)) of ik dat even wilde fixen. Nope, en ik heb ook gezegd waar het op stond vanaf mijn kant. Ik help haar niet meer daarmee. Zij pissig, en zeggen dat ze me later nog wel zou bellen. Nope, ik ben aan het werk :Y) "nou, dan bel ik na werk wel". Ik heb er nog net uit kunnen krijgen dat ik niet weet of ik wel op zal nemen voor ze me wegdrukte := ik genoot zo van m'n rust -O-

Je goed recht dat je niet meer helpt. Wat een verschrikkelijk gedrag..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:43

Tigress, nu kan je haar nieuwe nummer in ieder geval blokkeren :D

Het begint net keihard te hagelen, dus ik snel opgekleed om de paarden binnen te halen, maar die stonden nog rustig onder de bomen te eten. Terug naar binnen, stuur net een app in de groepsapp dat de paarden rustig staan, bliksem meteen erop gedonder. Dus snel weer kleren aan en naar buiten. Roepen om ze naar het hek te laten komen, maar dat wilden ze natuurlijk niet, want dan moeten ze met de kop tegen de wind in. Snel met de touwen de wei in gelopen. Merrie wilde zo snel mogelijk naar de poort, welke natuurlijk wagenwijd open stond, dus al lopende weg snel vastgeklikt, paard van m'n zus had ik als eerste al aangeklikt. Die laatste loopt natuurlijk gewoon zo lomp als hij is door de plas waar we doorheen moesten, maar prinsesje wilde haar voetjes niet nat maken :roll:

Nog even geruzied om wie als eerst door de poort moest en wie als eerst door de staldeur moest, maar ze staan eindelijk binnen hoor :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:53

Paarden _O-

Mijn merrie stond ook naar mij te gillen omdat ze naar het gras wou.

Ze loopt momenteel niet goed, of een zweer of wat bevangen dus ze blijft nog even op het zand. Hier was ze het zelf niet mee eens. Ik hoorde nog wat gegil toen ik weer terugliep naar de auto.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:29

Ik kreeg gisteren rond mijn oren dat er stukken aangeleverd moeten worden voor de accountantscontrole van een project. Die moeten dus vier dagen van te voren in het portaal staan, vandaag dus. Drie dagen nadat m'n vakantie afliep. Zitten ook vertrouwelijke stukken bij, die zien ze maar lekker in als ze op kantoor langs komen. Diegene die erbij komt is er verdorie ook maar drie dagen. Snap niet waarom er niet eerder mee is begonnen. Anders wordt het gewoon morgen hoor. Vervelend gezeik altijd.

Edit: en drie keer raden wat er niet upload in de portal. Laat maar. Ik kijk morgen wel weer

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:05

De kat had het blijkbaar koud, want ze had zichzelf helemaal in mijn dekbed geburrito'd. En ik maar zoeken _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:54

Hier ligt er ook één van bij ons de hele dag op de bank op het dekbed. Wij zijn net terug van een paar heerlijke dagen 34 graden en komen met minimaal 20 graden verschil thuis in Nederland. Het lijkt wel of we doodvriezen hier, wat een k*tweer! :brr: We zijn op de boodschappen halen na de deur niet meer uit geweest en hebben de hele dag al de kachel aan en hangen met een dekbed op de bank (met dus één van de katten gezellig bij ons). Het lijkt wel of we allebei in een diepe winterslaap willen en instant winterdepressie hebben. Dat wordt nog heel wat dagen aftellen voor het weer voorjaar is... -O-

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:57

Vreselijke pijn in mn lies, alweer. Fysio weet het steeds te verlichten/op te lossen. Maar naast slechte heupen snap ik niet wat ik nu gedaan heb wat zo triggert. En niks helpt om het te verlichten. Alsof er een elastiek om zit.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:34

Foaly schreef:
De kat had het blijkbaar koud, want ze had zichzelf helemaal in mijn dekbed geburrito'd. En ik maar zoeken _O-

Ik had voor mijn opa kat zijn warmte matje aan gezet. Hij kwam zeiknat binnen ook en schoonmaaksters had alles lekker laten luchten met 10 graden buiten. :') Toen hoorde ik hem boven gillen. Zat hij in zijn mand waar dat matje in zit. Boodschap duidelijk haha.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:44

Al eventjes zo goed als pijnvrij. Eindelijk.
Nu weer typische pijn in m'n knieën.
Laat dit alsjeblieft zijn door de extreme weersveranderingen en niet überhaupt omdat het koud is. Want dan ben ik weer facked deze winter.
Durf eigenlijk geen hoop te hebben..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:01

Eapy schreef:
Afgelopen 3 dagen nachtmerries. Ik dacht dat ik me niet zo druk maakte om het huis maar misschien toch wel…?

Nachtmerries, breek me de bek niet open! Vannacht had ik gedroomd dat ik droomde dat mijn hengst uitbrak, en dat hij dan effectief uitbrak en ik dacht "hé, bizar, ik had dit gedroomd" (maar dat was dus ook een droom, als je nog kan volgen :) ).

Vermoedelijk heeft het wat te maken met achterburen die een primitieve omheining en veel rommel rond hun weides hebben. Ene paard was voor de zoveelste keer ontsnapt (gras is op, en naar ik begrepen ben van de dichtste buren hebben ze nog niet veel van bijvoeren gehoord) en het andere paard op stal was daardoor aan het flippen. Die heeft geprobeerd door een smal luikje in de tralies heen te springen, en moest bevrijd worden door de brandweer. Toen ik gisteren met mijn kat naar de dierenartsenpraktijk ging, vertelde de dierenartse dat het paard, dat op het eerste zicht maar oppervlakkig gewond was, korte tijd later dood lag in de stal. |( En ik hoorde al van andere buren dat ze op datzelfde erf enorm geschreeuw van een kat gehoord hadden de dag dat mijn kat gewond raakte, dus nu hoop ik heel erg dat die mensen er eindelijk hun lessen uit trekken en alles eens op orde doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:51

Ik wil het bad vullen einde van middag, en pak de stop op bij het pootje en zie het plateautje door de badkuip heen schuiven...

Had ik het 'pootje' nog in de handen hebben, vroeg mij werkelijk af of ik dan nog wel in bad kon. _O-

Heb een poging gewaagd en meteen naar dezelfde soort stop gezocht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:16

Ik heb nu nog vakantie maar begin maandag op een nieuwe afdeling in een nieuwe functie.

Ik dacht start even mijn werk laptop op om
Te kijken waar en hoe laat ik verwacht wordt maandag.
Nou niet dus. Kapot.

Wat dus inhoudt dat ik morgen in mijn vakantie van alles moet gaan regelen.
Waarschijnlijk de auto in moet stappen om naar kantoor te gaan.

Echt kak.