Niobe schreef:Kana schreef:
Gewoon uit interesse; waarom?
Ik zat toevallig zojuist AI te zoeken om zo efficiënt en snel mogelijk mijn CV te boosten.
Oh ik ben heel slecht in uitleggen wat ik vind, maar hier komt een poging. Ik vind vooral dat het verkeerd gebruikt wordt en voornamelijk ook nog lang niet goed genoeg gereguleerd.
De "kunstvormen" waar het voor het gebruikt wordt vind ik oerlelijk en weinig authentiek. Het haalt in mijn ogen ook de vloer onder voeten van de echte kunstenaars bijvoorbeeld en mogelijk ook hun inkomen. Naast dat AI ook gebruik maakt van al bestaande kunst, waar ik sowieso op tegen ben.
Ook bijvoorbeeld dat mensen muziek en films etc zouden willen maken met beeld en geluid van overleden artiesten/acteurs. Misschien bestaat dat al? Dat weet ik eigenlijk niet. Maar dat vind ik wel zo'n naar idee.
Het is voor mij voornamelijk een principekwestie op verschillende vlakken. Dat maakt voor mij dat ik het hele AI-idee nog echt niet kan omarmen, terwijl ik normaal gesproken best overal voor open sta. Dus ik heb ook moeite met de goed bedoelde AI, zoals bepaalde dingen in het leven effectiever maken, waar ik ergens nog wel de potentie in zie. AI als hulp, niet als vervanging zeg maar. Alleen loopt het voor mijn gevoel de hele andere kant op en dat wil ik niet ondersteunen.
Al vrees ik dat ik dat per ongeluk ergens best al wel doe ongemerkt? Ik ben ook makkelijk voor de gek te houden en dat weet ik. Dus alles wat op internet en tv etc verschijnt heb ik tegenwoordig ook moeite mee, want ik vertrouw helemaal niks meer wat ik zie
Beetje offtopic maar interessant!
Ik kan me goed voorstellen als AI dichtbij komt als bedreiging ivm je eigen passie/werk dat dat automatisch zorgt voor een negatief gevoel. Zag laatst een klein stukje op NOS over mensen die vertalen als baan hebben en letterlijk hun baan zien verdwijnen.
@Tancreda, geen idee of het zo ver gaat als jij denkt. Ik heb nu een prima CV in elkaar geflanst met zo min mogelijk moeite. Of dat misleiding is? Niet als je iemand zoekt die efficiënt is denk ik.