Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:22

Nu alle pakketten zijn uitgepakt wil ik ook de organisatie bedanken voor het organiseren van deze bewogen SS editie. Er zijn veel dingen gebeurt, veel lessen eruit te leren en jullie hebben gehandeld naar wat op dat moment het beste leek.

Over het lootjes trekken, ik ben zeer verbaasd dat het anders gebeurt dan ik dacht en dat er nog veel meer wensen meegenomen worden als in de openingspost gezegd wordt, daar staat immers alleen grotere top/flop list of niet, en eventueel verzenden naar buitenland. Ik denk dat hier wat meer transparantie beter was geweest. Zelf ben ik ook voorstander van de hoge hoed, mensen die voor bepaalde mensen niets willen doen zitten niet met de kerstgedachte hier. :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:35

Bedankt meiden achter de schermen, mede door jullie is deze editie alsnog tot een goed einde gekomen.

M_D_H

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:38

Voor de geïnteresseerden, wij schrijven zelf ook nog een evaluatie die wij uiterlijk het einde van de week delen, want ook voor ons was dit een euhm... heftige editie :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:14

irisskib schreef:
Allereerst de allerbeste wensen voor 2023 en toen kon ik eindelijk mijn pakket openmaken *\o/*
Hij stond keurig op mij te wachten
[ [url=m/3tg290.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k5FYR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AdufWW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen de super leuke cadeaus!
[ [url=m/SzxsCB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt Santa voor de leuke cadeaus *\o/*
Ik kon alleen jammer genoeg nergens hints of een kaartje vinden (of heb ik te slecht gekeken?) dus ik gok op de lijst nagekeken te hebben dat Lous mijn santa is?

Leuk alle cadeaus uitgepakt super!

Ik doe de volgende keer weer mee. Goede organisatie en kwa eisen… die heb ik niet. Zijn geen kleuterschool.. Een random lijstje eis voor mij prima

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:23

Wat een leuk laatste pakket weer! <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:26

Random mag van mij ook, of je mag 1 absoluut niet naam opgeven ofzo. Ik had helemaal niets opgegeven, dus kan wel random gekoppeld zijn dit jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:08

Ik ben voor het hoge hoed idee. Dat is gewoon het eerlijkste.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:10

Leuk laatste pakket ! Ik heb het zelf niet als heftig ervaren maar vooral als mooi, als je alle pakketten ziet en de moeite die mensen voor elkaar gedaan hebben <3 .

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:22

Beheer bedankt voor het organiseren!

Hoge hoed zou voor mij volgende keer ook prima zijn hoor, geen eisen wbt mijn lootje.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:23

Leuk laatste pakket, fijn dat alle pakketten er nu zijn :D

Ik ga mee met Charaz :j

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:58

Ik ook.. zo is het ook ooit begonnen toch :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:53

Ik dacht ook altijd dat het lootjes trekken via de hoge hoed ging?

Met wellicht een kleine check of iemand niet hetzelfde lootje heeft als vorig jaar danwel hetzelfde lootje heeft als in een andere editie van SS.

De 'drie berichten per week' ben ik zelf niet goed in. Dan krijg je al snel berichten als 'o ja, huissokken vind ik ook leuk' en 'thee past ook bij mij'. Dan wordt het bijna zo'n soort wensenlijstje doorgeven.

Ik vond 'de vraag van de week' vanuit het beheer wat dat betreft echt een geslaagd idee. Dan kun je daar antwoord op geven en krijgt je SS wellicht weer een beter beeld van jou als lootje :-)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:00

Ik dacht ook gewoon verdelen en klaar. Nu ik terugdenk kun je wel aangeven of je iemand wilt met veel tops en flops wilt of het niet uitmaakt. Dus enigszins een bewustere verdeling had ik wel kunnen bedenken.

Maar ik ben er wel verbaasd van dat er dus idd ook bokkers meedoen die dus wel echt dergelijke eisen en voorkeuren stellen aan hun lootje richting beheer :\

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:12

Bienotje schreef:
pradadaan schreef:
Ik denk dat ik het weet! Na een tip van een andere bokker geef ik toe :o

Bienotje ben jij mijn Santa??
Ik zag ineens het sultana plaatje en in je blog vond ik de naam van je zoon welke hetzelfde is al mijn kat. En je komt uit Harderwijk :j

Sorry, ff paar dagen offline uit de drukte. Maar ja, het is mij.. Robert... euh, bienotje :j

(Pittige tijden grapje :D)

Fijn dat je er blij mee bent, je was een leuk lootje. Plaatselijke slijter vond mijn uitleg voor wie de plaatselijke biertjes waren maar vaag ook _O-

Ooooh wat stom ik zie nu dat ik dit bericht helemaal niet gezien heb :(
Dan nu (beter laat dan nooit := ) wil ik je nogmaals even persoonlijk bedanken! :j *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 12:26

Citaat:
Secret Santa Beheermededeling

Nu ook het laatste pakket van het jaar ontvangen en uitgepakt is en alle Santa's geraden zijn willen wij ook vanuit de organisatie een korte evaluatie doen van waar tegen aan gelopen is deze editie.

Laten we vooropstellen dat we deze actie met liefde en vaak veel plezier organiseren maar dat er ook zeker minder leuke en stressvolle kanten aan zitten. We proberen al jaren het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken en met iedereen rekening te houden maar dit wordt wel steeds lastiger door alle wensen en eisen die er inmiddels gesteld worden.

Dit jaar was het eerste jaar dat we echt een aantal posts per week genoemd hebben voor wat er onder activiteit binnen het topic valt. Voorgaande jaren hebben we wel gekeken naar post gedrag maar hadden we geen specifieke richtlijnen. Op het moment dat Banjer de eerste PB's verstuurd heeft omtrent de activiteit in het topic hebben we daar dit jaar in het topic maar nog veel meer via PB commentaar op gehad. Echter waren er ook dit jaar weer klachten over de activiteit van de lootjes of het gebrek daaraan. Voor komende editie zullen we richtlijnen voor een specifiek aantal berichten per week weer loslaten. Wel zullen we blijven monitoren of we alle deelnemers met enige regelmaat in het topic langs zien komen.

Daarnaast zijn we aangelopen tegen wat nu wel en wat geen onderwerpen zijn om in het algemene topic te bespreken en wat onderwerpen zijn voor in het kippenhok. Onze conclusie is dat onderwerpen als gezinssamenstelling (in welke vorm dan ook), het wel of geen voorkeur hebben voor alcohol/thee/koffie etc. in het hoofdtopic thuis horen. Onderwerpen zoals wat je gedaan hebt die ochtend of wat er gegeten is horen in het kippenhok.

We snappen dat niet iedereen ieder onderwerp even fijn vind om te bespreken maar zeker de onderwerpen zoals de voorbeelden hierboven voor het hoofdtopic zijn wel onderwerpen die interessant zijn voor Santa's om te weten.

Wat betreft het verdelen van de lootjes en het hierbij rekening houden met alle top/flop lijsten. Eventueel in het topic gemaakte aanvullende opmerkingen en waar mogelijk ook voorgaande edities aan gekoppelde santa/lootjes.

Hier gaan we komende editie wijzigingen in aanbrengen. We zullen mensen niet meer naar een top/flop lijst vragen. Wat we wel gaan vragen is of er dingen zijn die we aan Santa door moeten geven die je niet openbaar in het topic wil hebben staan. Daarnaast mag je opgeven of je wel of niet naar BE wil versturen en wie je lootje dit jaar was. Vervolgens zullen we rekening hiermee houdend de lootjes at random gaan verdelen.

Op deze manier hopen we dat jullie je tops en flops meer in het topic gaan delen en dat er meer openheid is in wie waar interesse in heeft.

De communicatie vanuit de organisatie zal waar nodig in het topic geplaatst worden maar waar het specifieke dingen betreft zullen we ook gebruik blijven maken van PB's zodat niet iedereen er gelijk de gevolgen van heeft terwijl ze er lang niet altijd wat mee te maken hebben.

Dit jaar zijn er wel een hoop klachten geweest zowel in het topic als via pb omdat mensen elkaar niet goed liggen. Verdraagzaamheid zou hierin fijn zijn, mag je elkaar niet, ga dan ook niet op elkaar reageren, maar negeer elkaar. Dit zou de sfeer in het topic ten goede komen, waardoor we minder vaak brandjes hoeven te blussen.

Wel willen we jullie uitdrukkelijk vragen om als je tegen problemen aanloopt die bij ons als organisatie te melden. Dit jaar is het ons opgevallen dat er veel onderling PB verkeer tussen deelnemers is geweest over dingen waar zij tegen aan liepen terwijl wij hier niet van op de hoogte gesteld waren. "Problemen" waar we niet van afweten kunnen we ook niet op inspelen.

Tot slot willen we iedereen een goed jaar wensen en hopen we iedereen in de laatste maanden weer te mogen verwelkomen bij eventueel een nieuwe Secret Santa.

Banjer, M_D_H en YnskeK

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:32

Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie werk, ik heb genoten !

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:20

Ik heb ook erg genoten. Bedankt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:25

Helder bericht, bedankt voor alles!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:43

Bedankt voor de organisatie :-) Ik snap dat er ook veel op jullie af komt vooral als er wat strubbelingen zijn :\

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:14

Fijn bericht!

Bedankt voor het organiseren!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:10

Duidelijk bericht. Super bedankt voor de organisatie, graag tot de volgende editie.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:35

Bedankt voor jullie organisatie en tot volgend jaar! (Ohnee dat is dit jaar al) *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:46

germie schreef:
Ik had een lootje dit jaar van iemand helemaal niet extreem ver weg, maar ken haar niet persoonlijk. Dat vind ik dan ook wel leuk.

Vorig jaar had ik iemand die met baby's werkt, Mariekeoo, maar zelf heb ik niets met baby's. Maar daar had ik echt geen moeite mee hoor. En het werd uiteindelijk een pakket met iets wat ik tijdens het uitdelen van de lootjes ook niet verwacht had. Het maakt mij niet uit. Net als ik geen huisdieren heb, dat wil niet zeggen dat ik tegen huisdieren ben. Met alle plezier koop ik ook wat voor huisdieren als dat een top is.

Wat ik verder leuk vind aan de secret santa is dat ik eens AfricanLady had en zij mij in een andere editie een paar jaar later. We hebben elkaar nog nooit ontmoet, maar volgen elkaar wel op facebook.

Zelf heb ik ook een leuk pakket teruggehad dit jaar. Dus helemaal leuk.

Blij om dat te horen! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:38

Afbeelding

Mijn cadeautje is nog binnen van castamickey! Wilde hem toch even delen *\o/*
Is zo leuk geworden <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:39

Och wat leuk! Super leuk gemaakt.