Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:45

Mijn vriend heeft het eerste huis bekeken en die valt af….

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:26

Ik zou zelf niet alleen willen kijken, straks vind ik het echt een leuk huis maar kan er geen tweede bezichtiging worden gepland, dan wil ik de beslissing niet maken voor ons twee. Maar misschien kun je in de regio waar jij zoekt makkelijker nog een keer bezichtigen?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-07-25 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:28

Ik zoek in Drenthe
Bij ons kan het eigenlijk ook niet echt maar mijn vriend kan hopelijk wel goed inschatten wat bij ons past :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:27

Ik zit in eenzelfde soort tweestrijd.

Om het huis te krijgen wat ik echt wil, dus met weinig concessies, zal ik echt tot het uiterste moeten gaan met de hypotheek. (concessies moeten gedaan worden, maar ik wil liever niet op veel punten inleveren).

Mijn inkomen is het grootste, ik zal dan ook het grootste deel van de lasten dragen. Ik heb aangegeven dit spannend te vinden. Meneer geeft doodleuk aan: ik ook, dus het is fijn als we kijken naar de optie om het op één salaris te doen.
Maar meneer is ook degene die vooral naar 'een af huis' zoekt, en geen concessie wil doen op de mancave. Doordat mijn rooster flexibeler is ga ik ook wel eens alleen kijken.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:30

Op zich wel fijn als dat zo kan, als een 2de bezichtiging mogelijk is :o
Ik zou mijn man er niet in vertrouwen maar gelukkig zou ik dan degene zijn die dan alleen moet bezichtigen _O-

Wij hebben net de 2de bezichtiging gehad mét aankoopmakelaar. Ik moet zeggen, wat een geniale man! Wist bouwkundig veel en wist precies hoe hij de verkopend makelaar aan moest pakken en waar hij op door moest blijven gaan... Bij de nabespreking kon hij precies zeggen wat het momenteel waard was (veel minder dan vraagprijs), hoeveel er we grofweg in moeten steken, dat mijn plannen zeker goed zijn en wat het erna waard zou zijn. Die cijfers zagen er top uit op papier dus hij heeft even gebeld met de verkopend makelaar en gepolst maar helaas bleek de top wat wij zouden willen bieden, al geboden te zijn en afgewezen...

Dus we gaan weer nadenken of we het waard vinden om meer te bieden. Wat een gedoe :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:59

Luxorvalkje schreef:
Ik zit in eenzelfde soort tweestrijd.

Om het huis te krijgen wat ik echt wil, dus met weinig concessies, zal ik echt tot het uiterste moeten gaan met de hypotheek. (concessies moeten gedaan worden, maar ik wil liever niet op veel punten inleveren).

Mijn inkomen is het grootste, ik zal dan ook het grootste deel van de lasten dragen. Ik heb aangegeven dit spannend te vinden. Meneer geeft doodleuk aan: ik ook, dus het is fijn als we kijken naar de optie om het op één salaris te doen.
Maar meneer is ook degene die vooral naar 'een af huis' zoekt, en geen concessie wil doen op de mancave. Doordat mijn rooster flexibeler is ga ik ook wel eens alleen kijken.

Houd er wel rekening mee dat de hypotheekrente aftrek wel eens zou kunnen veranderen. Wij kennen wel mensen die het netto bedrag van hun maandelijkse lasten niet zouden kunnen dragen. Dan is zo'n aanpassing zeer akelig. Verder zou ik op financieel vlak niets te spannend doen.

Enneh die mancave van je vriend... Wat vind jij daarvan? Krijg jij ook een hele kamer voor jezelf? Of is er al niet voldoende budget voor die van hem?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:44

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:53

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 01:25

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 06:32

Die was in het Funda topic ook al eens voorbij gekomen. Ik zie alleen maar ellende, maar dat kan ook liggen aan mijn sombere kijk op dingen :')

De bieding is gisteren gesloten maak ik uit de tekst op. Ben benieuwd of op 10 juli de status op Funda veranderd.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:42

4EverHobbes schreef:
@Alja huis ligt in Midden-Drenthe. Bod is digitaal gedaan, het makelaarskantoor is gesloten vandaag maar ik wacht rustig af... we hebben alleen een standaard mailbevestiging gekregen, dus ik vermoed dat we op zijn vroegst maandag iets horen.

Ik durf het bijna niet te vragen... Jullie hebben ondertussen wel iets gehoord toch gok ik? :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:36

Oeh ja... beetje druk geweest afgelopen dagen. Bod is afgewezen, helaas. Ondertussen is onze potentiële koper ook afgehaakt, overlegd met makelaar en financieel adviseur en we hebben besloten om toch eerst de verkoop van ons huis af te wachten.... heel jammer, want het huis voldeed echt aan bijna al onze wensen. Pfff... lastig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:03

Ik meld me hier ook, wij zijn inmiddels steeds serieuzer aan het rond kijken.
We hebben online verschillende gesprekken gehad voor een hypotheek, maar ook naar de waarde om ons eigen huis te verkopen.
Ook hebben we al een huis bezichtigd, onwijs leuk huis maar voor wat eraan gedaan moet worden vrij duur. We zijn nu in overleg of we willen bieden etc.
Maar ik vind het zo lastig om te zeggen "Ja daar gaan we op bieden". Vind het dood eng want het is zo veel geld -O- :Y) .

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:19

4EverHobbes schreef:
Oeh ja... beetje druk geweest afgelopen dagen. Bod is afgewezen, helaas. Ondertussen is onze potentiële koper ook afgehaakt, overlegd met makelaar en financieel adviseur en we hebben besloten om toch eerst de verkoop van ons huis af te wachten.... heel jammer, want het huis voldeed echt aan bijna al onze wensen. Pfff... lastig.

Hmmm, dat is beide een beetje heel erg jammer zeg! Hopelijk komt er dan snel weer een koper voor jullie huis...

@JustMe, heb jij dan beter nieuws of ook niet? :=

Welkom Josien! Zulke bedragen zijn zeker spannend :Y). In welke regio zoeken jullie?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:42

Ja wij hebben wel beter nieuws! Wij hebben een akkoord over de prijs. Er moet enkel nog een gesprek plaats vinden. En dan kunnen we gaan tekenen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:48

Wat fijn! Ik duim dat jullie snel helemaal rond zijn :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:58

Thanks. Ik vind het wel een hele onhandige periode. Met vakantie ertussen ed. Maar goed. Wel mega blij, al durf ik pas echt blij te zijn als we de sleutels in handen hebben geloof ik.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:11

JustMe8484 schreef:
Ja wij hebben wel beter nieuws! Wij hebben een akkoord over de prijs. Er moet enkel nog een gesprek plaats vinden. En dan kunnen we gaan tekenen!

*\o/* *\o/* *\o/*

Wat dacht je, als jullie moeten wachten dan laat je ons ook maar wachten? :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:38

Haha zoiets ja...
Nee wilde eigenlijk wachten tot die afspraak geweest is en het echt zeker is. Maarja niet reageren als er naar gevraagd wordt vind ik ook niet netjes...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:49

JustMe8484 schreef:

Wat goed!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:09

Wat leuk!

Ik hoop zo dat ik binnenkort ook ons droomhuis vind. Heel soms denk ik weleens aan opgeven en blijven wonen waar we wonen. Misschien wil ik gewoon te veel en bestaat dat niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:35

Bielsje schreef:
4EverHobbes schreef:

Hmmm, dat is beide een beetje heel erg jammer zeg! Hopelijk komt er dan snel weer een koper voor jullie huis...

@JustMe, heb jij dan beter nieuws of ook niet? :=

Welkom Josien! Zulke bedragen zijn zeker spannend :Y). In welke regio zoeken jullie?

Wij zoeken in (zuid)oost brabant.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:33

Onze huurwoning gaat verkocht worden. Nu lopen we er tegenaan dat we een aantal verbeteringen hebben aangebracht (huis was nieuw en kaal) waaronder een halve keuken en de tuin. Initieel zou er een nieuwe huurder komen (met grote kans tot overname). Nu wordt de woning verkocht, de verhuurder wil de aanpassingen niet overnemen.

Op verschillende websites lees ik dat zaken die nagelvast aan het huis zitten bij het huis horen en dus inclusief zijn bij verkoop. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:52

Ik denk dat je geen poot om op te staan hebt. Moet je eruit? Is je huurcontract tijdelijk?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 11:14

Staat er niet ergens in je contract dat je het in dezelfde straat moet opleveren als toen je er in ging?
Wat je zelf hebt toegevoegd (de keuken) zou je dan kunnen door verkopen?

Geld betalen bij een huurhuis om spullen in de tuin over te nemen heb ik erbij gezegd nog niet van gehoord, dus ik denk dat je die investering kwijt bent. Tenzij je dingen mee kan nemen naar je nieuwe huis?