[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:38

Qimm schreef:
Placebo effect, geloven dat het zo is, maakt dat het zo is.

Eerder Stockholm syndrome :=

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:39

Gaby schreef:
Oh, ik geloof zeker dat men geen spijt heeft van het specifieke kind. Meer van het verlies van vrijheid.
Maar voor sommige zeer fanatieke mensen/ouders zit tussen die twee zaken geen onderscheid - beide zaken maken je een slecht mens.

Mijn vader heeft zich om laten banketstaaf, die wilde eigenlijk geen kinderen. Zelf weet ik niet goed of ik nu persee geboren had willen worden, ik neig naar niet.

Zo herkenbaar. Nuja, al heel lang neig ik niet meer naar niet maar vind ik al zeker 30 jaar dat het wat mij betreft niet had gehoeven. En ik heb echt geen rot leven, zeker de afgelopen 20 jaar en ben niet depressief.
Ik ben nog niet heel lang op de hoogte van het bestaan van de Voluntary Human Extinction Movement maar daar zou ik best bij kunnen horen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:02

Stybba schreef:
Qimm schreef:
Placebo effect, geloven dat het zo is, maakt dat het zo is.

Eerder Stockholm syndrome :=

Cognitieve dissonantie :D

Fly_high

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:55

Aan de andere kant, wat voor toegevoegde waarde heeft het voor wie dan ook om te lopen roepen dat je wel spijt hebt van je kinderen? Behalve dat het soms goed kan zijn voor de ego's van team kindervrij :P

Of het nou komt door het karakter van je blagen, gebrek aan vrijheid of spijt over de toestand van je uitgescheurde doos := terugdraaien kan nou eenmaal niet en die kinderen zijn ook mensen die er niet bepaald beter op worden als mama dag in dag uit loopt te roepen dat ze van haar niet zo hadden gehoeven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:01

Het zou wel het beeld kunnen doorbreken dat twijfelende mensen hebben. Als het van jezelf is hou je er wel van, je krijgt er zoveel voor terug en dat soort geblaat.
Maar misschien ook wel bij die gynaecoloog die zo star zegt dat veranderd nog wel.
Als er meer bekend is dat bij genoeg vrouwen het maar kinderen nemen want het hoort zo, geen goed idee is.

Dat deze moeders dat dan anoniem delen begrijp ik wel. Kind heeft er niets aan het te weten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:51

herr_balou schreef:
Ik ben nog niet heel lang op de hoogte van het bestaan van de Voluntary Human Extinction Movement maar daar zou ik best bij kunnen horen.

Mensen zijn de enige soort die zich zelf naar de kl*te helpt.
Genetisch gezien worden we steeds zwakker, omdat er medisch zoveel mogelijk is. Mensen die niet zwanger kunnen worden op de normale manier, worden dan zwanger via allerlei medische hulp. Met als gevolg dat de volgende generatie nog zwakker wordt. We genezen Mensen die zich ook weer voortplanten en zo de slechte genen weer doorgeven. Survival of the fittest bestaat al lang niet meer.
Je fokt niet met een hond met HD of een paard met ocd, maar Mensen met allerhande defecten doen dat wel.
We gaan uiteindelijk gewoon ten onder aan ons eigen fok drang

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:18

Rivendell schreef:
Mensen zijn de enige soort die zich zelf naar de kl*te helpt.
Genetisch gezien worden we steeds zwakker, omdat er medisch zoveel mogelijk is. Mensen die niet zwanger kunnen worden op de normale manier, worden dan zwanger via allerlei medische hulp. Met als gevolg dat de volgende generatie nog zwakker wordt. We genezen Mensen die zich ook weer voortplanten en zo de slechte genen weer doorgeven. Survival of the fittest bestaat al lang niet meer.
Je fokt niet met een hond met HD of een paard met ocd, maar Mensen met allerhande defecten doen dat wel.
We gaan uiteindelijk gewoon ten onder aan ons eigen fok drang

Oh dit roep ik zelf ook al jaren inderdaad, maar dat is 'schandalig' natuurlijk om zo te denken :roll: Er wordt dan gezegd 'wie ben jij om te bepalen wie wel en niet zwanger kan worden' en natuurlijk zit daar vanuit ethisch oogpunt een kern van waarheid in. Maar toch, als ik iemand met relatief zwaar Downsyndroom hoogzwanger zie vraag ik me echt af wie opdraaien voor de voortplantingswens van de betreffende dame...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:34

Fly_high schreef:
Aan de andere kant, wat voor toegevoegde waarde heeft het voor wie dan ook om te lopen roepen dat je wel spijt hebt van je kinderen? Behalve dat het soms goed kan zijn voor de ego's van team kindervrij :P

Of het nou komt door het karakter van je blagen, gebrek aan vrijheid of spijt over de toestand van je uitgescheurde doos := terugdraaien kan nou eenmaal niet en die kinderen zijn ook mensen die er niet bepaald beter op worden als mama dag in dag uit loopt te roepen dat ze van haar niet zo hadden gehoeven.

De toegevoegde waarde zal vooral voor de twijfelaars zijn, zoals DuoPenotti zegt.
Voor de maatschappij in het algemeen - het is niet omdat we ons kùnnen voortplanten, dat we dat ook moéten doen.
En het is niét omdat het "van jezelf" is, dat dat automatisch betekent dat het allemaal rozengeur en maneschijn zal zijn. Dan mag je nog zielsveel van je kind houden - er verandert héél veel. Jijzelf, je partner, jullie relatie, de omgang met vrienden, soms ook je carrière, ... Je léven.

En zoals de dame van het artikel jammer genoeg heeft ondervonden - het is niet omdat het van jezelf is, dat dat automatisch dat moederinstinct in gang duwt. Het kàn waarschijnlijk wel, er zullen héél wat moeders rondlopen die hun kind niet gepland hadden maar die wél dat moederinstinct ervaren.
Deze dame niet - en ze zit er maar mooi mee. Het kind natuurlijk ook.
Dus ik vind het wel goed dat ze dit durft benoemen, voor al die vrouwen (en mannen) die twijfelen, die momenteel dat instinct niét hebben, en die met een partner (en/of buitenwereld zitten) die hen probeert te overtuigen dat dat "met eentje van jezelf" vanzelf gaat. Nou - niet dus.

Het is geen fiets. Een hometrainer gooi je weer buiten als die je toch niet motiveert om meer te gaan bewegen. Als blijkt dat zelfs een eigen kind dat moederinstinct niet in gang kan krijgen, zit je met de gebakken peren, want die kan je niet terug stoppen. Meer eerlijkheid en openheid hierover is imo alleen maar goed. Er toch voor gaan omdat je in die mooie woorden gelooft, en dan achteraf concluderen dat dat voor jou niet heeft gewerkt, is volgens mij ook heel pijnlijk. Want die dame zal haar kind heus wel graag zien - en zich waarschijnlijk net daarom ook heel schuldig voelen over bepaalde ontbrekende emoties of instincten. Daar moet ze de rest van haar leven mee zien te dealen. Lijkt me heel moeilijk, ze zal het als falen ervaren en daar dagelijks mee moeten omgaan zal heel slopend zijn.

Ik vind het dus wel knap dat mensen durven toegeven dat ze spijt hebben van het ouderschap. Dat hoeft niets af te doen van de liefde van een ouder voor zijn/haar kind. Ik vind het gewoon heel eerlijk. Je bent niet alléén ouder - je bent ook nog mens. Jezelf. Man, vrouw, partner, kind, broer, zus, vriend, vriendin. Ik denk dat velen die aspecten missen. Je "krijgt" er natuurlijk het ouderschap voor in de plaats - maar achteraf gezien zullen er heel wat mensen rondlopen die denken "als ik de tijd kon terugdraaien..." Gewoon omdat het voor hun gevoel niet opweegt, omdat ze te veel moeten missen, te veel verliezen door moeder/vader te worden. Dat kan je niet altijd inschatten denk ik - maar in sommige gevallen (ik denk nu aan mezelf) lijkt het me beter er gewoon echt niet aan te beginnen :j Maar dat moet de maatschappij wel durven toelaten en steunen natuurlijk, en meer openheid en eerlijkheid zal daar hopelijk aan helpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:38

Het is een mooi tegengeluid van “het is zo anders als het je eigen kind” is en “als je er eenmaal een hebt dan komt het gevoel vanzelf”

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:41

VuurVleugels schreef:
Oh dit roep ik zelf ook al jaren inderdaad, maar dat is 'schandalig' natuurlijk om zo te denken :roll: Er wordt dan gezegd 'wie ben jij om te bepalen wie wel en niet zwanger kan worden' en natuurlijk zit daar vanuit ethisch oogpunt een kern van waarheid in. Maar toch, als ik iemand met relatief zwaar Downsyndroom hoogzwanger zie vraag ik me echt af wie opdraaien voor de voortplantingswens van de betreffende dame...

Natuur doet niet aan ethiek. Wij wel, wij zien individuen en verliezen daardoor de kwaliteit van onze soort uit het oog. En dat wordt onze ondergang

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:42

Rivendell schreef:
VuurVleugels schreef:

Natuur doet niet aan ethiek. Wij wel, wij zien individuen en verliezen daardoor de kwaliteit van onze soort uit het oog. En dat wordt onze ondergang

Ik heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee :o.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:43

Die ondergang maak ik niet mee en mijn (klein)kinderen dus ook niet. Dus laat maar gebeuren... of is dat TE egoïstisch? }:)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:09

Moet je voorstellen wat voor super mensen er zouden kunnen ontstaan als we als mensen een streng fokbeleid zouden hanteren

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:11

Amber_anne schreef:
Moet je voorstellen wat voor super mensen er zouden kunnen ontstaan als we als mensen een streng fokbeleid zouden hanteren

Dat klinkt als een utopie voor een bepaald persoon uit de geschiedenis :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:17

Amber_anne schreef:

De zorgkosten zouden iig enorm dalen, denk ik.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:17

_San87_ schreef:
Rivendell schreef:

Ik heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee :o

Ik ook niet, ik hoop oprecht dat het niet lang meer duurt voordat de mensheid fors inkrimpt (of uitsterft, ook goed)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:19

xPabloBokt schreef:
Amber_anne schreef:

Dat klinkt als een utopie voor een bepaald persoon uit de geschiedenis :+

HAHAHA sorry ik ga hier echt even stuk om

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:20

Corona was een voorproefje denk k.
We hebben er niets van geleerd.
Fokken gewoon door, reizen alsof er nooit wat is gebeurt.
Een corona nieuwe versie die binnen een paar weken de helft van de mensheid uitvaagt zou echt gewoon eens kunnen...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:37

Hahah oliebol

Uitvoering is ethisch niet verantwoord maar er over nadenken wel O:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:57

De natuur heeft het natuurlijk wel al vaker met wisselend succes geprobeerd de mensheid te decimeren, de pest, paasei, tyfus, tuberculose, ebola en als laatst meest bekende corona.

Mij zal het echt een rotzorg zijn als de mensheid zichzelf te gronde richt, beter voor alles eigenlijk, behalve de arrogante hypocriete mens...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:58

De Spaanse Griep was ook behoorlijk succesvol.

Ik denk dat het dit keer een bacteriele infectie wordt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:06

Amber_anne schreef:

Heb je ooit de honden gezien die we gecreëerd hebben met heel gericht fokken? := Of paarden of welke soort huisdier dan ook?

Letterlijk alles waar we ons heel actief mee gingen bemoeien is er niet bepaald gezonder op geworden. Losgezien van alle ethische afwegingen - als we bij mensen een streng fokbeleid zouden hanteren komen we waarschijnlijk ook met franse bulldog of duitse herder niveau van f*cked up inteelt te zitten :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:10

haha, daar heb je zeker een punt, dan worden de mensen nog grotere gedrochten, want gezond fokken bij dieren is ook idd geen waarheid.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:11

Fly_high schreef:
Amber_anne schreef:

Heb je ooit de honden gezien die we gecreëerd hebben met heel gericht fokken? := Of paarden of welke soort huisdier dan ook?

Letterlijk alles waar we ons heel actief mee gingen bemoeien is er niet bepaald gezonder op geworden. Losgezien van alle ethische afwegingen - als we bij mensen een streng fokbeleid zouden hanteren komen we waarschijnlijk ook met franse bulldog of duitse herder niveau van f*cked up inteelt te zitten :Y)

Alabama breidt zich uit dan!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:44

Maar nu wordt er niks echt bijgehouden, dan heb je toch ook een kans op inteelt?