Qimm schreef:Placebo effect, geloven dat het zo is, maakt dat het zo is.
Eerder Stockholm syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:Oh, ik geloof zeker dat men geen spijt heeft van het specifieke kind. Meer van het verlies van vrijheid.
Maar voor sommige zeer fanatieke mensen/ouders zit tussen die twee zaken geen onderscheid - beide zaken maken je een slecht mens.
Mijn vader heeft zich om laten banketstaaf, die wilde eigenlijk geen kinderen. Zelf weet ik niet goed of ik nu persee geboren had willen worden, ik neig naar niet.
herr_balou schreef:Ik ben nog niet heel lang op de hoogte van het bestaan van de Voluntary Human Extinction Movement maar daar zou ik best bij kunnen horen.
Rivendell schreef:Mensen zijn de enige soort die zich zelf naar de kl*te helpt.
Genetisch gezien worden we steeds zwakker, omdat er medisch zoveel mogelijk is. Mensen die niet zwanger kunnen worden op de normale manier, worden dan zwanger via allerlei medische hulp. Met als gevolg dat de volgende generatie nog zwakker wordt. We genezen Mensen die zich ook weer voortplanten en zo de slechte genen weer doorgeven. Survival of the fittest bestaat al lang niet meer.
Je fokt niet met een hond met HD of een paard met ocd, maar Mensen met allerhande defecten doen dat wel.
We gaan uiteindelijk gewoon ten onder aan ons eigen fok drang
Fly_high schreef:Aan de andere kant, wat voor toegevoegde waarde heeft het voor wie dan ook om te lopen roepen dat je wel spijt hebt van je kinderen? Behalve dat het soms goed kan zijn voor de ego's van team kindervrij
Of het nou komt door het karakter van je blagen, gebrek aan vrijheid of spijt over de toestand van je uitgescheurde doosterugdraaien kan nou eenmaal niet en die kinderen zijn ook mensen die er niet bepaald beter op worden als mama dag in dag uit loopt te roepen dat ze van haar niet zo hadden gehoeven.
VuurVleugels schreef:Oh dit roep ik zelf ook al jaren inderdaad, maar dat is 'schandalig' natuurlijk om zo te denkenEr wordt dan gezegd 'wie ben jij om te bepalen wie wel en niet zwanger kan worden' en natuurlijk zit daar vanuit ethisch oogpunt een kern van waarheid in. Maar toch, als ik iemand met relatief zwaar Downsyndroom hoogzwanger zie vraag ik me echt af wie opdraaien voor de voortplantingswens van de betreffende dame...
Rivendell schreef:VuurVleugels schreef:Oh dit roep ik zelf ook al jaren inderdaad, maar dat is 'schandalig' natuurlijk om zo te denkenEr wordt dan gezegd 'wie ben jij om te bepalen wie wel en niet zwanger kan worden' en natuurlijk zit daar vanuit ethisch oogpunt een kern van waarheid in. Maar toch, als ik iemand met relatief zwaar Downsyndroom hoogzwanger zie vraag ik me echt af wie opdraaien voor de voortplantingswens van de betreffende dame...
Natuur doet niet aan ethiek. Wij wel, wij zien individuen en verliezen daardoor de kwaliteit van onze soort uit het oog. En dat wordt onze ondergang
_San87_ schreef:Rivendell schreef:Natuur doet niet aan ethiek. Wij wel, wij zien individuen en verliezen daardoor de kwaliteit van onze soort uit het oog. En dat wordt onze ondergang
Ik heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee![]()
Amber_anne schreef:Moet je voorstellen wat voor super mensen er zouden kunnen ontstaan als we als mensen een streng fokbeleid zouden hanteren
Fly_high schreef:Amber_anne schreef:Moet je voorstellen wat voor super mensen er zouden kunnen ontstaan als we als mensen een streng fokbeleid zouden hanteren
Heb je ooit de honden gezien die we gecreëerd hebben met heel gericht fokken?Of paarden of welke soort huisdier dan ook?
Letterlijk alles waar we ons heel actief mee gingen bemoeien is er niet bepaald gezonder op geworden. Losgezien van alle ethische afwegingen - als we bij mensen een streng fokbeleid zouden hanteren komen we waarschijnlijk ook met franse bulldog of duitse herder niveau van f*cked up inteelt te zitten