996981 schreef:Bedankt voor je antwoord

Ik ben heel benieuwd hoe het bewustzijn van druk op de zorg en de invloed die we daar zelf op hebben zich gaat ontwikkelen de komende periode.
Vind jij bijvoorbeeld dat andere risicogroepen ook beter thuis kunnen blijven? Of hebben die genoeg verantwoordelijkheid genomen als ze geënt zijn?
En mensen die bewust gevaar blijven lopen in deze periode door middel van gevaarlijke hobby’s? Kun je van hen verwachten dat even te laten?
M.a.w. Hoe ver vind jij/jullie dat de eigen verantwoordelijkheid voor het vermijden van zorg op dit moment gaat?
Ik vind idd dat andere risicogroepen genoeg verantwoordelijk hebben genomen als zij zich hebben laten vaccineren.
Ook vind ik niet dat wel (risico)sporten tijdelijk aan banden moeten leggen. Sporten is goed voor lichaam en geest. De GGZ loopt al over en wellicht zijn er mensen waarbij niet mogen sporten zorgt voor een nog dieper dal. Wel is het belangrijk dat je veiligheid voorzorgsmaatregelen treft. Gordel om in de auto, cap op bij paardrijden, helm op bij wielrennen enz. Voor mij zijn dit allemaal risico’s van het leven die ingecalculeerd moeten worden. Het is ook geen besmettelijk iets dat zich over heel het verspreid. Daarnaast is er geen plek dóórdat de IC’s vol liggen met Corona patiënten die daar niet hadden hoeven liggen als zij zich hadden laten vaccineren.
Ik heb nog wel een vraag aan jou! Het is inmiddels overduidelijk dat het grootste deel van de Corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Ook is duidelijk dat vaccineren goed helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Een groot deel van deze opnames had dus voorkomen kunnen worden door 2 simpele prikjes. Daarnaast is er weer dreiging dat iedereen zich aan maatregelen moet gaan houden door deze groep die in het ziekenhuis belandt.
Waarom is het dan nog steeds niet gerechtvaardigd dat mensen zich moeten laten vaccineren? Gewoon verplicht of in ieder geval verplicht om ergens (supermarkt, apotheek, winkel) binnen te mogen. Het niet vaccineren heeft inmiddels zo’n grote invloed op de hele bevolking. Psychisch, maar ook houden ze bedden bezet waardoor andere hoognodige zorg niet door kan gaan.
En vindt je het dan wel ok dat niet gevaccineerden bij ernstig ziek worden wel willen dat alles uit de kast getrokken wordt op ze er doorheen te krijgen?
Want waar ze eerst zo kritisch zijn op die paar mm vaccinvloeistof, maakt het ze dan in het ziekenhuis ineens niet meer uit wat ze allemaal aan medicatie krijgen ingespoten. Is dat niet een beetje krom?