Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:16

Reserveren moet je zelf ook aanklikken idd. Kan wel, maar moet je een aparte handeling voor doen als verkoper.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:27

Weet iemand van jullie hoe vinted omgaat met feestdagen? Verkoper heeft 5 werkdagen, maar als er 1e kerstdag s avonds laat iets gekocht is en het kan pas 2 januari verzonden worden? Qua officiële werkdagen moet dat kunnen, maar ik ben bang dat vinted feestdagen niet meeneemt in de automatische afhandeling

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:01

Dat wordt gezien als gewone dagen inderdaad.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:35

Ik heb een armband gekocht van Swarovski. Het is naar mij onderweg maar de verkoper is geblokkeerd door Vinted waarschijnlijk omdat zij namaak Swarovski verkoopt.
Ik wil ook geen namaak Swarovski hebben en ben benieuwd als ik de armband niet wil hebben of dat ik dan mijn geld terug krijg.
Iemand enig idee hoe dat het dan gaat?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:17

Ik had een week geleden 2 boeken gekocht, verkoper had ze nog niet verzonden, maar ook geen verzendlabel gemaakt. Waren nog niet door vinted geannuleerd, heb het zelf geannuleerd. Verkoper reageerde ook niet op mijn berichten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:22

Ik vraag me echt af wat de reden is om zelf te annuleren?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:29

Dat ik wat had gevonden wat lastig te vinden is. Dacht dat ze toch niet zou versturen, reageerde nergens meer op na kopen. Was al een week verder. Dus nu ergens anders gekocht zodat ik zeker weet dat ik het boek heb

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:10

Maar dan is alsnog zelf annuleren toch niet nodig? Dat gebeurt automatisch na 5 werkdagen als het niet opgestuurd wordt, krijg je geen negatieve review en geld terug.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:08

Idd, nu krijg jij een neg review en anders had je binnen een dag ofzo gewoon je geld terug en de verkoper een neg review.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:49

Tja als je het niet meer wilt dan snap ik wel dat je annuleert. Stel je voor dat verkoper alsnog die dag of de volgende verzend... Bij mij had iemand zaterdagmiddag iets gekocht Ik was net langs het pakketpunt 10km verderop gegaan, winkel bijna dicht en dingen te doen, dus ging niet nog een keer terug.

Dan gaan dus de zondag, maandag en dinsdag er overheen want die dagen was het pakketpunt niet open. En toen kreeg ik al zo'n rode melding van joh vergeet dat pakje niet weg te sturen. En bleek het Homerr punt ook nog gesloten de hele week. Graftakkezooi die Homerr altijd _-:(

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 07:23

Maar was al 7 dagen, vinted had niet geannuleerd. Ik verzend ook niet altijd da erna, maar maak dan wel verzendlabel aan. Verkoper reageerde ook niet op mails, ik wilde het boek graag hebben, kwam nu nog ergens anders online (zoek er al tijdje naar, wordt niet meer gedrukt). Wil hem ook niet dubbel, dan moet ik hem weer verkopen.
Ik heb niet 1 ster gekregen, kan dat nog komen of had ik die dan meteen gekregen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:12

CastaMickey schreef:
Nou mijn pakje van een paar pagina's terug is eindelijk aangekomen. Koper heeft het een paar dagen geleden opgehaald maar het past niet. Omdat het pakje nog onderweg was terwijl het volgens vinted al aangekomen was had ze een ticket geopend, heel begrijpelijk, maar nu heeft ze nog steeds niet op alles oké geklikt en reageert ze nergens op. Volgens vinted is iets niet passen een risico van de koper dus ik geef mensen ook nooit geld terug om die reden. Ik stuur de goede maat op, het gaat om een nieuw artikel met prijskaartje voor minder dan 40% van de nieuwprijs, dit is dan een risico wat je loopt. Als je het wilt passen of wilt kunnen terugsturen moet je het maar in de winkel kopen voor de volle mep. Vinted geeft aan te wachten op haar reactie maar ik vraag me af of het goed gaat komen.. het staat wel in de vinted regels maar ze zijn toch sneller geneigd om kopers geld terug te geven dan verkopers heb ik het idee

Ik heb m'n geld gekregen *\o/* Ze heeft me ook een 1 ster review gegeven maar ik heb erop gereageerd dat het haar fout was en vinted niet voor niets mij gelijk heeft gegeven. Heb haar ook een slecht review gegeven en ik heb ten minste m'n geld ontvangen dus dat is fijn :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:46

Heel vervelend is dat.

Hier ook een 3 sterren review van iemand die zei 'het was niet nieuw met prijskaartje' terwijl ik alle gebruikssporen duidelijk op de foto heb gezet omdat je alleen nieuw met prijskaartje kon aanvinken. :roll:
Maar ook geen geschil geopend of gezegd dat ze niet tevreden was voor ze de review gaf..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:29

Ik heb nu een pakket bij DHL dat volgens de koper op ´afgeleverd´ staat maar zij heeft niks ontvangen dus ze heeft probleem gemeld. Vinted geeft aan het te onderzoeken binnen 48 u, maar daar staat ook dat ik als verkoper fotovan pakket of label mag doorsturen (hoe ik dat moet doen staat er niet bij). En dan een knop dat ik koper kan terugbetalen. Ga ik dus niet doen, heb het eerlijk verzonden, vind dit nogal gratuit van Vinted...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:37

Ik betaal altijd uit mijn portemonnee maar heb het overlaten boeken naar mijn rekening dus ik moest nu ook betalen vanaf mijn eigen rekening.
Gaat ook gelijk fout, dubbel afgeschreven.
Komt dat ook vanzelf weer goed?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:41

Ja, dat komt vanzelf goed. De keren dat ik het aan de hand heb gehad, stond het teveel betaalde binnen een paar dagen terug op mijn rekening!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:40

Duurde bij mij een maand voor ik het terug had (bij dubbel betalen), heb er 4 maal een verzoek voor moeten doen. Uiteindelijk wel gekregen, maar wisten na 5 dagen al dat er een fout was gemaakt en terug moest, dat duurde een stuk langer

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:40

SandAndOak schreef:
Ik weet niet of ik dat mag delen hier, haha. Ik zal je een pb sturen!

Ik wil ook wel pb. Ik zoek langzaamaan broeken in 140 als het jongens is

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:31

foxy80 schreef:
Ik heb nu een pakket bij DHL dat volgens de koper op ´afgeleverd´ staat maar zij heeft niks ontvangen dus ze heeft probleem gemeld. Vinted geeft aan het te onderzoeken binnen 48 u, maar daar staat ook dat ik als verkoper fotovan pakket of label mag doorsturen (hoe ik dat moet doen staat er niet bij). En dan een knop dat ik koper kan terugbetalen. Ga ik dus niet doen, heb het eerlijk verzonden, vind dit nogal gratuit van Vinted...

Heb je het bericht van Vinted voor een foto privé in een chat gekregen? Dan kun je daar de foto in plaatsen. Zij gaan dat dan doorgeven naar de verzend bedrijf zodat ze gerichter kunnen kijken.

Alja schreef:
Ik betaal altijd uit mijn portemonnee maar heb het overlaten boeken naar mijn rekening dus ik moest nu ook betalen vanaf mijn eigen rekening.
Gaat ook gelijk fout, dubbel afgeschreven.
Komt dat ook vanzelf weer goed?

Komt goed, kan wel lang duren. Hier ook een maand op moeten wachten maar in die periode was er ook een storing bij vinted waardoor dubbel betaalde bedragen lang op zich lieten wachten.

Hier blijf ik het irritant vinden dat Homer niet uit te zetten is. In de advertenties zet ik erbij dat ik er niet mee verzend maar kopers kijken er gewoon niet na of denken dat je het voor hen toch wel wil doen. Heel irritant want door hen laten annuleren en dan opnieuw erop zetten zorgt ervoor dat ze op de oude plek komen waardoor het flink gezakt kan zijn en de favorieten weg zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:13

Heb hier nu een pakje die teruggekeerd is… koper kon het niet afhalen omdat ze covid had?
Ben ik de enige die daar pissig van wordt? De tijd dat je in quarantaine moest blijven voor covid is al lang geleden lijkt me…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:15

Maar je kan nog steeds wel flink ziek zijn en dan vind ik het alleen maar goed dat iemand binnen blijft. :+ met elke ziekte. Ook voor zichzelf, want jezelf uit bed slepen voor de badkamer is soms al te veel gevraagd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:18

Nou ik vind dat wel gek ja :')
Je kan toch iemand anders vragen of ff het pakketpunt bellen om te overleggen of jezelf er even heen slepen :?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:52

Ik heb op dit moment een swarovski armband ontvangen wat dus nep is. De verkoper reageert niet. Ik hoop dat ik het wel kan terugsturen. Kun je dan ook een verzendlabel via Vinted maken? Anders ben ik wel weer veel geld kwijt aan een verzendlabel via DHL of PostNL

En ik heb een Swarovski armband onderweg van iemand die geblokkeerd is. Ben bang dat deze armband ook namaak is..
Weet iemand wat ik hier het beste kan doen?
Afhalen bij het servicepunt of beter om het niet af te halen aangezien het moeilijk wordt om het terug te sturen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:15

Ik zou afhalen en een probleem melden en dan krijg je geld terug.
Ze weten blijkbaar toch al dat het nep is anders wordt ze niet geblokkeerd

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:18

Ik heb eergisteren gemeld dat het pakket nog steeds niet was aangekomen. Mijn bestelling is geannuleerd en uiterlijk 4 januari gaan ze het geld storten. Maar het pakket is net aangekomen en ik heb het opgehaald. Ik kan nergens melden dat ik het alsnog ontvangen heb. Wat te doen?