Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:45

Dat mijn herplaatser niet alleen ineens ook de draaiknop van de voordeur open maakt, maar dat hij daarna ook de drukke N weg over steekt en het bos in duikt. Normaal gesproken bibbert hij al bij de gedachte dat hij van het terrein af moet. Gelukkig wel weer gevonden, hij heeft gewoon zijn favoriete route in het bos gepakt en is netjes op de paden gebleven.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:53

Nja apotheek werkt niet alleen puur op verzekering. Kunnen ze ook aangeven dat er kosten aan verbonden zijn, dan bepaald de patiënt zelf wel of die dat wil uitgeven of niet.

Maar goed, heb sowieso geen hoge pet van de apotheek. Mensen die medicijnen nodig hebben om te kunnen leven, worden afgepoeierd met "ja ik heb hier helaas niks liggen. Wacht u maar een half jaartje". Terwijl ze via een internationale apotheek datzelfde gewoon kunnen bestellen maar dat willen ze niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:58

Pandora2 schreef:
Jolien87 schreef:
De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.

En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn. -O-

Komend weekend ontploft de natuur want ze voorspellen 25 graden {:}

Inclusief onkruid. :')

Pakket afgeleverd en dus eigenlijk geen ergenis, maar wel andere bezorger dan anders. *\o/* >;) En kom er nu achter dat vanmorgen ben vergeten puffen. Gauw doen dus. |o

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:40

Het eeuwige gezeur over covid en de daarbij horende vaccinaties en testen. Echt, het is hoe het is, 3500 keer je mening verkondigen maakt echt niet dat een ander er ineens anders over gaat denken :n

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:22

Nayomie schreef:
Nja apotheek werkt niet alleen puur op verzekering. Kunnen ze ook aangeven dat er kosten aan verbonden zijn, dan bepaald de patiënt zelf wel of die dat wil uitgeven of niet.

Maar goed, heb sowieso geen hoge pet van de apotheek. Mensen die medicijnen nodig hebben om te kunnen leven, worden afgepoeierd met "ja ik heb hier helaas niks liggen. Wacht u maar een half jaartje". Terwijl ze via een internationale apotheek datzelfde gewoon kunnen bestellen maar dat willen ze niet.

Dan zou ik toch heel gauw een andere apotheek zoeken. Genoeg apotheken die het wel bij een internationale apotheek willen bestellen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:33

Siesjuh schreef:
Het eeuwige gezeur over covid en de daarbij horende vaccinaties en testen. Echt, het is hoe het is, 3500 keer je mening verkondigen maakt echt niet dat een ander er ineens anders over gaat denken :n

Helemaal mee eens. En dat het constant over covid moet gaan. Op Facebook, op de radio, op de tv. Mag het ook een keertje minder?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:43

Isabel schreef:
Nayomie schreef:

Dan zou ik toch heel gauw een andere apotheek zoeken. Genoeg apotheken die het wel bij een internationale apotheek willen bestellen.

Nja, het is bekend dat dit medicijn slecht te krijgen is. En uiteindelijk met een hoop kabaal maken en de apotheek assistent huilend aan de telefoon te hebben gehad, was er opeens wel wat mogelijk. En nog voor een half jaar ook. :') ik vind het alleen belachelijk dat we hier een jaar lang om hebben moeten vechten als het ware om het van de internationale apotheek te kunnen hebben.

Edit: ik erger me aan de postbode die geweigerd heeft langs te komen vandaag. Snap dat regen ook niet chill is, maar om dan maar wijken over te gaan slaan lijkt me ook niet de bedoeling.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:57

En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.

Sorry voor de ‘ben ik de enige?’ :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:06

Isabel schreef:
Dit ligt niet aan je apotheek, maar aan je verzekering. Snap dat de apotheek niet zomaar medische noodzaak in gaat sturen als zij het niet terug krijgen van de verzekering. Medische noodzaak geldt pas als er minimaal 2 andere (generieke) merken geprobeerd zijn en er daarmee aantoonbare problemen zijn.
En de verzekering zou jij in elk geval een deel terug moeten geven (alleen het prijsverschil tussen het preferente merk en jouw voorkeursmerk is voor jouw rekening). Zou dus nog eens met je verzekering bellen!

Dan ligt het nog steeds aan de apotheek, want ik krijg geen ander merk aangeboden. Of degene waar ik niet tegen kan en waar ik zelf extra dingen bij moet kopen, wat reactie erger maakt of het oude en goede merk, maar die moet ik zelf betalen. Want ook dan moet er wat op de factuur staan waarmee ik declareer en dat doen ze niet. Geen 3e merk, geen contact met de huisarts oid. Er is een aantoonbaar probleem, daarom ben ik vorig jaar al weer terug gezet op het oude merk. De apotheek is niet degene die die medische noodzaak hoort te beoordelen, want die zien het niet. Dan moeten ze contact opnemen met de huisarts als zij er aan twijfelen.

Ik snap heus wel dat zij ook betaald moeten worden, maar dan moeten zij zich ook gewoon aan die voorschriften houden en geen verkeerde voorlichting geven.

Verzekering heb ik al meerdere keren gesproken.

Edit, er zijn geen 2 andere merken. Er is alleen het merk waar ik dus niet tegen kan. Dus ze zouden het gewoon vergoed krijgen, als ze het maar indienen en dat proberen ze dus niet eens. Dit was vorig jaar ook al zo en toen deden ze het nog wel en hebben ze ook elke keer alles vergoed gekregen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 05-05-21 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:11

poes schreef:
En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.

Ik heb dat iig niet. Lekker thuis douchen <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:12

Zertab schreef:
Siesjuh schreef:

Helemaal mee eens. En dat het constant over covid moet gaan. Op Facebook, op de radio, op de tv. Mag het ook een keertje minder?

Zelfs Grey’s Anatomy :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:13

Moestuin schreef:
Zertab schreef:

Jezus, loopt dat nog steeds?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:18

MyWishMax schreef:
Isabel schreef:
Dit ligt niet aan je apotheek, maar aan je verzekering. Snap dat de apotheek niet zomaar medische noodzaak in gaat sturen als zij het niet terug krijgen van de verzekering. Medische noodzaak geldt pas als er minimaal 2 andere (generieke) merken geprobeerd zijn en er daarmee aantoonbare problemen zijn.
En de verzekering zou jij in elk geval een deel terug moeten geven (alleen het prijsverschil tussen het preferente merk en jouw voorkeursmerk is voor jouw rekening). Zou dus nog eens met je verzekering bellen!

Dan ligt het nog steeds aan de apotheek, want ik krijg geen ander merk aangeboden. Of degene waar ik niet tegen kan en waar ik zelf extra dingen bij moet kopen, wat reactie erger maakt of het oude en goede merk, maar die moet ik zelf betalen. Want ook dan moet er wat op de factuur staan waarmee ik declareer en dat doen ze niet. Geen 3e merk, geen contact met de huisarts oid. Er is een aantoonbaar probleem, daarom ben ik vorig jaar al weer terug gezet op het oude merk. De apotheek is niet degene die die medische noodzaak hoort te beoordelen, want die zien het niet. Dan moeten ze contact opnemen met de huisarts als zij er aan twijfelen.

Ik snap heus wel dat zij ook betaald moeten worden, maar dan moeten zij zich ook gewoon aan die voorschriften houden en geen verkeerde voorlichting geven.

Verzekering heb ik al meerdere keren gesproken.

Edit, er zijn geen 2 andere merken. Er is alleen het merk waar ik dus niet tegen kan. Dus ze zouden het gewoon vergoed krijgen, als ze het maar indienen en dat proberen ze dus niet eens. Dit was vorig jaar ook al zo en toen deden ze het nog wel en hebben ze ook elke keer alles vergoed gekregen.

Snap wel dat je apotheek er streng in is; vaak zetten artsen medische noodzaak op het recept om maar van het gezeur van patiënten af te zijn. De financiële consequenties hiervan zijn voor de apotheek en niet voor de arts. Maar als je apotheek zich inderdaad niet eens aan de regels houdt en op geen enkel vlak mee wil denken, dan zou ik inderdaad eens informeren bij een andere apotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:20

poes schreef:

Ik voel me vaak smeriger als ik uit de douche kom op een sportschool dan daarvoor, dus ik douche ook liever thuis. :))

Ik weet niet wat ik wil eten vanavond en ik heb ook niet de fut om te koken. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:21

_San87_ schreef:
Moestuin schreef:

Jezus, loopt dat nog steeds?

Ja :D Helaas is het 1 en al covid nu. Was een dikke domper, de eerste aflevering. Wil je even jou gedachten verzetten, krijg je dat weer :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:53

Mijn apotheek gaf ook b-metk eczeemzalf.
Werkte niet en ik kreeg het niet uit de tube zonder luxerende vingers en polsen.
Zorgverzekeraar gebeld en huisarts mocht gewoon a-merk voorschrijven en apotheek moest zich daar aan houden.
Het gaat weleens mis. Dan zeg ik het en krijg ik alsnog het a-merk.

Ergernis een 70+ vrouw die haar keffer in de tuin van iemand liet poepen.
Hoe vies en asociaal.
Ik zat in de auto (afspraak) maar anders had ik er iets van gezegd.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:22

poes schreef:

Op het revalidatiecentrum waar ik kom, mag ook nog niet gedouched worden. Lekker inderdaad, als je daarna nog in een taxi moet. -O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:25

Vervolg op gisteren: ik werd vergeleken met een kogelvis vandaag. Gezicht staat wat gezwollen :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:27

luuntje schreef:
Mijn apotheek gaf ook b-metk eczeemzalf.
Werkte niet en ik kreeg het niet uit de tube zonder luxerende vingers en polsen.
Zorgverzekeraar gebeld en huisarts mocht gewoon a-merk voorschrijven en apotheek moest zich daar aan houden.
Het gaat weleens mis. Dan zeg ik het en krijg ik alsnog het a-merk.

Ergernis een 70+ vrouw die haar keffer in de tuin van iemand liet poepen.
Hoe vies en asociaal.
Ik zat in de auto (afspraak) maar anders had ik er iets van gezegd.

Je was vast niet bij ons voor het huis.
Bij ons is er ook n keffer in de tuin wezen poepen.
Maar ik kom er wel achter van wie het is :D
}>

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:31

poes schreef:

Ik douche graag na t rijden maar wel thuis, heb nog nooit een sportclub douche meegemaakt waar ik me nu echt lekker opgefrist van voelde.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:13

Na een geweldig fijne dag nog moeten studeren en dan “rouw” schrijven als “rauw”. Dan weet je wel dat je écht te moe bent eigenlijk. _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:20

Mars schreef:
poes schreef:

Ik douche graag na t rijden maar wel thuis, heb nog nooit een sportclub douche meegemaakt waar ik me nu echt lekker opgefrist van voelde.

Goh ja als het weer wat lekker wordt blijf ik dan wel graag wat rondhangen maar na een pittige training wil ik dat mijn stalgenootjes toch niet aandoen. Maar weer sukkelen met washandje en vers shirtje meenemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:24

poes schreef:
Goh ja als het weer wat lekker wordt blijf ik dan wel graag wat rondhangen maar na een pittige training wil ik dat mijn stalgenootjes toch niet aandoen. Maar weer sukkelen met washandje en vers shirtje meenemen...
Haha, o, als ik op stal blijf, denk ik daar echt tótaal niet over na. :P Niemand ruikt daar op z'n best (behalve de mensen die een half flesje parfum over zich heen gieten). Pas als ik thuis ben of ergens anders heen ga, vind ik dat weer belangrijk.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:24

Mars schreef:
poes schreef:

Ik douche ook altijd thuis, ook als ik naar bijv een sportschool ben geweest. Ik heb ook mijn paard aanhuis staan, dus ik ga pas douchen als ik helemaal klaar ben met de paarden, die dag dan hea. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:40

Ja ik kan nogal zweten, vind het echt stinken ook :+ bij mij dan e!