Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Jolien87 schreef:De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.
En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn.
Komend weekend ontploft de natuur want ze voorspellen 25 graden![]()
Nayomie schreef:Nja apotheek werkt niet alleen puur op verzekering. Kunnen ze ook aangeven dat er kosten aan verbonden zijn, dan bepaald de patiënt zelf wel of die dat wil uitgeven of niet.
Maar goed, heb sowieso geen hoge pet van de apotheek. Mensen die medicijnen nodig hebben om te kunnen leven, worden afgepoeierd met "ja ik heb hier helaas niks liggen. Wacht u maar een half jaartje". Terwijl ze via een internationale apotheek datzelfde gewoon kunnen bestellen maar dat willen ze niet.
Siesjuh schreef:Het eeuwige gezeur over covid en de daarbij horende vaccinaties en testen. Echt, het is hoe het is, 3500 keer je mening verkondigen maakt echt niet dat een ander er ineens anders over gaat denken
Isabel schreef:Nayomie schreef:Nja apotheek werkt niet alleen puur op verzekering. Kunnen ze ook aangeven dat er kosten aan verbonden zijn, dan bepaald de patiënt zelf wel of die dat wil uitgeven of niet.
Maar goed, heb sowieso geen hoge pet van de apotheek. Mensen die medicijnen nodig hebben om te kunnen leven, worden afgepoeierd met "ja ik heb hier helaas niks liggen. Wacht u maar een half jaartje". Terwijl ze via een internationale apotheek datzelfde gewoon kunnen bestellen maar dat willen ze niet.
Dan zou ik toch heel gauw een andere apotheek zoeken. Genoeg apotheken die het wel bij een internationale apotheek willen bestellen.
Isabel schreef:Dit ligt niet aan je apotheek, maar aan je verzekering. Snap dat de apotheek niet zomaar medische noodzaak in gaat sturen als zij het niet terug krijgen van de verzekering. Medische noodzaak geldt pas als er minimaal 2 andere (generieke) merken geprobeerd zijn en er daarmee aantoonbare problemen zijn.
En de verzekering zou jij in elk geval een deel terug moeten geven (alleen het prijsverschil tussen het preferente merk en jouw voorkeursmerk is voor jouw rekening). Zou dus nog eens met je verzekering bellen!
Zertab schreef:Siesjuh schreef:Het eeuwige gezeur over covid en de daarbij horende vaccinaties en testen. Echt, het is hoe het is, 3500 keer je mening verkondigen maakt echt niet dat een ander er ineens anders over gaat denken
Helemaal mee eens. En dat het constant over covid moet gaan. Op Facebook, op de radio, op de tv. Mag het ook een keertje minder?
MyWishMax schreef:Isabel schreef:Dit ligt niet aan je apotheek, maar aan je verzekering. Snap dat de apotheek niet zomaar medische noodzaak in gaat sturen als zij het niet terug krijgen van de verzekering. Medische noodzaak geldt pas als er minimaal 2 andere (generieke) merken geprobeerd zijn en er daarmee aantoonbare problemen zijn.
En de verzekering zou jij in elk geval een deel terug moeten geven (alleen het prijsverschil tussen het preferente merk en jouw voorkeursmerk is voor jouw rekening). Zou dus nog eens met je verzekering bellen!
Dan ligt het nog steeds aan de apotheek, want ik krijg geen ander merk aangeboden. Of degene waar ik niet tegen kan en waar ik zelf extra dingen bij moet kopen, wat reactie erger maakt of het oude en goede merk, maar die moet ik zelf betalen. Want ook dan moet er wat op de factuur staan waarmee ik declareer en dat doen ze niet. Geen 3e merk, geen contact met de huisarts oid. Er is een aantoonbaar probleem, daarom ben ik vorig jaar al weer terug gezet op het oude merk. De apotheek is niet degene die die medische noodzaak hoort te beoordelen, want die zien het niet. Dan moeten ze contact opnemen met de huisarts als zij er aan twijfelen.
Ik snap heus wel dat zij ook betaald moeten worden, maar dan moeten zij zich ook gewoon aan die voorschriften houden en geen verkeerde voorlichting geven.
Verzekering heb ik al meerdere keren gesproken.
Edit, er zijn geen 2 andere merken. Er is alleen het merk waar ik dus niet tegen kan. Dus ze zouden het gewoon vergoed krijgen, als ze het maar indienen en dat proberen ze dus niet eens. Dit was vorig jaar ook al zo en toen deden ze het nog wel en hebben ze ook elke keer alles vergoed gekregen.
poes schreef:Ik voel me vaak smeriger als ik uit de douche kom op een sportschool dan daarvoor, dus ik douche ook liever thuis.En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.
Sorry voor de ‘ben ik de enige?’
poes schreef:En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.
luuntje schreef:Mijn apotheek gaf ook b-metk eczeemzalf.
Werkte niet en ik kreeg het niet uit de tube zonder luxerende vingers en polsen.
Zorgverzekeraar gebeld en huisarts mocht gewoon a-merk voorschrijven en apotheek moest zich daar aan houden.
Het gaat weleens mis. Dan zeg ik het en krijg ik alsnog het a-merk.
Ergernis een 70+ vrouw die haar keffer in de tuin van iemand liet poepen.
Hoe vies en asociaal.
Ik zat in de auto (afspraak) maar anders had ik er iets van gezegd.
poes schreef:En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.
Mars schreef:poes schreef:En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.
Ik douche graag na t rijden maar wel thuis, heb nog nooit een sportclub douche meegemaakt waar ik me nu echt lekker opgefrist van voelde.
poes schreef:Haha, o, als ik op stal blijf, denk ik daar echt tótaal niet over na.Goh ja als het weer wat lekker wordt blijf ik dan wel graag wat rondhangen maar na een pittige training wil ik dat mijn stalgenootjes toch niet aandoen. Maar weer sukkelen met washandje en vers shirtje meenemen...
Mars schreef:poes schreef:En ik heb nog een ergernis. Waarom je bij alle sportclubs kunt douchen behalve bij de paarden. Ben ik de enige die echt graag in de douche wil springen na het rijden? Kan me soms echt zo vuil voelen bah.
Ik douche graag na t rijden maar wel thuis, heb nog nooit een sportclub douche meegemaakt waar ik me nu echt lekker opgefrist van voelde.