Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:00

Ja ken de eerste mensen met corona. Heb ze gelukkig al een tijd niet gezien!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:03

imaudy schreef:
Oh ja ik sluit corona als biowapen ook niet helemaal uit hoor. Het is een heel vernuftig virus.
Sommige mensen denken dat het hele virus een hoax is, dat mensen op de IC omgekocht worden enzo..

Aan de andere kant dit is ook de werking van natuurlijke selectie.
Dit virus is soor zijn eigenschappen de perfecte mutatie om zich over de hele wereld te verspreiden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:23

Als ik moet kiezen tussen een wereld oorlog of corona dan kies ik het liefst voor het laaste.

Wat natuurlijk selectie is opzich niks mis mee. Het kan juist het menselijk ras een stuk sterker maken en mogelijk is het ook de oplossing voor het klimaat probleem en woning te kort.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:27

Blussem, dat noemen ze eugenetica. Je weet wie daar een fan van waren he?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:28

Ach, blussum denkt ook dat de mensheid zwakker wordt door IVF dus hoe serieus moet je zo iemand nou nemen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:31

Blussem neem ik niet echt serieus, maar het zijn wel de denkbeelden die 70 jaar terug aan de basis stonden van de holocaust, dus ik vind wel dat ze niet zomaar als hahaleuklekkertrollen hier hoeven te blijven staan zonder commentaar. Het is en blijft eugenetica.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:46

Phew1; deeltijd-vriendin is negatief en dat is positief :D

Phew2; quarantaine van universiteitsstad van zoon is opgeheven. Vanmorgen snel een autolading spullen gebracht; fiets, stoel etc.
Is een nerd-Uni dus de 10 dagen in ´opsluiting´ hebben hij en flatgenoten gebruik voor nerd-stuff. Bv. wat ontwerpen voor superlichtgewicht onderdelen 3D printen voor mijn sportautootje. Heb twee proto-types mee; ben benieuwd of het past.
Zowaar weer een voordeel van Covd19 ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:51

secricible schreef:
Ach, blussum denkt ook dat de mensheid zwakker wordt door IVF dus hoe serieus moet je zo iemand nou nemen :+

De berichten worden wel verspreid en gelezen door mensen die dit soort onzin voor waar aan nemen.
Luister maar wat er geschreeuwd wordt bij demonstraties, lees maar wat er op Sociaal Media wordt geschreven en door Influencers wordt geroepen.

Ik denk dat deze berichten door fake-accounts worden geplaatst.
Het is maar een klein groepje bokkers, die alleen maar opruiende berichten plaatst. ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:51

Ik las net een artikel op Facebook van iemand die boodschappen had besteld via Picnic. Het aflevertijdvak was dus na 20:00 en ze kreeg dus geen wijn. Ik vind dat toch wel ver gaan, want het zat gewoon bij de boodschappen en het was van tevoren besteld :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:52

Corona kost weinig jongeren het leven, dus het gaat amper effect hebben opde wereld bevolking...
Pas als de groep die nog kinderen gaat krijgen verkleind heeft het effect

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:53

Destination schreef:
Ik las net een artikel op Facebook van iemand die boodschappen had besteld via Picnic. Het aflevertijdvak was dus na 20:00 en ze kreeg dus geen wijn. Ik vind dat toch wel ver gaan, want het zat gewoon bij de boodschappen en het was van tevoren besteld :=

Ja hier ook. Ik heb mijn bezorgvak van de AH wekelijks van 18.00-22.00 en dan krijg je geen alcohol :') :')

Maar ja, is niet anders. Had het van tevoren opgezocht hoe dat werkt en dus gister maar stoofpotwijn gehaald.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:54

verootjoo schreef:
Destination schreef:

Ja hier ook. Ik heb mijn bezorgvak van de AH wekelijks van 18.00-22.00 en dan krijg je geen alcohol :') :')

Maar ja, is niet anders. Had het van tevoren opgezocht hoe dat werkt en dus gister maar stoofpotwijn gehaald.

Als je mazzel hebt, is je bestelling er voor 20:00 en krijg je nog wel alcohol? :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:57

Destination schreef:

ik heb een bezorgtijdvak in de avond, dus mijn man krijgt voorlopig ook geen wijntjes.....
Nu valt online bestellen bij AH niet mee, al heb je een bezorgabonnement, want de site is overbelast en ik word er al 2 dagen bij de laatste stap steeds uit gegooid.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:05

Wel geloof ik erin dat we ons momenteel zwakker aan het maken zijn. Zo worden we steeds meer vatbaarder. Quarantaine, afstand houden, mondkapjes, extreem vaak je handen wassen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:08

Wat stel je dan voor? Precies het tegenovergestelde?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:09

Janinevv schreef:
Wel geloof ik erin dat we ons momenteel zwakker aan het maken zijn. Zo worden we steeds meer vatbaarder. Quarantaine, afstand houden, mondkapjes, extreem vaak je handen wassen.

Hier ben je toch zelf bij? Als ik met mijn hond naar het bos ben geweest ga ik echt niet extra mijn handen wassen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:13

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:

Hier ben je toch zelf bij? Als ik met mijn hond naar het bos ben geweest ga ik echt niet extra mijn handen wassen.

Klopt, maar als we ergens heen moeten extra veel ontsmetten.

En daarnaast andere bacteriën etc maken je immuunsysteem gewoon sterker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:15

Ook daar ben je weer zelf bij. En dan zeg ik niet dat je nergens moet ontsmetten maar waar moet je zo vaak op een dag heen?
Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Daar heb ik ontsmet. Verder ben ik thuis en buiten geweest en heb alleen m’n handen na het toilet gewassen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-10-20 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:17

Dat vind ik ook. Je moet nu overal je handen ontsmetten en 9 van de 10 keer sla je achterover van de stank. Al die ontsmettingsspul is niet goed voor je handen.
Zo gebruik ik alleen de handalcohol als ik begin en wegga van het werk

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:20

lenaa_tje schreef:
Ook daar ben je weer zelf bij. En dan zeg ik niet dat je nergens moet ontsmetten maar waar moet je zo vaak op een dag heen?
Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Daar heb ik ontsmet. Verder ben ik thuis en buiten geweest en heb alleen m’n handen na het toilet gewassen.

Ja en voor de rest dus thuis en geen andere contacten dus je maakt je wel degelijker zwakker voor virussen en bacteriën.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:21

Destination schreef:
verootjoo schreef:

Als je mazzel hebt, is je bestelling er voor 20:00 en krijg je nog wel alcohol? :))

Nee het hele bezorgvak heeft pech :')

Janinevv schreef:

Hoe kom je daar nou toch bij? Heb je wel een idee hoe het immuunsysteem werkt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:30

Janinevv schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja en voor de rest dus thuis en geen andere contacten dus je maakt je wel degelijker zwakker voor virussen en bacteriën.

Dus je gaat niet naar buiten, geen paarden en je huis is zo hygiënisch schoon dat een laboratorium er nog een puntje aan kan zuigen? Hou toch op.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:33

Hier in Luxemburg nu persconferentie. Zeggen net dat restaurants en horeca de veiligste plekken in het land zijn. Desinfecteren bij binnenkomst en vertrek, maskers verplicht en minder tafels en mensen en meer plek. Dat ze niet inzien, waarom ze deze plekken zouden moeten sluiten. Ook omdat er in de horeca niet veel besmettingen zijn.

Halleluja.

BigOne

https://nos.nl/l/2352716

5,5 miljoen inwoners , bij ons zouden er zo’n 17 miljoen getest moeten worden dus twee weken lang het leger inzetten en van zes tot elf in de avond testen, positief op de sneltest dan thuisblijven. Lijkt me goed plan. Dan gebeurt er tenminste iets.

BigOne

Getup schreef:
Hier in Luxemburg nu persconferentie. Zeggen net dat restaurants en horeca de veiligste plekken in het land zijn. Desinfecteren bij binnenkomst en vertrek, maskers verplicht en minder tafels en mensen en meer plek. Dat ze niet inzien, waarom ze deze plekken zouden moeten sluiten. Ook omdat er in de horeca niet veel besmettingen zijn.

Halleluja.

Had Luxemburg ook niet alle inwoners getest ?