Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:43

Dat ik de verslaggeving van Saskia Belleman heb terug gelezen van vandaag en dat ik er helemaal naar van ben..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:43

DiscoDipp schreef:
Jaa tuurlijk! Super irritant!
Ik zou er toch wat van zeggen, denk maar, als je toch al de pispaal bent, kun je net zo goed de zeikerd zijn.. Moet gewoon kunnen trainen met je paard zonder dat anderen je gigantisch in de weg rijden!

Moet even over me zelf heen stappen en het doen. Ga misschien ook wel even een balletje opgooien bij de eigenaar, we hebben er wel echt afspraken over.

Ineke2 schreef:
Hmm nou ik ken de ergernis ook wel met lessen en mensen die erbij rijden.
Zelfs op B/L niveau gebeuren er dingen waarvan ik denk “ Hallo, kijk en denk een beetje vooruit”

Dan had ik bijvb les en moest van A-C een rechte lijn rijden. Komt iemand die erbij rijd over de hoefslag die gewoon nog “ even” voor mij langs wil ipv dat ze nadenkt dat dat niet handig is en beter een kleine volte kan draaien, of halthouden om mij de oefening af te kunnen laten maken.

Mijn instructrice riep toen overigens op dat moment luid en duidelijk met lichte irritatie “ Hoefslag vrij”
Vervolgens werd er in de groeps app geklaagd dat de bak voor iedereen was. Eh ja, echter degene die les heeft, heeft voorrang en de rest past zich daaraan aan.

Dus... Ik snap je ergernis zeker wel.

Als een ander les had lette ik gewoon zo goed mogelijk op wat die aan het doen was. Liefst hoorde ik de instructeur overigens wel, want dan hoorde ik wat voor oefening er gevraagd werd.

Dat laatste is ook storend van dat soort dingen. Mensen met een headset hebben helemaal niet in de gaten dat jij niet weet wat ze gaan doen. Vandaag die er bij kwam ook met een headset... Moest blijkbaar een volte. Beetje jammer dat ik net van hand ging veranderen in uitgestrekte draf en dus niet kon voorspellen dat ze een kruisende lijn kreeg.

Als ik zie dat een ander les heeft in de bak waar ik rij probeer ik er altijd voor te rijden of ga naar buiten of de andere bak. Hooguit nog even 5 minuten uitstappen. Voor elk niveau is het belangrijk dat je je eigen ruimte hebt om dingen te leren, zonder dat je afgeleid raak. Daarom vind ik het ook zo rottig, dacht toch dat ik me sociaal en beleefd genoeg opstel.

denisesilver schreef:
Als ik dat zo hoor over pensionstallen, ben ik wel blij dat wij ze in eigen beheer hebben. Zat er vandaag nog over te denken dat in pension wel makkelijker is, maar ben blij dat ik die irritaties niet heb. Alleen de ergernis van uitmesten in de stromende regen :')

5,5 maand in het jaar heb ik bak naast m'n wei liggen. Hij is niet perfect en wat zwaar. Maar er rijden hooguit 2 andere mensen in. Wanneer is het weer zomer?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:09

Even heel erg aan mijn ouders nee als je in quarantaine zit moet je niet naar de bouwmarkt gaan. Ook niet nu je na 8 dagen nog niet ziek bent. Hou je gewoon aan de 10 dagen. En nee luisteren naar mij doen ze niet ik heb het al 1000 x wat van gezegd over het asociale gedrag wat het ook gewoon is.

En ik maar heel goed erop letten dat ik mijn vader niet ziek maak , omdat hij risicopatiënt is. Prima dan ook geen gejank en gezeur als je heel erg ziek wordt. Zelf al eens een flinke influenza virusje gehad en ik kan mij de pijn in mijn in mijn rug en hoe ziek ik was nog heel goed herinneren. Ben nog nooit zo ziek geweest als toen....

Gun zeker niemand Corona , maar soms is het misschien beter als mensen eens voelen hoe het is helemaal als je de regels aan je laars lapt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:20

Dat het me niet lukt om een fatsoenlijk dag-nachtritme aan te houden. Nu lig ik weer veel te lang wakker, morgen ben ik ook weer vroeg wakker en ik voel me standaard als door een vrachtwafen overreden, dus dan blijf ik de hele dag omhangen en slapen op de bank. En repeat.
Ik wéét dat dit mijn grootste valkuil is en ik zie het gebeuren, en toch heb ik dan niet de tools om in te grijpen ofzo |o

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:30

Dat m'n hond zo dik lijkt op een foto die door iemand anders is geplaatst op FB :+ Ben er juist trots op dat hij een gezond gewicht heeft omdat het ras 9/10x te zwaar is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:42

Meid de camera liegt niet :(:)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:50

Dat mijn zoon het pispaaltje is in de bus en ook een buschauffeur heeft die daar totaal niet mee om kan gaan en de schuld ook nog eens bij hem legt. (Hij is 6 jaar)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:00

wyoming schreef:
Dat mijn zoon het pispaaltje is in de bus en ook een buschauffeur heeft die daar totaal niet mee om kan gaan en de schuld ook nog eens bij hem legt. (Hij is 6 jaar)

Heb je een klacht ingediend? Wat ongelofelijk naar! Jongetje toch...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:18

MarcoBorsato schreef:
wyoming schreef:

Heb je een klacht ingediend? Wat ongelofelijk naar! Jongetje toch...

Nee nog niet, vanmiddag was ik te druk met een ontroostbaar mannetje te troosten maar morgenochtend ga ik meteen bellen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 02:05

Danielleeee_ schreef:
Waarom duurt het zevenhonderdduizend jaar voordat nagellak droog is? Ik ben al zo lomp dat ik constant bij handen stoot aan van alles, dus het is echt een uitdaging om de nagellak netjes droog te krijgen :')

En ik draag normaal niet eens nagellak. Ik heb voor het eerst in jaren zin om nagellak op te doen. Nu weet ik weer waarom ik dit nooit doe. Ik. Kan. Het. Niet. :+

Ik moet altijd plassen na mijn laatste nagel lakken.....of ik nou voor het lakken ga of niet ik moet heeeeellll nodig.

Maar tip, je hebt binnen 60 seconden droog nagellak dus ben al aardig aan het overstappen op deze kleuren.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:07

Kat die het halve bed ter beschikking had, waar gaat hij liggen; uitgestrekt halverwege mijn matras waardoor ik dus wakker werd omdat ik zo raar lag...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:19

smit_ilse schreef:
Danielleeee_ schreef:
Waarom duurt het zevenhonderdduizend jaar voordat nagellak droog is? Ik ben al zo lomp dat ik constant bij handen stoot aan van alles, dus het is echt een uitdaging om de nagellak netjes droog te krijgen :')

En ik draag normaal niet eens nagellak. Ik heb voor het eerst in jaren zin om nagellak op te doen. Nu weet ik weer waarom ik dit nooit doe. Ik. Kan. Het. Niet. :+

Ik moet altijd plassen na mijn laatste nagel lakken.....of ik nou voor het lakken ga of niet ik moet heeeeellll nodig.

Maar tip, je hebt binnen 60 seconden droog nagellak dus ben al aardig aan het overstappen op deze kleuren.

Ik lak mijn nagels met gellak, dat is ideaal. Als je klaar bent is het meteen stoot-proof en het blijft veel langer zitten dan normale nagellak.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:23

Altijd plassen na het opdoen van nagellak? Dan maar vast lakken zittend op de wc :')

Wyoming wat heftig zeg, knuffel voor je zoontje :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:36

Dat het verrekte lastig is om mensen met een beperking die je ziet te vinden voor een opdracht vanuit school. Waarom moest ik nou weer met dit idee komen |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:41

Lau schreef:
Dat het verrekte lastig is om mensen met een beperking die je ziet te vinden voor een opdracht vanuit school. Waarom moest ik nou weer met dit idee komen |o

Omdat je ontzettend creatief en ruimdenkend bent! Heb je al op bokt gevraagd? Fbgroepen gezocht?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:09

Ik erger mij aan tv reclame van een koffiemerk. Een man en zijn zoontje maken een appeltaart, moeder komt binnen, zegt 'wat ruikt het hier lekker' ze negeert de taart volledig en pakt een open pak filterkoffie wat naast die taart op het aanrecht staat om daar de neus in te duwen.
Wat een ***wijf ben je dan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:19

Docent die 2 weken terug iets al had moeten nakijken. Dus zelf iets gestuurd. Zou afgelopen vrijdag uiterlijk online komen, dat beloofde ze. 3x raden wie nu nog niks heeft laten horen.

Kill it with kindness is het motto. Heb een heel begripvol en lief mailtje gestuurd met “Wel is het fijn om te weten wat we kunnen verwachten”.

Ik kan erg slecht tegen dingen beloven die je niet na kan komen. :+

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:37

Lau schreef:

Iemand met een visuele beperking? Meer of mindere mate, dat moet toch wel vindbaar zijn. Of iemand met bijvoorbeeld een gebroken been, is ook dan wel tijdelijk beperkt :')

Aanvulling: Wat je ook zou kunnen doen is de studentendecaan benaderen of die wil rondvragen of er leerlingen zijn die je willen helpen
Laatst bijgewerkt door Kairos op 17-11-20 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:38

Lau schreef:

Misschien facebookgroepen zoeken? Scholen voor speciaal onderwijs bellen? Op insta mensen zoeken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:42

Lau schreef:

Ik heb een beperking die zichtbaar is. Stuur maar een pb hoor :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:43

Telpeva schreef:
Ik erger mij aan tv reclame van een koffiemerk. Een man en zijn zoontje maken een appeltaart, moeder komt binnen, zegt 'wat ruikt het hier lekker' ze negeert de taart volledig en pakt een open pak filterkoffie wat naast die taart op het aanrecht staat om daar de neus in te duwen.
Wat een ***wijf ben je dan

Echt hé totaal niet logisch...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:44

Insta heb ik al uitgepluist meerdere berichten gestuurd naar accounts geen succes. Facebook ook in meerdere groepen oproepjes geplaatst ook niet echt reacties. Bokt op de bokt markt zijn mijn advertenties ook geen succes. Speciaal onderwijs benaderen is een beetje jong ik zoek wel iemand die 18+ is. Niet dat het naakt is ofz maar gewoon meer een volwassen uitstraling.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:44

Ah dat soort dingen zijn zo hatelijk MarlindeRooz!
Heb dat ook met online bestellingen. Vervelend als die vertraagd zijn, maar zeg dan gewoon 'we verwachten het over 3 weken te versturen' in plaats van 'het komt zo snel mogelijk'.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:45

Lau schreef:
Insta heb ik al uitgepluist meerdere berichten gestuurd naar accounts geen succes. Facebook ook in meerdere groepen oproepjes geplaatst ook niet echt reacties. Bokt op de bokt markt zijn mijn advertenties ook geen succes. Speciaal onderwijs benaderen is een beetje jong ik zoek wel iemand die 18+ is. Niet dat het naakt is ofz maar gewoon meer een volwassen uitstraling.

Wat houdt de opdracht in dan? Wat verwacht je van hen?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:53

Dat een onbekende kwam vragen of we zijn bootje met trailer uit het water wilden trekken met de tractor en we nu zelf kosten hebben daardoor.
Driepuntstrekhaakbok is gebogen waar de kogel vast zit.
De oever was stijl met mul zand en de tractor groef zich meermaals de grond in.Daardoor het hefmechanisme hoog moeten zetten of de trailer zat op de grond.Dat in combinatie met een bootje dat vol water zat binnenin heeft de kogeldruk te hoog doen oplopen.Oh ja,het feit dat de boot vol zat met water werd pas gemeld toen toen we al aan het trekken waren,op het punt waar we er niet mee konden stoppen.

Daarna allerlei belachelijke reacties krijgen op een Facebook groep op de vraag waar we dit kunnen laten recht buigen,helpt ons echt niet verder.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 17-11-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt