Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:42

Ik weet niet precies waar je er melding van kunt maken, maar niet ok!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:43

Wat bizar... :?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:43

Morrie schreef:
LadyMadonna schreef:
Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is :?

Dat is hier in de buurt ook zo. Ook dikkerds worden geweigerd. Wij proberen het niet eens.

Wat? :oo Waarom worden ouderen en 'dikkerds' geweigerd?

Cer schreef:
Wat overigens wel interessant is, is om het begin van het eerste topic te lezen, van januari dit jaar en hoe de berichten toen waren :j

Vooral ook de hoeveelheid berichten. Ik heb het idee dat de eerdere topics veel harder gingen. Ik merk het zelf ook, ik word een beetje Corona-moe geloof ik :=

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:45

Hier ook een soort van Corona-moe. Persoonlijk houd ik me nog steeds aan de maatregelen, maar er gebeuren zoveel niet-logische dingen momenteel waar ik niets aan kan veranderen, dat ik nu een houding heb van 'we zien het allemaal wel'.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:51

Destination schreef:

Risicogroepen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:52

Inderdaad risicogroepen, maar ze lopen toch voornamelijk zelf extra risico?
Laat mensen voor zichzelf beslissen of ze dat willen, vind ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:03

oomens schreef:
Destination schreef:

Risicogroepen.

die horen thuis te blijven......

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:04

oomens schreef:
Destination schreef:

Risicogroepen.

Maar dan nog, mogen ze zomaar geweigerd worden? Er zijn ook mensen die onder de risicogroepen vallen waarvan je het niet ziet en die zouden er wel mogen zitten :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:10

Morrie schreef:
die horen thuis te blijven......

Belachelijk om dit te bepalen voor een ander. Daarbij loopt ook een oudere buiten op het terras met veel afstand weinig risico. Ik word daar dan weer niet goed van. Ik vind dat zooooh betuttelend.
De ouderen zijn niet extra besmettelijk voor anderen.

Dit is niet richting jou hoor Morrie, maar richting café eigenaren die wegsturen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:14

Mooi gaan zitten, laat ze de politie maar bellen :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:16

Ja het is toch niet zo dat je als risicogroep meer gevaar oplevert voor anderen? Anders zou ik het begrijpen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:19

Shadow0 schreef:
Ik weet niet precies waar je er melding van kunt maken, maar niet ok!

Je gemeente heeft een meldpunt discriminatie. Daar kan je het melden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:21

Sheran schreef:
Ja het is toch niet zo dat je als risicogroep meer gevaar oplevert voor anderen? Anders zou ik het begrijpen.

Nee, dat klopt dus niet.
Er blijken nogal wat dragers rond te lopen die nergens last van hebben. Zij kunnen wel degelijk besmetten.
Als ouderen besmet worden dan hebben zij een hoger risico om echt goed ziek te worden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:26

Ja maar dat heeft toch niks met risicogroep te maken? En als je klachten hebt blijf je thuis, maar zolang je als risicogroep geen klachten hebt is het dan op eigen risico om naar buiten te gaan. Zolang je het virus niet hebt ben je voor anderen niet besmettelijk.

En risicogroepen thuisblijven, no way. Ik ken redelijk veel mensen die risico zijn maar dan gaan echt niet thuisblijven hoor. Je word doodongelukkig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:28

pien_2010 schreef:
Sheran schreef:

Nee, dat klopt dus niet.
Er blijken nogal wat dragers rond te lopen die nergens last van hebben. Zij kunnen wel degelijk besmetten.
Als ouderen besmet worden dan hebben zij een hoger risico om echt goed ziek te worden.

Ik denk dat je mijn opmerking anders leest. Ouderen vormen alleen een extra gevaar voor zichzelf, niet voor anderen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:30

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:30

LadyMadonna schreef:
Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is :?

Dat is hier in de buurt ook zo. Ook dikkerds worden geweigerd. Wij proberen het niet eens.[/quote]

Kan niet waar zijn toch
Te erg!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:33

Het lijkt me ook niet dat je als horeca-eigenaar mag gaan bepalen wie wel op jouw terras mag zitten en wie niet. Ik heb dan ook liever een groep studenten die aan de lopende band bier bestelt dan een ANWB-stelletje dat het bij 1 kop koffie per persoon houdt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:32

Ik vind niet dat een ander voor je moet bepalen van "jij loopt meer risico dus om jou te beschermen weigeren we je op het terras".
Maar zouden ze dan misschien anders denken....?

Dat ze bijvoorbeeld denken: bepaalde mensen hebben een hoger risico om flink ziek te worden DUS dan is het risico ook groter dat ze andere mensen aansteken. Ofzo. Anders weet ik het ook niet hoor. Beetje zoals het willen weigeren van ongevaccineerde kinderen op bepaalde plekken. Want daarbij zal het risico wel groter zijn dat ze een ziekte krijgen DUS ook groter dat ze een ander aansteken.

Ik geef er ook maar een draai aan.
Omdat "wij bepalen dat het niet veilig is voor jou dus mag je niet komen" imo een nog veel belachelijkere verklaring is :=

Volgens mij moet iedereen zelf bepalen of ze het risico van een terrasje willen nemen...je weet dat er besmettelijke mensen kunnen zitten....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:42

Zijn er al mensen die zich verdiept hebben in de corona wet? Wat ik er tot nu toe van gelezen heb vind ik het heel ver gaan en best wel eng. Dacht altijd in een vrij land te leven en hoop toch echt dat dat zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:45

pien_2010 schreef:
Sheran schreef:

Nee, dat klopt dus niet.

Dat virus 'woont' op slijmvliezen. Om overgedragen te worden, moet het van die slijmvliezen af, naar de slijmvliezen van een ander. En dat dan graag in grote hoeveelheden, in een druppel van het formaat waar het lekker lang levensvatbaar in blijft. Want dan zijn de kansen op overdracht optimaal. Dat gaat enorm goed als je hoest en niest. En dus klachten hebt.
Hoest en nies je niet, dan wordt die overdracht een stuk lastiger. Dan moet je andere dingen doen. Neuspeuteren, knuffelen, zoenen, verzorgen... Asymptomatische overdracht komt daarom maar heel weinig voor en als het gebeurt, is dat vooral bij mensen die heel intensief contact met elkaar hebben, zoals binnen gezinnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:50

Het schuift steeds een beetje op. Eerst mochten kleine kinderen met elkaar spelen. Dat zag niemand als discriminatie. Nu ligt er een soort grens voor risicogroepen en niet risicogroepen en is het wel discriminatie. Uiteindelijk is het ook wel om de risicogroepen te beschermen, de niet risicogroepen op terrasjes zijn eigelijk proefkonijn. Er zijn best veel terrasjes, dan gewoon door naar de volgende? Neem aan dat het niet overal geldt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:09

De kinderen mochten al snel iets meer omdat zij geacht worden het virus nauwelijks te verspreiden. Oudere mensen lopen zelf extra risico, maar zouden ook het virus minder verspreiden omdat ze drogere slijmvliezen hebben (ooit op de radio gehoord, weet niet meer welke viriloog het was). Dus eigenlijk zouden oudere mensen net iets meer mogen. Om te beslissen zelf al dan niet een risico te nemen, lijkt 70 jaar me oud en wijs genoeg. Er is trouwens ook een groot verschil in risico tussen mannen en vrouwen, dus een maatregel enkel gebaseerd op leeftijd slaat nergens op.
Soms krijg ik de indruk dat de paraplu van corona gebruikt wordt om dingen te doen die men allang van plan was maar waarvan men wist dat ze niet geaccepteerd gingen worden. Dus dan proberen ze het nu maar eens...
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 09-06-20 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:18

SusanH schreef:
Zijn er al mensen die zich verdiept hebben in de corona wet? Wat ik er tot nu toe van gelezen heb vind ik het heel ver gaan en best wel eng. Dacht altijd in een vrij land te leven en hoop toch echt dat dat zo blijft.

Nee nog niet. Ik weet alleen dat de regels die nu gelden in een wet komen. Ik hoop echt niet dat de anderhalve meter voor een hele lange tijd gaat gelden

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:26

Ik vind het ook veel te ver gaan. Nou ben ik normaal niet zo'n miep als het gaat om mensen niet mogen aanraken. Maar in feite zou het strafbaar zijn als ik mijn ouders, of mijn vriend een knuffel of kus zou geven. Want ik woon niet bij hun, dus ben ik verplicht om 1,5m afstand te nemen. Sorry maar dat gaat hem ook echt niet worden. En ik denk dat niemand die zijn/haar partner en/of ouders op afstand heeft wonen zich ook daaraan gaat houden.