[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:40

Britta31 schreef:
Ik zag bij de HEMA de rookworst verpakt liggen :) Werd tijd.

Moet ik de dokter bellen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:41

Mkango schreef:
Britta31 schreef:
Ik zag bij de HEMA de rookworst verpakt liggen :) Werd tijd.

Yes, nog meer plastic. -O-

Nog een reden om vlees te mijden zou ik zeggen. _O-

Maar snap ik wel, vind het echt goor dat het onverpakt er ligt met al die gore kinderhandjes en volwassen handen. :=

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:43

Nou,toen ik een kind met een snottebel en een vingertje in de neus met dezelfde vinger alle worsten zag aanraken heb ik nooit meer een worst daar gekocht.De moeder stond er naar te kijken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:44

Oh sorry, ik dacht dat het een random opmerking was die hier niet hoorde :=

Maar bah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:48

Niobe schreef:

Maar bah

:') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:57

Hopsakee waarom opvoeden als je ook gewoon alles individueel in plastic kan verpakken. Je helpt de wereld met je broedsel toch al verder de vernieling in dus lekker boeiend *\%/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:03

idinn schreef:
Hopsakee waarom opvoeden als je ook gewoon alles individueel in plastic kan verpakken. Je helpt de wereld met je broedsel toch al verder de vernieling in dus lekker boeiend *\%/*

Je wil niet weten hoeveel muizen er door de winkels lopen na sluitingstijd. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:11

Zo ook hier in de supermarkt, al die paprika’s en komkommer in plastic hoesjes... bizar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:30

Condoom om de groenten, in plek van waar die hoort. Beetje als vissen achter een net. Een paard achter een kar spannen. Een put dempen als het kalf verzopen is. En dat soort zaken.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:32

Onze appie is gestopt met plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. Dus nu moet je gewoon een hand sperziebonen los in je tas gooien :P Ik had gelukkig altijd al van die kleine linnen zakjes mee, maar mensen stonden zo te hannesen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:53

Ceffyl schreef:
Onze appie is gestopt met plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. Dus nu moet je gewoon een hand sperziebonen los in je tas gooien :P Ik had gelukkig altijd al van die kleine linnen zakjes mee, maar mensen stonden zo te hannesen _O-
Ach, duizenden jaren lang deed men niet anders. :P Werd het bij jullie niet aangekondigd? Hier stonden namelijk al wekenlang aankondigingen en kon je ook van die herbruikbare tasjes krijgen.

MarlindeRooz schreef:
Nog een reden om vlees te mijden zou ik zeggen. _O-

Maar snap ik wel, vind het echt goor dat het onverpakt er ligt met al die gore kinderhandjes en volwassen handen. :=
Áls ik al vlees eet en dat is ook nog eens worst, is het of merguezworstjes van een slager of boerewors, maar dat laatste is alleen lekker op de BBQ en moeilijk te krijgen hier, dus dat eet ik echt heel zelden buiten SA. :))

Ik vind het ook goor hoor, maar ik vind nog meer plastic nog veel minder oké.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:12

Ceffyl schreef:

Het merendeel is toch gewoon nog steeds in plastic verpakt. Gierige actie van de Ah, ze kunnen immers ook gratis papieren zakken beschikbaar stellen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:30

Niobe schreef:

Maar bah

Ik probeerde de verpakte rookworst te linken aan de trotse vader van die negenling.
Levert rare beelden op .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:59

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:08

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:16

Ze zien er wel wat armoedig uit.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:18

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Bizar. Op alle manieren.

Nou, die namen :x Waaaaarom in vredesnaam?

Mkango schreef:
Ach, duizenden jaren lang deed men niet anders. :P Werd het bij jullie niet aangekondigd? Hier stonden namelijk al wekenlang aankondigingen en kon je ook van die herbruikbare tasjes krijgen.

Geen idee, heb het niet gezien maar ik sjees dan ook altijd zo snel mogelijk door de winkel heen. En ik gebruikte die plastic zakjes al nooit dus wellicht dat het daar erbij stond.
Ik zag alleen de chaos van mensen die het schijnbaar ook niet wisten :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:21

Duizenden jaren misschien wel. Maar de afgelopen 25 paar pak ik toch een zakje voor de boontjes.
En dat zakje word thuis weer pedaal emmer zakje. Moet ik die gaan kopen...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:46

Hier stond het duidelijk aangegeven. En je kreeg als je los groente/fruit kocht er gratis een herbruikbaar zakje bij. Uiteraard was ik die vanmorgen vergeten, maar ik had nog wel een plastic zakje mee.

Ik mijn pendaalemmer gaat een grote zak. Die kleintjes gebruikte ik voor het plastic afval, aangezien dat apart ingeleverd moest worden. Nou ja, de Turkse supermarkt heeft nog wel zakjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:30

Kennen jullie familyvlogger Nikki Phillipi?

Ik had nog nooit van haar gehoord maar kwam via recommended videos op haar kanaal. Ze heeft 1.28 miljoen volgers en postte pas een video met haar man over hun besluit om hun 10 jarige Bullterrier in te laten slapen.
Ze hebben een kind van anderhalf dat inmiddels gaat kruipen, volgens hen wil hij steeds achter de hond aan. Als de hond even ging liggen rusten wilde zoontje ernaar toe om hem te pakken/knuffelen. Ze merkten dat hond een beetje narrig werd als dat steeds gebeurde en hij geen rust kreeg. Als het dier aan het eten was probeerde het kind er weer bij te komen en zijn eetbak te grijpen.

De laatste keer dat dat gebeurde hapte de hond van zich af, niet gemeen, puur uit reflex volgens hen zelf. Kind had een krasje op zijn wang. Maar toch hebben ze de hond in laten slapen...
Sorry maar ik kan hier echt niet bij :\ Het dier is al bijna 10 jaar bij je, je krijgt een kind waar je zélf verantwoordelijk bent. Je ziet dat het jong steeds achter de hond aan gaat en hem lastig valt, en dan grijp je niet in maar moet het dier dit met de dood bekopen?
Schiet mij maar lek.

Oh ja, voor het inslapen van de 'levensgevaarlijke' hond hebben ze nog wel een hele fotoshoot laten doen met henzelf plus kind/hond voor op hun IG :\

Voor degenen die de video willen zien:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:34

Geen idee wie t is, ook niet de moeite waard wanneer je zo met je dier omgaat :).

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:40

Ik snap de ah ook niet.
Stop dan ook met die voorverpakte trostomaten, cherry tomaatjes, bakjes appels etc.
Karton én plastic :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:52

Luxorvalkje schreef:
Ik snap de ah ook niet.
Stop dan ook met die voorverpakte trostomaten, cherry tomaatjes, bakjes appels etc.
Karton én plastic :x
Alle beetjes helpen imo; als iedereen er een alles of niets filosofie op nahoudt, gebeurt er helemaal nooit wat. En karton is ook niet echt te vergelijken met plastic als je kijkt naar hoe lang dat blijft rondzwerven in de natuur en in maag en darmen van zo'n beetje al het leven, inclusief wijzelf.

_San87_ schreef:
Geen idee wie t is, ook niet de moeite waard wanneer je zo met je dier omgaat :).
Same. := En een kind van anderhalf kun je ook best wat leren. Wij kregen onze hond toen mijn zusje 1 was en ik 4, en vanaf dag één werd erin gedrild: als ze wegloopt, NIET achteraan gaan, als ze in haar mand ligt NIET aaien, niet aan oren trekken, in neuzen knijpen of in ogen prikken (staart had ze al niet meer, dus dat was makkelijk :+ ). Noch ik, noch mijn zusje hebben dat ooit gedaan, ook al was m'n zusje dus net zo oud als dit mormel. :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:56

Wat een :r vloggers.
Iedereen zou direct moeten stoppen met volgen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:10