tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:54

Ik zou het ook niet aan de klok hangen als ik als 49 jarige een 24 jarig vriendinnetje heb. Maar mijn ex denkt daar duidelijk anders over :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:03

Needje schreef:
Ik zou het ook niet aan de klok hangen als ik als 49 jarige een 24 jarig vriendinnetje heb. Maar mijn ex denkt daar duidelijk anders over :D

AL, de ex-ex? Dat was al een hopeloos geval qua gedrag :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:09

Yup die ja

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:09

Sommige mannen.... :n

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:24

Ja, al denk ik ook weer dat je als 24-jarige sterker in je schoenen staat dan iemand van 19. Maar dat is ook de reden waarom zijn zus geen contact meer wil, die vind het verschrikkelijk dat haar broer iets heeft met haar intussen ex beste vriendin. Hij nam hen ook vaak samen mee op de boot toen ze nog minderjarig waren, naar de cinema etc… Ik zag ooit “cinema *naam meisje*” in zijn agenda staan en vroeg waarom dat erin stond, kwam er al gauw een excuus met “ja heb dat er gewoon zo ingezet maar *naam zus* gaat ook mee hoor” nu denk ik dat dat dus allemaal bullshit is.. Maar ok.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:48

Sorry, even een ego post..

Mijn vriend heeft 2-3 weken aangegeven dat hij niet meer verder wil. Al een hele tijd werdt hij steeds gemener en meer afstandelijk. Voordat we in een relatie kwamen, kenden we elkaar al ruim 8 jaar en zijn we sinds Juni 2019 samen. Vervolgens ben ik in September 2019 bij hem ingetrokken.

Best veel meegemaakt samen - COVID natuurlijk en ik ben behoorlijk ziek geweest maar ondertussen goed onder controle.

Wel heb ik hem meerdere keren betrapt op het sexueel getinte berichten sturen naar een ex scharrel. Dit kwetste mij destijds behoorlijk maar uiteindelijk samen opgelost en besloten door te gaan.

Het laatste jaar erg op en neer - veel miscommunicatie wat vaak uitliep op (kleine) ruzies. Hij zecht nu dat de liefde op is en dat hij niet verder wil.

Ondanks dat het niet mijn eerste relatie is, doet het deze keer zo'n pijn! Want ondanks alles, houdt ik nog zo ontzettend veel van hem en zie ik nog steeds een toekomst in ons, want we hebben het toch ook erg fijn.. (liefde maakt zo blind.. -O- )

Voor nu moet ik hier blijven - ik woon in Engeland en heb hier verder geen familie o.i.d waar ik op terug kan vallen. Het is de bedoeling dat ik een paar maanden 'mijn' deel van de huur etc niet betaal zodat ik kan sparen en dan een nieuw plekje kan huren (zolang mijn contract in Juli weer wordt verlengd..)

Het is.. moeilijk. Mijn emoties gaan alle kanten op. Boos omdat ik opnieuw alles weer ga verliezen. Mijn liefde, het huisje waar ik zo blij in woon, inboedel die ik weer opnieuw bij elkaar moet gaan sparen, vrienden die ik waarschijnlijk niet meer zal zien..

Wat ik met deze post wil.. voornamelijk even mijn hart luchten. Er zijn niet veel mensen waar ik dit mee kan delen en dit helpt een beetje.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:41

Wat een rotsituatie Felinde, dikke knuffel!! :(:) Heb je wel vrienden waar je op terug kan vallen daar? Of mensen in Nederland waar je mee kunt praten? Echt super belangrijk om dit te kunnen verwerken. Hier kun je altijd je hart luchten.

Bizar hoe liefdesverdriet in fases gaat. Ik heb in dit topic een tijd geleden m’n hart uitgestort, maar trok het de laatste weken niet eens om dit topic te openen. Stapjes vooruit, een stapje achteruit, en weer door… langzaam komt het vast wel weer goed :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:34

Klinkt ontzettend moeilijk Felinde. Heel veel sterkte en warmte jouw richting uit... Maar dat hij seksueel getinte berichten naar een ex-scharrel stuurde is wel echt een hele grote rode vlag.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:22

@feline: Wat een vervelende situatie. Ik hoop dat je snel je eigen plek hebt :(:). Weg bij deze *****. Dat van die berichten, begrijp niet hoe mensen dit kunnen terwijl ze een relatie hebben.

Wil je terug naar Nederland?. Heb je familie daar die E.V.T een appartement voor je kunnen bezichtigen?. De mijne heb ik gevonden op Funda na 3 maanden zoeken, en reageren. Op huurzone.nl staan er ook veel, en Facebook heeft verschillende groepen ervoor.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:00

@Felinde Wat ontzettend naar! Zo vent verdien je niet! Hoe gaat het nu met je?

@Leeslampje :(:)

Liefde maakt inderdaad blind. Ik kwam er pas geleden achter dat mijn ex al vanaf april vorig jaar contact had met een andere vrouw. Hij heeft het pas in juli verteld. Is toen niet eerlijk geweest over wanneer zij elkaar hebben leren kennen. Natuurlijk merkte ik wel dat er iets was. Kan mezelf we voor m’n kop slaan dat ik dacht dat het aan mij lag. Kan daar zo boos over worden. -:(-

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:26

Pff, laatste keer dat ik in dit topic zat was 2019. Ik zit weer in hetzelfde schuitje. Ik hoop dat ik hier weer een beetje comfort van lotgenoten kan vinden. Heb momenteel niet de energie om alles uit te leggen. Maar deze week is zo zwaar. |(

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:50

@Fair :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:52

Fair schreef:
Pff, laatste keer dat ik in dit topic zat was 2019. Ik zit weer in hetzelfde schuitje. Ik hoop dat ik hier weer een beetje comfort van lotgenoten kan vinden. Heb momenteel niet de energie om alles uit te leggen. Maar deze week is zo zwaar. |(

Ah nee sterkte!!! Je mag me altijd een pb of insta berichtje doen als je wat kwijt wil. :*

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:19

Een dikke knuffel voor Feline, Fair en iedereen die het nu goed kan gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:13

Knuf voor iedereen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:45

Fair schreef:

Dit gaat ooit voorbij :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:54

@ Calipsolover, Denk maar zo, ooit komt hij zichzelf wel tegen. Hoe rot het voor jou nu ook is, maar probeer er gewoon mee te dealen en vooral jezelf op te pakken en door te gaan. Niets is aantrekkelijker dan een persoon die gewoon van zichzelf houd en niet perse iemand daarvoor nodig heeft. Jij komt er wel!

@ Felinde, Een ego post is helemaal niet erg. Dat mag er gewoon zijn! Liefde maakt inderdaad blind, hoewel we dat op het moment suprême niet echt willen inzien. Heel vervelend dat jouw ex zo met je is omgegaan, dat siert hem niet. Ik kan me voorstellen dat je je goed kl*te voelt omdat je toch je best doet om het te laten slagen, maar blijkbaar is dat vanuit één kant geweest. Het zou veel eerlijker zijn alstie eerder een punt had gekozen om te stoppen. Dan had het ook wel verdrietig geweest, maar dit is niet leuk terugkijken.
Ook heel lastig dat je er nu eigenlijk nog een soort van vast zit. Ik hoop dat er snel iets voorbij komt dat je in ieder geval je rust kan pakken!

@ Leeslampje, heel goed hoor - gun je zelf die ruimte ook. Niets moet en iedereen verwerkt het op zijn of haar eigen manier.

@ Wabisabi, Ooh wat een gemeen iets zeg. Waarom zijn ze daar toch niet gewoon eerlijk over. Snap dat echt niet, plus jij hebt weer een stukje herstel nodig in het niet twijfelen aan jezelf. Bah.

@ Fair, Ook hier een dikke knuffel maar ik had je al eventjes een berichtje gedaan. Ook voor jou hoop ik dat je nog de antwoorden krijgt die je verdient.

Een dikke knuffel voor iedereen!

Hier loopt het ook even niet zonder slag of stoot en ik kan nu niet mijn vinger er op leggen of het door mij of mijn spontane onzekerheid komt. Er zijn wel wat dingetjes gebeurd, niet te vergelijken met onderstaande berichten hoor - maar gewoon minder leuke dingen. Ik hoop dat het bijtrekt in ieder geval, daar zullen we beide aan moeten meewerken. Maar ik voel me er gewoon rot om.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 16:58

Voor Fair en iedereen die het kan gebruiken: :(:)

xDenies dat klinkt niet helemaal lekker. Ik stuur positieve energie naar je!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:31

Dank jullie wel voor de berichten, het wordt erg gewaardeerd.

Momenteel een flinke terugval met mijn gezondheid door de stress, zal een andere keer wat uitgebreider reageren.

Veel knuffels voor iedereen x

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:25

Hey iedereen, hoe gaat het hier met jullie?

Ik kan met trots zeggen dat ik eindelijk alles wel zo min of meer een plekje heb kunnen geven. Het heeft wel eventjes geduurd maar denk er nu wel echt overheen te zijn. Maar ik bevind me al in een andere moeilijke situatie. Ben na wat scharrelen een dikke maand geleden met iemand beginnen daten, we zijn vorige week 4 dagen naar Rome geweest. Heel leuke jongen en ben heel blij dat ik eindelijk het gevoel heb dat ik iemand graag kan zien zonder al die rode vlaggen. Maar hij woont in Zwitserland… Hij reist ontzettend veel, is een jaartje ouder dan ik (25) en werkt dus in Zwitserland als snowboarder maar gaat regelmatig ook lang op reis om te gaan surfen. Hij is na onze reis naar Rome terug vertrokken naar Zwitserland, we zien elkaar terug eind augustus en daarna kan het duren tot december voor we elkaar weer zien. Ik studeer nog dus heb niet continu de optie om hem te gaan bezoeken maar hij is ook niet van plan om hier ooit te komen wonen. Ik heb nog geen flauw idee wat ik met mijn leven ga doen na volgend jaar. Lang verhaal kort: onze levens zijn heel verschillend en ik weet niet of ik een lange afstandsrelatie zie zitten. Hij wil het wel een kans geven maar is ook niet altijd even optimistisch, ik wil na mijn laatste relatie gewoon geen tijd meer verspillen aan de verkeerde persoon. Maar we vinden elkaar wel ontzettend leuk. Ik weet dus niet goed wat ik moet doen en we komen er beide ook niet uit…

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:35

Als 't geen f*ck yes is dan is het een nee. Heel zwart wit gezegd.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:19

Ik heb geen ervaring met lange afstand relaties, lijkt me erg ingewikkeld. Denk niet dat het op de lange termijn haalbaar is om zo ver van elkaar te wonen dus ik denk dat een van jullie toch zal moeten verhuizen als je het wil laten slagen? Ik zou me voor nu focussen op hem en goed bedenken en luisteren naar je gevoel of hij het echt waard is. Als je dat gevoel in december nog steeds hebt kan je misschien gaan kijken wie waar gaat wonen, zo niet dan zou ik hem laten gaan.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:39

Stil hier! Is dat positief?

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het weer 'mwah'. Ik dacht dat het wel goed ging omdat ik van alles doe en onderneem. Maar ik merk nu pas dat ik emotioneel nog steeds een wrak ben en alle activiteiten vooral (leuke!!) afleiding zijn. Ik heb nog steeds regelmatig huilbuien als ik even geen afleiding heb, gewoon tijdens het wandelen naar de supermarkt als mijn hoofd afdwaalt. Terwijl we al een half jaar verder zijn... Dus ik heb net m'n therapeut maar gemaild voor wat nazorg-sessies :z

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:50

Ik ben wel blij dat ik me nog niet hoef te melden ondanks de drempels die we belopen. Ik zit schijnbaar heel erg in een fase waarin er triggers zijn die trauma's naar boven halen. En dat is fcked up, echt fcked up. Maar uitzetten gaat ook niet. Dus vooral zien hoe we samen die weg kunnen bewandelen en anders zien we het wel.

Niet. de. handdoek. in. de. ring. gooien.

Er zit geen tijd aan vast leeslampje, het gaat met ups en downs en het worden uiteindelijk steeds meer ups. You can do this! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:59

Vervelend leeslampje. Goed dat je je peut hebt gemaild. Mijn ervaring is ook wel dat het met ups en downs gaat. Uiteindelijk moet het verdiet toch een plaatsje krijgen en daar kun je geen tijd aanhangen. Iedereen verwerkt zoiets op zijn eigen manier.

Hier gaat het prima. Ik ben klaar bij de psych met traumaverwerking en ik merk dat m'n triggers minder heftig zijn. Ik ben minder bezig met alles wat gebeurt is en m'n lontje is weer wat langer geworden. Minder nachtmerries ook. Dus ik ben heel blij dat ik uiteindelijk de stap genomen heb om hulp te zoeken.