Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:05

Ik kreeg een mail met "20 euro goed?" niks anders. Geen hoi, geen doei. Het is dat via Marktplaats de titel van de mail het product bevat, anders wist ik niet eens waar het over ging!

Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite een mail netjes te openen en te sluiten? :+

billionache

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:08

Haha Pearl! Zo herkenbaar, helaas :=

Vaak gewoon een mail met '20 euro', een droge mededeling met het bedrag wat ze ervoor willen geven en dan flink onder de VP :+ doei!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:26

Vanmorgen van iemand een mail gehad op een advertentie van mij, ik netjes geantwoord en ook vragen terug gesteld.
Krijg ik een mail terug dat diegene voorlopig helemaal geen tijd heeft en dat ik dus maar iemand anders moet zoeken.
Eeeuuhhhhh waarom mail je dan?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:14

Pfoe, ik moet ook even mn frustratie kwijt.
Niet via marktplaats maar via facebook (Duitse variant).

Heb een dekje gekocht vanuit Duitsland, eerst nagevraagd of ze het als klein pakket kon verzenden (a €9,-).
Dat was geen probleem en heb al eerder dekjes via deze manier gekocht, altijd netjes aangekomen.
Nou goed, geld was binnen en ze zou het posten.

Krijg ik vandaag een bericht met een printscreen van t bonnetje; verzendkosten waren toch hoger uitgevallen.
En die zijn best wel een stuk hoger (€17,- ipv €9,- ).
Of ik even de rest over wilde maken...

Ik vind het niet mijn pakkie an, ik heb t netjes gevraagd of t kon.
Daarnaast had ze ook t pakketje mee terug kunnen nemen en aan mij kunnen vragen wat ik wilde maar dat is ook niet gedaan.

Ben ik nou zo aso als ik zeg dat ik dit niet betaal??

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 21:17

Ik kan best begrijpen als je het niet wilt betalen, dit is niet erg netjes van de verkoper.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:18

Tja.. Als jij de verzender was geweest had je toch ook graag het geld op je rekening gehad?

Maar overleggen voor het verzenden was handiger geweest en dan had je een keuze gehad.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:20

Ben in gesprek met dr en ze wist t dus niet, maar heeft dus maar t pakket voor die prijs weggestuurd.
Ik heb aangeboden de helft van t resterende bedrag over te willen maken (dus €4,-).

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:22

Alja schreef:
Tja.. Als jij de verzender was geweest had je toch ook graag het geld op je rekening gehad?

Maar overleggen voor het verzenden was handiger geweest en dan had je een keuze gehad.

Ik vind het gewoon een domme actie, zou zoiets zelf niet doen nee.
Bij vele andere had je naar je geld kunnen fluiten.

Als het niet gaat voor dat bedrag, laat je het iemand toch eerst weten.
In mijn ogen kan je er niet vanuit gaan dat iemand €17,- aan verzendkosten betaalt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:28

nieuw menhoofdstel is onderweg! (hopelijk) goed contact gehad met haar en geld overgemaakt:)
kiala zegt dat het onderweg is. nu lees ik alleen veel slechte reviews. wat zijn jullie ervaringen met kiala?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:30

dat je het over een paar dagen kunt ophalen bij de plus in klazienaveen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:06

Ik verzend eigenlijk altijd met Kiala als het kan. Alleen de opvolging met de code is soms wel eens beetje soep en puzzelen op de site. Maar verder nooit problemen gehad, bij die ene keer dat er probleem was ook nette oplossing gehad. Pakjes komen altijd tijdig aan, verpakking blijft proper, niet duur.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:14

Inderdaad een beetje rare constructie met dat duitse meisje. Normaal is verzenden vanuit dld ook iet svan €9. heeft ze het misschien aangestuurd verzonden?

Hier zou zaterdag iemand langskomen om naar de stal te kijken, houd je de hele zaterdag vrij, komt er gewoon niemand opdagen, is het dan serieus zo moeilijk om even iets te laten weten? 8)7

Of eentje die wel mijn jurkje wilde overnemen, heel veel mails over de betaling, die nooit is aangekomen, zou ze naar een verkeerde rekening hebben overgeschreven etc, uiteindelijk nooit meer iets van gehoord, zouden zulke mensen hopen dat je het toch verstuurd voordat ze betaald hebben om dan vervolgens nooit meer te betalen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:43

Ook weer een typisch iets hier.
Al boden van 15,- en vervolgens een mail krijgen: voor 10,- maak ik vanavond nog geld over.

Ja dat snap ik _O-
Zal nog wel incl verzenden zijn ook zeker _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:03

Ik had wel weer een leuke..! Vrijdagavond m'n fruitkisten er op gezet, vrijdagavond ook gelijk een mailtje, zaterdagochtend voor de vraagprijs opgehaald. Ik heb nog nooit iets zó snel verkocht!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:17

Ik heb nu weer een bieder uit Belgie die een auto boek voor €10,00 wil overnemen maar dan
wel incl de verzendkosten.

Er staat duidelijk in mijn advertentie verzendkosten zijn voor de koper en het zou mijn € 5 nog wat gaan kosten volgens internet dus ik heb keurig beantwoord dat de verzendkosten voor hem zijn met een print screen van de verzendkosten naar België maar daarna hoor je niks meer. :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:18

Mijn zus heeft peesbeschermers te koop staan. Maat L, gewoon Full. Vallen normaal.
Krijg ze van die vragen: Past het op mijn e pony, past het op mijn haflinger, past het op mijn fries?
Ja eh, ze is niet helderziend. :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:10

waarschijnlijk binnen 2 maanden een laptop! voor 100,-. persoon heeft de laptop niet vaak gebruikt, is wel wat kleiner dan 15 inch, maar dat is geen probleem. EN de aanbieder woont 2 km van me vandaan en heeft hopelijk 2 maanndjes geduld voor ze de 100,- in ontvangst kan nemen :j ben maar een arme 15,5 jarige, haha

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:29

Ik denk niet dat iemand 2 maanden op jou wil wachten. :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:31

DeEenhoorn schreef:
waarschijnlijk binnen 2 maanden een laptop! voor 100,-. persoon heeft de laptop niet vaak gebruikt, is wel wat kleiner dan 15 inch, maar dat is geen probleem. EN de aanbieder woont 2 km van me vandaan en heeft hopelijk 2 maanndjes geduld voor ze de 100,- in ontvangst kan nemen :j ben maar een arme 15,5 jarige, haha

Kan je dat geld niet van je ouders lenen en het binnen twee maanden terug betalen?
Ik zou als verkoper ook niet twee maanden op de koper willen wachten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:32

Ik zou als verkoper ook geen 2 maanden wachten :n voor die prijs kan hij/zij de laptop snel aan iemand anders kwijt...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:08

Ik weet het :) maar de verkoper antwoord nog gewoon, ik heb in mail 1 al gezegd dat het 2 maanden zou kunnen duren.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:16

DeEenhoorn schreef:
Ik weet het :) maar de verkoper antwoord nog gewoon, ik heb in mail 1 al gezegd dat het 2 maanden zou kunnen duren.

Nou in ieder geval al eerlijk dat je aangeeft dat het 2 maanden kan duren.

Als verkoper zou ik het verkopen als een andere koper zich zou voordoen. En uit mijn ervaring weet ik dat van uitstel afstel komt op Markplaats.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:20

Valentijn schreef:
Alja schreef:

Ik vind het gewoon een domme actie, zou zoiets zelf niet doen nee.
Bij vele andere had je naar je geld kunnen fluiten.

Als het niet gaat voor dat bedrag, laat je het iemand toch eerst weten.
In mijn ogen kan je er niet vanuit gaan dat iemand €17,- aan verzendkosten betaalt

Jammer voor de verkoper maar ik zou er niet in trappen.
Ik heb ook zo vaak lagere verzendkosten doorgegeven terwijl het uiteindelijk meer was. Dan kan je 2 dingen doen, mailen VOOR het opsturen dat het meer is OF als verkoper betaal je het gewoon.
In mijn geval altijd de 2e optie.
Vind het zeer schappelijk dat je het verschil wil delen, dat had ik niet eens gedaan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:45

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:23

Ik zou de laptop ook niet voor iemand vast houden, tenzij er een fikse aanbetaling wordt gedaan. Je mag in je vuistjes knijpen dat iemand dat voor je wilt vast houden. Ik hoop voor je dat je het geld op tijd bij elkaar krijgt, want dit soort verkopers zijn goud waard en daar moet je het vertrouwen niet van schaden :P