Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:55

Wij hebben zo weinig team uitjes dat ik overal blij mee ben :') .
Al vond ik het outdoor karten met alleen maar mannen vorig jaar wel een beetje spannend moet ik toegeven.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:00

Bij mij op werk ik het vaak gewoon saai uit eten.

Vorig jaar hebben we een rolstoelbasketbal clinic gedaan, dat was wel echt super leuk!!
We hebben een aantal geblesseerde in het team, dus actief iets leek altijd af te vallen. Dit uitje kon iedereen mee doen :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:16

Josien_ schreef:
Wij hebben zo weinig team uitjes dat ik overal blij mee ben :') .
Al vond ik het outdoor karten met alleen maar mannen vorig jaar wel een beetje spannend moet ik toegeven.

_O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:17

Ik werk alleen. Vanmiddag ga ik als teamuitje lekker paardrijden in het bos. Niks mis mee. Vanavond wel overwerken dan.

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:39

Dikke bromvliegen in huis en ik kan de vliegenmepper niet vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:45

Britta31 schreef:
Dikke bromvliegen in huis en ik kan de vliegenmepper niet vinden.

Altijd beter dan 50 mieren en een lege stofzuiger. _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:53

Ik heb net alles weer mogen halen wat ik nodig had voor de 2 heren,
en dan zit je ineens te kijken naar iets en denk ik...crap die had ik ook mee moeten nemen.. Nee ik rij niet terug. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:28

“Kan je de accountant even bellen?” Moet ik eerst achter een telefoonnummer aan, hebben we alleen het algemene nummer, bel ik daarnaartoe, wordt er niet opgenomen. Is het al middagpauze dan??? Echt ik snap niet dat er honderd jaar geleden al niet overgestapt is naar een accountant die wel fatsoenlijk werk levert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:31

Mijn ergernis:

De eerste dazen weer gespot.
Dat is dan denk ik de runderdaas of hoe dat ding ook heet, niet de wel bekende smalle regendaas.
Maar een XXL bromvlieg die steekt.
Gaat ook niet op hals en flank zitten, maar bij uier en koker.

Ze zijn elk jaar eerder dan de regendazen...nu dus alweer -:(-

Verbaasd mij altijd dat ik bokkers daar zo weinig over hoor.
Lijkt me stug dat die enkel hier zitten...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:33

Foaly schreef:
Een klant die niet weet wat ie wil :=

'Deze termen moeten vertaald worden!'
'Nee ze moeten bilingual (dus Engels met de NL vertaling erachter)!
'Nee ik wil ze toch alleen in het Engels laten!'

Heel fijn ook dat ie dat laatste bedenkt net nadat ik alles voor de tweede keer heb aangepast. Was ook maar een paar uur werk die ik niet beter had kunnen besteden :=

En nu moet het wéér anders en liefst nog vandaag want anders is het te laat bij de klant. Protip, bedenk volgende keer wat je wilt vóórdat je iemand aan het werk zet, wordt iedereen veel gelukkiger van :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:38

Foaly schreef:
Foaly schreef:
Een klant die niet weet wat ie wil :=

'Deze termen moeten vertaald worden!'
'Nee ze moeten bilingual (dus Engels met de NL vertaling erachter)!
'Nee ik wil ze toch alleen in het Engels laten!'

Heel fijn ook dat ie dat laatste bedenkt net nadat ik alles voor de tweede keer heb aangepast. Was ook maar een paar uur werk die ik niet beter had kunnen besteden :=

En nu moet het wéér anders en liefst nog vandaag want anders is het te laat bij de klant. Protip, bedenk volgende keer wat je wilt vóórdat je iemand aan het werk zet, wordt iedereen veel gelukkiger van :=

Hoop dat je op uurbasis werkt. Van zulke klanten word je toch moe

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:42

Ja het is op uurbasis gelukkig en van de baas mag ik het aantal uur flink naar boven afronden. Hoofdpijntoeslag heet dat bij ons :+

Neemt niet weg dat het een poedersuiker is die ik liever niet had gedaan, maar dat maakt het wel een beetje goed :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:00

Maar echt hè?!
Morgen laatste dag ib en laatste dag voor de kwartaalcijfers, al zoveel gestreste mensen vandaag aan de telefoon gehad :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:39

Foaly schreef:
Ja het is op uurbasis gelukkig en van de baas mag ik het aantal uur flink naar boven afronden. Hoofdpijntoeslag heet dat bij ons :+

Neemt niet weg dat het een poedersuiker is die ik liever niet had gedaan, maar dat maakt het wel een beetje goed :')

Hahah hoofdpijntoeslag is een oude bekende :+

Net de accountant aan de telefoon gehad, maar we werden er niet wijzer op. Gevraagd of ik het morgen met mijn collega mag bespreken, die heeft een van de projecten waar het om gaat onder haar hoede. Nadeel van gescheiden mailboxen. Straks maar even een van de coördinatoren bellen, wat zij erover weet. Mocht er iets zijn, dan hangen we. Wil dit graag helder hebben.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:41

Hier de aangifte IB ingevuld vandaag, door een overlijden een tijd terug zit ik met een huis in mijn maag wat niet verkocht kan worden, waar ik wel IB over moet betalen. Is heel veel geld, wat ik dus helemaal niet (liquide) heb. Maar ja, daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan ;(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:48

Niet echt ergernis want ze kan er niks aan doen… dus meer zorgelijk, dat mijn moeder van 84 steeds vergeetachtiger wordt. En bijv verjaardag v mijn zoon (23, geboren 14/2) verruild met dat van haar neef (67, 28/5 geboren). En zo nog wat van de kleine dingetjes die ze door elkaar haalt of vergeet. Ze leeft nog zelfstandig en doet veel op de iPad en bankiert nog zelf met telebankieren etc. En wil absoluut die zelfstandigheid niet kwijt (ze is niet gek!)… maar vraagt wel elke week/maand meerdere keren wat ze met een bepaalde email moet (spam/hack-mails met waarschuwingen van “u wordt geblokkeerd” etc va virusscanners, iCloud-dingen etc welke ze dus helemaal niet heeft)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:55

Alja schreef:
Maar echt hè?!
Morgen laatste dag ib en laatste dag voor de kwartaalcijfers, al zoveel gestreste mensen vandaag aan de telefoon gehad :+

Zo irritant. Terwijl altijd alles nog op tijd is geweest. Voor de IB heb ik sowieso altijd de uitstelregeling. En die loopt tot 1 mei 2026. Lijkt net of mensen dat ineens vergeten zijn en in paniek raken. Misschien door allerlei reclames op de radio of zo...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:46

Pluisje1998 schreef:
Hier de aangifte IB ingevuld vandaag, door een overlijden een tijd terug zit ik met een huis in mijn maag wat niet verkocht kan worden, waar ik wel IB over moet betalen. Is heel veel geld, wat ik dus helemaal niet (liquide) heb. Maar ja, daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan ;(

Kan je hiervoor geen uitstel voor aanvragen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:02

DuoPenotti schreef:
Mijn ergernis:

De eerste dazen weer gespot.
Dat is dan denk ik de runderdaas of hoe dat ding ook heet, niet de wel bekende smalle regendaas.
Maar een XXL bromvlieg die steekt.
Gaat ook niet op hals en flank zitten, maar bij uier en koker.

Ze zijn elk jaar eerder dan de regendazen...nu dus alweer -:(-

Verbaasd mij altijd dat ik bokkers daar zo weinig over hoor.
Lijkt me stug dat die enkel hier zitten...

Op de moestuin al een maand dazen heb ook al wat cadeautjes gekregen van ze. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:04

Alja schreef:
Hoe gaat het inmiddels met jou?

Het gaat wel wat beter, maar nog niet zo goed als ik zelf had gewild. De arts in het ziekenhuis was wel positief over hoe het ging, dus daar doen we het dan maar mee :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:06

Pluisje1998 schreef:

Misschien toch proberen om gedeelte kwijtschelding aan de vragen. Helemaal kan niet, maar gedeeltelijk wel.

Nee heb je en ja kan je krijgen. ;)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:23

Soms is onregelmatig werken in de zorg wel stom.

Voorbeeld: vanavond ga ik de nacht in, dus overdag nu soort van vrij. Maar ik kan weinig gaan doen met vrienden omdat die gewoon een 8-5 baan hebben :')

En dit komt inmiddels zo vaak voor, het is dat ik mijn werk leuk vind, maar anders zou ik alleen daarvoor gaan switchen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:26

Ik vond onregelmatige diensten echt bagger. :+ (bij een tankstation gewerkt die 24/7 open was) Ook in de weekenden werken terwijl mijn vriendinnen vrij waren. En nachtdiensten ben ik ook niet voor gemaakt.

Ik heb respect voor iedereen die dit wel kan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:54

CupCakes_ schreef:

Voorbeeld: vanavond ga ik de nacht in, dus overdag nu soort van vrij. Maar ik kan weinig gaan doen met vrienden omdat die gewoon een 8-5 baan hebben :')

En dit komt inmiddels zo vaak voor, het is dat ik mijn werk leuk vind, maar anders zou ik alleen daarvoor gaan switchen.

Je kunt het ook omdraaien. Kunnen zij niet eens een dagje door de week vrij nemen om wat te ondernemen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 16:10

Shenavallie schreef:
CupCakes_ schreef:

Je kunt het ook omdraaien. Kunnen zij niet eens een dagje door de week vrij nemen om wat te ondernemen?

Als we van tevoren wat plannen zoals een festival of een dagje weg dan nemen we daar zeker van beide kanten vrij voor waar mogelijk. Maar spontane dingen zijn gewoon lastig vanwege onze verschillende werkroosters etc. En soms kan ik daar echt wel van balen dat het niet spontaan kan met zulke dagen als vandaag bijvoorbeeld.