Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:35

Foaly schreef:
denisesilver schreef:
Heel veel organisaties die aangesloten waren bij NaNoWriMo hebben zich gelukkig teruggetrokken door dat statement van ze. Echt te bizar dat ze het gebruik van AI oké vinden.

Dat ze AI okee vinden was één ding, maar iedereen die tegen AI is 'classist, ableist and racist' noemen was nog even wat anders. En dan verbaasd zijn dat iedereen boos werd, echt hoor _O-

Wauw -O-

Ik haat AI “kunst” met heel mijn hart.
Voor teksten en advies gebruik ik ook geen ChatGPT of wat dan ook. Ik vind het echt lastig om te zien dat mensen daar zo makkelijk over doen.

En ik wil eigenlijk heel graag de iPhone 16, maar vind het echt super poedersuiker dat het zo AI rijk is :')
Laatst bijgewerkt door Niobe op 11-09-24 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:38

Dat door alle regen vannacht, het rioolwater op deel omhoog is gekomen... :r

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:44

Aan mezelf.

Moet aan de gang maar heb énorm veel moeite met op gang komen.

Wie geeft me even een goede stevige virtuele schop?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:57

Mijn teleurstelling is weer te hard, terwijl ik dit had kunnen verwachten dat mensen weer afzeggen :(
Mooi dat er altijd bij wordt gezegd dat het niet aan mij ligt, maar het blijft me dat gevoel geven, terwijl ik het wel kan relativeren, maar pfff. Ik irriteer me gewoon aan mezelf dat ik er nu ook gewoon helemaal geen zin meer in heb...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:00

Dat ik lekkage heb in mijn woonkamer (veroorzaakt door de aannemer) en die pas om 10.30 uur aan kwam kakken. -:(-
Nu maar hopen, dat het droog blijft de rest van de dag.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:17

He wat, hoe is een challenge als NaNoWriMo nog een challenge wanneer je AI mag inschakelen? :') "schrijf een verhaal van 50.000 woorden'' click, klaar? Het is toch juist het hele doel om al schrijvend 'kilometers' te maken, dat is juist het leerproces, en teruglezen, herschrijven en perfectioneren dat doe je achteraf, niet tijdens. Lekker makkelijk als het alleen hoeft te bestaan uit nalezen en corrigeren van een al geschreven AI tekst, die waarschijnlijk ook auteursrechten schendt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:27

Sinds ze gesponsord worden door ProWritingAid dat nu ook (betaald) AI aanbiedt om je te 'helpen' tijdens het schrijven :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:28

Follow the money, as usual.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:32

Aan m'n kat die stond te janken om binnen te mogen, om vervolgens naar de bak te rennen, te poepen, en weer naar buiten te gaan. Dat had ook wel in de tuin gemogen zodat ik niet in de stank zit := (hij kan alleen in mijn eigen tuin dus hij kakt dan niet bij andere ;))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:39

Tancreda4 schreef:
Aan m'n kat die stond te janken om binnen te mogen, om vervolgens naar de bak te rennen, te poepen, en weer naar buiten te gaan. Dat had ook wel in de tuin gemogen zodat ik niet in de stank zit := (hij kan alleen in mijn eigen tuin dus hij kakt dan niet bij andere ;))

Jij poept toch ook liever op de wc dan in het natte gras? _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:41

Tancreda4 schreef:

Hihi slimme kat! jij zit nu in de stank en hij niet :D
Altijd leuk zulke bijdehante diertjes!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:43

Immense bui en dik onweer hier :oo Wat een waardeloos weer.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:44

Onze katten komen ook alleen in de tuin. We hebben daar een bak neergezet. In eerste instantie voor de grap, maar ze gaan massaal op die bak. :')

Binnen staan er ook nog een paar, maar die worden vooral genegeerd. Ik dacht dat poepen in de tuin veel leuker was voor ze, maar schijnbaar niet :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:00

Niobe schreef:
Voor teksten en advies gebruik ik ook geen ChatGPT of wat dan ook. Ik vind het echt lastig om te zien dat mensen daar zo makkelijk over doen.

En ik wil eigenlijk heel graag de iPhone 16, maar vind het echt super poedersuiker dat het zo AI rijk is :')

Gewoon uit interesse; waarom?

Ik zat toevallig zojuist AI te zoeken om zo efficiënt en snel mogelijk mijn CV te boosten. :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:08

Tancreda4 schreef:

Dit gebeurd hier ala 3 katten -O-
Zooooo irritant..

XladyX

Femke_Tweety schreef:
Aan mezelf.

Moet aan de gang maar heb énorm veel moeite met op gang komen.

Wie geeft me even een goede stevige virtuele schop?

Ja ik! Kom je kan het. En als je dan wat dingen gedaan hebt en afgerond krijg je een welverdiende dopamineshot. En kun je weer tevreden zijn over de dag!

(Zegt iemand die vandaag ook even niet vooruit is te branden)

Tancreda4

Niobe schreef:
Onze katten komen ook alleen in de tuin. We hebben daar een bak neergezet. In eerste instantie voor de grap, maar ze gaan massaal op die bak. :')

Binnen staan er ook nog een paar, maar die worden vooral genegeerd. Ik dacht dat poepen in de tuin veel leuker was voor ze, maar schijnbaar niet :=

Dat laatste dacht ik dus ook, lekker in de aarde wroeten en poepen in de natuur ipv een stomme bak. Maar blijkbaar is wildberen toch minder fijn dan overdekt in kattekorrels :))

Bak in de tuin is nog wel een idee trouwens !

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:15

Kana schreef:
Niobe schreef:

Gewoon uit interesse; waarom?

Ik zat toevallig zojuist AI te zoeken om zo efficiënt en snel mogelijk mijn CV te boosten. :+

Oh ik ben heel slecht in uitleggen wat ik vind, maar hier komt een poging. Ik vind vooral dat het verkeerd gebruikt wordt en voornamelijk ook nog lang niet goed genoeg gereguleerd.

De "kunstvormen" waar het voor het gebruikt wordt vind ik oerlelijk en weinig authentiek. Het haalt in mijn ogen ook de vloer onder voeten van de echte kunstenaars bijvoorbeeld en mogelijk ook hun inkomen. Naast dat AI ook gebruik maakt van al bestaande kunst, waar ik sowieso op tegen ben.

Ook bijvoorbeeld dat mensen muziek en films etc zouden willen maken met beeld en geluid van overleden artiesten/acteurs. Misschien bestaat dat al? Dat weet ik eigenlijk niet. Maar dat vind ik wel zo'n naar idee.

Het is voor mij voornamelijk een principekwestie op verschillende vlakken. Dat maakt voor mij dat ik het hele AI-idee nog echt niet kan omarmen, terwijl ik normaal gesproken best overal voor open sta. Dus ik heb ook moeite met de goed bedoelde AI, zoals bepaalde dingen in het leven effectiever maken, waar ik ergens nog wel de potentie in zie. AI als hulp, niet als vervanging zeg maar. Alleen loopt het voor mijn gevoel de hele andere kant op en dat wil ik niet ondersteunen.

Al vrees ik dat ik dat per ongeluk ergens best al wel doe ongemerkt? Ik ben ook makkelijk voor de gek te houden en dat weet ik. Dus alles wat op internet en tv etc verschijnt heb ik tegenwoordig ook moeite mee, want ik vertrouw helemaal niks meer wat ik zie :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:18

Berdien schreef:
Immense bui en dik onweer hier :oo Wat een waardeloos weer.

Ja, heb zelfs de kachel aan sinds gisteren %)

Niet omdat het zo extreem koud is, maar de luchtvochtigheid binnen was echt extreem hoog.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:20

Tancreda4 schreef:
Niobe schreef:

Dat laatste dacht ik dus ook, lekker in de aarde wroeten en poepen in de natuur ipv een stomme bak. Maar blijkbaar is wildberen toch minder fijn dan overdekt in kattekorrels :))

Bak in de tuin is nog wel een idee trouwens !

Ja maf he?? Ik had dat nooit zelf serieus bedacht.
Mijn vriend kwam met het idee omdat we veel katten hebben en net te weinig handige plekken binnen voor extra bakken. Het zou wel kunnen, maar ach, we hebben toch een ren in de tuin "kijken wat er gebeurt als we een bak buiten zetten". We hadden echt nooit verwacht dat we die nou dus 3x per dag leeg moeten scheppen en de rest nagenoeg leeg blijft _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:55

Dus met uitzicht en neus in frisse lucht, maar wel met kunstmatige korrels en . Check :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:56

Ai kan vast heel handig zijn. Maar mensen worden er nog dommer en luier van denk ik :=

Je cv laten pimpen omdat je zelf die skils of ideeën niet hebt is voor mij ook een vorm van misleiding; je presenteren als iets dat je niet bent, want het was AI. Of gaat het niet zo ver?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:58

Ja, zo ver gaat het. En dan krijg je dus incompetente mensen die de beslissingen moeten gaan nemen. Daar hebben we er al genoeg van.
Toeslagen schandaal.
Groningen.
Wolven.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:19

4 muggenbulten onder m'n voet...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:31

dat ik blindelings vertrouw 8)7 op de (verouderde) navigatie in mijn auto... en dus weer de verkeerde afslag nam, terwijl ik kinderen naar kamp locatie moest brengen met de trailer vol fietsen achter de auto. Uiteindelijk hebben we het wel gevonden natuurlijk, maar handig is het niet.

En nu heb ik 2 dagen 'vrij' zonder kinderen en heb ik nog geen idee hoe ik dat ga vieren *\%/*