Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bielsje schreef:4EverHobbes schreef:Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een woning die we vorige week hebben bezichtigd... echt zo spannend. Duimen draaien dus...
Het hele weekend duimen draaien waarschijnlijk. Heel veel succes!
KirstenHorse schreef:Spannend!
Wij hebben woensdag woning nummer 3 bezichtigd en savonds een bod gedaan. Donderdagochtend nam de verkoper contact op en zei dat het met iets erbij voor ons zou zijn. Dat hebben we gedaanNu druk bezig om zo snel mogelijk het voorlopig koopcontract te tekenen. We zijn heel erg blij en de verkoper heeft het ons ook gegund. Er stonden nog voor 3 dagen aan bezichtigingen en die heeft ze afgebeld na het mondeling akkoord. Dit is net buiten Amsterdam in ons eigen dorp.
Gefeliciteerd!! Werd het jullie zo gegund of hebben jullie zo overtuigend geboden?
JustMe8484 schreef:Ik vind voor dat niet durven de aankoopmakelaar erg prettig. Want die draait gewoon kranen open, spoelt toiletten door en staat te springen op vloeren.
Pfoe dat lijkt me inderdaad erg ongemakkelijk. Wij hebben tot nu toe alleen bezichtigingen gehad in woningen die al leeg stonden...
Bielsje schreef:Wij checken altijd alleen muren en vloeren, hebben altijd een knikker mee en springen ook rustig![]()
Ik merkte dat wanneer een eigenaar ons rondleidde er heel veel onrelevante info kwam en we weinig praktische antwoorden kregen over mogelijkheden. Ik laat altijd aan makelaars weten dat ik hersenschade heb zodat ze begrijpen waar een vreemde reactie vandaan komt als ik overloop aan informatie en dat ze niet teveel moeten praten, maar eigenaren blijven maar door gaan...
En als iemand me vol trots een beschimmelde kamer laat zien dan kan ik daar ook echt helemaal niets mee
Konstantine schreef:Spannend, Alja!
Wij zijn (heel) recent verhuisd, maar zitten nu stiekem toch rond te kijken. Geen haast, maar we houden de boel wel in de gaten
Mandarijn schreef:Ik kom hier even binnenvallenmijn vriend en ik zijn aan het rondkijken voor een huis en hebben deze week twee bezichtigingen. Ik heb nog nooit een koophuis bezichtigd en wil goed voorbereid zijn. We hebben online al wat tips gevonden en een checklist op funda, maar ik was benieuwd of jullie als ervaringsdeskundigen nog tips hebben waar je goed op moet letten of dingen die belangrijk zijn om te vragen aan de makelaar/verkoper?
Alja schreef:Mandarijn schreef:Ik kom hier even binnenvallenmijn vriend en ik zijn aan het rondkijken voor een huis en hebben deze week twee bezichtigingen. Ik heb nog nooit een koophuis bezichtigd en wil goed voorbereid zijn. We hebben online al wat tips gevonden en een checklist op funda, maar ik was benieuwd of jullie als ervaringsdeskundigen nog tips hebben waar je goed op moet letten of dingen die belangrijk zijn om te vragen aan de makelaar/verkoper?
In welke omgeving kijken jullie?