Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:37

Shiloh, wat bizar zeg dat alles nog zo hetzelfde is..

Kirsten horse, gefeliciteerd wat fijn zeg!

4everhobbes wat spannend. Hopelijk horen jullie snel wat.

Wij hebben gisteren niks meer gehoord dus zitten het weekend sowieso in spanning. Hoop maandag echt wel wat te horen. Ik haal me gelijk van alles in mijn hoofd, dat er toch andere geïnteresseerden zijn en ze dat bod eerst afwachten ofzo en daarom gewoon niet reageren... Kan hier zo slecht tegen...

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:58

Bielsje schreef:
4EverHobbes schreef:
Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een woning die we vorige week hebben bezichtigd... echt zo spannend. Duimen draaien dus...

Het hele weekend duimen draaien waarschijnlijk :'). Heel veel succes!

KirstenHorse schreef:
Spannend!

Wij hebben woensdag woning nummer 3 bezichtigd en savonds een bod gedaan. Donderdagochtend nam de verkoper contact op en zei dat het met iets erbij voor ons zou zijn. Dat hebben we gedaan *\%/* Nu druk bezig om zo snel mogelijk het voorlopig koopcontract te tekenen. We zijn heel erg blij en de verkoper heeft het ons ook gegund. Er stonden nog voor 3 dagen aan bezichtigingen en die heeft ze afgebeld na het mondeling akkoord. Dit is net buiten Amsterdam in ons eigen dorp.

Gefeliciteerd!! Werd het jullie zo gegund of hebben jullie zo overtuigend geboden? :Y)

De bezichtiging werd door de verkoper zelf gedaan en we voelden met haar wel een klik. Ze heeft ook haar nummer aan ons meegegeven. En we hebben een goed bod gedaan. Maar we hadden verwacht dat het voor veel meer verkocht zou worden. Ze gunde het ons als we net iets meer boden!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:47

Dat is fijn zeg! Ik moet zeggen dat ik alleen nog maar vrij frustrerende bezichtigingen heb gehad met eigenaren zelf _O-.
Doet ze de hele verkoop dan zelf dat jullie zo snel konden schakelen?

Side note: er was toch altijd een online makelaar dat je ongeveer alles zelf deed bij verkopen? Hoor ik niets meer van, andere mensen hier wel??

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:48

Makelaarsland. Hebben wij de vorige keer gebruikt. Was echt prima!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:51

Shiloh schreef:
Omg. Zegt mijn zus net: zelfs de gordijnen! En écht!? Zelfs de gordijnen die zijn overgenomen hangen er nog!

Dat is toch fantastisch en ook nog eens heel duurzaam!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:26

Tink89 schreef:
Makelaarsland. Hebben wij de vorige keer gebruikt. Was echt prima!

Oh ja, dat was het!

Ik bedenk me net dat mijn huidige huis ook via hen is gegaan... Ik ben er niet helemaal bij geloof ik :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:04

Ik vond het ook niks toen een eigenaar ons ging rondleiden, maar als je een klik voelt kan het wellicht als voordeel werken

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 23:49

Deze verkoper maakte ook gebruik van makelaarsland. Wij hebben het dus, door de klik, als erg prettig ervaren! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 05:50

Ik heb in 2022 mijn eigen huis en mijn ouderlijk huis ook verkocht middels een (andere) internetmakelaar.
Mensen welke Makelaarsland hebben gebruikt,hoor ik veel goede verhalen over.

Scheelt gewoon heel veel in de kosten. Volgens mij was ik 1350 euro kwijt totaal.

Ik had beide huizen in een dag verkocht met dikke overbiedingen.
Mensen hadden niet eens in de gaten dat ik de eigenaar was :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 07:46

Wij hebben ons vorige huis ook met makelaarsland verkocht en dat is heel goed bevallen. Zij hebben een vraagprijsadvies gegeven en de foto's, de plaatsing op funda, de onderhandelingen en de contracten geregeld. Wij hebben de bezichtigingen gedaan. Scheelde idd duizenden euro's.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:18

Het ligt misschien ook aan hoe de potentiële kopers zijn maar ook aan hoe het huis is en aan de eigenaren, ik durfde niks (mogelijks)negatiefs te benoemen tegen mijn partner tijdens het rondlopen en ook niet goed te checken of dingen werkte. De kinderen, vrouw en ik denk opa en oma waren er ook en het voelde erg ongemakkelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:19

Ik ben nog wel benieuwd welke technische dingen/mogelijke mankementen proberen jullie in de korte tijd te checken tijdens een bezichtiging?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:32

Ik vind voor dat niet durven de aankoopmakelaar erg prettig. Want die draait gewoon kranen open, spoelt toiletten door en staat te springen op vloeren.

Pfoe dat lijkt me inderdaad erg ongemakkelijk. Wij hebben tot nu toe alleen bezichtigingen gehad in woningen die al leeg stonden...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:41

Wij zijn ooit eens een huis wezen bezichtigen dat vol hing met camera's... Ook heel ongemakkelijk.
Geen miljoenenvilla trouwens, gewoon een rijtjeshuis. Heel apart!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:13

Wij checken altijd alleen muren en vloeren, hebben altijd een knikker mee en springen ook rustig :')

Ik merkte dat wanneer een eigenaar ons rondleidde er heel veel onrelevante info kwam en we weinig praktische antwoorden kregen over mogelijkheden. Ik laat altijd aan makelaars weten dat ik hersenschade heb zodat ze begrijpen waar een vreemde reactie vandaan komt als ik overloop aan informatie en dat ze niet teveel moeten praten, maar eigenaren blijven maar door gaan...
En als iemand me vol trots een beschimmelde kamer laat zien dan kan ik daar ook echt helemaal niets mee :evaw:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:26

JustMe8484 schreef:
Ik vind voor dat niet durven de aankoopmakelaar erg prettig. Want die draait gewoon kranen open, spoelt toiletten door en staat te springen op vloeren.

Pfoe dat lijkt me inderdaad erg ongemakkelijk. Wij hebben tot nu toe alleen bezichtigingen gehad in woningen die al leeg stonden...

Ik vind de prijzen voor een aankoopmakelaar dan weer niet erg prettig :P gezien ik ook in een heel breed gebied zoek is een aankoopmakelaar tot nu toe ook niet zo handig.
Bij andere bezichtigen met een verkoopmakelaar doe ik ook alle kranen open, het toilet spoelen, ik kijk of ik schimmel of vocht zie, probeer te achterhalen wat voor draagvloer erin zit, doe onderweg wat lichten aan, kijk ik goed of ik geen scheuren zie en hoe het zit qua ventilatie opties.

Ik lees ook altijd goed de vragenlijst door, als daar staat dat bijvoorbeeld alle keukenapparatuur werkt, dan moet dat ook zo zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:43

Bielsje schreef:
Wij checken altijd alleen muren en vloeren, hebben altijd een knikker mee en springen ook rustig :')

Ik merkte dat wanneer een eigenaar ons rondleidde er heel veel onrelevante info kwam en we weinig praktische antwoorden kregen over mogelijkheden. Ik laat altijd aan makelaars weten dat ik hersenschade heb zodat ze begrijpen waar een vreemde reactie vandaan komt als ik overloop aan informatie en dat ze niet teveel moeten praten, maar eigenaren blijven maar door gaan...
En als iemand me vol trots een beschimmelde kamer laat zien dan kan ik daar ook echt helemaal niets mee :evaw:

Wij hebben geen ervaring met eigenaren die de bezichtiging deden, maar ik heb nu al diverse keren meegemaakt dat de makelaar echt bizar weinig (niks) kon vertellen. Ik had het zelf gemakkelijk beter kunnen doen. Niet alleen in het laten zien van kansen/mogelijkheden bij een slooppand/bouwperceel, maar ook in het aantrekkelijk voorstellen van een woning. Er moest een keer een nieuwe erfgrens worden bepaald, omdat het perceel werd opgesplitst. Hij kon daar niks over vertellen en het niet inzichtelijk maken. Zo nog wat andere zaken (recht van overpad, waar nieuw gebouwd zou gaan worden, welke opstallen precies waren inbegrepen). Ik vond dat heel slecht. De eigenaren hadden het dan nog beter kunnen vertellen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:07

Shiloh, nu ik zelf in Tilburg ga verhuizen, ben ik wel benieuwd in welke straat het huis uit je jeugd staat. Wil je dat delen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:31

Wij hebben onverwachts twee bezichtigingen vandaag…
Was het weekend even goed wezen zoeken en maandag gelijk gebeld… de eene bleek al vol te zitten maar werd toch net gebeld dat we vandaag nog terecht kunnen dus ben benieuwd…

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:35

Spannend, Alja!
Wij zijn (heel) recent verhuisd, maar zitten nu stiekem toch rond te kijken. Geen haast, maar we houden de boel wel in de gaten :o

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:39

Ik kom hier even binnenvallen :D mijn vriend en ik zijn aan het rondkijken voor een huis en hebben deze week twee bezichtigingen. Ik heb nog nooit een koophuis bezichtigd en wil goed voorbereid zijn. We hebben online al wat tips gevonden en een checklist op funda, maar ik was benieuwd of jullie als ervaringsdeskundigen nog tips hebben waar je goed op moet letten of dingen die belangrijk zijn om te vragen aan de makelaar/verkoper?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:49

Konstantine schreef:
Spannend, Alja!
Wij zijn (heel) recent verhuisd, maar zitten nu stiekem toch rond te kijken. Geen haast, maar we houden de boel wel in de gaten :o

Mijn vriend gaat eerst kijken bij beide huizen, ik kan echt niet zo vaak vrij nemen en als het dan wat lijkt proberen we een tweede afspraak in te plannen…

In welke omgeving kijken jullie en waarom de keuze om weer te kijken ?

Mandarijn schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :D mijn vriend en ik zijn aan het rondkijken voor een huis en hebben deze week twee bezichtigingen. Ik heb nog nooit een koophuis bezichtigd en wil goed voorbereid zijn. We hebben online al wat tips gevonden en een checklist op funda, maar ik was benieuwd of jullie als ervaringsdeskundigen nog tips hebben waar je goed op moet letten of dingen die belangrijk zijn om te vragen aan de makelaar/verkoper?

In welke omgeving kijken jullie?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:53

Spannend allemaal!
Wij zijn druk met papierwerk/digitaal werk haha, veel invullen.
Hebben een grote container waar we vast eea in de opslag kunnen doen.
Vanmiddag komt de taxateur voor ons huis. Dan nog een desktoptaxatie voor het nieuwe huis. Dan zijn alle dingen voor de hypotheek geregeld.
Binnenkort fotograaf voor ons huis wat te koop moet.
Verder is het gewoon ff zweten met dit weer :')

Succes voor alle kijkers en kopers!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:02

We zijn aan het kijken omdat ons huis alweer fors in waarde is gestegen en we graag op eigen terrein willen parkeren. Daarnaast stonden we eerder nooit echt open voor dorpen, maar blijkt nu dat we de stad toch wel kunnen missen.
We zitten in het zuidwesten aan de kust. :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:16

Alja schreef:
Mandarijn schreef:

In welke omgeving kijken jullie?

Regio Amersfoort, maar breed gezien tussen Hilversum en Veenendaal in zo'n beetje. Ik werk in IJsselstein en mijn vriend in Arnhem, dus dit gebied is voor ons allebei te doen qua reistijd.