[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:05

Het is triestig Jildau, maar daar heb je in mijn geval echt een punt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 00:03

Schuur_ schreef:
Oh jongens, ik heb een date gehad. Was erg leuk en ook maar meteen het onderwerp kinderen aangehaald.
Hij zou kinderen wel leuk vinden maar in het gesprek bleek dat hij het zo vreselijk onderschat wat het is om kinderen te krijgen. Wat het met mijn lijf zou doen, ja dat heeft iedere vrouw toch?

Dat betekent dan toch niet dat ik ook incontinent wil zijn met striemen en een verruineerde onderkant? Vond die een heel raar concept.

Dat wordt dus 1 van de prioriteiten komende dates om uit te zoeken of hij het echt wil want dan stop ik er gewoon mee. Ik wil er geen, ook niet als ze vrij kunnen opgroeien op een boerderij.

Ik was ook met date 1 heel duidelijk geen kids! Nu 10 jaar samen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:16

Urbanus schreef:
Op telegram zijn ook stickers van mij als nazi en dat mag echt nooit van telegram af.

Ja, daar wil ik ook n screenshot van. Hoe dan? XD

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:37

In vertrouwen: spijt van haar kind

"Knap" dat ze het durft toegeven. Maar natuurlijk ook heel zonde dat ze zich zo voelt. Het kind is 10 jaar ondertussen - dat moedergevoel zal denk ik niet meer komen nu.

En volgens mij ook een voorbeeld van een situatie waarin velen verkeren: kinderen maken "omdat het zo hoort, omdat het verwacht wordt".
Willen geloven in wat iedereen beweert: bij je eigen kinderen voelt het anders, dat moederinstinct komt vanzelf, die moedergevoelens komen vanzelf, ...
Het is iets wat ik vaak zelf naar mijn hoofd geslingerd krijg als ik, op vraag van, probeer uit te leggen waarom ik/wij kinderloos zijn. Als ik open kaart speel en gewoon heel eerlijk aangeef "ik heb geen greintje moedergevoel in mijn lijf" wilt de tegenpartij dat àltijd bagatelliseren en gaan ze hun best doen me te overtuigen "dat het met een eigen kind anders is" en "dat dat moederinstinct dan vanzelf komt". Ik vraag dan altijd "als het niet zo is, mag ik de kleine dan bij jou achterlaten?". Want die garantie héb je gewoon niet - los van het feit dat ik echt gewoon geen kinderen wil hoor haha. Maar ik vind het maar een riskant experiment :')

De vrouw van het artikel had nooit aan kinderen moeten beginnen imo. Sowieso heeft ze ze met de (voor haar) verkeerde man gemaakt, en ze zag het stiekem gewoon ook al niet zitten. En dan waren ze ook al uit elkaar toen ze toch zwanger bleek te zijn.
Waarom doe je dat jezelf allemaal aan, als dat allemaal niet goed aanvoelt?
Gelukkig voor haar (en het kind) heeft hij wél dat ouder-instinct en heeft hij hun kind het merendeel van de tijd, kun je je voorstellen als dat niet zo zou zijn..

Arme vrouw. Bezweken aan de druk van de maatschappij, aan de wens van haar partner en diens familie. En dan zit je levenslang met een kind "opgescheept".. Ook al hoù je wel van dat kind, het is wel duidelijk dat niet elke vrouw voorgeprogrammeerd is om moeder te worden..
En arm kind natuurlijk ook.

Dapper dat ze het onder woorden durft brengen in ieder geval!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:54

LWDaisy schreef:
Dapper dat ze het onder woorden durft brengen in ieder geval!

Ja dat zeker. Ik heb ook ontelbare keren moeten uitleggen waarom ik geen kinderen zal hebben. Dat is gewoon niet voor mij. Ik heb ook geen moedergevoelens. Zelfs mijn neefje en nichtje heb ik nooit op de arm gehad. Dat mensen (vrouwen) toch tegen hun eigen gevoel ingaan en kinderen nemen, terwijl ze dat gevoel niet hebben, dat is de druk van de maatschappij. Je wordt geacht je voort te planten, want waarom ben je anders op deze wereld.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:19

Uuh nou ja dat is niet alleen de druk van de maatschappij, dat is ook gewoon hoe natuur/evolutie werkt natuurlijk want zonder voortplanting geen soort :=

VOORDAT IK NU HEEL HET TOPIC OVER ME HEEN KRIJG:

Ik zeg níet dat iedereen zich dan maar voort moet planten, absoluut niet! Biologisch gezien plant een gedeelte van een soort zich voort en een ander gedeelte blijft nakomelingenloos. Kijk naar de tantes in olifanten- en chimpanseegroepen. Waar wij mensen scheef blijven gaan is dat veel mensen veel nakomelingen krijgen en die ook allemaal in leven (kunnen) houden, waardoor er dus veel meer mensen zijn dan de evolutie ooit voor ogen heeft gehad. Als alleen mensen met écht een oerinstinct-kinderwens kinderen zouden krijgen zou de wereld echt beter af zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:21

Zou het?
Genoeg van met dat oerinstinct die alsnog hun kinderen verwaarlozen of het iq van een pindanootje hebben.
Of de wereld zo gebaat is bij die nakomelingen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:27

Volgens mij werkt dat niet zo.. zat mensen die geen kinderen willen maar wel seks en daarbij ook werkende onderdelen hebben. In de vrije natuur krijgen die ook kinderen. Gelukkig hebben wij gewoon de pil etc :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:51

Evolutie heeft helemaal niets voor de ogen, het is net met stront werpen en kijken wat er blijft plakken ;)

Kinderwens als oerinstinct bestaat ook helemaal niet, het is een sociaal verschijnsel. Enige instincten die biologisch gezien wel meespelen hebben te maken met behoefte aan seks :+ in de wereld zonder anticonceptie hebben we dan allemaal waarschijnlijk ook al meerdere kinderen gehad of dood zijn gegaan at the ripe old age of died in childbirth

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:54

Weet je wat leuk is, en daar is daadwerkelijk onderzoek naar gedaan, hoe slimmer een bevolking wordt, hoe minder kinderen geboren worden :)).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:00

Ik wist altijd al dat ik gewoon rete slim ben *\%/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:04

Fly_high schreef:
Ik wist altijd al dat ik gewoon rete slim ben *\%/*

Daar drinken we op *\o/*!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:47

Ik vergelijk mezelf altijd met een van de muizen van Calhoun uit Experiment 25. Of een "prachtig voorbeeld van the behavioural sink": https://sciencehistory.org/stories/maga ... ouse-hell/

Vanwege het absolute gebrek aan interesse om mezelf voort te planten of voor kinderen te zorgen :')

Gisteren moest ik voor mijn werk nog even snel naar de supermarkt. En daar trof ik het weer: ongeïnteresseerde vader met te veel kinderen die de boodschappen moest doen. Kinderen krijsend en rennend door alle gangpaden, overal in de weg staan... Vader die volgens mij hoopte dat er iemand tegen een winkelwagen aan zou rennen zodat hij op zijn minst kon zeggen "dat krijg je er nou van". De blik zei genoeg. Ja, als ze van jezelf zijn is het echt heel anders.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:51

Stille meelezer hier.

Mooi dat deze vrouw zich zo durft op te stellen. Momenteel kamp ik ook nogal met het probleem ' oh je wil geen kinderen? Dat komt nog wel!'

Ik heb zo mega-veel klachten van mijn vrouw zijn, inmiddels bijna een jaar bezig.
De eerste gyneacoloog zei, hier heb je een spiraal. Wil je dat niet? Nou dan moet je eerst maar kinderen krijgen. Kom daarna maar weer, dan help ik je verder. Niet eens gevraagd naar mn kinderwens. Toen ik zei dat ik geen kinderwens heb, bleef haar antwoord hetzelfde, en ook 'dat komt nog wel.'

Ik ben 27.

Inmiddels bij een andere gyneacoloog. Om meerdere redenen wil ik niet aan de hormonen, maar een andere oplossing is er niet. Toen ik baarmoeder verwijderen opperde, was hij bijna in shock. Nee dat ging hij niet doen, ik ben veel te jong. Stem dat ik spijt krijg en later wel kinderen wil. Ik was zo boos dat ik hem gevraagd heb, wat als ik een kind krijg en dan spijt krijg? Dat is minstens net zo definitief als het verwijderen van je baarmoeder.
Daar zei hij niks op.
Ik ben nog altijd bezig met deze strijd.
Ik ben vooral verdrietig dat ik niet zelf mag bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt. Ik wil geen hormonen, om meerdere redenen, punt. Waarom zou ik die troep nog 20 jaar moeten gebruiken voor iets waar ik toch geen gebruik van ga maken?
Ik kan een boek schrijven waarom ik geen kinderen wil. Maar iedere idioot mag kinderen krijgen, zonder er bij na te denken.
En ik ben dan zogenaamd gestoord. Bah!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:52

Baarmoeder verwijderen kan voor een veelheid aan andere klachten zorgen, dus dat kun je sowieso vergeten. Tenzij daar een medische aanleiding voor is.

Jaren vechten hebben ervoor gezorgd dat mijn eileiders uiteindelijk verwijderd zijn.
Geen hormonen meer, en daardoor helaas wel meer klachten rondom menstruatie.
Maar het kan in principe nooit meer 'raak' zijn.
En dat geeft psychisch zoveel rust.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:10

Dat is er helaas ook, zeer waarschijnlijk adenomyose.
Qua anticonceptie hoef ik het niet te doen; mijn vriend in gesteriliseerd.
Bm verwijderen is zeker niet zaligmakend, maar ik kan nu minstens een week per maand niet zonder continu pijnstilling nemen, vandaar dat ik het wel heel graag zou willen, maar die optie krijg ik niet, want stel je voor dat ik spijt krijg...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:13

Nietsmar, als je weer zo'n domme eigenwijze gynaecoloog krijgt, leg dan onderstaande informatie voor. Ik schat in dat jij tot de 94% hoort die er geen spijt van krijgt.

En wat betreft dat die kinderwens "wel komt". Ik ben nu 52 en de kinderwens heeft zich nog niet aangediend. Ik denk ook niet dat het nog komt :Y) .

Citaat:
Het percentage vrouwen dat spijt krijgt van hun sterilisatie is 6%.
https://www.catharinaziekenhuis.nl/pati ... %20krijgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:21

Is nog best veel, als je bedenkt hoe onwijs moeilijk ze erover doen >;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:28

Hoeveel krijgt spijt van blagen maar durft dat niet toe te geven...

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:31

Ik weet niet of ik het zou toegeven als ik spijt had van mijn kinderen. Mensen roddelen al snel en wanneer je zo'n interview aan een tijdschrift over je ervaring zijn je persoonlijke details toch vaak herkenbaarder dan je dacht ....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:34

Femke_Tweety schreef:
Hoeveel krijgt spijt van blagen maar durft dat niet toe te geven...

Precies.
Dat haalt die 6% ook wel. Als het niet veel meer is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:03

Gaby schreef:
Ik weet niet of ik het zou toegeven als ik spijt had van mijn kinderen. Mensen roddelen al snel en wanneer je zo'n interview aan een tijdschrift over je ervaring zijn je persoonlijke details toch vaak herkenbaarder dan je dacht ....

Mm, ik weet of niet of mensen zozeer spijt van die specifieke kinderen hebben (al kan ik me het bij sommige wel voorstellen haha), ik denk eerder van "het moederschap" in het algemeen.
Spijt hebben door alle zorgen die bij kinderen komen kijken - want ook als ze ouder worden en zelfs al lang en breed volwassen zijn, blijven het je kinderen, en daar blijf je bezorgd om.
Spijt van het feit dat het easy life voorbij is - mede door al die zorgen. Door de drukte, het geregel, de planning, de agenda's.

Misschien komt die spijt ook eerder/vaker voor bij gescheiden ouders? Dat lijkt me (op basis van mijn gescheiden ouders) nog moeilijker qua planning haha. En dan zit je ook altijd met die ex, waar je eigenlijk helemaal niets mee te maken mee wilt hebben, maar waar je nog steeds beschaafd mee moet omgaan :')

En dan moet je ook maar geluk hebben met "het soort" kind dat je op de wereld zet. Hopelijk is dat een gezond kind (want anders nog meer zorgen), hopelijk kan het mee op school, maakt het vriendjes, gaat het als tiener niet met de verkeerde vrienden om, beschikt het over gezond boerenverstand, .. Evengoed zet je een kleine psychopaat op de wereld, of gewoon een rotkind, dat kan best. Ik ken er wel een paar hahaha.

Mijn mama en schoonmoeder hebben spijt, ja. Dat geven ze eerlijk toe.

Mijn mama heeft mij en mijn iets jongere broer. Mijn schoonmoeder heeft 2 zonen.
Als je hen een timeturner zou geven, bestaan wij 4 niet meer :') En dat begrijp ik. Het is niet zo dat ze niet zielsveel van hun kinderen houden - maar wij hebben alle 4 wel bijgedragen aan een leven vol stress :') En nog steeds hoor haha, de ene al wat meer dan de andere natuurlijk.
Ik was een rotkind, mijn vriend was een rotkind. Beide een braaf broertje om dat wat te compenseren - maar die moeten ook naar school, een beugel, een bril, naar feestjes, die moeten ook huiswerk maken en op schoolreis, die willen ook uitgaan als ze 16 jaar zijn en daar maak je je ook druk om. Ook al hebben ze een kop vol goed verstand - het hoeft niet aan hen te liggen. Die breken ook een arm, een been. Die komen ook thuis met een vreselijke vriendin, of blijven eeuwig single. Hoe braaf, makkelijk, intelligent ze ook zijn - het blijven "de kinderen van", en als moeder/vader blijf je daar mee inzitten.
Aan mijn vader heb ik die vraag eigenlijk nog nooit gesteld, maar ik denk dat als hij het zou kunnen overdoen, ik in de lavabo was terecht gekomen in plaats van in mijn moeder haar baarmoeder :') Hij heeft zich na mijn broer laten steriliseren, hij was er wel klaar mee hahaha.

Je kan perfect spijt hebben, zonder dat je daarmee bedoelt "ik vind mijn kind echt stom" of dat je niet zielsveel van hen houdt oid. Dat geloof ik tenminste :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:35

Oh, ik geloof zeker dat men geen spijt heeft van het specifieke kind. Meer van het verlies van vrijheid.
Maar voor sommige zeer fanatieke mensen/ouders zit tussen die twee zaken geen onderscheid - beide zaken maken je een slecht mens.

Mijn vader heeft zich om laten banketstaaf, die wilde eigenlijk geen kinderen. Zelf weet ik niet goed of ik nu persee geboren had willen worden, ik neig naar niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:28

Gaby schreef:
Oh, ik geloof zeker dat men geen spijt heeft van het specifieke kind. Meer van het verlies van vrijheid.
Maar voor sommige zeer fanatieke mensen/ouders zit tussen die twee zaken geen onderscheid - beide zaken maken je een slecht mens.

Mijn vader heeft zich om laten banketstaaf, die wilde eigenlijk geen kinderen. Zelf weet ik niet goed of ik nu persee geboren had willen worden, ik neig naar niet.

Oh ik ken er ook met ongelooflijk irritante kinderen die bij hoog & laag zwéren dat ze het allemaal zò over zouden doen!
En dan denk ik - lieg niet :') Maarja, je kunt ze ook niet meer annuleren haha, misschien is het "beter" als je jezelf op dat moment maar even wijsmaakt "mijn leven met kinderen is echt een roze wolk", weetikveel :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:32

Placebo effect, geloven dat het zo is, maakt dat het zo is.