Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:50

Heel slecht geslapen, heel veel gedroomd en dan beginnen ze me toch een partij takkeherrie te maken bij de buren om 9uur terwijl ik nog eventjes had kunnen slapen :+ Buren zijn echt al 2 jaar aan het verbouwen :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:15

Twee dagen voor mijn rij examen met nog twee lessen te rijden komt mijn instructeur met de mededeling dat 'ie een dikke knie heeft 'en mijn lessen en examen waarschijnlijk bij iemand anders moeten'. Wat de hell?! Betekent voor zaterdag nog twee lessen inplannen met een nieuwe rij-instructeur en een nieuwe auto?! Op zich is een soort second opinion van iemand niet eens heel slecht, maar zie binnen twee dagen nog maar een nieuw iemand te vinden. Als ik zak eis ik een gratis her examen want dit slaat nergens op :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:16

Ik wil een artikel lezen in de telegraaf.
Maar ik wil niet voor 1 Artikel een abonnement nemen -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:23

hagelslag schreef:

Volgens mij heeft de Telegraaf sowieso geen mogelijkheid zonder abonnement een artikel van ze te lezen, toch?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:14

_San87_ schreef:
hagelslag schreef:

Volgens mij heeft de Telegraaf sowieso geen mogelijkheid zonder abonnement een artikel van ze te lezen, toch?

Nee alleen de koptitel + 5 zinnetjes

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:53

aan facebook.

Doe ik mee met een winactie bij agradi, word mijn bericht als spam aangemerkt. Echt hoezo dan?

Je opmerking is in strijd met onze richtlijnen voor de community inzake spam

Citaat:
De Power Turnout Light lijkt me enorm handig. Weinig gewissel van dekens lijkt me enorm handig.
Maat 145/198.

Iedereen succes want wie wil er nu geen deken naar keuze.
Maar uiteraard duim ik voor een fijne deken voor mijn knapperd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:12

Aan dat alles duurder wordt en dat iets als een energiemaatschappij halverwege het jaar gaat roepen dat mijn maandbedrag verdubbeld moet worden. Hoe kan dat met vast tarief, het termijnbedrag wat zij inschatten naar aanleiding van verbruik van afgelopen jaren en dat ik dit jaar zuiniger ben? :+

Ik weet niet hoe ik dat straks allemaal rond moet gaan krijgen. Het is al bizar hoe snel de boodschappen duurder zijn geworden in een jaar tijd. En dan nog benzine, energie...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:21

Ik maak me daar ook best zorgen over, de brandstof is inmiddels peperduur en mijn rolstoelbus niet een van de zuinigste diesels. Een volle tank is inmiddels ver over de 80 euro. Boodschappen zelfs de kale basis is fiks meer geworden voor dezelfde weinige boodschappen. Kon ik eerder voor minder dan 50 euro een week doen zit dat nu op 65 euro of meer voor dezelfde hoeveelheid. Zorgkosten duurder terwijl er minder wordt vergoed.

Hoewel mijn energierekening gelijk zou blijven volgens de mail van vorige week ben ik daar niet gerust op. En de gemeentelijke lasten gaan steeds verder omhoog. Vuilnis en rioolrechten is inmiddels in een jaar tijd met 25 en 30% verhoogd. De woz nog niet eens meegenomen. Ik kan nu nog sparen maar als het nog veel duurder wordt is dat sparen gewoon klaar. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:32

MyWishMax schreef:
Aan dat alles duurder wordt en dat iets als een energiemaatschappij halverwege het jaar gaat roepen dat mijn maandbedrag verdubbeld moet worden. Hoe kan dat met vast tarief, het termijnbedrag wat zij inschatten naar aanleiding van verbruik van afgelopen jaren en dat ik dit jaar zuiniger ben? :+

Ik weet niet hoe ik dat straks allemaal rond moet gaan krijgen. Het is al bizar hoe snel de boodschappen duurder zijn geworden in een jaar tijd. En dan nog benzine, energie...

Nou, dat komt omdat de gasprijzen al weken door het dak gaan.

Daardoor is alles duurder, ook voedsel en juist energie/elektriciteit.

Of ze daadwerkelijk je tarief kunnen verdubbelen denk ik niet, niet als je een vast tarief hebt afgesproken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:39

Alles schijnt te mogen en gedaan te worden tegenwoordig. Ik heb al gelezen over mensen wiens voorschot verdrievoudigt is ondanks de vaste tarieven die ze nog zouden hebben voor 6 maanden. Onder het mom van overmacht. Dat is pech je vaste tarief weg -O-

De boodschappen zijn al veel duurder ver voordat de gasprijzen hoger werden, in covid tijd is het steeds een beetje verder verhoogt

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:08

hagelslag schreef:

Via Google Chrome in incognito modus lezen! Linkje daarheen kopiëren en je kunt het lezen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:15

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Nou, dat komt omdat de gasprijzen al weken door het dak gaan.

Daardoor is alles duurder, ook voedsel en juist energie/elektriciteit.

Of ze daadwerkelijk je tarief kunnen verdubbelen denk ik niet, niet als je een vast tarief hebt afgesproken.

Juist door dat vaste tarief vond ik het zo raar. Hoe kan je dat dan zeggen? En het tarief verandert niet, maar zij willen dat ik het voorschot verdubbel omdat ik anders flink bij zou moeten betalen. En dat snap ik dus niet.

En ja, die kosten stijgen, maar boodschappen bijvoorbeeld al ruim een jaar of anderhalf. Ik kan gewoon veel minder kopen van hetzelfde budget en dat gaat heel geleidelijk maar al wel langere tijd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:24

Is het niet een trucje voor de energiemaatschappijen om op deze manier een cash flow probleem op te lossen? Ik neem aan dat ook zij verwachten dat de kosten volgend jaar weer zullen dalen en dan geld "overhouden" van al die mensen die nu helaas een enorm duur contract af moeten sluiten? Dan kunnen ze daarmee jouw overschot-teveel terug betalen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:43

karuna schreef:
Alles schijnt te mogen en gedaan te worden tegenwoordig. Ik heb al gelezen over mensen wiens voorschot verdrievoudigt is ondanks de vaste tarieven die ze nog zouden hebben voor 6 maanden. Onder het mom van overmacht. Dat is pech je vaste tarief weg -O-

De boodschappen zijn al veel duurder ver voordat de gasprijzen hoger werden, in covid tijd is het steeds een beetje verder verhoogt

En de lonen stijgen nauwelijks mee. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:40

De eeuwige discussie met de oude chauffeurs over het zaterdag rijden/werken.

Prima dat hun 250-300 uur willen werken per maand.
Ik ben tevreden met ca 200....
Sws jullie hoeven zaterdags niet te werken omdat jullie in de week de uren draaien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:41

Heb gisterochtend mijn raam open gezet en ben nu net pas thuis. Had de hoop dat het eindelijk wat af zou koelen. Is het verdorie 22,5 graden in huis nu. Het is zowat november het is toch niet normaal. :roll:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:45

Benthhh schreef:
hagelslag schreef:

Via Google Chrome in incognito modus lezen! Linkje daarheen kopiëren en je kunt het lezen.

Lukte helaas ook niet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:46

MarlindeRooz schreef:
Heb gisterochtend mijn raam open gezet en ben nu net pas thuis. Had de hoop dat het eindelijk wat af zou koelen. Is het verdorie 22,5 graden in huis nu. Het is zowat november het is toch niet normaal. :roll:

Wees blij, geen stookkosten. :))

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:47

hagelslag schreef:
De eeuwige discussie met de oude chauffeurs over het zaterdag rijden/werken.

Prima dat hun 250-300 uur willen werken per maand.
Ik ben tevreden met ca 200....
Sws jullie hoeven zaterdags niet te werken omdat jullie in de week de uren draaien

Vergis je niet dat de oude chauffeurs vaak alleen zijn en daarom zoveel uur draaien.
Buiten werk hebben die mensen vaak niets/niemand meer. Dus werk is hun leven.
Prima, maar jij hebt wel nog een leven...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:51

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wees blij, geen stookkosten. :))

Klopt. Maar betaal liever meer per maand dan ‘s nachts steeds wakker te worden van de warmte. Slaap graag in een hele koude kamer en niet bij bijna 23 graden. :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:55

Halve nacht wakker gelegen van sirenes en een helicopter. Vond het vannacht heel irritant.

Bleek achteraf te gaan om een schietpartij waarbij het slachtoffer overleden is.... Zo triest ;( . Is hier aan de andere kant van het kruispunt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:56

MarlindeRooz schreef:
Klopt. Maar betaal liever meer per maand dan ‘s nachts steeds wakker te worden van de warmte. Slaap graag in een hele koude kamer en niet bij bijna 23 graden. :+

Daar heb je weer gelijk in! :j

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:11

Huilend op m’n nieuwe werk niet wetend wat ik moet doen en ook nog niks op kunnen pakken. Wilde niet weg bij m’n vorige werk maar had geen keuze. Zucht. Ik heb het gewoon even niet meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:17

MarlindeRooz schreef:

Zo blij dat de kachel vanaf 23.00 uur op nachtstand gaat hier in de senioren flat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:18

Dit is zonder kachel he. Die heb ik nog niet eens aan gehad. _O-