Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:47

Heel simpel. Vraag de huisarts om het naar een andere apotheek (keten) te sturen. Zie het als een second opinion.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:47

Huisarts bellen en daarmee overleggen. Laat die maar in discussie gaan met apotheek.

Heb dus ook een keer gedonder gehad met medicijnen wat apotheek zelf verandert heeft naar goedkope dummie medicatie. De huisarts is toen woest geweest om wat de apotheek gedaan heeft bij meerdere personen die flinke terugval gehad hebben. O en natuurlijk wel volle pond laten betalen. _-:(

De wind in combinatie met regen en opnieuw wachten op pakketje DHL ben benieuwd of die wel gaat durven langs komen. :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:50

Lestrange01 schreef:
M'n baas. Moest naarboven voor een gesprek
"Waarom denk je dat je hier bent?"
"Ik denk voor een bespreking van mijn contract, die loopt in juli af."

Nou nee, het ging over dat ik een paar weken terug, toen mijn zusje net opgenomen was in de kliniek, mijn telefoon mee had genomen naar beneden en iemand had mijn telefoon zien liggen.

Nou hij werd helemaal boos want dat mag niet. Dus ik leg uit "mijn zusje was toen net opgenomen en het ging niet goed met haar. Ik maakte me erg zorgen en nam mijn telefoon mee zodat ik kon zien als mijn moeder mij een berichtje stuurde." En ik kreeg een beetje tranen in m'n ogen, but I kept myself together

"Waarom zei je niet dat er iets met je zusje was dan??!"

"Ik vind het onprettig om het over privé omstandigheden te hebben en het beinvloedde mijn werk verder niet."

"Dat moet je altijd vertellen. Dit kan echt niet!"

Niet eens een "sterkte" "gaat het nu met je zusje?" Maar goed dat had ik ook niet verwacht

En nog geen minuut later geeft hij opeens aan "en ja... over dat contract... daar moeten wij nog eens goed over nadenken.."

(Ik ging ervan uit dat ze me niet gingen aanhouden dus dat verbaasd mij) "ik hoor het wel van jullie."

"Maar ja.. als ik dat nu dan weer hoor.. dat je zusje opgenomen is.. dan wordt ik er niet erg warm van."

%) ja en dit is dus waarom ik het niet vertelde banketstaaf

Maar waarom zou je er zelf nog willen werken?

Begrip en een goede samenwerking moet van twee kanten komen.

Je als een zak hooi laten behandelen terwijl familie altijd op 1 komt te staan en je toch braaf hebt doorgewerkt... is zo niet meer van deze tijd!

Dus ja, kies je eigen weg! Jij kunt het!

Sterkte met je zusje. Maar cijfer jezelf niet weg.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:53

Caira schreef:
Mensen die het gaas om het land gewoon verbuigen of doorknippen omdat zij vinden dat ze recht hebben om daar met hun hond te lopen. Het is GEEN openbaar terrein, blij er uit...

Pardon....? Mensen zijn echt gek tegenwoordig.
Wat van jou is, is gewoon niet van een ander.

Zulke mensen, zou je het liefste onophoudelijke diarree toewensen zonder een toilet in de buurt.

Hier ook een honden ergernis. :')

Neem een hond! Is goed voor je weerstand!

Nou! Absoluut. Loop je midden in het veld. Komt er een dikke hagelbui over je kop! En de hond maar gek doen, die vind het maar mooi!
Thankssss wolkje. Thankss.

En lestrange...
Je verdient echt n betere werkplek. Knuffel!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:53

MyWishMax schreef:
Ja, er staat medische noodzaak op recept, al maanden. Maar apotheek wil ze dus niet indienen bij de verzekering. Vorige keer gaven ze aan dat ik ze zelf kon declareren dus heb ik zelf betaald. Bleek dus niet te kunnen, dus kreeg niks terug en dat was echt een flinke hap uit budget wat helemaal niet kan. Nu willen ze dus niet indienen, zij bemoeien zich met medische noodzaak en wat daaronder valt.

Dit ligt eraan. Zit jij in een bepaalde verplichte verzekering vanuit bijv. Uitkering is dit iets wat vaker voorkomt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:54

Gewoon even mijn dag niet. En ik kan het niet buigen terwijl ik een super leuk pakketje vandaag krijg.

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:57

Mensen op MP die beloven iets gelijk op de bus te doen en de T&T te sturen. Twee dagen geleden :')

Ga niet uit van oplichting, maar het is wel irritant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:58

Ik wel, ja, maar de verzekering geeft juist aan dat medische noodzaak medische noodzaak is enndat een arts dat beoordeeld. Niet zij. Zij hebben zelfs het recept niet gezien van de apotheek en dus ook niet afgekeurd. Alleen mijn rekening, omdat daar geen recept met medische noodzaak bij zit. Maar deze medicatie is mij vorig jaar al gegeven waarbij het fout ging en toen weer gewisseld naar de oude en daar was de verzekering het gewoon mee eens. Geen enkel probleem.

Mijn ouders niet en die hebben dezelfde huisarts, de zelfde apotheek en andere verzekering. Hele uitgebreide verzekering, maar die hebben hetzelfde gezeur.

Het is dus iets van de apotheek, blijkbaar. Die dienen alleen de recepten van de nieuwe merken in en niet meer van de oude, ook al heeft de arts aan dat het medische noodzaak is. Ze nemen ook geen contact op met huisarts, maar met klanten en geven aan dat wij zelf moeten declareren wat dus niet mag/kan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:10

De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.

En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:23

Jolien87 schreef:
De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.

En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn. -O-

Komend weekend ontploft de natuur want ze voorspellen 25 graden {:}

Ik lees die maatschappelijke druk ook hier en daar. Zegt meer over de mensen die proberen om anderen die druk op te leggen dan over jezelf.
Niks van aantrekken dus.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:24

Thuiswerken heeft ook zijn nadelen. Collega's bellen vandaag net op de momenten dat ik op de WC zit. Waarom.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:25

Pandora2 schreef:
Jolien87 schreef:

Komend weekend ontploft de natuur want ze voorspellen 25 graden {:}

Ik lees die maatschappelijke druk ook hier en daar. Zegt meer over de mensen die proberen om anderen die druk op te leggen dan over jezelf.

Oeh ik kan niet wachten!

Ik probeer me er ook zo min mogelijk van aan te trekken. Ik ben in ieder geval niet van plan om me daardoor te laten overhalen. Het vaccinatiepaspoort vind ik sowieso geen reden om het dan alsnog maar te laten doen, dan maar geen 'privileges'.
Laatst zei iemand tegen me 'Dus dan gebruik je de mensen die zich wel laten vaccineren als proefkonijn zodat jij uiteindelijk weet je of je geen risico loopt'.
Dat maakte me echt wel boos.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:31

Ik zou erop geantwoord hebben ' Ja, inderdaad ' :')
Niks mis mee toch. Die mensen hebben toch zelf beslist een vaccin te willen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:32

@pandora.. hier temperaturen van 15 graden en ook weer kouder... alleen zondag 20 met regen en onweer en t/m 19 mei alleen maar regen..gelukkig kan het nog 10000x anders

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:33

Haha, oh, Pandora, op dat vlak ben ik hetzelfde. Zo'n dingen kan ik niet anders als met sarcasme beantwoorden. "Ja, dat was nu eens exact mijn idee. Toch fijn dat we hierover hetzelfde denken. Je bent echt een goede vriendin/kennis/buur/collega." Kushandje :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:34

Pandora2 schreef:
Ik zou erop geantwoord hebben ' Ja, inderdaad ' :')
Niks mis mee toch. Die mensen hebben toch zelf beslist een vaccin te willen.

Dat laatste was dus ook mijn reactie.
Het is niet zo dat ik het die mensen verplicht zodat ik er zelf profijt van heb maar ik kies ervoor om af te wachten of er nog meer bijwerkingen zullen zijn.
Het blijft een eindeloze discussie.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:55

Dat het hier in dit topic gaat over wel-niet vaccineren wat ik onwijs moeilijk vind omdat ik er een hele sterke mening over heb maar niemand op z'n tenen wil trappen en ik dus maar op mijn eigen handen ga zitten maar wel erg verdrietig wordt.

Plus ik wil graag verhuizen maar waarschijnlijk maken we alleen kans op nieuwbouw hier in de regio en dat duurt nog wel even eer dat van start gaat -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:05

Tja...ik lees hier in dit topic wel vaker dingen waarvan ik verdrietig word of waarvan ik echt denk...serieus dit ??? :') en waar ik dus ook een uitgesproken mening over heb. Gewoon overslagen en dooooooorrrrrr :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:06

Froukje_J schreef:
@pandora.. hier temperaturen van 15 graden en ook weer kouder... alleen zondag 20 met regen en onweer en t/m 19 mei alleen maar regen..gelukkig kan het nog 10000x anders

Ik woon dan ook een heel stuk zuidelijker {:} :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:08

Ik krijg net een mail dat mijn pakket zo ongeveer 15 minuten geleden is bezorgd maar ik heb niks ontvangen en het past ook niet in de brievenbus -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:09

Loeky01 schreef:
Dat het hier in dit topic gaat over wel-niet vaccineren wat ik onwijs moeilijk vind omdat ik er een hele sterke mening over heb maar niemand op z'n tenen wil trappen en ik dus maar op mijn eigen handen ga zitten maar wel erg verdrietig wordt.

Plus ik wil graag verhuizen maar waarschijnlijk maken we alleen kans op nieuwbouw hier in de regio en dat duurt nog wel even eer dat van start gaat -O-

En zo hebben we helaas allemaal onze eigen ergernissen.
Het belangrijkste is om elkaar in onze waarden te laten en elkaars mening te respecteren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:28

Ik lees dit topic eigenlijk alleen omdat ik me dan beter voel want ik erger me bijna nooit :+ sorrynotsorry! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:33

Ja lap God straft meteen want nu heb ik toch een ergernis. Vrienden sturen net foto’s van hun nieuw huis door. Echt prachtig, helemaal afgewerkt met mega prachtige tuin met zwembad. En iets wat ook gewoon nog net binnen ons budget zou vallen. Alleen willen wij niet wonen waar dit huis staat maar in Gent en hier zou je voor zoiets al gelijk minstens een half miljoen meer betalen :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:34

Dat ik niet snap waarom mensen hun visie over wel/niet vaccineren zo brengen of dat het het enige is dat waar is.
Laat iedereen in zijn waarde en doen wat ze zelf willen.
Niet dat het mij beïnvloed maar ik kan slecht tegen dat opdringerige.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:37

MyWishMax schreef:
Ik wel, ja, maar de verzekering geeft juist aan dat medische noodzaak medische noodzaak is enndat een arts dat beoordeeld. Niet zij. Zij hebben zelfs het recept niet gezien van de apotheek en dus ook niet afgekeurd. Alleen mijn rekening, omdat daar geen recept met medische noodzaak bij zit. Maar deze medicatie is mij vorig jaar al gegeven waarbij het fout ging en toen weer gewisseld naar de oude en daar was de verzekering het gewoon mee eens. Geen enkel probleem.

Mijn ouders niet en die hebben dezelfde huisarts, de zelfde apotheek en andere verzekering. Hele uitgebreide verzekering, maar die hebben hetzelfde gezeur.

Het is dus iets van de apotheek, blijkbaar. Die dienen alleen de recepten van de nieuwe merken in en niet meer van de oude, ook al heeft de arts aan dat het medische noodzaak is. Ze nemen ook geen contact op met huisarts, maar met klanten en geven aan dat wij zelf moeten declareren wat dus niet mag/kan.

Dit ligt niet aan je apotheek, maar aan je verzekering. Snap dat de apotheek niet zomaar medische noodzaak in gaat sturen als zij het niet terug krijgen van de verzekering. Medische noodzaak geldt pas als er minimaal 2 andere (generieke) merken geprobeerd zijn en er daarmee aantoonbare problemen zijn.
En de verzekering zou jij in elk geval een deel terug moeten geven (alleen het prijsverschil tussen het preferente merk en jouw voorkeursmerk is voor jouw rekening). Zou dus nog eens met je verzekering bellen!