Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lestrange01 schreef:M'n baas. Moest naarboven voor een gesprek
"Waarom denk je dat je hier bent?"
"Ik denk voor een bespreking van mijn contract, die loopt in juli af."
Nou nee, het ging over dat ik een paar weken terug, toen mijn zusje net opgenomen was in de kliniek, mijn telefoon mee had genomen naar beneden en iemand had mijn telefoon zien liggen.
Nou hij werd helemaal boos want dat mag niet. Dus ik leg uit "mijn zusje was toen net opgenomen en het ging niet goed met haar. Ik maakte me erg zorgen en nam mijn telefoon mee zodat ik kon zien als mijn moeder mij een berichtje stuurde." En ik kreeg een beetje tranen in m'n ogen, but I kept myself together
"Waarom zei je niet dat er iets met je zusje was dan??!"
"Ik vind het onprettig om het over privé omstandigheden te hebben en het beinvloedde mijn werk verder niet."
"Dat moet je altijd vertellen. Dit kan echt niet!"
Niet eens een "sterkte" "gaat het nu met je zusje?" Maar goed dat had ik ook niet verwacht
En nog geen minuut later geeft hij opeens aan "en ja... over dat contract... daar moeten wij nog eens goed over nadenken.."
(Ik ging ervan uit dat ze me niet gingen aanhouden dus dat verbaasd mij) "ik hoor het wel van jullie."
"Maar ja.. als ik dat nu dan weer hoor.. dat je zusje opgenomen is.. dan wordt ik er niet erg warm van."
ja en dit is dus waarom ik het niet vertelde banketstaaf
Caira schreef:Mensen die het gaas om het land gewoon verbuigen of doorknippen omdat zij vinden dat ze recht hebben om daar met hun hond te lopen. Het is GEEN openbaar terrein, blij er uit...
MyWishMax schreef:Ja, er staat medische noodzaak op recept, al maanden. Maar apotheek wil ze dus niet indienen bij de verzekering. Vorige keer gaven ze aan dat ik ze zelf kon declareren dus heb ik zelf betaald. Bleek dus niet te kunnen, dus kreeg niks terug en dat was echt een flinke hap uit budget wat helemaal niet kan. Nu willen ze dus niet indienen, zij bemoeien zich met medische noodzaak en wat daaronder valt.
Jolien87 schreef:De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.
En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn.
Pandora2 schreef:Jolien87 schreef:De maatschappelijke druk van het moeten laten vaccineren en het gevoel dat je, je moet verantwoorden als je aangeeft het (nog) niet te willen.
En het feit dat de natuur zo achterloopt. Er zijn nog zoveel kale bomen en over 1,5 maand zou het al zomer moeten zijn.
Komend weekend ontploft de natuur want ze voorspellen 25 graden![]()
Ik lees die maatschappelijke druk ook hier en daar. Zegt meer over de mensen die proberen om anderen die druk op te leggen dan over jezelf.
Pandora2 schreef:Ik zou erop geantwoord hebben ' Ja, inderdaad '![]()
Niks mis mee toch. Die mensen hebben toch zelf beslist een vaccin te willen.
Loeky01 schreef:Dat het hier in dit topic gaat over wel-niet vaccineren wat ik onwijs moeilijk vind omdat ik er een hele sterke mening over heb maar niemand op z'n tenen wil trappen en ik dus maar op mijn eigen handen ga zitten maar wel erg verdrietig wordt.
Plus ik wil graag verhuizen maar waarschijnlijk maken we alleen kans op nieuwbouw hier in de regio en dat duurt nog wel even eer dat van start gaat
MyWishMax schreef:Ik wel, ja, maar de verzekering geeft juist aan dat medische noodzaak medische noodzaak is enndat een arts dat beoordeeld. Niet zij. Zij hebben zelfs het recept niet gezien van de apotheek en dus ook niet afgekeurd. Alleen mijn rekening, omdat daar geen recept met medische noodzaak bij zit. Maar deze medicatie is mij vorig jaar al gegeven waarbij het fout ging en toen weer gewisseld naar de oude en daar was de verzekering het gewoon mee eens. Geen enkel probleem.
Mijn ouders niet en die hebben dezelfde huisarts, de zelfde apotheek en andere verzekering. Hele uitgebreide verzekering, maar die hebben hetzelfde gezeur.
Het is dus iets van de apotheek, blijkbaar. Die dienen alleen de recepten van de nieuwe merken in en niet meer van de oude, ook al heeft de arts aan dat het medische noodzaak is. Ze nemen ook geen contact op met huisarts, maar met klanten en geven aan dat wij zelf moeten declareren wat dus niet mag/kan.