Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Loretta schreef:secricible schreef:Het feit dat we nu te weinig bedden hebben heeft vrij weinig met bexuinigen te maken. Maar alles met dat we in een extreme situatie zitten waarin het aantal benodigde IC bedden ongeveer 10x zo hoog zou liggen als zonder pandemie.
Het slaat dus volstrekt nergens op om te roepen dat we structureel meer IC bedden moeten hebben want normaal hebben we er prima voldoende en om er nu voldoende te hebben zouden we standaard >20.000 bedden moeten hebben en daarvan zouden er altijd >18000 leeg staan.
Als het kabinet daar al die jaren gehoor aan hadden gegeven hadden ze daar gezeik over gekregen, aangezien die bedden knetterduur zijn om maar op voorraad te hebben "voor het geval dat".
We hebben 100 jaar lang vreselijk veel geluk gehad. Zo was men in 1953 ook totaal niet voorbereid op de watersnoodramp. Dit is een nog veel grotere ramp maar totaal niet voorbereid. Bijna alle draaiboeken moesten tijdens de ramp bedacht worden.
en wat gaat dit economisch nog allemaal betekenen?
Cayenne schreef:Hoe is het eigenlijk met Corona in China?
Mijn schoonzusje is Chinees en zit momenteel voor 2 jaar werk in China, maar als ik foto's voorbij zie komen van flinke feestjes in Shanghai waarbij niemand afstand houdt en niemand meer mondkapjes draagt...
Dan zijn de problemen daar blijkbaar voorbij?
purny schreef:bigone schreef:Meer dan 8000 besmettingen vandaag .
Hoelang is de gemiddelde wachttijd tussen afspraak maken en daadwerkelijk getest kunnen worden?
imaudy schreef:lenaa_tje schreef:Nou ik ervaar hier op bokt toch niet dat 50% van de mensen complotdenkers zijn.
Ja je hebt ze erbij .. maar dat heb je in het echte leven ook.
Nee denk dat dat maar 1 of 2% van de bevolking is hoor
Hoewel er laatst nog wel iemand aan mij vroeg, zou het echt zijn
Citaat:15 procent van de Nederlanders denkt dat het coronavirus een biowapen is.
imaudy schreef:Oh ja ik sluit corona als biowapen ook niet helemaal uit hoor. Het is een heel vernuftig virus.