Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:44

En denk je dat hier niet aan een vaccin gewerkt wordt, Loretta?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:46

Popstra schreef:
Relaxed schreef:

Verdiep je er even in wat ze precies doen... De handelsmissies bijvoorbeeld, dat verdien jij nog niet in 100 jaar.
maar wat ik verdiend heb is wel allemaal begonnen met eigen kapitaal. Nu jij weer

Op zo'n toontje, laat maar zitten. Ik weet beter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:48

Loretta schreef:
secricible schreef:
Het feit dat we nu te weinig bedden hebben heeft vrij weinig met bexuinigen te maken. Maar alles met dat we in een extreme situatie zitten waarin het aantal benodigde IC bedden ongeveer 10x zo hoog zou liggen als zonder pandemie.
Het slaat dus volstrekt nergens op om te roepen dat we structureel meer IC bedden moeten hebben want normaal hebben we er prima voldoende en om er nu voldoende te hebben zouden we standaard >20.000 bedden moeten hebben en daarvan zouden er altijd >18000 leeg staan.
Als het kabinet daar al die jaren gehoor aan hadden gegeven hadden ze daar gezeik over gekregen, aangezien die bedden knetterduur zijn om maar op voorraad te hebben "voor het geval dat".

We hebben 100 jaar lang vreselijk veel geluk gehad. Zo was men in 1953 ook totaal niet voorbereid op de watersnoodramp. Dit is een nog veel grotere ramp maar totaal niet voorbereid. Bijna alle draaiboeken moesten tijdens de ramp bedacht worden.

en wat gaat dit economisch nog allemaal betekenen?

Dit gaat economisch heel veel betekenen. Maar niet zoveel als 20.000 IC bedden jarenlang beschikbaar hebben zonder ze te gebruiken.

De rest van je post ben ik het we grotendeels mee eens. Men zal een oplossing moeten gaan vinden. Manieren om de bedden snel op te tuigen zonder ze jarenlang ongebruikt (maar wel betaald) te onderhouden. Ook mbt personeel.
Minister de Jonges stokpaardje "we evalueren achteraf", maar ik hoop dat ze achteraf dan ook met hele goede duidelijke oplossingen komen om dit soepeler te laten lopen een volgende keer.

Maar zelfs dan, je ksn nooit medische zorg ontwikkelen die opgewassen is tegen een pandemie. Je zal altijd maatregelen nodig hebben om de verspreiding te beperken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:51

Koning zijn heeft één voordeel, geld zat maar voor de rest zitten ze wel in een gouden kooi. Het is nogal wat dat je schoonouders niet welkom zijn op je huwelijk ( terecht politiek gezien) altijd beveiligers om je heen, ook je kinderen hebben altijd beveiliging bij zich , ook op school. Maar WA heeft ook de genen van opa en dat was ook geen brave borst. Dit was vanuit menselijk oogpunt gewoon het stomste wat hij kon doen ondanks dat ik hem ook een vakantie gun. Maar het is niet de eerste bok, Mozambique. pilsje met Poetin enz enz.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:54

Hoe is het eigenlijk met Corona in China?
Mijn schoonzusje is Chinees en zit momenteel voor 2 jaar werk in China, maar als ik foto's voorbij zie komen van flinke feestjes in Shanghai waarbij niemand afstand houdt en niemand meer mondkapjes draagt...
Dan zijn de problemen daar blijkbaar voorbij?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:55

Blue_Eyes schreef:
En denk je dat hier niet aan een vaccin gewerkt wordt, Loretta?

Natuurlijk wordt hier ook heel hard gewerkt. Alleen hebben we er tot nu toe nog geen zicht op behalve dan op zijn vroegst volgend jaar mits dat alles gigantisch meezit.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:58

Volgens mij kunnen we pas volgende week zien of de maatregelen echt effect hebben

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:58

Cayenne schreef:
Hoe is het eigenlijk met Corona in China?
Mijn schoonzusje is Chinees en zit momenteel voor 2 jaar werk in China, maar als ik foto's voorbij zie komen van flinke feestjes in Shanghai waarbij niemand afstand houdt en niemand meer mondkapjes draagt...
Dan zijn de problemen daar blijkbaar voorbij?

Er was laatst weer een aantal mensen besmet, 12 geloof ik. Ze hebben die hele stad met 9 miljoen mensen dichtgegooid en alle mensen verplicht getest.
Zo is hun tactiek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:10

Dat is wel een rigoreuze aanpak maar ik snap dat wel!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:21

Ik moest net naar de opticien omdat mijn dochter haar bril kapot was, maar wat een idioterie. Mensen zijn gewoon gezellig aan het winkelen, het is gewoon heel erg druk in de stad

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:31

Daarom vind ik het zo sneu voor de horeca, en dan met name voor de restaurants die allerlei goede voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Zij zijn nu gesloten en verder gaat alles gewoon door. Die horecasluiting gaat zo echt geen zoden aan de dijk zetten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:37

purny schreef:
bigone schreef:
Meer dan 8000 besmettingen vandaag .

Hoelang is de gemiddelde wachttijd tussen afspraak maken en daadwerkelijk getest kunnen worden?

Mijn vader wilde zich laten testen maar hier lukt het niet, 'bel volgende week maar terug'. Ja, of een uur rijden enkele reis + tol, maar hij is ziek dus dat gaat m niet worden.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:41

purny schreef:
Volgens mij kunnen we pas volgende week zien of de maatregelen echt effect hebben

De maatregelen van 28 september hadden we nu al moeten zien. De gedeeltelijke lockdown heeft wel nog even tijd nodig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:02

Mjelleke schreef:
purny schreef:

De maatregelen van 28 september hadden we nu al moeten zien. De gedeeltelijke lockdown heeft wel nog even tijd nodig.

Welke gedeeltelijke lockdown...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:04

Misscien zitten er tussen die 8000 mensen, mensen van voor de nieuwe maatregelen? Er is nog altijd te weinig testcapaciteit.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:10

rien10 schreef:
Relaxed schreef:
Dat jullie überhaupt op blussum reageren.. Iemand die zoiets zegt kan je toch niet voor vol aanzien? :n

_/-\o_

Idd het is dat ik op de bank zit maar je broek zou ervan afzakken van haar opmerkingen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:14

Relaxed schreef:
Dat jullie überhaupt op blussum reageren.. Iemand die zoiets zegt kan je toch niet voor vol aanzien? :n

Er lopen er hier wel meer rond die uitspraken doen waarvan ik denk... -O- >;) :n 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:24

Blue_Eyes schreef:
Relaxed schreef:

Er lopen er hier wel meer rond die uitspraken doen waarvan ik denk... -O- >;) :n 8)7

Jup :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:44

Met de feestdagen een lockdown.
Ze weten niet hoe ze van zwarte piet af moeten komen, dan maar zo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:45

Het lijkt online soms wel alsof 50% van de bevolking het een complottheorie vindt. Gelukkig als je buiten stapt blijkt 99% van de bevolking dat niet te denken. Wel jammer dat social media een platform voor voornamelijk roeptoeters lijkt te zijn. Maar ja die lijken op de 1 of andere manier ook altijd 24/7 tijd te hebben om hun "waarheden" zonder bronvermelding te posten :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:46

Nou ik ervaar hier op bokt toch niet dat 50% van de mensen complotdenkers zijn.
Ja je hebt ze erbij .. maar dat heb je in het echte leven ook. Anders dan op fb de reacties onder de nos berichten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:48

lenaa_tje schreef:
Ja je hebt ze erbij .. maar dat heb je in het echte leven ook.

Nee denk dat dat maar 1 of 2% van de bevolking is hoor
Hoewel er laatst nog wel iemand aan mij vroeg, zou het echt zijn :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:50

imaudy schreef:
lenaa_tje schreef:
Ja je hebt ze erbij .. maar dat heb je in het echte leven ook.

Nee denk dat dat maar 1 of 2% van de bevolking is hoor
Hoewel er laatst nog wel iemand aan mij vroeg, zou het echt zijn :+

Dat percentage schijnt wel wat hoger te zijn. Dus dan ligt bokt, voor mij gevoel tenminste, meer bij de waarheid.

Ouder artikel maar https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... rland.html

Citaat:
15 procent van de Nederlanders denkt dat het coronavirus een biowapen is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:56

Oh ja ik sluit corona als biowapen ook niet helemaal uit hoor. Het is een heel vernuftig virus.
Sommige mensen denken dat het hele virus een hoax is, dat mensen op de IC omgekocht worden enzo..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:58