Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:10

Bokt.nl

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:20

:j :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:38

Zouden jullie voor een normale TA controle naar de Tandarts gaan? Mondhygiënist doen ze niet. Maar wel gewone controles. Dus 2 minuten in de stoel zitten vaak. Ik twijfel om het door te laten gaan. In heb geen klachten. En ik ben wel vaker langere tijd niet geweest :+ (wel veel gaatjes gehad dat wel). Vorige afspraak was iets meer dan half jaar terug

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:42

Nee, ik ga sowieso nooit voor controle naar de tandarts. Alleen als ik wat voel en zie wat niet hoort dan maak ik 'n afspraak. Goddank heb ik eind vorig jaar nog 'n wortelkanaal laten doen, nu hoef ik hopelijk niet meer tot corona voorbij is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:44

Ik ben begin mei wel geweest voor de reguliere tandartscontrole en voor tandsteen verwijderen bij de mondhygiëniste. Vooraf werd er telefonisch veel gevraagd qua gezondheid en er moest daar gespoeld worden met een vies goedje. De tandarts en mondhygiëniste hadden beschermende kleding aan. Heb wel getwijfeld of ik de afspraken door zou laten gaan, maar gezonde tanden zijn heel belangrijk voor mij en alles begon weer op gang te komen bij de tandarts qua reguliere afspraken.
Laatst bijgewerkt door Ann op 09-06-20 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:50

Waarom zou je niet gaan? Het is dat ik eerder terecht kon bij een vriendin van ons die mondhygieniste is en ook kan zien of we gaatjes hebben, ik gun haar de inkomsten liever dan onze tandartspraktijk. Maar anders waren we gewoon naar de tandarts gegaan. Bijzonder trouwens dat de mondhygieniste niet kan, vriendin van ons heeft al een tijdje de praktijk weer open. Gelukkig voor haar want ze heeft een eigen praktijk en dus ook een tijd geen inkomsten gehad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:19

Ik ga ook gewoon hoor :j Mijn afspraak is wel 3 weken verzet ivm de regels (ze kunnen nu minder mensen tegelijk behandelen) en inderdaad een heel aantal aanvullende maatregelen maar goed, dat moet dan maar. Ik ga elk half jaar op controle dus ga nu ook gewoon.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:25

Ben al twee x geweest, voor controle en aan de hand daarvan voor een vulling. Waarom niet?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:27

Ik ga (nog) niet naar de tandarts. Ik had in mei weer een halfjaarlijkse afspraak staan en kreeg een mail met de vraag of ik die door wilde laten gaan. Het zou alleen een controle zijn en daar ik nergens last van heb, ‘geef’ ik mijn plek aan mensen die een behandeling nodig hebben en misschien al weken moesten wachten. Dit heb ik overlegd met mijn tandarts en ze was daar blij mee, omdat ze worden overspoeld door mensen die in de afgelopen weken een behandeling gepland hadden staan. Als het wat rustiger wordt, ga ik wel weer voor controle.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:29

Hier valt de drukte wel mee. Mijn afspraak stond half juli maar ivm een andere afspraak wilde ik die verzetten. Vorige week belde ik daar voor. Ik dacht 'dat zal wel veel later worden'. Maar nu kan ik volgende week al terecht. Maar twijfelde een beetje. Dus was benieuwd wat anderen doen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:33

Ik ga vandaag ook gewoon voor een kroon. Waarom niet? Tandartsen werken sowieso al heel hygiënisch.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:04

Mijn zoon had in de eerste maand van de lock down een afgebroken vulling. Hij is naar de tandarts gegaan en kreeg een wortelkanaal behandeling. De tandarts werkte door voor echt pijn-spoed-gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:54

Vanmorgen opgestaan met keelpijn en neus dicht. Dus vanmiddag door de testdrive. En samen in isolatie tot de uitslag er is. Ze vissen op het moment amper positieve gevallen uit alle tests hier, dus erg bezorgd ben ik verder niet. Wel vervelend dat mn afspraak bij de oogarts niet door kan gaan vandaag.
Manlief stiksjacherijnig, want die moet nu dus ook thuisblijven van zn werk.... :')

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:09

Hier al drie keer de tandarts controle af moeten zeggen omdat ik af en aan last van keelpijn heb... dus dat is al zo'n 6 weken -O-
Hier zo meteen ook door de testdrive, als die negatief is door voor een pfeiffer test

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:27

Ik moest mijn controle-afspraak met bij tandarts en bezoek mondhyg verzetten op verzoek van de praktijk, omdat ik toen nog op een corona-afdeling werkte.
Zou anders wel gewoon gehaan zijn, mits zonder klachten natuurlijk.

Ik merk overigens dat ik nog helemaal niet de behoefte heb om een restaurant of terras op te zoeken.

Succes aan alle testers!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:38

Tancreda4 schreef:
Zouden jullie voor een normale TA controle naar de Tandarts gaan? Mondhygiënist doen ze niet. Maar wel gewone controles. Dus 2 minuten in de stoel zitten vaak. Ik twijfel om het door te laten gaan. In heb geen klachten. En ik ben wel vaker langere tijd niet geweest :+ (wel veel gaatjes gehad dat wel). Vorige afspraak was iets meer dan half jaar terug

Ik ben gisteren toevallig bij mijn Duitse mondhygiëniste geweest. Bij hen wordt je eerst naar de wc gestuurd voor handen wassen en daarna direct door naar de behandelkamer. Alles wordt uitgebreid gedesinfecteerd en er is meer tijd tussen de afspraken om dit ook te kunnen doen. Ik had in elk geval geen onprettig gevoel bij mijn tandarts :)

Bij twijfel kan je altijd even bellen en vragen hoe zij met Corona omgaan?

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:06

De test viel mij alles mee, even onprettig gevoel bij de neusswab maar meer ook niet. Denk niet dat ik besmet ben, maar dan is dat iig uitgesloten als oorzaak van mijn klachten :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:52

Prinsjesdag wordt afgeschaald.
Hij wordt voorgedragen in de Grote Kerk in Den Haag, alleen de leden van eerste en tweede kamer mogen het bijwonen.
Verstandig besluit.
https://nos.nl/l/2336680

Vraag ik me wel af of Máxima ook thuis moet blijven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:03

Citaat:
Vraag ik me wel af of Máxima ook thuis moet blijven.
tuurlijk niet. Het volk in zijn algemeenheid geniet zoveel van deze koningin. Anders kijkt niemand naar de TV :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:29

Ik ben vandaag gewoon naar de tandarts geweest met mijn zoontje voor controle. Alleen handen ontsmetten en de tandarts had zo'n groot scherm voor haar gezicht, maar verder niks spannends.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:45

Nagevraagd bij een groentje, HC heeft geen ban.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:30

Hopelijk is HC dan alleen even Bokt-moe en is er verder niets ernstigs aan de hand met hen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:36

Wat overigens wel interessant is, is om het begin van het eerste topic te lezen, van januari dit jaar en hoe de berichten toen waren :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:39

Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is :?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:40

LadyMadonna schreef:
Klant van me is op een terras geweigerd omdat ze 70+ is :?

Dat is hier in de buurt ook zo. Ook dikkerds worden geweigerd. Wij proberen het niet eens.