Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:04

Ik heb geen idee wat je daar verder mee wil zeggen DP?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:09

Dat als je kinderen fokt je wel arm kunt zijn. En mag zeveren ook nog dat je niet op vakantie kan.

Heb je een paard die minder kost dan een kind kun je niet arm zijn.
Ook al laat je daarvoor veel.

Cer schreef:
Ik heb geen idee wat je daar verder mee wil zeggen DP?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:11

Nouja, laat maar :') Ik ben het niet met alles eens hier, ik denk dat er veel te relativeren is.
Wel eens met het feit dat je altijd de zorg moet kunnen bieden die nodig is. Voor zowel mens als dier.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:23

Niet iedereen hóeft hetzelfde standpunt te hebben. Ik vind dat iedereen die het zich kan permitteren op zichzelf te wonen het luxe heeft. Het is maar net wat je zelf wel of niet hebt en kunt. Altijd makkelijk om vanuit je eigen kader andermans situatie te be- c.q. veroordelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:25

Eens zeedraakje.
En tegenwoordig is dat idd erg genoeg ook luxe.
Schandalig genoeg.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:26

Captain schreef:
Nouja, laat maar :') Ik ben het niet met alles eens hier, ik denk dat er veel te relativeren is.
Wel eens met het feit dat je altijd de zorg moet kunnen bieden die nodig is. Voor zowel mens als dier.

Dat vind ik ook. Al zijn sommige situaties niet altijd te voorspellen.
Maar een dier geef je makkelijker een beter huis in het slechtste geval dan een kind :=

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:32

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar geen paard. Sorry maar je kan niet arm zijn en een paard hebben.

Tja tenzij je ouders / partner whatever het betaalt. Maar dan heb je financiële hulp en ben je dus niet zó arm.

Ik zie mensen in het 'wat kost een paard nou daadwerkelijk'-topic die vrijwel geen kosten maken omdat de paarden aan huis staan en ze zelf bekappen, rassen die weinig extra nodig hebben en dus soms maandelijks onder de 50,- of zelfs minder klaar zijn.

Mensen die genoeg grond hebben/huren om een paard op te houden zijn (i.m.o.) ook niet arm. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:41

DuoPenotti schreef:
Nee dat red ik lichamelijke niet.
Anders zou ook dat een beroep van me kunnen zijn. Want dat zijn dingen die ik erg graag doe.
Mensen moeten leren wat minder te veroordelen naar mensen die een dier hebben. Voor veel mensen is dat echt het enige wat ze nog hebben.
Ken zo echt veel mensen.

Nee marlinde mijn vriend doet dat voor mij. Ik betaal niks meer.... ;(

Maar nogmaals veel mensen hebben dat als enige houvast in het leven.
Kijk dat ze dan geen roedel honden moeten nemen ben ik het mee eens.
Maar 1 hond of kat...
Mensen dénken dat dat het enige is wat ze nog hebben, maar het zal je verbazen hoe, wanneer ook dat wegvalt, mensen toch weer een andere reden vinden om door te gaan. Dat maakt het overigens niet minder sneu, maar ik ben het er wel mee eens dat een dier nooit mag lijden onder de financiële situatie van de eigenaar. Jij hebt je zaken duidelijk geregeld, ook al betaal je er zelf niet aan mee, en dat is imo echt helemaal prima. Genoeg mensen die paarden wel als extra luxehobby hebben die gesponsord worden door ouders, grootouders, ooms, tantes en de hele handel omdat ze het zelf ook niet zouden kunnen bekostigen, dus waarom zou jij de jouwe weg moeten doen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:42

Shae schreef:
Mensen die genoeg grond hebben/huren om een paard op te houden zijn (i.m.o.) ook niet arm. :o

Tenzij ze dat huis al jaaaaaaren hebben en de hypotheek grotendeels afbetaald.. Of het geërfd hebben van familie.. Een tegenslag en ze kunnen aan de grond zitten maar nog wel een huis hebben.
Het is makkelijk om te oordelen zonder het verhaal te kennen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:45

Captain schreef:
Shae schreef:

Tenzij ze dat huis al jaaaaaaren hebben en de hypotheek grotendeels afbetaald.. Of het geërfd hebben van familie.. Een tegenslag en ze kunnen aan de grond zitten maar nog wel een huis hebben.
Het is makkelijk om te oordelen zonder het verhaal te kennen..

:j

Precies.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:46

Dan heb ik een andere definitie van arm. Iemand met een koophuis en/of afbetaalde hypotheek en met veel grond vind ik niet arm.

Ik vind arm geen geld hebben voor kleding, eten en verzorgingsproducten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:55

Maar dat hebben ze dan ook niet dat geld .
Die stenen kun je niet eten. Kleden je ook niet.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:09

DuoPenotti schreef:

Dan zijn er van die mensen die zeggen dat het een keuze is, als je zo woont :+

Zelf een klein melkveebedrijf met rond de 18 hectare. Maar geld wat in de stenen en grond zitten, hebben we weinig aan.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:10

MarlindeRooz schreef:
Dan heb ik een andere definitie van arm. Iemand met een koophuis en/of afbetaalde hypotheek en met veel grond vind ik niet arm.

Mee eens, maar mogelijk onpopulair op bokt. :j

Terwijl de gemiddelde persoon met een paardenhobby het volgens mij sowieso al vrij goed heeft. Er zijn ook zat mensen die nooit op paardrijden konden vanwege de kosten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:14

Daphara precies.
De mensen die zo denken hebben denk ik nog niet veel voor hunzelf hoeven zorgen of maar kleine tegenslagen gehad.

@shae
Ik heb als 11jarige een grootste kado ooit gehad. Een tien lessen kaart.
Elke les, broek noem maar op daarna zelf betaald.
Als 11 jarige al door klusjes doen bij een handelsstal in de buurt.
Niet iedereen met paarden of een huis is het aan komen waaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:19

Dagahra schreef:
DuoPenotti schreef:

Dan zijn er van die mensen die zeggen dat het een keuze is, als je zo woont :+

Zelf een klein melkveebedrijf met rond de 18 hectare. Maar geld wat in de stenen en grond zitten, hebben we weinig aan.
Daarbij: als je alles van de hand zou doen en zou gaan huren om meer geld op je bankrekening te hebben, ben je onderaan de streep juist veel meer geld kwijt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:19

MarlindeRooz schreef:

Ik vind arm geen geld hebben voor kleding, eten en verzorgingsproducten.

Zo stonden wij er ca 20 jaar terug bij..
Eigen woning, 3 kleine kinderen (2 in de luiers en 1 speciale dure babyvoeding wat niet vergoed werd) en hadden max!! 100E per week te besteden (ik was mijn baan kwijt en werk was toen heel moeilijk te vinden) en wij waren duur particulier verzekerd.
Van die 100E moest ook de benzine betaald (ca 30E per week) worden zodat mijn man naar zijn werk kon...hebben zelfs een tijd een brommer gehad ipv een auto omdat dit goedkoper rijden was en mijn dochter moest van de peuterspeelzaal af en ik had alleen een fiets met 2 zitjes en een aanhangwagen, dus ja toen waren wij best arm.
Maar in jouw ogen waren wij rijk omdat wij een eigen huis hadden?
Verkopen en gaan huren was geen optie (was duurder dan ons eigen huis).

Als je geld ergens in zit, dan kun je alsnog best arm zijn.
Ik weet van ouderen die een eigen huis hebben, maar rond moeten komen van hun AOWtje.
Verhuizen is tegenwoordig al helemaal geen optie, maar degene is in jouw ogen dus rijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:20

Oh ik ben vreselijk verwend geweest, ja. Dat weet ik heel goed. Kreeg lessen vanaf mijn 6e, later eigen pony's en paarden. En nog steeds verwend dat ik het geluk heb dat mijn ouders een paard hebben en ik die mag verzorgen. Maar ik ben wel arm, alleen mega geluk dat mijn ouders dat niet zijn.

Als ik ook maar 1 euro had moeten betalen zelf had ik al jaren geleden niks meer kunnen doen qua paarden. Heel raar contrast als je ineens eind van de maand te kort komt voor eten en andere boodschappen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:51

Mijn niet zo populaire mening: Dat ik hier al vanaf het begin stiekem meelees met een bak popcorn, om te zien wie er eigenlijk nou beter alvast tussen die 6 plankjes kan gaan liggen omdat ze zo zuur zijn dat er niks meer kan en mag van de lach.

Sorry... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:08

neetoch schreef:
Mijn niet zo populaire mening: Dat ik hier al vanaf het begin stiekem meelees met een bak popcorn, om te zien wie er eigenlijk nou beter alvast tussen die 6 plankjes kan gaan liggen omdat ze zo zuur zijn dat er niks meer kan en mag van de lach.

Sorry... }>
Dat is geen mening, maar een (vrij hilarische :)) ) activiteit. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:16

MyWishMax schreef:
Oh ik ben vreselijk verwend geweest, ja. Dat weet ik heel goed. Kreeg lessen vanaf mijn 6e, later eigen pony's en paarden. En nog steeds verwend dat ik het geluk heb dat mijn ouders een paard hebben en ik die mag verzorgen. Maar ik ben wel arm, alleen mega geluk dat mijn ouders dat niet zijn.

Als ik ook maar 1 euro had moeten betalen zelf had ik al jaren geleden niks meer kunnen doen qua paarden. Heel raar contrast als je ineens eind van de maand te kort komt voor eten en andere boodschappen.

Mee eens, de reden dat ik afgelopen jaar een midweekje weg kon (in NL) is dat mijn ouders mij helpen. Idem dito voor de uitjes die ik nu onderneem met de auto van mijn vriend (samen met hem). Heel dankbaar voor al deze lieve mensen om me heen. <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:21

neetoch schreef:

Sorry... }>

Je ben vast niet de enige :))

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:25

Mkango schreef:
neetoch schreef:

Sorry... }>
Dat is geen mening, maar een (vrij hilarische :)) ) activiteit. :')

:D Oh ja, vandaar dat ik maar beter mijn mond houd, zelfs die ene bijdrage doe ik niet goed... :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:09

neetoch schreef:

Sorry... }>

Ach; als ik een slechte periode heb, zou ik daar heel graag in gaan liggen...
Zou het niet erg vinden om morgen dood neer te vallen.
Dan ben je al van 1 zuurpruim af.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:10

Brainless schreef:
neetoch schreef:

Sorry... }>

Ach; als ik een slechte periode heb, zou ik daar heel graag in gaan liggen...
Zou het niet erg vinden om morgen dood neer te vallen.
Dan ben je al van 1 zuurpruim af.

+1

Ik heb geen zelfmoordneigingen, maar als ik morgen niet wakker word lig ik daar niet wakker van :') _O-

Nog een zuurpruim minder :D