Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:40

Zo ik heb net 3 dekens via marktplaats gekocht van het merk Bucas! En dat voor een lage prijs :j
Hopelijk heb ik het snel binnen.
Vragen jullie ook de gegevens van de verkoper? Of ben ik de enige?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:16

Shirley schreef:
Of "wat geef je ervoor" terugmailen :?

Aaargh, dan mail ik ook altijd terug:

'Nu niks meer, succes met de verkoop.'

Heel banketstaaf maar als je geen prijs weet, zet het dan gewoon niet te koop. :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:17

knetterhard schreef:
Zo ik heb net 3 dekens via marktplaats gekocht van het merk Bucas! En dat voor een lage prijs :j
Hopelijk heb ik het snel binnen.
Vragen jullie ook de gegevens van de verkoper? Of ben ik de enige?

Als het om een flink bedrag gaat wel hoor! :j

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:26

Het gaat om 2 verschillende verkopers, dus de bedragen kunnen er mee door! :j
Ik heb wel een printscreen van de advertentie gemaakt en de verkopers zijn meerdere jaren actief!
Dus het moet goed komen haha :D (hoop ik :o)..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:32

upendo schreef:
Shirley schreef:
Of "wat geef je ervoor" terugmailen :?

Aaargh, dan mail ik ook altijd terug:

'Nu niks meer, succes met de verkoop.'

Heel banketstaaf maar als je geen prijs weet, zet het dan gewoon niet te koop. :=

Briljant antwoord, die ga ik onthouden :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:45

idd van dat soort vragen wordt ik ook heel moe, heb het op MP niet vaak op bokt wel :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:15

Ik heb eindelijk antwoord:

Ik kan hem op eigen kosten :? terugsturen en krijg dan mijn geld ( hopelijk ) terug.

Sta er toch echt op dat ik eerst m'n geld terug krijg ( heb hem zelf immers ook eerst moeten betalen ) en ook de verzendkosten voor het retourneren ( het is duidelijk de fout van de verkoopster; produkt was niet zoals omschreven in de advertentie en bij nadere navraag van mij om een miskoop te voorkomen ...)

Anders wordt het toch een gevalletje geschillencommissie :(

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:20

Ik heb superleuke loafers gevonden voor 10 euro :D handig aangezien ik nergens echt wat leuks vind! Hopelijk heb ik ze snel :-)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:22

Sommige mensen willen niet verkopen lijkt het wel. Heb gereageerd op iets, gevraagd wat het moest kosten, zij gaf antwoord, ik heb keurig aangegeven dat ik dan van 2 artikelen af zag, maar wel graag 1 artikel wilde hebben. Gevraagd of we af kunnen spreken, tot op heden geen antwoord. ( sinds donderdagavond )

Nou ja, dan niet hoor :P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:47

Wat zijn jullie criteria bij het bepalen of een verkopen betrouwbaar is?

Ik heb concertkaartjes op het oog. De ticketindustrie is natuurlijk sowieso al iets waar je mee moet oppassen, en dan ook nog via Marktplaats.
Verkoper is al 7,5 jaar actief en heeft meerdere advertenties op Marktplaats staan, met overal meerdere foto's erbij. Het zijn voornamelijk advertenties bij 'Huis en Inrichting' en de inrichting lijkt op alle foto's wel hetzelfde te zijn.
De naam van de adverteerder is maar één letter en geen telefoonnummer erbij. Wel woonplaats.

Zie ik iets over het hoofd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:50

Dat is ook waar ik naar kijk, heeft iemand meerdere spullen, ziet dat er uit als gewoon een simpele opruimer zeg maar, eigen foto's, zelfde inrichting idd. en dan nog even een check wanneer je de rekening-gegevens krijgt :j

Zo, ik heb er een aardappel- en uienmand op gezet, moet er nog een Gauswheel op zetten ook....

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:00

Wat ik zelf altijd lastig vind met iets verkopen is dat er weer verzendkosten bijkomen.
Soms bieden mensen de vraagprijs maar dan wel incl verzenden,en aangezien de vraagprijs vaak al aan de lage kant is om het aantrekkelijk te houden,hou je er zelf dan bijna niks meer aan over.
Hoe doen jullie dat?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:04

Targaryen: mijn mening: juist extra voorzichtig zijn met concertkaartjes via MP kopen!!!! Zó vaak zijn ze fake, jij geeft een boel geld uit voor de kaartjes en daar sta je dan aan de deur, en je komt er niet in. Ik zal never nooit concertkaartjes via MP kopen, je kan NIET controleren of ze echt zijn.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:09

GamblersCup schreef:
Targaryen: mijn mening: juist extra voorzichtig zijn met concertkaartjes via MP kopen!!!! Zó vaak zijn ze fake, jij geeft een boel geld uit voor de kaartjes en daar sta je dan aan de deur, en je komt er niet in. Ik zal never nooit concertkaartjes via MP kopen, je kan NIET controleren of ze echt zijn.

+1

concert/theater/voetbal kaarten zou ik nooit via marktplaats kopen.

Al veel ellende mee gemaakt met via internet/marktplaats gekochte voetbalkaartjes.

Het is namelijk verboden om kaartjes door te verkopen.

En met die onlinetickets is het zo makkelijk om de boel mee te flessen

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:22

Heb waarschijnlijk een studieboek verkocht. Zou leuk zijn.
Heb er 20 incl verzenden voor gevraagt dus houd er ong €17-, aan over. :j Extra centjes voor een nieuwe laptop die ik wil aanschaffen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:18

Net op marktplaats een gratis bank gescoord voor m'n vriend. Ik had de advertentie eerder al gevonden, en toen had hij contact opgenomen. Toen kreeg hij een berichtje dat ze de bank toch kon verkopen. Aangezien hij er nu nog op stond heb ik gemaild, en nu mag k m op komen halen :D.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:21

Leuk! Weet hij het? :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:22

pmarena schreef:
Leuk! Weet hij het? :D

Ja, ik heb t m net verteld. We gaan kijken of we hem zaterdag op kunnen halen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:24

Ik zag iets te koop staan waar je amper interesse voor krijgt en de vp was 100 euro. Ik vraag netjes of er nog iets van de prijs af kan en of ik een bod van 80 euro mag plaatsen. Nooit meer reactie gehad.
Nou ben ik blij dat ik het niet gedaan heb, heb een groter, beter exemplaar nu voor 50 euro!
:)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:29

Wat leuk!

Shirley ik zoek m'n dekjes morgen uit ;(

Inmiddels staat mijn dressuur zadel ook te koop.

Ach allemaal voor een goed doel :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:45

Tallie1979 schreef:
Sommige mensen willen niet verkopen lijkt het wel. Heb gereageerd op iets, gevraagd wat het moest kosten, zij gaf antwoord, ik heb keurig aangegeven dat ik dan van 2 artikelen af zag, maar wel graag 1 artikel wilde hebben. Gevraagd of we af kunnen spreken, tot op heden geen antwoord. ( sinds donderdagavond )

Nou ja, dan niet hoor :P

Dat heb ik ook wel eens hoor, of dat je net te laat bent -O-!
Vandaag is alles op de post gedaan, dus ik ben erg benieuwd!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:02

Targaryen schreef:
Wat zijn jullie criteria bij het bepalen of een verkopen betrouwbaar is?

Ik heb concertkaartjes op het oog. De ticketindustrie is natuurlijk sowieso al iets waar je mee moet oppassen, en dan ook nog via Marktplaats.
Verkoper is al 7,5 jaar actief en heeft meerdere advertenties op Marktplaats staan, met overal meerdere foto's erbij. Het zijn voornamelijk advertenties bij 'Huis en Inrichting' en de inrichting lijkt op alle foto's wel hetzelfde te zijn.
De naam van de adverteerder is maar één letter en geen telefoonnummer erbij. Wel woonplaats.

Zie ik iets over het hoofd?

E tickets of normale? Met e tickets uiterst voorzichtig zijn hoor! Kunnen ze 100x uitprinten en verkopen.
Ik heb laatst wel zulke gekocht maar bij die mevrouw thuis opgehaald nadat ik haar gebeld had, klonk netjes en vertrouwd en ben op mijn gevoel afgegaan. Waren eerlijke tickets maar zou e tickets nooit laten mailen/opsturen maar altijd THUIS binnen ophalen. (dus ook niet op een station of buiten ergens)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:31

Tickets via Marktplaats koop ik alleen als het concert nog niet uitverkocht is. Als dat wel zo is, jammer dan. Had ik zelf maar meer mijn best moeten doen om eigen tickets te kopen. Via via van vrienden vind ik dan nog wel betrouwbaar. En inderdaad altijd wel echte tickets, geen Etickets. Tenzij het heel goedkoop kan (keer 2 Shantel Etickets gehad voor 12 euro in totaal, daar wil ik de gok nog wel voor wagen. Als ze toch nep waren had ik aan de deur nog nieuwe kunnen kopen maar dat is allemaal goed gegaan).

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:33

Ik heb reactie gekregen op mijn Wintec beugelriemen en Wintec rode boom! Hopelijk snel terug (positief) antwoord :D Moet wel aangezien ik met een bod akkoord ben gegaan en ik voor het andere 5 euro meer wil hebben :))

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 01:08

van die reacties als: je krijgt er toch niet meer voor dan wat ik bied hoor, wordt ik ook altijd zo moe. Dan zeg ik altijd nou, koop het dan maar ergens anders. Ajuuus.
Moet niet echt van dingen af ofzo, dus ik verkoop het alleen als ik er een goed bod voor krijg, anders houd ik het lekker zelf tot wanneer ik weer kan rijden op mijn pony.
*Offtopic, hier ook een HB en cushing patientje*