Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:31

Zebrastreep schreef:
Ik ben voor de zoveelste keer op zoek naar een bijrijder ( de meesten stoppen door tijdgebrek vaak al binnen een maand of 3)

Ik kreeg aardig snel een reactie , maar ik ben bang dat deze persoon wat aan de zware kant is voor mijn pony , ook al is het een sterke Fjord. Daarnaast twijfel ik een beetje aan de ervaring , aangezien het om een jong paard gaat en deze persoon ook het één en ander nog moet leren.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik op een positieve manier kan overbrengen dat het gewicht eigenlijk niet passend is voor mijn Fjord. Ik kan het natuurlijk ook alleen houden op de ervaring....

Ik wil niet onaardig overkomen , want ik ben al blij met zo'n snelle reactie.

Je kunt zeggen dat je iemand zoekt met meer ervaring.
Een Fjord kan best wat hebben maar moet nog wel in verhouding zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 03:08

Suzanne F. schreef:
Nou dat kan soms als je veel afgevallen bent. Maar meestal worden je voeten groter ipv kleiner. Ik heb iets grotere voeten gekregen na mijn bevalling toen. Halve maat, maar toch.

Nou, ik heb mijn hele volwassen leven al maat 38, tot het laatste jaar waar ik regelmatig ook maat 37 moet pakken. Zelfs gevoerde laarzen moesten in maat 37. Niet afgevallen of iig niet veel of meer als anders, ook dat schommelt al jaren rond hetzelfde. En ook gewoon bij merken waar ik altijd 38 had en die soms zelfs te klein was. Heb zelfs al een 36 aangehad en dat is serieus nog nooit voorgekomen dat ik daarin paste. Dus niet omdat het bij de schoenen zo wisselt, echt mijn eigen voeten. Zelfs schoenen die ik al jaren heb maar weinig gedragen (dus ook niet uitgelopen) zijn ineens ruimer tot echt te groot.

Hier voor de verandering weer wakker vanaf 1 uur. Moet echt de huisarts gaan bellen want van paar keer per maand tussen 1 en 4 wakker worden en nooit meer in slaap komen is het nu zo'n 3 tot 5 keer per week. En aangezien mijn hele gezondheid al ruk is wordt het er niet beter op zo... maar vorige keer heel gezeik dat ze niks willen doen qua medicatie en nu is volledige praktijk overgenomen dus de enige huisarts die me serieus nam is niet meer werkzaam daar. Dat is de enige in mijn hele leven die meedacht en me ook echt geholpen heeft. Ipv denken dat ik me aanstel, gelukkig maar want het bleken altijd terechte klachten en zorgen te zijn en niet gewoon tussen mijn oren te zitten

CupCakes_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 05:51

Dat mijn nieuwe baan kei leuk is, maar dat vroege opstaan ben ik nog steeds niet voor gemaakt _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 06:36

Doordat ik genoeg nachtrust krijg, droom ik ook veel vaker. Of ik daar nou gelukkig van moet worden :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:07

Ik had donderdag een ondervloer besteld, kwam vrijdag netjes binnen.
Daarna besloten om toch boven ook meteen te laten leggen dus maandag een nieuwe bestelling geplaatst. Maar waar ik donderdag meteen een bestelbvestiging, een factuur en uw order is aangemeld kreeg en dan vrijdagochtend uw order is onderweg. Heb ik nu alleen maar een bestelbevestiging gekregen. Echt balen want ik heb het hard nodig.
(En ze zeggen voor 15.00 uur besteld, volgende werkdag binnen)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:49

zonnebloem18 schreef:
De eerste trein vanuit Friesland komt 9.34 aan in Zwolle.

Iedereen zal te laat zijn, daar kan de school moeilijk een punt van maken. Het is nou niet bepaald te fietsen.

En die eerste trein is een intercity, en in mijn dorp stoppen alleen sprinters, dus ik ben nog een half uur later :')
We hebben geopperd om de les een uur later te laten beginnen, maar nog geen antwoord gehad

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:00

Hutcherson schreef:
Ik ga morgen ons huwelijks contract ondertekenen. Heb de proefversie gezien en eerlijk... Ik snap er denk ik precies 5 woorden van. Ik hou er niet van als ik officiele stukken niet gewoon begrijp waar ik voor teken. Heb dit aangegeven aan de notaris maar die geeft aan dat alles wat we erin willen hebben er ook in staat en dat dit de jargon is die gebruikt moet worden... Haat dat.

Testamenten liggen klaar. Ben wel sceptisch over hoe zoiets dan wordt uitgevoerd enzo. Je bent dan toch dood.

En me geërgerd aan de enorme to do lijst nog even voot volgende week donderdag (onze trouwdag) en meeste doe ik alleen ivm weinig mogelijk heden van mijn geliefde. En ik moet ook gewoon werken. En ik maak me zorgen of disneyland (huwelijksreis) te doen is voor mn kersverse man na zn operaties enzo. Hoop dat het geen domper wordt voor hem.

Trek hem even door ChatGPT en vraag of hij deze tekst in simpele taal wil omzetten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:04

Polarize schreef:
zonnebloem18 schreef:
De eerste trein vanuit Friesland komt 9.34 aan in Zwolle.

Iedereen zal te laat zijn, daar kan de school moeilijk een punt van maken. Het is nou niet bepaald te fietsen.

En die eerste trein is een intercity, en in mijn dorp stoppen alleen sprinters, dus ik ben nog een half uur later :')
We hebben geopperd om de les een uur later te laten beginnen, maar nog geen antwoord gehad

Die eerste trein is de sprinter naar Lelystad, die stopt overal.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:07

Ik ben stiekem wel heel benieuwd naar het grote gebruik van chatgpt hier af en toe, ik probeer zelf totaal geen ai te gebruiken en de klasgenoten die ik ken gebruiken het ook weinig tot niet. Je kan het voor mijn gevoel nooit 100% vertrouwen dat de info klopt

@zonnebloem, ik studeer niet in Zwolle :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:11

Het weer. We hebben altijd de balkondeur op een kier open staan, maar ben vannacht zoveel wakker geweest door onweer / wind en regen. Ik ben echt nog zo niet klaar voor de herfst. :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:19

Kaitlyn schreef:
Het weer. We hebben altijd de balkondeur op een kier open staan, maar ben vannacht zoveel wakker geweest door onweer / wind en regen. Ik ben echt nog zo niet klaar voor de herfst. :')

Het weer ja. Die stortbuien lijken wel erger dan eerder.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:34

Geen auto vandaag en moet de paarden van iemand verzorgen,bijna een half uur fietsen heen en terug voor even de paarden in de paddock zetten.Paarden zijn leuk :(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:07

Polarize schreef:
Ik ben stiekem wel heel benieuwd naar het grote gebruik van chatgpt hier af en toe, ik probeer zelf totaal geen ai te gebruiken en de klasgenoten die ik ken gebruiken het ook weinig tot niet. Je kan het voor mijn gevoel nooit 100% vertrouwen dat de info klopt

@zonnebloem, ik studeer niet in Zwolle :)

Ik heb al zo vaak gezien dat AI echt verkeerde en zelfs gevaarlijke informatie verkoopt (giftige planten/paddenstoelen/etc.), dat ik er ook absoluut geen gebruik van maak. Ja, ik luister nog weleens naar die AI gegenereerde nummers, War Pigs door John Denver enzo :+

Wat een mails allemaal

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:16

Zoek ook even op het energieverbruik en de uitstoot van ChatGPT en je schrikt je rot :=

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:37

daantjuhhh schreef:
Het verschilt ook ontzettend in merk.
Ik heb schoenen in maat 38, 39 en 40 staan.
Over het algemeen is het meer het model schoen dat verschilt, niet de maat. Iig bij de betere schoenen. Goedkope schoenen worden niet altijd zo precies opgemeten, maar dan verschilt het soms ook wat tussen verschillende schoenen van hetzelfde model. Net zoals bij kleding.

De maat is de lengte van het voetbed aan de binnenkant van de schoen in paris points (een oude meeteenheid). Het zegt echter niks over breedte en vorm. Dus pakken mensen soms een maatje groter of kleiner als de breedte en vorm niet helemaal bij hun voet past, gezien dat dan ook iets groter of kleiner wordt. Technisch gezien past de schoen dan niet helemaal mooi, maarja vind maar perfect passende schoenen zonder custom made. Meestal past het in de praktijk op die manier goed genoeg.

Uitzondering is China en omstreken. Die gebruiken ook paris points, maar gebruiken de buitenkant van de zool ipv de binnenkant. Hierdoor valken ze grofweg een maatje kleiner.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:39

Foaly schreef:
Zoek ook even op het energieverbruik en de uitstoot van ChatGPT en je schrikt je rot :=

En dan niet alleen chatgpt, maar alle AI programma's in het algemeen zijn zo bar slecht voor het milieu. Om over de moraliteit van AI art waarbij vaak art wordt gebruikt van artiesten die er geen toestemming voor hebben gegeven nog niet te spreken...

Mijn moeder heeft mij even heel lief naar Heerenveen gebracht zodat ik meer opties had met de treinen en evt ook een intercity kon pakken. Onderweg zo'n dikke hagelbui gehad dat we gewoon geen zicht hadden terwijl we op de snelweg reden. Maar ik zit! Kom maar 1,5 uur te laat :') we hebben van de docent een opdracht gekregen om onderweg aan te werken

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:47

Dat er gisteravodn een jongen gewoon tegen een auto aan fietste. Ja het regende en de situatie was wat onduidelijk, maar de auto had gewoon voorrang, en hij keek niet eens.
Politie was er ook (ivm ander ongeluk dat al eerder was gebeurd), niemand gewond en alleen blikschade gelukkig. Maar die agent moest wel heel snel schakelen en weer een auto tegenhouden, want die jongen besloot z'n oversteek te vervolgen, opnieuw zonder te kijken... Ben je net tegen een auto aangeklapt, leer je er blijkbaar vrij weinig van. Soms ben ik wel voor algemene fietsles voor (buitenlandse) studenten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:54

Even mentaal voorbereiden op sardientje spelen in de bus naar school toe :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:57

Polarize schreef:
Foaly schreef:

En dan niet alleen chatgpt, maar alle AI programma's in het algemeen zijn zo bar slecht voor het milieu. Om over de moraliteit van AI art waarbij vaak art wordt gebruikt van artiesten die er geen toestemming voor hebben gegeven nog niet te spreken...

Ik deed altijd mee met NaNoWriMo. NaNoWriMo deed er vorige week een post uit dat ze het gebruik van AI prima vinden. Ik doe niet langer mee met NaNoWriMo :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:01

Heel veel organisaties die aangesloten waren bij NaNoWriMo hebben zich gelukkig teruggetrokken door dat statement van ze. Echt te bizar dat ze het gebruik van AI oké vinden.

Ik zit weer op marktplaats te kijken naar paarden. Nee, er komt er nu eventjes geen bij (al klopt het voor mij niet dat er maar twee staan en twee stallen leeg zijn)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:04

denisesilver schreef:
Heel veel organisaties die aangesloten waren bij NaNoWriMo hebben zich gelukkig teruggetrokken door dat statement van ze. Echt te bizar dat ze het gebruik van AI oké vinden.

Dat ze AI okee vinden was één ding, maar iedereen die tegen AI is 'classist, ableist and racist' noemen was nog even wat anders. En dan verbaasd zijn dat iedereen boos werd, echt hoor _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:12

8)7

Zo, er komt hier net een stortbui over. Ik heb het gewoon te doen met de paarden. Misschien even kijken of ik nog ergens regendekens heb liggen, het is ‘s nachts ook behoorlijk fris. Heb er al een die in zijn wintervacht aan het komen is, en de ander is een eerste klas koukleum. Ach, mevrouw haar been wordt zo iig wel extra gekoeld :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:13

Foaly schreef:
denisesilver schreef:

Dat ze AI okee vinden was één ding, maar iedereen die tegen AI is 'classist, ableist and racist' noemen was nog even wat anders. En dan verbaasd zijn dat iedereen boos werd, echt hoor _O-

Ik zag de statement voorbij komen ja, om te janken :')
Er zijn zoveel hulpmiddelen om te helpen met schrijven die geen AI gebruiken, hou op met je classist, racist, ableist :+

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:18

Als ik de laatste berichten hier zo een beetje lees ben ik blij dat ik met oordoppen in heb geslapen :+

Ik erger me ook aan het weer. Had al gelezen dat het rotweer zou worden vandaag, ga vanavond naar the rock orchestra en moet daar met openbaar vervoer heen maar het station zit op een kwartier fietsen en de bus verbinding hier is echt waardeloos.
Misschien loop ik te veel op de zaken vooruit maar ik hoop dat het tegen die tijd mee valt en ik droog op het station kom :x (heb geen regenjas |o )

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:28

Dat onze nieuwe auto pas dinsdag klaar is.