Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 04:00

Wakker door een geluid ergens bij de buren vandaan. Kan alleen niet bedenken wat dat geluid maakt maar storend is het wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:16

‘s nachts een paar keer wakker van pijn in m’n schouder. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:20

Zebrastreep schreef:
Dat er net twee verdachte figuren om het pand liepen. Ik ging toch nog even wisselen van parkeerplaats en ze voelden zich duidelijk betrapt want ze gingen achter een muurtje staan en even later liepen ze aan de andere kant weer voorbij. Heb ze strak aangekeken dan weten ze in ieder geval dat ik ze gezien heb.

Er worden om de zoveel tijd auto's in de fik gestoken zou zo maar kunnen dat dit er weer een paar zijn. Of ze wouden iets stelen , maar ze deden nogal bijzonder. We hebben nog dubbel gecheckt buiten.

Heb je de politie niet gebeld? Op 0900 8844
Dat mag voor zoiets gerust. Laat maar een keer een auto door de buurt komen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:51

Een stukje van mijn blog van gisteren.
Met een serieuze ergernis. (Het totale verhaal is langer natuurlijk, en zitten ook leuke stukken in, ik vis even de echte ergernis eruit voor dit topic)

Trein, hond, en andere hondenbaas....

(Pers, Perseus of Percy is mijn ongeveer anderhalf jaar oude Sheltie (hond) van een kilo of 9)

__

Van Barneveld met de trein naar Amersfoort.
Het begon prima, Pers braaf, oudere man tegenover me die wat praat over de ontluikende lente.
Prima gespreksonderwerp.
Volgende stop
Er komt een man met een gigantische Sint Bernard achtige hond de trein in.
Man let niet op, laat hond ongestoord op Pers afdenderen, die geen kant op kan.
Ik heb al drie keer let op gezegd, beginnend met vriendelijke toon, laatste versie een stuk scherper.
Ik blok de hond, kijk de man aan en roep 'dat gaat niet goed'.
Hij reageert traag, haalt zijn hond niet terug, en ik blok dat dier met alles dat ik in me heb
De hond is op zich niet onvriendelijk, maar Pers zit onder een bank in een hoek, kan geen kant op en met zijn 9 kilo gewoon écht geen speelmaatje voor een 50 kilo wegende Sint Bernard, en al helemaal niet in een trein die toch al stress kan geven bij dieren...
Ik roep nog een keer, nu met meer nadruk
'dat gaat niet goe-hoed'.
Antwoord van die kerel
'Hoe weet jij dat nou' :\ |o %)
En hij wordt boos dat ik zijn hond afweer... :\
(Ik sla of schop niet, blok alleen -duidelijk- Pers af en duw dat bakbeest iets achteruit.)
Ik vraag 'loopt u alstublieft door' (nog altijd heeft die Sint Bernard een lange lijn)
'Ja waar dan?' (het is echt níet druk, overal plek...)
De man tegenover mij bemoeit zich er nu, gelukkig, ook mee.
Trekt héél duidelijk zijn benen extra in (was echt niet nodig) wijst met zijn arm en zegt, loopt u door alstublieft.
De man loopt door, en gaat precies het zitje naast ons zitten, hond nog steeds een lange lijn, en de hond begint nu te blaffen naar Pers

Ik ben het echt zat nu.
Man tegenover me ook, die zegt tegen mij misschien kun jij maar beter iets die kant op.
Op dat moment ben ik zelf al aan het opstaan, want ik heb dezelfde conclusie ook al getrokken. Het is duidelijk dat medepassagiers zich vooral ergeren aan de nu echt lelijk blaffende Bernard kruising. :roll:

Ik loop daadwerkelijk weg bij de man, helder zeggend dat ik dit mijn hond maar niet aan doe.
Ik sta in het uiterste stuk van de trein nu, Pers houdt zich wonderwel nog steeds stil en braaf, en gaat op een heel zacht commando liggen.
De Bernard blaft nog steeds, tot ergernis van medepassagiers.
Die man wordt nu eindelijk verstandig en schuift een paar plekken op.
Die hond gaat nu -midden in het gangpad - liggen en houdt zich verder koest.

Waarom nou toch, zorg gewoon dat je honden bij je houdt in het ov, al helemaal als het volledig duidelijk is dat contact niet op prijs gesteld wordt.

We zijn bijna bij Amersfoort.
De man die tegenover mij zat (en die me dus hielp +:)+ ) komt er nog even op terug, evenals de student die ook bij de deur staat.
Het is duidelijk dat ze het gedrag van Pers prima vonden, het gedrag van die mijnheer die per se contact wou afdwingen een heel stuk minder... :x

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:56

Sommige mensen zijn net potloden.
Verschrikkelijk is dat zeg!!

Je hebt t goed gedaan hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:51

Even alles teveel. ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:56

Pfff waar zit je verstand vraag je je dan werkelijk af. Gelukkig heb jij een fijne hond en heb je het goed gedaan in deze vervelende situatie Femke.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:59

maralyn schreef:

Sommige mensen zijn net potloden? Is dat een uitdrukking?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:08

Of fietsbellen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:09

_San87_ schreef:
maralyn schreef:

Weet niet of het een bestaande uitdrukking is, maar als ik denk aan een potlood: Stijf, star, onbuigzaam. Ja, dan kan ik mij best vinden in die opmerking :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:11

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:36

_San87_ schreef:
maralyn schreef:

Sommige mensen hebben een punt, net als potloden :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:38

Overigens hoef je niet met je goed opgevoede hond in de trein te zitten (wat naar voor Pers, die situatie!), maar gewoon ergens wandelen met paard trekt dat soort lui ook aan. Doe je hond aan de lijn als hij niet luistert!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:46

Dat we vanmiddag nog van plan waren om even naar de Noordzee te rijden. Nu is mijn beste vriend nog aan het werk , en ik ken hem dat wordt weer heenrijden voor heel kort maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in dan ga ik liever morgen zodat we wat langer hebben.

Hij kan gewoon heel slecht nee zeggen , met name bij deze mensen maar ik denk joh je kan toch gewoon zeggen nee om die tijd ga ik weg en heb ik een andere afspraak.

En hij wou ook nog op de fiets 34 km heen en terug omdat hij niet in mijn auto durft te rijden 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:53

Ik ben vet nerveus... voor het bezoek van de zadelmaker. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:59

Femke Tweety wat een vervelende medereiziger was dat.

Ik zag 2 vrouwen met 3 honden lopen.
Honden liepen los het fietspad op.
Een meneer op de fiets met een kindje kon net op tijd remmen.
Aso vrouwen.

Stress verergert mijn gewrichtspijn. Top.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:11

Wat een nare hondeneigenaar, zeg! Zo verpest hij het ook voor andere mensen met een (grote) hond. Ik snap je ergernis volkomen. Toch ee klein vraagje: kan het zijn dat de eigenaar misschien niet eens doorhad dat jij ook een hond bij je had? Omdat hij onder de bank zat? Niet dat het gedrag dan goed is, want stel er was geen andere hond en jij was angstig voor honden?

Gelukkig waren er medepassagiers die het voor je opnamen. Hoe gaat het nu met je hond? Nog last van stress?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:45

Ik moet zo naar oma. Gaat waarschijnlijk lekker emotioneel worden, ben al moe als ik eraan denk. En vanavond nog les ook, en ik wilde eigenlijk naar de film.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:04

Ik wil graag nagellak uit amerika bestellen maar het is zo duur :(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:13

fohadie schreef:
Wat een nare hondeneigenaar, zeg! Zo verpest hij het ook voor andere mensen met een (grote) hond. Ik snap je ergernis volkomen. Toch ee klein vraagje: kan het zijn dat de eigenaar misschien niet eens doorhad dat jij ook een hond bij je had? Omdat hij onder de bank zat? Niet dat het gedrag dan goed is, want stel er was geen andere hond en jij was angstig voor honden?

Gelukkig waren er medepassagiers die het voor je opnamen. Hoe gaat het nu met je hond? Nog last van stress?

Nee, was zichtbaar.
Pers dook tijdens de situatie weg, steeds verder onder de bank/de hoek in.

Èn ik vroeg de man bij instappen al om op te letten, wees duidelijk naar mijn hond en blokte op dat moment al deels af.

Het was echt gewoon bewust.
Helaas.

Pers heeft nergens last van, die is niet zo snel uit het veld geslagen, en effectief heeft die hond niet aan hem kunnen komen.
Want ik blokte.
Beest was ook niet onvriendelijk.
Alleen ongeremd, stuurloos en onbegrensd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:00

Gelukkig heeft jouw hond er geen last meer van. En ja, ongeremd, stuurloos en onbegrensd zijn grote loebassen vaker! Maar dan zou je als eigenaar juist je hond extra in de gaten houden en heel kort aanlijnen. Helaas zijn niet alle mensen zo slim.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:46

Oververmoeid en heb letterlijk de hele middag geslapen. Ben echt kapot. Gelukkig wijkt m’n oppashondje niet van m’n zijde en ligt ze de hele tijd op me. <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:09

denisesilver schreef:
Ik moet zo naar oma. Gaat waarschijnlijk lekker emotioneel worden, ben al moe als ik eraan denk. En vanavond nog les ook, en ik wilde eigenlijk naar de film.

We hebben het overleefd. Bios uitgesteld naar morgen. Het lessen ging naar omstandigheden goed, maar wel :$

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:31

Mkango schreef:
M'n neusriem steekt nog steeds uit aan de zijkanten van Aurochs hoofd. Zo lelijk, maar haar mond dichtsnoeren om die neusriem te helpen vormen is ook weer zo wat. :')

Nachtje in een emmertje met olie leggen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:36

Hilli schreef:
Overigens hoef je niet met je goed opgevoede hond in de trein te zitten (wat naar voor Pers, die situatie!), maar gewoon ergens wandelen met paard trekt dat soort lui ook aan. Doe je hond aan de lijn als hij niet luistert!

Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd. Ik heb een pup van 8 maanden en het is nogal een kolos. Hij loopt vanaf 9 weken al los in het bos, maar ook hij heeft af en toe bananen in zijn oren en kan erg enthousiast zijn. Leren luisteren als ze los lopen zul je toch echt los moeten oefenen. Er zijn niet veel losloopgebieden voor honden. Het is ook een idee om niet in een hondenlosloopgebied te gaan wandelen met je paard.

Femke wat een rotsituatie in de trein!