Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 22:01

Farjen schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb vogelspinnen besteld. Zonder overleg.

Dat gaat herres worden.

Iew, ik zou mijn huis in brand steken denk ik :') Stel je voor dat ze zouden ontsnappen

Dan gaan ze waarschijnlijk dood ;( :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:54

Ik heb een mutsig biechtje.

Ik heb het vrij recent uitgemaakt met mijn nu ex.

Ik wou met m praten over de relatie en hij maakte er zelf al van dat ik de hele relatie uit wou maken, zonder dat ik daar 1 woord over gezegd heb. Vervolgens kreeg ik een sneer dat ik zn hele (uitgaans)weekend verpest heb. Exact een van de redenen dat ik de relatie verbreken wou, uitgaan was belangrijker dan mij steunen waar ik dat graag wil.

Maar goed hij vertikte met me een gesprek aan te gaan. Dus ik was er al snel klaar mee met dat gezeur.

Vervolgens 2 weken niet gesproken te hebben, krijg ik een hele klaag brief die ik eigenlijk direct verwijderd heb.

2 weken terug kreeg ik een hele liefdesverklaring dat het allemaal zijn schuld was dat hij de liefde van z'n leven kwijtgeraakt is. (Dat klopt :') )

En nu net gisteren krijg ik een halve dreigbrief/verwijten naar me toe geslingerd. Dat het allemaal aan mij lag en mijn schuld was.

Nouja prima joh. Maar je gaat me niet bedreigen en al, je bent potverdorie volwassen.

En om heel eerlijk toe te geven, ik wil glashard liegen. Ik wil m gigantisch poedersuiker laten voelen zoals hij mij poedersuiker heeft laten voelen.
Ik zit al weken mentaal bagger in mijn vel en hij geloofd daar gewoon niet in.

Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat hij zo ontzettend veel spijt en pijn krijgt van zijn kinderlijke reactie. Het liefst nog kapot maken ook.

Maar goed van mijn therapie mag dat niet meer :+ En daarnaast ben ik volwassener dan hij is en ga ik 1x iets semi netjes/volwassen sturen en dan blokkeer ik m op alles.

Is dat te erg dat ik m zo poedersuiker wil laten voelen? :o

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:02

Sterre98 schreef:

Ik wou met m praten over de relatie en hij maakte er zelf al van dat ik de hele relatie uit wou maken, zonder dat ik daar 1 woord over gezegd heb. Vervolgens kreeg ik een sneer dat ik zn hele (uitgaans)weekend verpest heb. Exact een van de redenen dat ik de relatie verbreken wou, uitgaan was belangrijker dan mij steunen waar ik dat graag wil.

Maar goed hij vertikte met me een gesprek aan te gaan. Dus ik was er al snel klaar mee met dat gezeur.

Vervolgens 2 weken niet gesproken te hebben, krijg ik een hele klaag brief die ik eigenlijk direct verwijderd heb.

2 weken terug kreeg ik een hele liefdesverklaring dat het allemaal zijn schuld was dat hij de liefde van z'n leven kwijtgeraakt is. (Dat klopt :') )

En nu net gisteren krijg ik een halve dreigbrief/verwijten naar me toe geslingerd. Dat het allemaal aan mij lag en mijn schuld was.

Nouja prima joh. Maar je gaat me niet bedreigen en al, je bent potverdorie volwassen.

En om heel eerlijk toe te geven, ik wil glashard liegen. Ik wil m gigantisch poedersuiker laten voelen zoals hij mij poedersuiker heeft laten voelen.

Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat hij zo ontzettend veel spijt en pijn krijgt van zijn kinderlijke reactie. Het liefst nog kapot maken ook.

Maar goed van mijn therapie mag dat niet meer :+ En daarnaast ben ik volwassener dan hij is en ga ik 1x iets semi netjes/volwassen sturen en dan blokkeer ik m op alles.

Ik zou het allemaal negeren. Ik denk dat je hem daar het hardste mee raakt. Ja ergens snap ik het wel. Je zou willen dat hij snapt wat het met jou doet en wil dat het hem ook zeer doet. Maar gezien zijn acties heb ik weinig het idee dat hij dat zo zal voelen en dus ook zou snappen. Dan had hij wel beter nagedacht.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:55

Sterre98 schreef:

Misschien een beetje een saai antwoord maar als je gaat liegen en dingen verzinnen om hem poedersuiker te laten voelen, ben je geen haar beter dan hij. Ik snap je reactie wel hoor maar ik zou er toch voor kiezen om er boven te staan, gewoon niet te reageren en doorgaan met je leven. Hij is je energie niet meer waard, doei :evaw:

meintje

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:50

Is het erg dat je dat wil? Nee. Dat is een stukje van je verwerkingsproces en kan zelfs goed helpen om over mogelijke reacties na te denken.

Ga je dat ook daadwerkelijk doen? Nee natuurlijk niet. Zoals je zelf al zegt, jij bent volwassen en wat ik op kan maken uit je bericht ook de verstandigste in deze. Dus je verlaagt je niet tot dat niveau.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:53

CupCakes_ schreef:
Ik was misschien wel een beetje aan het daten geslagen met deze kerel. Zijn ouders zouden een weekend niet thuis zijn, dus ideaal. Kom ik vanochtend beneden in dat huis en wie tref ik daar aan? Het volledige ontvangstcomite van zijn ouders.. oepsie. _O-

Was je in je nakende narigheid of had je wat aan ? :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:04

Nee ik doe het uiteraard niet hoor.

Maar hij geloofde toch nooit iets van wat ik m zei.
Toen ik opgenomen was geloofde hij het ook niet :+

En ik zou bijna weer opgenomen worden dus t zou geen complete leugen zijn.

T enige is, hij heeft mijn huissleutel nog, en ik heb die van hem net op de post gedaan omdat ik m vertik te zien _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:17

rien10 schreef:
CupCakes_ schreef:
Ik was misschien wel een beetje aan het daten geslagen met deze kerel. Zijn ouders zouden een weekend niet thuis zijn, dus ideaal. Kom ik vanochtend beneden in dat huis en wie tref ik daar aan? Het volledige ontvangstcomite van zijn ouders.. oepsie. _O-

Was je in je nakende narigheid of had je wat aan ? :D

Ik liep rond om koffie te pakken in een veel te groot shirt van hem & een knot op mijn hoofd. :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:11

Mijn broer heeft een startbewijs voor de Marathon van Rotterdam overgenomen, maar heeft er niet voor getraind.

Nu loopt hij heel stoer; "Ik kan een halve in 2u, dus daarna heb ik nog 3,5u voor de andere helft".

Ik hoop heel erg dat hij zwaar tegen de lamp loopt en m dus niet uitloopt en zichzelf heeeeel hard gaat tegen komen :+

Ikzelf heb 'm vorig jaar gelopen en weet dat het echt niet zo makkelijk is als hij nu schetst...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:17

Mijn grootste angst is om Alzheimer te krijgen zoals mijn moeder,maar een euthanasieverklaring of wilsbeschikking word moeilijk met Alzheimer.Dus heb ik nu besloten dat als ik merk dat ik dementerend word,ik zelf daarover een beslissing neem.Maar misschien word ik nooit dement,mijn vader is 91 en je houd hem niet voor de gek.Maar toch,achterin mijn hoofd zit toch dat stemmetje dat zegt ¨je weet maar nooit¨

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 21:34

iirrssjjee schreef:
Mijn broer heeft een startbewijs voor de Marathon van Rotterdam overgenomen, maar heeft er niet voor getraind.

Nu loopt hij heel stoer; "Ik kan een halve in 2u, dus daarna heb ik nog 3,5u voor de andere helft".

Ik hoop heel erg dat hij zwaar tegen de lamp loopt en m dus niet uitloopt en zichzelf heeeeel hard gaat tegen komen :+

Ikzelf heb 'm vorig jaar gelopen en weet dat het echt niet zo makkelijk is als hij nu schetst...

:= wanneer is dit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:57

Britta31 schreef:
Mijn grootste angst is om Alzheimer te krijgen zoals mijn moeder,maar een euthanasieverklaring of wilsbeschikking word moeilijk met Alzheimer.Dus heb ik nu besloten dat als ik merk dat ik dementerend word,ik zelf daarover een beslissing neem.Maar misschien word ik nooit dement,mijn vader is 91 en je houd hem niet voor de gek.Maar toch,achterin mijn hoofd zit toch dat stemmetje dat zegt ¨je weet maar nooit¨

Je kan dit vastleggen bij de notaris en huisarts, je wilsbeschikking.
Dan kan je waardig sterven bij dementie of bij iets anders.
Hebben mijn ouders ook. Daar staat vanalles in, wat ze willen aan behandeling in welk scenario. Ook als ze bv met hartfalen op de IC terecht komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 22:30

iirrssjjee schreef:

Hahahaha
Ik kan zeggen dat het kneuzenbusje helemaal achteraan rijdt en best comfortabel zit, daarmee komt hij dan als allerlaatste over de streep.
Dit vertel ik namens een vriend natuurlijk he

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 23:37

Ik vind het toch te onzeker,er worden verschillende dingen gezegd,het kan wel,maar je kan dan een arts treffen die zegt “misschien is mvr wel in die jaren van gedachten veranderd “Het is niet zo zeker als bv voor ongeneselijke Kanker.En ik wil dat gewoon dan voor zijn.Maar,ik lig er niet meer van wakker,ik heb therapie ervoor gehad om de Alzheimer van mijn moeder een plekje te geven,maar wil dit gewoon voor zijn en dat geeft mij nu rust,Ik heb het ook tegen mijn man gezegd.Maar ,inderdaad word ik helemaal niet dement.Dus we zien wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 06:45

Telpeva schreef:
iirrssjjee schreef:

Hahahaha
Ik kan zeggen dat het kneuzenbusje helemaal achteraan rijdt en best comfortabel zit, daarmee komt hij dan als allerlaatste over de streep.
Dit vertel ik namens een vriend natuurlijk he

:') :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:37

Urbanus schreef:
iirrssjjee schreef:

:= wanneer is dit?

Zondag de 13e. Dus ff op rtv rijnmond kijken, wie weet is hij wel de laatste loper en komt hij schuifelen over de finish

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 10:41

Ik ga kijken :=

Vandaag of morgen worden mijn spinnen verzonden btw :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:43

Urbanus schreef:

Is er al herrie geweest of is het nog geheim tot ze er zijn? :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:00

Urbanus schreef:

Hopelijk woon je ver weg. Brrrr geen spinnen voor mij

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 16:38

Afbeelding

Hij is nog niet wakker na z'n nachtdienst :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:44

Ik vind dit wel slim. Gewoon bestellen en niets over zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:49

Worden die zo in potjes verzonden ja?
En dan plopt daar dadelijk met deksel open een grote spin uit?

:x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 16:50

DuoPenotti schreef:
Worden die zo in potjes verzonden ja?
En dan plopt daar dadelijk met deksel open een grote spin uit?

:x

Ze zijn nog heel klein, maar grotere verblijfjes zijn onderweg!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:52

Worden die zo verstuurd? Ik krijg al kramp in mijn benen als ik ernaar kijk _O- gelukkig zijn die beesten waarschijnlijk een stuk leniger dan ik.

Edit; idd open maken.. springen ze er dan uit? Of peuter je ze er pootje voor pootje uit? Ik ben een beelddenker, I need to know.. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:53

Maar zit er dan nest spul in dat potje, voor mij ziet dat er uit als allemaal spin?

Is ook geen veroordeling van hoe ze verzonden zijn, maar meer om mijn beeld.
Ik heb werkelijk nul nul idee hoe dat werkt bij spinnen.