Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:25

Ach, ik zie beelden van de demonstratie op t jaarbeursplein en daar houdt ook niemand zich aan de maatregelen... en geen ME-er te zien ook verder. Mensen moeten weg maar gaan niet.. nou ja, dan blijven ze... gezellig met z’n allen bij elkaar .. +:)+ :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:53

Ik vraag me af hoe het dan zit met AZ en Jansen, of daar dan ook de kans van overdragen zoveel kleiner is.

En hier zie je de winkelende mensen tussen de winkels buiten ook mondkapjes dragen. Tenminste, in de 3 plaatsen waar ik in de winkels kom. Geen idee hoe het in de stad is.

Morrie

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:58

als ik dan ergens per se heen MOET waar ik zo'n lap voor m'n gezicht op moet, dan zet ik een FFP2 masker op, dat schijnt tenminste nog iets te werken.
Ik heb die "leuke" lapjes hier ook liggen, nooit gedragen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:01

Ik heb tegenwoordig ook een kapje met een filter erin. En hij is nog leuk ook.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:17

Ik vind het onbegrijpelijk, minder maatregelen, niemand houdt zich er nog aan en toch zo'n verbetering. Dat moet dan toch wel door het weer komen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:20

purny schreef:
Ik heb tegenwoordig ook een kapje met een filter erin. En hij is nog leuk ook.

Van het allereerste begin heeft vriendin van me filterende ´voering´ en neusbeugeltje in leuke kapjes gezet; hoppa filter erin *\o/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:22

Relaxed schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk, minder maatregelen, niemand houdt zich er nog aan en toch zo'n verbetering. Dat moet dan toch wel door het weer komen?

Deels denk ik, maar vooral door de vaccinaties lijkt me.

Hier begint school met het aanbieden van preventieve zelftests aan leerkrachten en leerlingen. Als ouders moeten we toestemming geven. Ik vind alleen de uitleg vrij summier. Ik neem sowieso aan dat de kinderen bij zichzelf de test moeten uitvoeren. Maar er staat niet bij of er iemand bij komt staan die bijv. aangeeft dat het niet goed is en ze dat stokje dieper in hun neus moeten steken of dat kinderen zelf mogen doen waar ze zich comfortabel bij voelen. En wat als je als ouder en kind toestemming geeft, maar het kind wilt het uiteindelijk toch niet? Ik ga het er nog eens goed met haar over hebben, maar ik neig eigenlijk steeds meer naar geen toestemming.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-05-21 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:26

Vayo schreef:
Relaxed schreef:

Deels denk ik, maar vooral door de vaccinaties lijkt me.

Ik denk beiden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:29

Ik las net een stukje in Nature waar de vraag gesteld werd: hoe veel doden of lange termijn schade wordt geaccepteerd als een acceptabel risico?

Dat is nu inderdaad een vraag waar ieder land zich mee bezig zal gaan houden de komende tijd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:27

Ik las toevallig vanmiddag dat Baudet 3 miljoen Nederlanders acceptabel zou vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:30

nynke55 schreef:
Ik las toevallig vanmiddag dat Baudet 3 miljoen Nederlanders acceptabel zou vinden.

Hij gelooft toch niet in Corona? Zo jammer dat hij niet even zo ziek is geweest dat hij op de ic aan de zuurstof moest. Aso, ongelooflijk figuur.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:36

Nou ja, hij zegt dat hij niet in corona gelooft. Hoe moet hij anders kiezers trekken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:15

Ik denk ook dat de mindere besmettingen te maken hebben met de schoolvakantie. Ook ik ben een maand lang vrij geweest van school en ga pas volgende week donderdag weer heen. Best wat scholen zijn 3 weken dicht geweest. We praten hier over een MBO school , dus ben eigenlijk wel benieuwd of het over 2 weken ook zo positief blijft en het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames inderdaad naar beneden blijft zakken.

En uiteraard het vaccineren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:52

Sizzle schreef:
Ik las net een stukje in Nature waar de vraag gesteld werd: hoe veel doden of lange termijn schade wordt geaccepteerd als een acceptabel risico?

Dat is nu inderdaad een vraag waar ieder land zich mee bezig zal gaan houden de komende tijd.

...en daaar izzie weeeeerrrrr; een éthische crisis :)*

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:55

Vaccinaties, sowieso.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:08

Vorig jaar was de boel inmiddels ook weer open om deze tijd. Dat was zelfs zonder maskers. Op 11 mei mochten bij ons toen de scholen weer open.
Nu zijn daar bovenop ook nog eens inentingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:10

De griep gaat ook naar de achtergrond als het lente word, dat is met dit niet anders.
Daarom vorig jaar ook minder in de zomer, zonder enting en kapjes.
Maar hopelijk nu met de vaccinaties niet nog een winter met beperkingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:14

Het oordeel gaat inderdaad in de herfst vallen, dan weten we waar we echt staan.
Als ik aan vorig jaar denk dan waren eind Juni of bij ons de clubs en disco‘s weer open met enkel registratie en wat minder mensen maar zonder maskers of zo. Toch is de hele zomer de incidentie zo rond de 20-50 gevallen per dag gebleven. Pas in October explodeerde de boel weer even.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:02

Ik snap ook niet zo gedoe bij vaccineren van steeds bepaalde mensen eerst waar vervolgens helft niet kont op dagen, hoop gedoe.

Ze kunnen beter nu iedereen vacinneren die wilt. Dan hebben in 1 maand iedereen gevaccineerd en of direct kan of over 4 weken lijkt mij niet zo ramp. Het zo op deze manier echt veel sneller gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:24

Inmiddels blijken ongeveer 60.000 tot 75.000 mensen bij de fysio te lopen met coronaklachten . Op basis van berekeningen lijkt ongeveer 13 % van mensen die een infectie doormaken langdurig klachten te hebben. En dit zijn niet de mensen die zwaar ziek in het ziekenhuis hebben gelegen.
Dus jong en gezond en ik tackel Corona wel gaat soms andersom, Corona tackelt jou.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:34

Voor diegenen die naar aanleiding van het reisadvies besluiten om op reis naar Ierland te gaan: wacht nog maar even.
Buitenlandse zaken heeft Ierland geel gekleurd maar wij zitten hier nog niet op toeristen te wachten.
Hotels/B&Bs/vakantieparken zijn überhaupt ook nog niet open (vanaf 2 juni) en ook de restaurants en pubs gaan pas vanaf begin juni (6 juni) open maar alleen buiten.
Ik vind het een bijzondere beslissing om Ierland nu al aan te merken als een goede bestemming...
Onze regering beslist midden/eind juli pas wat toegestaan wordt aan buitenlandse reizen, dat is nu al sinds maart 2020 volledig afgeraden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:37

bigone schreef:
Inmiddels blijken ongeveer 60.000 tot 75.000 mensen bij de fysio te lopen met coronaklachten . Op basis van berekeningen lijkt ongeveer 13 % van mensen die een infectie doormaken langdurig klachten te hebben. En dit zijn niet de mensen die zwaar ziek in het ziekenhuis hebben gelegen.
Dus jong en gezond en ik tackel Corona wel gaat soms andersom, Corona tackelt jou.

Ik hoop steeds dat dit soort kennis gebruikt gaat worden voor andere onbegrepen mensen zoals die 10-20% die 6 maanden na EBV nog steeds zwaar vermoeid is.
Maar ik ben bang dat alles in teken van covid blijft en de rest gewoon aanstellers blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:38

De kleuren voor landen worden gebaseerd op de hoeveelheid besmettingen per 100.000 inwoners. Dat alles nog op slot zit telt blijkbaar niet mee.
Sizzle, er zijn nu al zaken gaande tussen uwv en slachtoffers van covid . Elke keer weer hetzelfde verhaaltje, je hebt geen gebroken been dus is er niets aan de hand. UWV is ook een onderdeel van de regering die dringend op de schop en menselijker moet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:08

Ik heb dat artikel gelezen over fysio na covid, maar er is me niet duidelijk geworden welke klachten patiënten dan hebben en wat de fysio daaraan kan doen? Iemand die het weet? :)