Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SandAndOak

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:08

Bedankt voor de tips! Het is tot nu toe goed gegaan (aantal maanden), en ook omdat ik weinig tijd had heb ik het er in delen opgezet. Misschien helpt dat ook. Verder wat boeken etc verkocht (wel gebruikt).

Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat het snel weg is (maar verkoop valt wel tegen, haha! Anders maar kijken of ik het ergens kan doneren ofzo).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:15

Is het baby-spul of goedkoop merk spul? Daarvan is het aanbod dermate groot dat het lastiger is. Of je zet gewoon de prijs laag / maakt er bundels van per maat? Wellicht verkoopt dat beter.

Ik denk dan maar zo: liever ergens 5 euro voor krijgen dan niks :)

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:20

Het is bijna allemaal boven maat 140. Ik vind het relatief duur (broeken bijvoorbeeld nieuwprijs tussen de 40 en 70 euro bijvoorbeeld. Merken, maar ik zit totaal niet in de kinderkleding dus of het relatief goede merken zijn weet ik eigenlijk niet!)

Meeste heb ik op 5 euro staan (alles al goedkoper gemaakt), omdat ik er snel vanaf wil. Maar bv voor 1 of 2 euro per stuk en dan moeten verzenden etc kan me eigenlijk niet uit kwa tijd dus veel goedkoper wil ik het niet maken (tenzij mensen bundels kopen, dan is het prima als het goedkoper weg gaat, maar heb bundel korting daarom ook aangezet!).

Bundels per maat zal ik nog eens naar kijken. Denk je dat dat werkt? Want misschien vinden mensen dan juist bepaalde items niet leuk (of moet ik niet zo denken, haha).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:21

Oh in die maten weet ik niet of bundels nog wel werken eigenlijk :) Word wel benieuwd naar je account nu O:)

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:23

Ik weet niet of ik dat mag delen hier, haha. Ik zal je een pb sturen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:24

Ja leuk, ben wel benieuwd wat je hebt :)

Sowieso is het in delen er op zetten ook wel verstandig denk ik ja.

edit: gevonden! Het is wel veel met prijskaartje nu inderdaad :=

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:04

SandandOak, wil je mij ook een pb sturen met je vinted link! :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:47

Mij ook

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:22

Ik ben ook wel benieuwd, misschien zit er nog iets bij voor mijn zoon.

Bij Vinted kun je ook als pro aanmelden. Pro verkopers zijn professionele kopers. Ik zag het toevallig onlangs omdat ik iets anders zocht. Ik zal even zoeken of ik er nog iets over kan vinden.

Ik kan niks vinden over hoeveel nieuwe artikelen je mag verkopen.
Bij pro verkoper moet je ook kvk tonen. Maar je bent dus geen pro verkoper.

Ik denk dat het dus wel goed komt
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 15-12-23 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:27

Volgens mij kan pro worden enkel als je in Frankrijk woont? (Dacht dat ergens te hebben gelezen)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:31

tengeltje11 schreef:
Volgens mij kan pro worden enkel als je in Frankrijk woont? (Dacht dat ergens te hebben gelezen)

Voor Frankrijk is het een verplichting, anders is men in strijd met de wet.

Maar ook bedrijven uit andere landen kunnen zich aanmelden als pro verkoper.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:21

Nou... gisteren kreeg ik bericht van DPD dat mijn pakket uit Frankrijk retour komt. Vanmorgen krijg ik de koper op de chat dat ze de laarzen ontvangen heeft en er helemaal blij mee is. Schiet mij maar lek. :') Voorlopig geen DPD meer voor mij.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:34

Ik heb iets verkocht aan een Franse. Nu bij het verzendlabel aanmaken (Homerr) moet ik een tel. Nr opgeven. Dit heb ik niet eerder gehad. Jullie wel?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:39

Dat had ik laatst ook voor het eerst!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:42

_Lorette_ schreef:
Dat had ik laatst ook voor het eerst!

Snap ook niet zo goed waarom het verplicht is. Ik ken het adres toch niet waar het heen moet, die vult de koper zelf in :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:52

Ja had ik pas ook!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:56

Ik had laatst ook iets via DPD naar Frankrijk verkocht. Zou ook geleverd en opgehaald zijn. Niet gebeurd natuurlijk. Zowel koper als ik geld terug vsn Vinted.

Lag van t weekend opeens in mijn brievenbus.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:41

Hier gisteren wat gekocht via dpd… was de enige optie en wou het echt… hou mijn hart vast..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:54

tengeltje11 schreef:
Hier gisteren wat gekocht via dpd… was de enige optie en wou het echt… hou mijn hart vast..

Heel goed zelf de tracking in de gaten houden. Ook al klopt die voor geen meter. Je krijgt waarschijnlijk geen bericht namelijk. Als er ook maar ergens staat geleverd meteen even pakketpunt bellen of het er wel is. En als Vinted geleverd zegt en je hebt het niet meteen pauzeren die transactie zodat je iig je geld niet kwijt bent.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:31

Ik heb iets vervelends. Laatst een nieuw wit shirt te koop gezet. De kaartjes er nog aan. Ik heb goed gekeken of hij nog helemaal schoon was en dat was net niet 100%. Er zat een mini grijsbruin vlekje in. Deze heb ik extra op de foto gezet en vermeld in de advertentie.
Pakket was een maand onderweg met MR. Blijkbaar had het vertraging én bestond het gekozen afhaalpunt niet meer. Contact met de koper was prima en toen het eindelijk was aangekomen heeft ze het na 2 dagen afgehaald.

Helaas is het shirt niet naar wens. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat iemand op 'ik heb een probleem' had geklikt. Ik schrok me rot toen ik de bijgevoegde foto's zag. Enorme gele vlek onderaan het shirt en iets wat lijkt op een foundation vlek bij de kraag. Geen van deze plekken waren aanwezig en zijn ook echt niet te zien op mijn foto's. Het shirt is meteen na het fotograferen op Vinted gezet en ook verkocht, dus het heeft niet in de kast gelegen na fotograferen en ik heb het zelf ook nooit gepast (ook niet voor de foto).

Dussss hoe komen die vlekken daar. :? Ik snap er niets van. Ik heb Vinted gevraagd wat de procedure is en zij geven aan dat er retourrecht is als het item niet is zoals geadverteerd. Helaas is dat in mijn geval zo, dat heb ik ook uitgelegd. Ze hebben mijn foto's gekregen, maar dat bewijst natuurlijk niet dat ik er na het inpakken niet nog een glas drinken overheen heb gegooid (bij wijze van...). De koper zegt dat het vlekken zijn van lang in de kast laten liggen en dat ik er overheen gekeken kan hebben, maar in dat geval zou ik echt stekeblind zijn. Vooral omdat ik het mini vlekje vond en extra op de foto had gezet, lijkt me dat uiterst onwaarschijnlijk.

Het stomme is dat ik een nieuw shirt met mini vlekje (gewoon zo'n stofvlekje, geen hardnekkig spul) heb verstuurd en dan straks een item terugkrijg dat in het beste geval nog schoon uit de was komt (vast niet), maar sowieso niet meer als ongedragen/nieuw met kaartjes te verkopen is.

Vergoeden jullie altijd de verzendkosten als een koper iets wil retourneren?
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 15-12-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:34

Lijkt bijna of ze het shirt al had en gewoon een foto van haar oude shirt heeft gemaakt >;)

Klinkt wel apart !

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:31

Ik heb de retourzending al geaccepteerd en nu kan ik de foto's niet meer zien? Ik wilde eigenlijk nog even wat checken...

Verder is iemand op een nieuwe broek aan het afdingen van 5 euro naar 3 euro en als ik dan zie dat ze zelf alleen maar designer artikelen te koop heeft staan in de hoge prijsklasse, dan vind ik dat stiekem extra flauw. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:32

_Lorette_ schreef:
Ik heb de retourzending al geaccepteerd en nu kan ik de foto's niet meer zien? Ik wilde eigenlijk nog even wat checken...

Verder is iemand op een nieuwe broek aan het afdingen van 5 euro naar 3 euro en als ik dan zie dat ze zelf alleen maar designer artikelen te koop heeft staan in de hoge prijsklasse, dan vind ik dat stiekem extra flauw. :+

Ja zoiets check ik ook altijd en vind het dan ook flauw

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:33

Is dit wel jouw shirt dan? Zit het kleine vlekje er ook nog in?
Lijkt bijna of ze een ander shirt als het jouwe wil terugsturen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 00:56

_Lorette_ schreef:

Zeker flauw, ik zou een tegenbod doen hoger dan je vraagprijs of niet akkoord gaan.

Ik kreeg laatst ook een bod van 10 euro op een nieuwe jas, de helft van mijn vraagprijs. Ik haar laten weten dat ik daar niet mee akkoord kan gaan, nieuw met kaartje, tegenbod gehad van 2,50 onder de vraagprijs.