Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:56

De enorm dikke spin die voorbij kwam rennen toen ik de was aan het opvouwen was |( en dat ik hem daarna niet kon vinden om hem plat te slaan |( |( en dat toen ik weer een beetje bekomen was en de was wilde opruimen, hij NOG EEN KEER voorbij kwam rennen |( |( |( zo in het washok waar hij te veel verstop plaatsen heeft |(
Ik heb nu de deur hermetisch afgesloten met breed plakband en mijn vriend mag vanavond als hij thuis komt jagen ;(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:37

Heb je zijn partner ook opgesloten? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:40

Ik zeg maar niks over die spoken word onzin. :')

Ik baal echt onwijs dat we een nieuwe docent hebben voor Frans. -O- Bij de vorige was het de eerste keer dat ik een cursus oprecht leuk vond en ook het gevoel had er iets van te leren, maar de nieuwe is zó langdradig dat ik m’n aandacht er niet bij kan houden. Zelfs de meest fanatieke medecursiste zat niet op te letten (want die was met mij aan het praten in de chat :') ).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 08:45

Ik erger me er dus juist aan dat mensen nu over de wijze van voordracht praten. Dan heb je i.m.o. niet geluisterd naar de voordracht van Roxane van Iperen :o

Ik vond het op zijn eigen manier prachtig en ik vond de boodschap zeer treffend. Ik vind het ook belangrijk dat de jongere generatie betrokken wordt en een stem krijgt. "Op dat wij niet vergeten".

Leef en laat leven, dat is echte vrijheid in mijn ogen. Waardeer elkaar zoals we zijn. Ik vind het onwijs knap van dat meisje.

Vrijheid in wijze van herdenken is ontzettend belangrijk. Prima dat de vorm van voordracht je niet aan staat, maar het gaat om de inhoud.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:51

Vrijheid betekent ook dat je op een respectvolle manier mag zeggen dat je iets niet goed vind of je ding niet is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:57

Dus omdat het bij Dodenherdenking wordt voorgedragen is het enige dat je mag zeggen “wat fantastisch!”?
Ik ken dit al jaren en ik vind het ook al jaren niks. Ik vind het doorgaans een hoop pretenties hebben en weinig origineel of creatief, aangezien ze allemaal dezelfde manier van voordragen hebben en doorgaans ook allemaal dezelfde “woke” onderwerpen aansnijden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 08:58

@Mkango nee natuurlijk is dat niet zo! Dit is ook gewoon mijn mening erover. Ik vind het zelf ook niet het mooiste wat ik ooit gehoord heb qua wijze van voordracht. Voor mij is de inhoud gewoon belangrijker en die vond ik wel treffend.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:23

Mkango schreef:
Dus omdat het bij Dodenherdenking wordt voorgedragen is het enige dat je mag zeggen “wat fantastisch!”?
Ik ken dit al jaren en ik vind het ook al jaren niks. Ik vind het doorgaans een hoop pretenties hebben en weinig origineel of creatief, aangezien ze allemaal dezelfde manier van voordragen hebben en doorgaans ook allemaal dezelfde “woke” onderwerpen aansnijden.

Nee maar je kunt wel even nadenken over hoe je dingen brengt. Dat jij het onzin vindt prima maar dat kun je ook anders verwoorden. Het lijkt in dit topic af en toe meer op 'kijk mij eens leuk zijn' door op een vervelende manier bepaalde ergernissen te uiten.

Het voordragen was ook niet mijn ding maar het communiceren van bepaalde mensen in dit topic is ook zeer vervelend.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:31

Ik vond haar gedicht niet echt mooi, de inhoud is idd al jaren weinig creatief en ik vind het altijd een giga afstoter van het hele herdenken. De manier van lezen vond ik dan weer heel mooi. Echt een kunstvorm. Het geluid danst en vloeit heel mooi. Ze is heel getalenteerd.

De lezing van Andre van Duin vond ik dan kwa onderwerp wel heel krachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:48

Amandavd schreef:
Mkango schreef:

Nee maar je kunt wel even nadenken over hoe je dingen brengt. Dat jij het onzin vindt prima maar dat kun je ook anders verwoorden. Het lijkt in dit topic af en toe meer op 'kijk mij eens leuk zijn' door op een vervelende manier bepaalde ergernissen te uiten.

Het voordragen was ook niet mijn ding maar het communiceren van bepaalde mensen in dit topic is ook zeer vervelend.
Nog afgezien van het feit dat PabloBokt niet eens op mij reageerde en ik mijn opmerking ook nog toegelicht heb omdat hij inderdaad wel erg summier was, maar daar doe je dan weer niets mee. En als zoiets bij eender welke talkshow voorbij was gekomen, had er geen haan naar gekraaid dat het besproken wordt - het is een online discussie, niemand hier staat morgen op het Malieveld te protesteren of handtekeningen in te zamelen tegen het gedicht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-21 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:52

Mkango schreef:
Amandavd schreef:

Nog afgezien van het feit dat PabloBokt niet eens op mij reageerde en ik mijn opmerking ook nog toegelicht heb omdat hij inderdaad wel erg summier was, maar daar doe je dan weer niets mee.

Wat is nu je punt? Ik vind het nog steeds niet prettig gecommuniceerd, ook je 'extra' uitleg niet. Scheelt dat jij daar dan weer niets mee hoeft te doen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:53

Aan mensen die alles maar op Facebook knallen zonder het eerst aan de kinderen te vertellen...
En mensen die maar door blijven "fokken"(kinderen krijgen) terwijl de anderen iir huis geplaatst worden

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:54

Mensen op stal die met iedereen rekening houden behalve met mij. Sta je dan vroeg voor op op je vrije dag.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:14

Mkango schreef:
Iemand wier kruisgespuis in de camera loopt te zwaaien, rond loopt te rennen en te krijsen tijdens de cursus Frans... :roll:

Kruisgespuis hahahahah

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:25

De regen en ik moet zo op de fiets weg :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:32

xPabloBokt schreef:
Ik erger me er dus juist aan dat mensen nu over de wijze van voordracht praten. Dan heb je i.m.o. niet geluisterd naar de voordracht van Roxane van Iperen :o

Ik vond het op zijn eigen manier prachtig en ik vond de boodschap zeer treffend. Ik vind het ook belangrijk dat de jongere generatie betrokken wordt en een stem krijgt. "Op dat wij niet vergeten".

Leef en laat leven, dat is echte vrijheid in mijn ogen. Waardeer elkaar zoals we zijn. Ik vind het onwijs knap van dat meisje.

Vrijheid in wijze van herdenken is ontzettend belangrijk. Prima dat de vorm van voordracht je niet aan staat, maar het gaat om de inhoud.

Het probleem bij mij was dat ik zo was afgeleid en verbaasd over de vreemd gelegde klemtonen (ik ken het hele verschijnsel spoken word niet) dat ik me gewoon niet meer kon concentreren op wat ze nu zei. En dat laatste was belangrijker (boodschap overbrengen) denk ik dan de manier waarop ze het gezegd heeft. Maar mij heeft ze daarmee niet bereikt helaas. -O- En ik vrees met mij best veel mensen, mogelijk ouder ook die het nu niet hebben meegekregen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:34

Princess_ schreef:
Mensen op stal die met iedereen rekening houden behalve met mij. Sta je dan vroeg voor op op je vrije dag.

:(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:58

Mensen die het gaas om het land gewoon verbuigen of doorknippen omdat zij vinden dat ze recht hebben om daar met hun hond te lopen. Het is GEEN openbaar terrein, blij er uit...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:09

Ik vond het ook lastig te volgen, wel respect voor dat meisje overigens.

Die van Andre van Duin vond ik wel heel treffend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:11

Shaggy09 schreef:
Ik vond het ook lastig te volgen, wel respect voor dat meisje overigens.

Die van Andre van Duin vond ik wel heel treffend.

Hier hetzelfde. Ik vond de tekst prachtig. Het voordragen niet.

Wel vond in het jammer dat de dichtwedstrijd er niet meer was. Ik vond het juist heel mooi dat de jonge doelgroep er zo bij betrokken was. Ik hoop dat dit vanwege Corona was

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:31

Al die stomme regels hier in Nederland wat medicijnen betreft. Hoewel ik niet eens weet of het echt zo is, want de apotheek probeert het niet eens bij de verzekering en die zegt tegen mij juist dat medische noodzaak genoeg is om vergoed te krijgen.

Volgens de apotheek is allergisch de enige reden om een ander merk te krijgen. Niet werken dus niet en dat ik uitslag krijg van huidige en er nog extra dingen bij moet kopen waar huid nog verder van stuk gaat ook niet. Maar ze weten helemaal niet of de verzekering niet wil vergoeden, want ze willen het niet indienen. Verzekering zegt dat ze het gewoon vergoede in dit geval, maar alleen als apotheek het indient.

Dus nu verwacht de apotheek dat ik dus akkoord ga met andere merk, spullen erbij koop en dan en uitslag krijg waardoor ik geen plek heb voor de nieuwe medicatie en het ook goed vind dat dit merk minder werkt waardoor ik er veel meer van nodig heb? Ik heb helemaal het geld niet om steeds dingen erbij te kopen en vind dat zo'n onzin voor iets waar ik dus meer last als profijt van heb...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:35

Medische noodzaak schrijft je huisarts voor. De apotheek moet die je leveren en deverzekeraar moet het uitbetalen. Ik heb echt alleen maar medische noodzaak medicijnen. Deels ivm allergie. Deels omdat de goedkope versie gewoon niks doet. Het is niet aan je apotheek om huisarts te spelen. Eventuele wijzigingen ivm bijvoorbeeld niet leverbaar moeten zij overleggen met de huisarts zeker als jij niet accoord gaat. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:39

Ja, er staat medische noodzaak op recept, al maanden. Maar apotheek wil ze dus niet indienen bij de verzekering. Vorige keer gaven ze aan dat ik ze zelf kon declareren dus heb ik zelf betaald. Bleek dus niet te kunnen, dus kreeg niks terug en dat was echt een flinke hap uit budget wat helemaal niet kan. Nu willen ze dus niet indienen, zij bemoeien zich met medische noodzaak en wat daaronder valt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Mijn moeder heeft ook jaarlijks "ruzie" met de apotheek over haar medicatie. Dit jaar was het weer raak, ondanks brief in het systeem en al ja-ren dezelfde zorgverzekering. Ik geloof dat er 3 consulten bij de apotheek en 2 bij de huisarts zijn geweest maar ze moest eerst de oude proberen. Nadat ze letterlijk groen van ellende was na 2 dagen, mocht ze haar oude, vertrouwde medicatie ophalen.

Sidenote: de kosten van deze medicijnen (A-merk) zijn €55 per 3 maanden..... De kosten van 2x huisarts en apothekersconsulten is >€250.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Zij moeten gewoon indienen en niet zeuren. -O- maar wel herkenbaar. Na mijn verhuizing krijg ik opeens naalden en spuiten wel vergoed. Heeft de vorige apotheek ze gewoon nooit ingediend. Ik was verrast dat dat nu wel kon. Heb ik al die jaren onterecht betaald.

Kun je overstappen naar een andere apotheek? Of een gesprek aanvragen met de apotheker zelf?