Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:23

Janinevv schreef:
Pff .... crisis in de ziekenhuizen en alle zusters dokters verzorgsters managers staan allemaal te dansen op Jeruzalema song.

Nou ik word hier echt boos van.

ja, stel je voor dat ze een lolletje hebben zeg, poeh he. Dat dansje zal echt het grote verschil niet maken in kwaliteit van zorg en wellicht wel even een lichtpuntje zijn in werkweken van 100uur.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:23

Janinevv schreef:
Pff .... crisis in de ziekenhuizen en alle zusters dokters verzorgsters managers staan allemaal te dansen op Jeruzalema song.

Waarom? Meest opgenomen in hun eigen vrije tijd en het schijnt een fijne manier van ontspannen en even afreageren te zijn van de stressige werkomstandigheden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:24

Janinevv schreef:

Joh, als ze dat leuk vinden.. Laat ze lekker. Worden ze echt niet toe gedwongen hoor, gun ze hun lolletje ook ff.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:26

Ik krijg er een glimlach van op mijn gezicht. Beetje humor en ontspanning in deze tijd moet je meepakken wanneer het kan. Het is allemaal al erg genoeg.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:27

Dat snap ik maar mensen die in crisis verkeerden was toch echt wel in Pearl Harbor
En als er in de zorg tijd hiervoor is ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:28

Janinevv schreef:

Want de mensen in de ziekenhuizen mogen zich alleen maar met corona bezig houden? Die mogen niet even een klein lolletje hebben? Die hebben het waarschijnlijk opgenomen in de pauze of voor of na dienst. Nee van jouw opmerking word ik geïrriteerd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:29

Janinevv schreef:
Dat snap ik maar mensen die in crisis verkeerden was toch echt wel in Pearl Harbor

Ga jij je even lekker doodschamen. Die mensen werken zich al maanden helemaal de piep en dan zou dit niet mogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:29

Janinevv schreef:

Stel je aan zeg..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:30

Janinevv schreef:

Joh, laat het los, als je daar al boos om wordt dan wacht je een lange sombere winter. Gewoon een beetje afstand nemen en niet al te veel corona gerelateerde berichten tot je nemen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:31

Ik zeg niet dat ze niks doen, dat maken jullie ervan.

Ik word er zo zo moe van allemaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:32

Janinevv schreef:
Ik zeg niet dat ze niks doen, dat maken jullie ervan.

Ik word er zo zo moe van allemaal.

Ik inmiddels ook van jouw depressieve toon in alle berichten. Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd en raad je aan om maar weg te blijven van sociale media of nieuws.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:32

Janinevv schreef:

Janine , ga de komende week veel wandelen en trek de steker uit al je apparaten waarmee je op internet kunt. Lijkt me een stuk rustiger voor je want je haalt echt alles erbij en door elkaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:35

Jaa mis maar even niks meer aanhoren van alles

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:35

Janinevv schreef:
Jaa mis maar even niks meer aanhoren van alles

Dat lijkt me een heel goed idee

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:40

Netflix is nu mijn grote vriend, ik kijk geen nieuws en talkshows :n

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:41

Nieuws en talkshows blijf ver uit buurt van word er alleen maar kwaad van.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:07

secricible schreef:
Huh? Wat bedoel je?

Dit was mijn eigen fantasie he? Mijn paralelle universum :D
Mensen geven de schuld aan de bezuinigingen dat we niet genoeg Ic bedden hebben, maar feit is dat we in de eerste golf 25000 IC bedden nodig hadden gehad zonder maatregelen. Ik zie dus al voor me hoe we jarenlang zoveel IC bedden hadden gehad en daar alle kosten voor hadden gemaakt, alleen voor een moment als nu. Want normaal hebben we prima genoeg IC bedden in Nederland.

Het leek nu net of de opositie hiervoor verantwoordelijk te houden is. Het is toch echt het kabinet dat al jaren bezig is met het beknibbelen op de zorg. Maar wel geld had voor cadeutjes aan grote bedrijven die weinig bijdragen aan de economie en belasting.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:14

Relaxed schreef:
Popstra schreef:
Het gaat er niet om of de koning en zijn gezin vrij zijn om te gaan, het gaat er om het voor velen als een dikke middelvinger voelt. En zo is het ook!!
En dat privé, het is een regerings vliegtuig waarmee ze vliegen. Is helemaal niet van hun. Die betalen wij ook. Evenals hun optrekje in Griekenland, hun bootje en hun verlengde Audi om zo even wat voorbeeldjes te geven. Je ze nemen het er goed van. En wat doen ze eigenlijk voor ons volk?? Ik zie buiten bezoekjes hier en daar ze 2 x per jaar een toespraakje geven over hoe poedersuiker het allemaal hier gaat en ze een keer rondhuppelen op Koningsdag. Verder niks. En geloof me, als er oorlog uit breekt zijn ze ook weg. Ver weg.

Tot zover mijn mening over het koningshuis.

Verdiep je er even in wat ze precies doen... De handelsmissies bijvoorbeeld, dat verdien jij nog niet in 100 jaar.
maar wat ik verdiend heb is wel allemaal begonnen met eigen kapitaal. Nu jij weer

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:17

Loretta schreef:
secricible schreef:
Huh? Wat bedoel je?

Dit was mijn eigen fantasie he? Mijn paralelle universum :D
Mensen geven de schuld aan de bezuinigingen dat we niet genoeg Ic bedden hebben, maar feit is dat we in de eerste golf 25000 IC bedden nodig hadden gehad zonder maatregelen. Ik zie dus al voor me hoe we jarenlang zoveel IC bedden hadden gehad en daar alle kosten voor hadden gemaakt, alleen voor een moment als nu. Want normaal hebben we prima genoeg IC bedden in Nederland.

Het leek nu net of de opositie hiervoor verantwoordelijk te houden is. Het is toch echt het kabinet dat al jaren bezig is met het beknibbelen op de zorg. Maar wel geld had voor cadeutjes aan grote bedrijven die weinig bijdragen aan de economie en belasting.

Ik denk dar je mijn post niet helemaal begrijpt.

Het feit dat we nu te weinig bedden hebben heeft vrij weinig met bexuinigen te maken. Maar alles met dat we in een extreme situatie zitten waarin het aantal benodigde IC bedden ongeveer 10x zo hoog zou liggen als zonder pandemie.
Het slaat dus volstrekt nergens op om te roepen dat we structureel meer IC bedden moeten hebben want normaal hebben we er prima voldoende en om er nu voldoende te hebben zouden we standaard >20.000 bedden moeten hebben en daarvan zouden er altijd >18000 leeg staan.
Als het kabinet daar al die jaren gehoor aan hadden gegeven hadden ze daar gezeik over gekregen, aangezien die bedden knetterduur zijn om maar op voorraad te hebben "voor het geval dat".

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:29

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:32

secricible schreef:
Het feit dat we nu te weinig bedden hebben heeft vrij weinig met bexuinigen te maken. Maar alles met dat we in een extreme situatie zitten waarin het aantal benodigde IC bedden ongeveer 10x zo hoog zou liggen als zonder pandemie.
Het slaat dus volstrekt nergens op om te roepen dat we structureel meer IC bedden moeten hebben want normaal hebben we er prima voldoende en om er nu voldoende te hebben zouden we standaard >20.000 bedden moeten hebben en daarvan zouden er altijd >18000 leeg staan.
Als het kabinet daar al die jaren gehoor aan hadden gegeven hadden ze daar gezeik over gekregen, aangezien die bedden knetterduur zijn om maar op voorraad te hebben "voor het geval dat".

We hebben 100 jaar lang vreselijk veel geluk gehad. Zo was men in 1953 ook totaal niet voorbereid op de watersnoodramp. Dit is een nog veel grotere ramp maar totaal niet voorbereid. Bijna alle draaiboeken moesten tijdens de ramp bedacht worden.

en wat gaat dit economisch nog allemaal betekenen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:37

Meer dan 8000 besmettingen vandaag .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:41

bigone schreef:

Hoelang is de gemiddelde wachttijd tussen afspraak maken en daadwerkelijk getest kunnen worden?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:43

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:44

purny schreef:
bigone schreef:

Hoelang is de gemiddelde wachttijd tussen afspraak maken en daadwerkelijk getest kunnen worden?

Ik denk zo'n 2 dagen max. Tenminste dat is mijn ervaring in het noorden. Ik kon op een uur rijden dezelfde dag of op 20 minuten de volgende dag.