Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:07

elnienjo schreef:
Creatief! Het is idd wel 'n statement!
Citaat:
Band wil optreden in vliegtuig om regels te omzeilen
Zanger Tim Akkerman zegt dat hij met zijn band een concert in een stilstaand vliegtuig gaat geven om zo voor meer dan honderd mensen op te kunnen treden. Tegen AD zegt Akkerman dat het idee ontstond na de persconferentie waarop premier Rutte vorige week bekendmaakte dat vanaf 15 juni vakantievluchten met volle vliegtuigen weer zijn toegestaan. Hij gaat een Boeing 747 huren waar 524 mensen in kunnen.

"Door het vrijgeven van vliegreizen en daardoor het samenkomen in vliegtuigen, was het idee voor een optreden in een vliegtuig snel geboren", aldus Akkerman. "Blijkbaar is de luchtfiltering in vliegtuigen anders en wellicht kunnen we werken met mondkapjes."

De zanger van de band The Ivy League is niet bang dat zijn concert wordt verboden. ,,Als er boetes komen, zien we dan wel weer. Het is ook een statement hè", zegt hij. "De overheid meet met twee maten: wel met z'n allen in een vliegtuig, niet bij een openluchtconcert."

Nou, ik wens hem veel succes. Alsof je een Boeing 747 kunt huren :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:12

Ik hoorde op de radio dat parlement op zoek is naar vervangende locatie voor de Ridderzaal.
De kamerleden en hun partners en genodigden passen niet volgens de huidige regels in het gebouw.

Ik vind het een grote klap in het gezicht en steek in de rug voor mensen die moesten kiezen welke 30 personen bij het afscheid in corona tijd, voor de zorgverleners, voor mensen die hun ouders en of kinderen in een tehuis of instelling niet mogen bezoeken, voor iedereen die zijn beroep of onderneming niet normaal of nog helemaal niet kan uitvoeren.

De koning kan prima de troonrede integraal vanuit thuis voordragen.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:14

Dat kan wel imaudy! Alleen zul je diep in de buidel moeten tasten :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:14

Morrie schreef:
ik was net bij de tandarts omdat er een vulling uit gevallen was maar wat een gedoe zeg, eerst handen ontsmetten, dan een eerstegraads kruisverhoor, dan temperaturen, dan een minuut spoelen met een chlooroplossing en dan maar hopen dat ik niets heb opgelopen daar. Ik moest zelf wel 3 deuren open maken en had geen handschoenen aan. Thuis maar meteen onder de douche en kleren in de was.
Ze was ook nog es niet optimistisch over die kies, daar is ze al 2 jaar aan aan het sleutelen en als er nu weer wat was, moet ie eruit, in het ziekenhuis, bij de kaakchirurg.....('t doet nu meer pijn al toen ik erheen ging trouwens)

Als dit nog lang duurt, moet ik nieuwe kleren 2 maten groter gaan bestellen omdat alles in de 60 graden was moet, dat durf ik met mijn huidige kleding niet aan, dan pas ik het niet meer....

Ik ben inmiddels al 2 keer bij de tandarts geweest, en mag woensdag voor de 3de en hopelijk laatste keer. Handen inderdaad ontsmetten, en je krijgt de vraag of je verkouden was. Normaal gezien mag je niet komen dan, maar ik geloof direct dat er mensen zijn die daar dan alsnog komen want ze hebben een afspraak. Dus die vragen vind ik niet vervelend, het is ook voor hun gezondheid. Inderdaad moet je nu spoelen met een waterstofperoxide oplossing, ook dat is voor hun eigen veiligheid (en voor ons ontzettend goor :)) ).
Dat je 3 deuren moet openmaken, tja, je moet wel vaker dingen aanraken, als je daar zoveel problemen mee hebt dan zorg je of dat je nog ontsmettingsmiddel bij hebt om je handen weer schoon te maken, of je zorgt dat je niet zonder handschoentjes de deur uit gaat.

Kleren wassen als ik ergens ben geweest doe ik niet, ik geloof ook niet dat mijn kleren een bron van besmetting zijn als ik bij de tandarts of in een winkel ben geweest. En sowieso was ik mijn kleren al niet op 60 graden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:21

Ja die peroxide oplossing is echt :r

Wat triest van die verpleegkundige. Zo iemand verdiend postuum een lintje.

En idd die troonrede kan best via een stream.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:49

tienus63 schreef:
Ik hoorde op de radio dat parlement op zoek is naar vervangende locatie voor de Ridderzaal.
De kamerleden en hun partners en genodigden passen niet volgens de huidige regels in het gebouw.

Ik vind het een grote klap in het gezicht en steek in de rug voor mensen die moesten kiezen welke 30 personen bij het afscheid in corona tijd, voor de zorgverleners, voor mensen die hun ouders en of kinderen in een tehuis of instelling niet mogen bezoeken, voor iedereen die zijn beroep of onderneming niet normaal of nog helemaal niet kan uitvoeren.

Mee eens! Snap niet dat overwogen wordt die poppenkast door te laten gaan. Kan makkelijk online, geen fysieke aanwezigheid voor nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:53

Die 30 personen zijn er per 1 juli meer en over iets wat in september plaatsvind is het toch goed dat ze bekijken wat er kan? Indien de troonrede volgende week was mochten er ook niet meer dan 30 bij zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:54

Ben blij dat die peroxide spoeling niet hoefde bij mijn 5 jarige

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:58

bigone schreef:
Die 30 personen zijn er per 1 juli meer en over iets wat in september plaatsvind is het toch goed dat ze bekijken wat er kan? Indien de troonrede volgende week was mochten er ook niet meer dan 30 bij zijn.

Het zal wel met de 1,5 meter te maken hebben.
Maar ik houd nog steeds rekening met opleving van besmettingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:02

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:

Mee eens! Snap niet dat overwogen wordt die poppenkast door te laten gaan. Kan makkelijk online, geen fysieke aanwezigheid voor nodig.

Voor veel mensen is dit belangrijk. Het is de opening van het politieke jaar dus het heeft wel enige vorm van iets wat heel veel mensen aagaat.

En als jij het niet leuk vind moet het dan maar gecanceld worden?

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan vorm geven. Ik vind het ook niet leuk maar goed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:07

Bij alle maatregelen die dit jaar al genomen zijn, zou het imo heel goed passen om Prinsjesdag soberder uit te voeren.
Rijtoer maar een jaar overslaan, staat er ook geen volk hutje mutje langs de kant.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:08

En de kosten die heel dat circus bespaard in de ic's stoppen of het personeel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:09

Precies!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:17

tienus63 schreef:
Bij alle maatregelen die dit jaar al genomen zijn, zou het imo heel goed passen om Prinsjesdag soberder uit te voeren.
Rijtoer maar een jaar overslaan, staat er ook geen volk hutje mutje langs de kant.

Precies. Het is gewoon vrij smakeloos dat doorgang te laten vinden nu alle evenementen gecanceld moesten worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:22

elnienjo schreef:
moonfish13 schreef:
Ik open youtube, en deze springt in beeld.
Hartverscheurend, 40 jaar ic verpleegkundige geweest en overleden aan corona.
Hij lag in zijn eigen ziekenhuis eerste instantie en werd overgeplaatst naar het AMC waar hij is overleden in bijzijn van zijn familie.

https://m.youtube.com/watch?v=GHkkeZihdfE

Was dat die man die op het punt stond met pensioen te gaan? Dat lijkt me echt afschuwelijk dat hij toch is blijven doorwerken en slachtoffer is geworden voor hij kon gaan genieten van zijn vrijheid.

Inderdaad, en zoals ze over hem praten.
Hij was vreselijk geliefd, en gaf corona in het OLVG een gezicht.
Ik vind het ook meer dan verdient dat ze dit filmpje aan hem geweid hebben.
Moge hij rusten in vrede en heel veel liefde voelen boven van al zijn geliefden inclusief collega’s.
Als liefde iemand terug kon brengen was hij al terug geweest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:27

Wauw, wat een mooie zin moonfish.
Als liefde iemand terug kon brengen, was hij al terug geweest.

De liefde voor hem laat zeker mooie herinneringen bij zijn naasten achter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:30

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:

Precies. Het is gewoon vrij smakeloos dat doorgang te laten vinden nu alle evenementen gecanceld moesten worden.

Het is na 1 september dus gelden er weer andere regels dan nu...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:36

imaudy schreef:
Creatief! Het is idd wel 'n statement!
Citaat:
Band wil optreden in vliegtuig om regels te omzeilen
Zanger Tim Akkerman zegt dat hij met zijn band een concert in een stilstaand vliegtuig gaat geven om zo voor meer dan honderd mensen op te kunnen treden. Tegen AD zegt Akkerman dat het idee ontstond na de persconferentie waarop premier Rutte vorige week bekendmaakte dat vanaf 15 juni vakantievluchten met volle vliegtuigen weer zijn toegestaan. Hij gaat een Boeing 747 huren waar 524 mensen in kunnen.

"Door het vrijgeven van vliegreizen en daardoor het samenkomen in vliegtuigen, was het idee voor een optreden in een vliegtuig snel geboren", aldus Akkerman. "Blijkbaar is de luchtfiltering in vliegtuigen anders en wellicht kunnen we werken met mondkapjes."

De zanger van de band The Ivy League is niet bang dat zijn concert wordt verboden. ,,Als er boetes komen, zien we dan wel weer. Het is ook een statement hè", zegt hij. "De overheid meet met twee maten: wel met z'n allen in een vliegtuig, niet bij een openluchtconcert."

Nou, ik wens hem veel succes. Alsof je een Boeing 747 kunt huren :+[/quote]

Er staat er een bij Corendon plaza ..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:01

Er zijn nieuwe data uit Bergamo. Officieel was daar zo‘n 10% besmet (positief getest), nu met serum testen blijkt 59% antistoffen te hebben,
Dus de overgrote groep wad niet of nauwelijks ziek.
Ik heb nog geen herberekening van de sterfte gezien, maar die zakt daarmee natuurlijk in verhouding ook. Niet dat dit het minder erg maakt uiteraard, maar het geeft een completer plaatje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:10

Sizzle schreef:
Er zijn nieuwe data uit Bergamo. Officieel was daar zo‘n 10% besmet (positief getest), nu met serum testen blijkt 59% antistoffen te hebben,
Ik heb nog geen herberekening van de sterfte gezien, maar die zakt daarmee natuurlijk in verhouding ook. Niet dat dit het minder erg maakt uiteraard, maar het geeft een completer plaatje.

En terwijl er om groepsimmuniteit te krijgen ongeveer 60 % antistoffen moet hebben lopen de laatste dagen de besmettingen in juist Bergamo weer alarmerend op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:15

bigone schreef:
Sizzle schreef:

En terwijl er om groepsimmuniteit te krijgen ongeveer 60 % antistoffen moet hebben lopen de laatste dagen de besmettingen in juist Bergamo weer alarmerend op.

Waar vind jij dat van de besmettingen? Als ik op Google kijk zie ik geen schrikbarende stijging maar dat zijn volgens mij de cijfers over heel Italië.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:33

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:36

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:19

Ja maar het gaat erom dat ze in die regio dus 59 % mensen met antistoffen hebben dus zou het helemaal niet op moeten lopen maar gelijkblijvende of afnemen. Volgens mij heb je dan aan 60% ook niet genoeg .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:04

Interessant dit weer!
Het gebeurt mij dus soms dat men vraagt hoe ik sommige dingen weet.
Of ik de hele dag google op corona.
Dan zeg ik: welnee, ik heb gewoon één plek waar alle actuele info voorbij komt online.
Dat open ik en dan ben ik weer bij. :+
Er is zelfs een onderwerp met de wetenschappelijke links enzo, liever lui dan moe dus heet dat.
Dan kijken ze me echt aan van: :+ :')