Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:02

Huertecilla schreef:
De Spaanse data van vanmorgen afgerond:

100.000 bevestigde besmettingen
9.000 doden ´mét Covid-19´
5.000 in IC
20.000 herstelden

Fijn dat de herstelden ook worden benoemd.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:05

neetoch schreef:
Wacht even want dat heb ik gemist geloof ik, spugers actief en er worden mensen opgelicht? In de prive sector, of is dat door de supermarkt die de prijs van het pleepapier verdubbeld en bedrijven die de kans waarnemen om mensen te ontslaan om de verkeerde reden? Want daar weet ik wel van idd.

Dit bijv.
http://feed.omroepbrabant.nl/share/3181344

Calanddra

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:12

Afbeelding
Ik ontving deze sms ook gisteren. Schijnt langer te spelen, maar nu dus met vermelding van het virus. Echt walgelijk dat er mensen zijn die misbruik proberen te maken van deze situatie...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:13

Sheran schreef:
De prostituees _O-

Eens hoor Janine, maar er zit een verschil tussen 'op stap gaan' en fietsen met 1,5 m afstand.

Op stap gaan nu is voor mij alles buiten de deur waarbij je in contact komt met andere huizen.

Dat mijn ouders met z'n twee gaan fietsen vind ik oké. Gaat m'n moeder met een vriendin fietsen is het een ander verhaal. Het mag, maar is het wijs?

Kijk, ik krijg maandag een nieuwe keuken. Ik kan inmiddels amper nog koken, want het campingplaatje wat ik heb staat onder stroom. Maar we houden het er nog even mee uit.
Gelukkig doen we de hele voorbereiding zelf. Maar vrijdagmiddag komt de keuken, zolang ik gezond blijf. Dat betekent vrijdagmorgen nog eens flink aan het soppen en zorgen dat de bezorgers in een gezond en schoon huis binnen komen. Ik moet op afstand blijven.

Zondagavond hetzelfde verhaal, en maandagmorgen zal ik ook nog langs alle krukken vliegen voor desinfectie voordat de monteur komt.

Ik vind het vervelend, het brengt veel onzekerheid met zich mee. Maar op deze manier sla ik denk ik de kortste klap voor mijn veiligheid en die van de buren (brandveiligheid).

Ik wil wel voor mezelf mijn beslissing kunnen verantwoorden. Dat is op bezoek bij een vriendin of de buren in mijn ogen niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:13

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:
Dus kritisch zijn mag.

Alleen naar het zuiden blijkbaar :roll:

Zeg ik dat dan? Nee je reageert totaal niet op de inhoud van mijn bericht dat het logisch is dat er vragen worden gesteld aan een land als Italië vanwege zijn eerdere opstelling in de EU. Dat we nu te maken hebben met een crisis maakt niet in eens alles vergeten.
Geloof dat de EU ook zeer kritisch richting Hongarije kijkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:14

Princess_ schreef:
Huertecilla schreef:
De Spaanse data van vanmorgen afgerond:

100.000 bevestigde besmettingen
9.000 doden ´mét Covid-19´
5.000 in IC
20.000 herstelden

Fijn dat de herstelden ook worden benoemd.

Voor inzicht in de belasting van het medische systeem is de ontwikkeling van het aantal wat er uít gaat net zo belangrijk als dat van hoeveel er in gaan.
Psychologisch is het inderdaad een nog belangrijker gegeven.

Nog een ander positief bericht. Via het leger krijgt Spanje assistentie van een zestal EU landen, Turkije en Japan!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:19

Calanddra schreef:
[ [url=m/7AtWRG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ontving deze sms ook gisteren. Schijnt langer te spelen, maar nu dus met vermelding van het virus. Echt walgelijk dat er mensen zijn die misbruik proberen te maken van deze situatie...

Echt bizar.

(Sowieso inhoudelijk, een antibacteriële betaalpas vanwege een virusuitbraak, en ook dat juist nu de pas vervalt. Ik weet van landen die juist alles, documenten enzo, bewust geldig houden tot na de crisis)

Maar ook misselijk om zó op ieders angsten in te spelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:36

Ik ben blij dat ik niet thuis-thuis zit, dat we dingen nog wel mógen.
Hier een pony op een stal met niet veel pensionpaarden.
Ik kan die 1.5 meter waarborgen, en hij moet verzorgd worden.
Verder kom ik enkel bij een vriendin hij haar paarden aan huis.
Buiten bijpraten met een gat van 3 meter tussen ons in, en beiden daarin heel strikt.

Maar verder doe ik naast boodschappen voor ons gezin, met bescherming.
Ook voor mijn broertje die uit huis is, ik drop het voor de deur.
Ouders zijn risicogroep en heb ik verboden nog naar winkels te gaan, ik doe alles.
Afsluitend masker op met filters, handschoenen, desinfectie mee, en enkel meenemen wat moet.
Losse pinpas mee dus, losse autosleutel, die allemaal gedesinfecteerd worden na afrekenen.
Ik raak echt mijn auto of sleutel niet aan na het boodschappen doen voordat ik mijn handen goed in de desinfectie heb gehad.
Dus handschoenen uit, goed desinfecteren, auto open, tassen erin, handen weer schoon en dan pas weer de auto aanraken.
Met uitpakken van de boodschappen worden er ook weer handen gewassen..
Ik moet zeggen het wende voor mij wel snel.

Rare blikken krijg ik ook totaal niet, enkel flink wat mensen, en zeker personeel en handhavers die me heel dankbaar aankijken.
Heel maffe gewaarwording, maar ook door medeburgers is de waardering er.

Verder gaan mijn ouders alleen dagelijks samen fietsen, en meer doen ze dus ook niet.
Ik ben de enige die verder komt dan dat en niemand komt het huis in, ook mijn broertje niet.

Helemaal mezelf opsluiten is voor mij ook niet heel verstandig, als ik niet redelijk beweeg kom ik in de oliebol fysiek, pijnpatiënt, en geen paracetamol wat werkt, beweging is nodig.
Dus alle maatregelen goed hanteren en tot op heden gaat het allemaal echt heel goed.

Leuk is anders, dat manouvreren is ook best frustrerend en de verhalen om je heen soms zijn echt niet leuk.
Stalgenoot vertelde dat een vriendin van haar de telefoon niet opnam op afgesproken tijd.
Bleek dat zij een vriendin was verloren.
De huisarts vond het niet nodig haar te laten komen qua corona.
Haar partner gaat een half uur weg ivm boodschappen doen en bij thuiskomst was ze overleden, gestikt.
Een kerngezonde veertiger, geen onderliggend lijden niks.
Kennelijk zag haar partner het niet aankomen dat ze zo snel achteruit kon gaan.
Echt verschrikkelijk, dan sta je daar echt niet wetend wat je zeggen moet..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-04-20 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:37

Photograph schreef:
Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.

Eigen keuze hoor zelfde als dat iemand volledig in huis blijft en geen stap buiten zet.. zola.g het maar binnen de regels van de overheid valt.

Bezoek is niet verboden. Ik ben nog nergens geweest maar als het lang duurt kom ik wel bij mijn ouders of broer. Een op een. Met afstand kan prima in de tuin met mooier weer.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:37

Christiene schreef:
Photograph schreef:
Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.

Eigen keuze hoor zelfde als dat iemand volledig in huis blijft en geen stap buiten zet.. zola.g het maar binnen de regels van de overheid valt.

Bezoek is niet verboden. Ik ben nog nergens geweest maar als het lang duurt kom ik wel bij mijn ouders of broer. Een op een. Met afstand kan prima in de tuin met mooier weer.

Daarom

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:48

moonfish13 schreef:
Ik ben blij dat ik niet thuis-thuis zit, dat we dingen nog wel mógen.
Hier een pony op een stal met niet veel pensionpaarden.
Ik kan die 1.5 meter waarborgen, en hij moet verzorgd worden.
Verder kom ik enkel bij een vriendin hij haar paarden aan huis.
Buiten bijpraten met een gat van 3 meter tussen ons in, en beiden daarin heel strikt.

Maar verder doe ik naast boodschappen voor ons gezin, met bescherming.
Ook voor mijn broertje die uit huis is, ik drop het voor de deur.
Ouders zijn risicogroep en heb ik verboden nog naar winkels te gaan, ik doe alles.
Afsluitend masker op met filters, handschoenen, desinfectie mee, en enkel meenemen wat moet.
Losse pinpas mee dus, losse autosleutel, die allemaal gedesinfecteerd worden na afrekenen.
Ik raak echt mijn auto of sleutel niet aan na het boodschappen doen voordat ik mijn handen goed in de desinfectie heb gehad.
Dus handschoenen uit, goed desinfecteren, auto open, tassen erin, handen weer schoon en dan pas weer de auto aanraken.
Met uitpakken van de boodschappen worden er ook weer handen gewassen..
Ik moet zeggen het wende voor mij wel snel.

Rare blikken krijg ik ook totaal niet, enkel flink wat mensen, en zeker personeel en handhavers die me heel dankbaar aankijken.
Heel maffe gewaarwording, maar ook door medeburgers is de waardering er.

Verder gaan mijn ouders alleen dagelijks samen fietsen, en meer doen ze dus ook niet.
Ik ben de enige die verder komt dan dat en niemand komt het huis in, ook mijn broertje niet.

Helemaal mezelf opsluiten is voor mij ook niet heel verstandig, als ik niet redelijk beweeg kom ik in de oliebol fysiek, pijnpatiënt, en geen paracetamol wat werkt, beweging is nodig.
Dus alle maatregelen goed hanteren en tot op heden gaat het allemaal echt heel goed.

Leuk is anders, dat manouvreren is ook best frustrerend en de verhalen om je heen soms zijn echt niet leuk.
Stalgenoot vertelde dat een vriendin van haar de telefoon niet opnam op afgesproken tijd.
Bleek dat zij een vriendin was verloren.
De huisarts vond het niet nodig haar te laten komen qua corona.
Haar partner gaat een half uur weg ivm boodschappen doen en bij thuiskomst was ze overleden, gestikt.
Een kerngezonde veertiger, geen onderliggend lijden niks.
Kennelijk zag haar partner het niet aankomen dat ze zo snel achteruit kon gaan.
Echt verschrikkelijk, dan sta je daar echt niet wetend wat je zeggen moet..

Jezus wat heftig zeg…

Jij kan je uitjes wel super goed verantwoorden! Knap hoor. Lijkt me helemaal niks mis mee.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:53

Femke_Tweety schreef:
@photograph en anderen,

Ik denk dat er verschil is tussen wat formeel (nog) mág, als in 'dat wat niet met een boete bestraft zal worden',

En wat op dit moment gevraagd is, en wat als wenselijk en verstandig gezien wordt.

Die twee dingen zijn niet exact hetzelfde.

Voorbeeld
Je mág bij 15 verschillende mensen per wek op bezoek, je krijgt er geen boete voor.
Maar het is absoluut onwenselijk en onverstandig.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:57

lenaa_tje schreef:
Huertecilla schreef:
Alleen naar het zuiden blijkbaar :roll:

Zeg ik dat dan? Nee je reageert totaal niet op de inhoud van mijn bericht dat het logisch is dat er vragen worden gesteld aan een land als Italië vanwege zijn eerdere opstelling in de EU. Dat we nu te maken hebben met een crisis maakt niet in eens alles vergeten.
Geloof dat de EU ook zeer kritisch richting Hongarije kijkt.

Ach volgens mij waren ze in Italië ook behoorlijk kritisch op Nederland :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:58

Jeetje, dat zal je aantreffen als je thuiskomt zeg :oo
Maar was zij dan niet al flink benauwd...? Ik vind dat wel eng hoor, waar ligt het omslagpunt tussen benauwd, vervelend benauwd en daadwerkelijk stikken...

Ik denk dat een ieder het "social distancing" anders invult en die ruimte er ook moet zijn, hopend dat men er goed over nadenkt en alles stop zet wanneer er verkoudheidsklachten / koorts zijn.

Hier hebben we besloten alleen nog eerste lijns familie te doen, mits helemaal gezond.
Met kinderverjaardag 2 weken geleden alleen 2 nichtjes, de moeder daarvan, de oma van het hele spul, en de andere oma & opa. En ook allemaal afstand gehouden. Kinders hebben wel gespeeld. Van 3, 5 en 6 jaar. Geen nies of hoest of iets geweest. Allemaal handen gewassen bij binnenkomst.

Sindsdien alleen nog contact gehad met oma. Die wilde dat zelf graag, 1 dagje per week de nichtjes, ander dagje per week die kleine van ons. En voor de rest komt ze nergens. Ik haal boodschappen voor d'r als die kleine bij haar is :)

Vriendjes en alles blijft op afstand, we vermaken ons thuis wel maar het is wel sneu voor die kleintjes dat ze hun vriendjes niet zien nu en niet naar school mogen. Gelukkig dan nog 1 dagje per week naar de ene oma, tenminste nog iets dat een beetje "normaal" is :(:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:01

Update RIVM:
  • Besmettingen: 13.614 (+ 1.019)
  • Ziekenhuisopnames 5.159 (+ 447)
  • Overleden personen 1.173 (+ 134)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:02

Moeder van vriendin van mij geen corona, wel griep, blaasontsteking en diabetes..

Janine1990

pmarena schreef:
Maar was zij dan niet al flink benauwd...? Ik vind dat wel eng hoor, waar ligt het omslagpunt tussen benauwd, vervelend benauwd en daadwerkelijk stikken...

Ik denk dat een ieder het "social distancing" anders invult en die ruimte er ook moet zijn, hopend dat men er goed over nadenkt en alles stop zet wanneer er verkoudheidsklachten / koorts zijn.

Hier hebben we besloten alleen nog eerste lijns familie te doen, mits helemaal gezond.
Met kinderverjaardag 2 weken geleden alleen 2 nichtjes, de moeder daarvan, de oma van het hele spul, en de andere oma & opa. En ook allemaal afstand gehouden. Kinders hebben wel gespeeld. Van 3, 5 en 6 jaar. Geen nies of hoest of iets geweest. Allemaal handen gewassen bij binnenkomst.

Sindsdien alleen nog contact gehad met oma. Die wilde dat zelf graag, 1 dagje per week de nichtjes, ander dagje per week die kleine van ons. En voor de rest komt ze nergens. Ik haal boodschappen voor d'r als die kleine bij haar is :)

Vriendjes en alles blijft op afstand, we vermaken ons thuis wel maar het is wel sneu voor die kleintjes dat ze hun vriendjes niet zien nu en niet naar school mogen. Gelukkig dan nog 1 dagje per week naar de ene oma, tenminste nog iets dat een beetje "normaal" is :(:)

Ik heb gelezen dat de benauwdheidsklachten echt extreem snel kunnen verergeren.

Ik meende trouwens dat meer dan 3 mensen op visite niet mocht? Of was dat slechts een advies?

Nessa

Wij hebben contact met niemand.
Alleen mijn vriend en ik thuis. Hij doet de boodschappen.

Op stal gaan we om de beurt.

Ik werk nog wel. En daar ook allemaal afstand van elkaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:03

Laurie schreef:
    Update RIVM:

Opnames zijn vrij stabiel de afgelopen dagen of niet?

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:04

Jeetje, zowel overledenen weer...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:06

Janine1990 schreef:
Laurie schreef:
    Update RIVM:

Opnames zijn vrij stabiel de afgelopen dagen of niet?

Zo lijkt het wel ja...

@HC; vreselijke cijfers in Spanje ;( ; Gelukkig wel veel herstelde mensen ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:06

Sassii schreef:

Dat zal de komende tijd ook niet heel veel gaan dalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:10

Sassii schreef:

Begreep ik nu vanochtend uit een of ander nieuwsbericht dat nu ook alle overledenen daadwerkelijk getest worden of ze zijn overleden door corona?

Want dat zou in mijn ogen wel een beetje kunnen verklaren hoe de stijging zit.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, wie heeft beter opgelet?

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:11

Liggen veel mensen ook op de ic nu al enkele weken,daarvan overlijd ook een groot deel..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:14

Janine1990 schreef:
pmarena schreef:

Ik heb gelezen dat de benauwdheidsklachten echt extreem snel kunnen verergeren.

Ik meende trouwens dat meer dan 3 mensen op visite niet mocht? Of was dat slechts een advies?

Dat advies was 2 weken geleden nog niet volgens mij :)

Wij hebben met alles op eigen initiatief strenger gehandeld dan de regelgeving op dat moment.
Zouden op 14 maart voor verjaardag met de familie uit eten gaan bij een kinder-binnenspeeltuin. Stond al maanden gereserveerd, die kleine keek er ontzettend naar uit :(:) Dat hebben we een paar dagen daarvoor afgezegd omdat we het niet verantwoord vonden. Na enkele dagen vond men dat van hogerhand ook.

Op vrijdag de 13e, toen de scholen nog gewoon geopend waren, hebben wij besloten die kleine sowieso de rest van maart niet meer naar school te laten gaan. En de school ook laten weten dat we er vanuit gingen dat er wel maatregelen van hogerhand zouden komen dat weekend en we er vanuit gingen dat het al snel minstens t/m de meivakantie zou gaan duren. Nou dat is nu ook uitgekomen. Nu afwachten hoe het er tussen de meivakantie en zomervakantie voor zal staan....ik ben er echt nog niet van overtuigd dat meneer dan nog naar school zal gaan, maar we zien wel weer hoe het zich verder ontwikkeld en wat we wel of niet verantwoord gaan vinden :)