Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:33

En als dieren het enige lichtpuntje in je leven is?

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:37

Dan vind ik het zielig als een dier daar slachtoffer van moet zijn.

Ik heb ooit cliënten gehad, echt wel een arm gezin. Steeds dieren erbij nemen maar lieten hun kat creperen omdat ze geen geld hadden om hem in te slapen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:41

DuoPenotti schreef:

Dan moet je echt een andere lichtpuntje zoeken.
Ga dan naar de kinderboerderij, werk als vrijwilliger bij de manege etc ofzo.
Zolang je niet het geld hebt om goed voor je dieren te zorgen dan begin je er niet aan lijkt mij dan.
Een dure operatie kan een keer voorkomen, dikke pech echt waar maar als de normale vaccinaties al te duur zijn tja dan houdt het op

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:44

fotolijstje schreef:
DuoPenotti schreef:

Dan moet je echt een andere lichtpuntje zoeken.
Ga dan naar de kinderboerderij, werk als vrijwilliger bij de manege etc ofzo.
Zolang je niet het geld hebt om goed voor je dieren te zorgen dan begin je er niet aan lijkt mij dan.
Een dure operatie kan een keer voorkomen, dikke pech echt waar maar als de normale vaccinaties al te duur zijn tja dan houdt het op

Werk als vrijwilliger doe ik al.
Maar als ik dat bij een manege of zo kon zou het mijn baan zijn. Lichamelijke kan ik dat niet.

En jij hebt het over andere lichtpuntjes? Ik ben bewust al lange tijd niet meer op je in gegaan... Laat ik maar niet zeggen wat ik nu denk...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:06

Lekker persoonlijk aangevallen voel jij je duopenotti. Kijk nog eens naar de titel van het topic. Ook al wil je liever dood zonder dieren, dan vind ik het nog niet kunnen om ze te nemen als je ze niet kan betalen. Dieren moeten ten alle tijden medische zorg kunnen krijgen. Zonder GoFund.

Dieren zijn een luxe…

Ik kan meer dan een hamster niet betalen. Geen ratjes, geen hond niks. En dat doet mij verdriet want ik haal er veel energie uit. Mijn oplossing? Oppasdieren vinden. Je kan altijd wel iets bedenken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:16

Ik snap wel wat DuoPenotti zegt. De dag dat ik geen paard meer kan hebben, is de dag dat ze me een euthanasiespuit mogen geven. Hoeveel ik ook van mijn man en familie hou, die 2 zorgeloze uurtjes bij mijn paard zijn de reden dat ik mentaal nog enigzins in orde ben en dat ik de dagelijkse pijn kan verdragen. Als dat wegvalt, hoeft het voor mij niet meer.

Gelukkig ben ik gezegend met een man die dat begrijpt - zonder hem zou ik dat paard niet kunnen houden.

Ik vind wel dat dierenwelzijn NOOIT ten koste mag gaan van je financiële toestand. Een goede buffer is noodzaak. Als dat niet kan, dan moet je geen dieren houden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:23

Hier worden ze toch betaald marlinde. Klop nergens aan. En zijn ze ziek krijgen ze zorg.
Maar het gezever over dat je er geen mag hebben als...
Nee stop dan eerst maar met koters fokken en daar subsidie op krijgen. Dan praten we verder :j

Precies narcissa.
Als ik niet meer ff kan knuffelen dan is het met mij klaar...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:35

Ik vind het gewoon triest als je dieren neemt maar je weet dat je het financieel niet kan redden.
Als je al dieren hebt en er komen opeens problemen is het inderdaad anders.
En een ander lichtpuntje was meer van, een andere manier om tussen dieren te zijn misschien iets verkeerd verteld :j
Zoals Marlinde al zei, oppas dieren zoeken of misschien zo'n honden uitlaatservice als je dat lichamelijke redt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:37

DuoPenotti schreef:
Hier worden ze toch betaald marlinde. Klop nergens aan. En zijn ze ziek krijgen ze zorg.
Maar het gezever over dat je er geen mag hebben als...
Nee stop dan eerst maar met koters fokken en daar subsidie op krijgen. Dan praten we verder :j

Precies narcissa.
Als ik niet meer ff kan knuffelen dan is het met mij klaar...

Maar dan kan je het toch gewoon betalen en heb ik het niet over jou?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:40

Maar als het welzijn op orde is, de boel betaald kan worden en er geen zorg of verzorging vermeden wordt vanwege de kosten is er toch niks aan de hand?
Als iemand zichzelf wegcijferd en persoonlijke luxe, vakanties etc. op een laag pitje zet om daar de dieren van te kunnen onderhouden (en dat lukt) is het toch prima. Je hoeft niet rijk te zijn om dieren te kunnen hebben maar ik ben wel van mening dat er een punt komt waarop het dier tegen z'n baas beschermd moet worden. Zolang de noodzakelijke dingen betaald en gedaan worden is dat punt meestal echt nog niet bereikt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:41

Nee dat red ik lichamelijke niet.
Anders zou ook dat een beroep van me kunnen zijn. Want dat zijn dingen die ik erg graag doe.
Mensen moeten leren wat minder te veroordelen naar mensen die een dier hebben. Voor veel mensen is dat echt het enige wat ze nog hebben.
Ken zo echt veel mensen.

Nee marlinde mijn vriend doet dat voor mij. Ik betaal niks meer.... ;(

Maar nogmaals veel mensen hebben dat als enige houvast in het leven.
Kijk dat ze dan geen roedel honden moeten nemen ben ik het mee eens.
Maar 1 hond of kat...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:44

Nogmaals lees de titel van het topic…

Sneu dat je niks anders hebt, maar zielig voor het dier als je hem/haar geen zorg kan leveren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:48

Kwam eens mijn konijn ophalen bij de dierenarts na een operatie. Zegt de assistente ''ze moet eigenlijk pijnstilling mee krijgen voor thuis maar die stond nog niet op de factuur, wil je het dan wel hebben?''

Ik heb haar stomverbaasd aangekeken, natuurlijk wil ik pijnstilling voor thuis mee krijgen, het was notabene €6,- voor een flesje... peanuts dus.

''Mevrouw, u wilt niet weten waar mensen allemaal op willen besparen'' werd er toen gezegd. Bi-zar. Je dier laten opereren en dan zonder pijnstilling meenemen om een paar euro uit te sparen? Misdadig.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:49

Wie dan precies de persoon is die betaalt of de zorg doet is imo irrelevant zolang het maar gebeurd, of het nou door een partner, familielid, vriend of wat dan ook is. En 1 hond of 1 kat is imo nog steeds te veel als die echt niet betaald of verzorgd kan worden. Als de eigenaar niet kan garanderen dat het dier elke dag brokjes in z'n bakje heeft, een schone kattenbak/ommetje kan maken of basale zorg bij een DA kan krijgen dan is dat gewoon fouter dan fout wat mij betreft. Ook al is het "maar" 1 dier ;(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:49

Ik lees de titel
En blijkbaar is het heel onpopulair om mensen aan te spreken die oordelen dat een ander maar zonder dieren moet.

Heel on populair dat je je kunt verplaatsen in een groep mensen die daardoor nog een doel in het leven door hebben.

(en nee dat is niet alleen op mijzelf betrokken maar geldt voor veel mensen)

En ja op alle Niet populaire meningen komt in dit topic een discussie. Dus waarom zou dat nu niet mogen marlinde?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:51

Je begrijpt ons verkeerd.
(bijna) Iedereen mag dieren zolang je het maar kan bieden wat die nodig heeft.
Als je dat financieel niet haalt dan gaat het dier lijden omdat je bijvoorbeeld dierenarts kosten niet kan betalen.
Daar gaat het meer om :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:53

de oorspronkelijke mening was ongeveer: mensen met paarden zijn per definitie niet arm :+

en daarna iets van
Mensen die hun dieren (of kinderen) niet kunnen betalen, moeten ze niet hebben / niet aan beginnen (kinderen kan je moeilijk weg doen als het tegenzit)

Als je huisdieren hebt moet je niet zeggen 'dat je geen geld hebt om...' Dan heb je wel geld, maar je geeft het anders uit..

Dus ik snap de discussie niet helemaal :Y)

Niemand zegt 'dat een ander maar zonder dieren moet'

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:55

Captain schreef:
Cer schreef:
u.o-> mensen die een paard hebben/kunnen betalen zijn imo per definitie niet arm.

Oneens, er zijn mensen die echt enkel brood eten omdat ze een paard hebben. Toevallig iemand bij ons op stal die sinds kort in die situatie zit...

Fotolijstje zo begon de stelling niet.
Die begon zo.

En daar heb ik het ook over.

Mensen kunnen best arm zijn en toch een dier hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:55

Maar geen paard. Sorry maar je kan niet arm zijn en een paard hebben.

Tja tenzij je ouders / partner whatever het betaalt. Maar dan heb je financiële hulp en ben je dus niet zó arm.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:57

MarlindeRooz schreef:

Tja tenzij je ouders / partner whatever het betaalt. Maar dan heb je financiële hulp en ben je dus niet zó arm.

Ik zie mensen in het 'wat kost een paard nou daadwerkelijk'-topic die vrijwel geen kosten maken omdat de paarden aan huis staan en ze zelf bekappen, rassen die weinig extra nodig hebben en dus soms maandelijks onder de 50,- of zelfs minder klaar zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:59

Captain schreef:
Ik zie mensen in het 'wat kost een paard nou daadwerkelijk'-topic die vrijwel geen kosten maken omdat de paarden aan huis staan en ze zelf bekappen, rassen die weinig extra nodig hebben en dus soms maandelijks onder de 50,- of zelfs minder klaar zijn.

Dat zal best maar dat had weinig met mijn stelling te maken :+

Als iemand aangeeft dat ze geen geld hebben om op vakantie te gaan of benzine te betalen omdat ze arm zijn want nederland is poedersuiker, en wel een paard hebben, dan klopt er iets niet in het verhaal, vind ik :P

sureido

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

En wat als paard lief opeens naar de dierenarts moet of een operatie nodig heeft?
Als je arm bent, en dan vind ik arm wel een breed begrip want wanneer ben je arm, dan kan je dat niet opvangen en als je geen onvoorziene kosten kan opvangen kan je imo ook geen paard houden.

MarlindeRooz

En een huis van een paard aan huis is gratis? Ik vind mensen met een koophuis niet arm en mensen die een huis kunnen huren + grond ook niet.

Tuurlijk kun je altijd gekke uitzonderingen verzinnen.

fotolijstje

DP, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd sorry daarvoor. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:02

Hier kosten ze idd ook niet meer dan 50 in de maand.
Ja dat zouden we kunnen besparen dat is zo.
Maar verdere luxe is hier niet. Ook niet toen ik wel werkte want daar geven wij niks om.
Er word niet gerookt, niet gedronken, geen vakanties. Niet uiteten. Geen dure kinderen, met dure kleding en studies en hebben weer een fiets nodig enz.
Maar dat blijkt niet onder luxe te vallen. En ja un --> dat vind ik raar.