[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:37

Sonja_vR schreef:
Sintara schreef:
Staat je leuk? Het is toch geen nieuwe trui ofzo

Ja echt he
“Kan deze ook gewoon op 30 graden?
En opgevouwen de kast in of op een hangertje?”

Kijk, de beentjes kun je uitklappen.

Duhelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:01

Hier zitten we op een communie. 2 volwassenen zijn een watergevecht begonnen en de kinderen deden vrolijk mee. Tussen de tafels... ik ben not amused. Wie er op het briljante idee komt om op een feest waar iedereen netjes uitgedost is waterpistolen rond te delen...
Gelukkig heeft een andere volwassene ondertussen de pistolen verstopt en hebben we niet te erg gedeeld in het water...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:06

Is een communie zo'n serieus iets in Belgie dat je daar opgekleed naartoe moet? Water kan verder toch geen kwaad op je kleren? Zou zelf niet naar dat soort gelegenheden gaan, de meeste mensen gaan normaal nooit naar een kerk maar dan wel hypocriet feesten en kado's willen voor zoiets.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:24

Over het algemeen is het dan idd feest. Vaak receptie voor een hoop mensen en erna een maaltijd voor een deel, of ook vaak een receptie met broodjes of een frietkraam/bbq oid.
Zijn communie's of lentefeesten,naargelang ze gekozen hebben.
Hier is het idd de gewoonte dat je netjes gekleed naar zoiets gaat.
Water kan idd geen kwaad,maar ik heb simpelweg geen zin in een nat pak, de temperatuur is hier momenteel niet erg hoog en persoonlijk vind ik het ook geen stijl om dergelijke dingen te doen aan en rond de tafels. Ruimte genoeg buiten bereik hier,die die willen spelen kunnen dat prima daar imo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:28

Zou dit soort onzinfeesten uberhaupt boycotten, los van het feit dat er kinderen rondlopen. Een receptie, mijn hemel... 8)7

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:56

Relaxed schreef:
Ik heb weer een gezellig ochtendje met mijn familie en neefje achter de rug.. Kind heeft wat nieuws ontdekt, kokhalzen als ie iets niet eten wil en dan moet je vooral met 3 man blijven pushen.. En dan dat gejammer als ie zijn zin niet krijgt.. Was weer een topochtend :+

Wat :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:09

Ja echt, verbaasde me echt. Inclusief tranen in de ogen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:11

Als je niet wil eten dat eet je toch gewoon niet? Ik snap die drang nooit zo om dan toch dat eten naar binnen te willen krijgen, het krijgt vanzelf honger.

Moest vroeger ook altijd perse smorgens een boterham eten terwijl ik het niet weg kreeg, die heb ik echt jaren lang in de wc of bosjes uitgespuugt. Leef nog steeds.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-06-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:13

Sizzle schreef:
Als je niet wil eten dat eet je toch gewoon niet? Ik snap die drang nooit zo om dan toch dat eten naar binnen te willen krijgen, het krijgt vanzelf honger.

Zei ik ook idd, laten wezen en negeren.. Dat gepush is al teveel aandacht

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:45

Vorige kerst is mijn neefje van toen anderhalf (?) bijna gestikt tijdens gourmetten omdat zijn moeder en oma (mijn schoonzus en schoonmoeder) maar bleven proppen maar dat kind dus blijkbaar niks doorslikte. Was een erg smakelijk aanzicht toen alles eruit kwam, sta nog van de hoeveelheid te kijken :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:46

Ik had op mn laatste dag op vakantie best iets genants. Ik en mn moeder zitten vaak te grappen samen en zijn best grof. En nu had zo'n moeder me gehoord! Oeps. Gelukkig nu net een heel relaxte getroffen dus dat scheelt _O- .

Het was namelijk zo, prinsesje was moe en zat te gillen aan tafel. Moeders ging toen zo'n buggy ofzo klaarmaken denk ik, heel veel touwen en riemen en toestanden. Kind wordt er heen getild. Dus ik zei (tegen mn moeder) goedzo, boeien en knevelen die hap.
Dus die moeder kijkt om met een grijns en zegt ja sorry voor het geluid, dit werkt altijd het beste. Wss slaapt ze direct in. En dat was ook zo *\o/*

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:01

Gister housewarming bij mn nichtje met dochtertje van 1. Best leuk kindje. Loopt achter een babyrollator de hele woning rond al brabbelend. Ze kreeg een stukje van gehaktbal maar daar liep ze na 5 minuten nog op te sabbelen. Moeder (mijn nicht) beveelde om het stuk gehaktbal bij het kind uit de mond te halen en gelijk sprong er 4 man op om gezellig hun vingers in de mond van dta kind te doen en de (gekauwde) gehaktbal eruit de graaien. Partner en ik keken elkaar verbitterd aan om maar niet naar het tafereel te hoeven kijken. Gadver. En daarna werd het gehaktballetje lekker door oma opgegeten. Bleghhhh. Overigens ging het werkelijk nergens anders over dan kinderen kinderen kinderen. Altijd dezelfde verhalen. Terwijl ik toch best wel iets interessants te vertellen heb met een eigen bedrijf, een paard en een pup. Maar niemand vroeg ernaar.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:47

Hutcherson schreef:
Gister housewarming bij mn nichtje met dochtertje van 1. Best leuk kindje. Loopt achter een babyrollator de hele woning rond al brabbelend. Ze kreeg een stukje van gehaktbal maar daar liep ze na 5 minuten nog op te sabbelen. Moeder (mijn nicht) beveelde om het stuk gehaktbal bij het kind uit de mond te halen en gelijk sprong er 4 man op om gezellig hun vingers in de mond van dta kind te doen en de (gekauwde) gehaktbal eruit de graaien. Partner en ik keken elkaar verbitterd aan om maar niet naar het tafereel te hoeven kijken. Gadver. En daarna werd het gehaktballetje lekker door oma opgegeten. Bleghhhh. Overigens ging het werkelijk nergens anders over dan kinderen kinderen kinderen. Altijd dezelfde verhalen. Terwijl ik toch best wel iets interessants te vertellen heb met een eigen bedrijf, een paard en een pup. Maar niemand vroeg ernaar.

*komt onder meeleessteen vandaan;ik heb me nooit voorgesteld, dus bij deze: Hoi :wave: *

Ik maakte alweer de fout dit topic te lezen, terwijl ik zat te eten %) Blehhhh...

Eenzijdige gespreksonderwerpen zijn zelden leuk, waarover ze dan ook gaan... Als ik daar had gezeten, had ik het heel leuk gevonden om met je te praten over je bedrijf, paard en hond. Mag ik vragen wat voor bedrijf je hebt? :)

@Sintara: Die moeder heeft gelukkig nog wat humor, en oog voor de andere gasten. *\o/*

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:01

Ik lees nog steeds trouw mee hier, maar wou mijn ervaring van vandaag toch even delen dus kruip onder de meeleessteen :+

Vandaag bij m'n zus op bezoek. Zij heeft 3 kinderen, 2 ervan zijn echt schatjes (en ja, dat komt van iemand die niks met kinderen heeft), maar haar dochtertje van 9 haalt echt het bloed van onder m'n nagels soms. Enorm koppig, beginnen roepen als je niet meteen reageert of gewoon om aandacht te krijgen, echt altijd haar zin willen hebben, liegen over heel veel dingen...

Vandaag waren we dus een spelletje aan het spelen samen waarbij je zsm een stok moet pakken. Ik had deze gepakt, zij wou m ook dus pakt hem ook vast en we beginnen er allebei aan te trekken. Ik ben zo iemand die echt niet een kind laat winnen ( :') ) dus blijf volhouden. Wanneer ik hem bijna uit haar handen had getrokken gaat ze plots met d'r hoofd naar mijn arm en BIJT ZE GEWOON KEIHARD IN M'N ARM, echt letterlijk door mijn spijkerjasje heen :wow: deed best pijn en heb haar ook ff op haar donder gegeven. Mijn zus is gelukkig geen 'oh lieve Vlinder bedoelde het vast niet zo' hippiemoeder dus die gaf haar ook een uitbrander van formaat. Ze moest zich excuseren, wat ze soort van weigerde en ze zat daar maar een beetje te lachen tot er een niet-gemeende 'sorry' uit kwam...

Ik was echt flabbergasted >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:03

Dat word er 1 later :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:08

billionache schreef:
Ik lees nog steeds trouw mee hier, maar wou mijn ervaring van vandaag toch even delen dus kruip onder de meeleessteen :+

Vandaag bij m'n zus op bezoek. Zij heeft 3 kinderen, 2 ervan zijn echt schatjes (en ja, dat komt van iemand die niks met kinderen heeft), maar haar dochtertje van 9 haalt echt het bloed van onder m'n nagels soms. Enorm koppig, beginnen roepen als je niet meteen reageert of gewoon om aandacht te krijgen, echt altijd haar zin willen hebben, liegen over heel veel dingen...

Vandaag waren we dus een spelletje aan het spelen samen waarbij je zsm een stok moet pakken. Ik had deze gepakt, zij wou m ook dus pakt hem ook vast en we beginnen er allebei aan te trekken. Ik ben zo iemand die echt niet een kind laat winnen ( :') ) dus blijf volhouden. Wanneer ik hem bijna uit haar handen had getrokken gaat ze plots met d'r hoofd naar mijn arm en BIJT ZE GEWOON KEIHARD IN M'N ARM, echt letterlijk door mijn spijkerjasje heen :wow: deed best pijn en heb haar ook ff op haar donder gegeven. Mijn zus is gelukkig geen 'oh lieve Vlinder bedoelde het vast niet zo' hippiemoeder dus die gaf haar ook een uitbrander van formaat. Ze moest zich excuseren, wat ze soort van weigerde en ze zat daar maar een beetje te lachen tot er een niet-gemeende 'sorry' uit kwam...

Ik was echt flabbergasted >;)

Die had van mij toch een flinke draai rond d'r oren gekregen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 06:18

elnienjo schreef:

Van mij ook, ben ik bang. Dat is gewoon een reflex bij mij :=
Een paard zou je immers ook een knal geven als ie zoiets doet...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:56

Dat én ze had gewoon minimaal een potje niet mee mogen spelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:48

mairead schreef:
elnienjo schreef:

Van mij ook, ben ik bang. Dat is gewoon een reflex bij mij :=
Een paard zou je immers ook een knal geven als ie zoiets doet...

Ja precies! Die reflex heb ik ook _-:( :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:38

Ik had uit reflex denk ook een mep verkocht :')

Maar oef... wat een secreet zeg! Gaat een gek type worden later als dat zo doorzet...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:47

een echte doorbijter <<)

Dat zou ik ook echt niet aan zien komen bij een 9 jarige, bizar. Dat is meer iets wat peuters doen als ze nog geen betere manier hebben om te communiceren.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:49

Bizar! Zit zo'n manier van reageren in een persoon/kind, of is het de enige manier waarop ze nog wat aandacht krijgt? Beide gevallen even sneu trouwens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:24

Was ze ook aan het schuimbekken en bang voor water? In dat geval vrees ik dat er maar 1 oplossing is voor kind in kwestie :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:41

Kielhalen? :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:25

Serieus een negen jarige die bijt..
Wow