Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:50

xSCWx schreef:
upendo schreef:
Ik verkoop iets voor 40 euro, wordt er een bod gedaan van 5.

Wat verwácht je dan?!! :')

Je kan het toch verkopen voor €5. Alleen dan zijn de verzendkosten ineens €35 ;)

_O-

Nog best een idee. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:54

Doen bedrijven ook weleens hoor. Een goedkoop product aanbieden maar dan komt er nog bij: administratie-, inpak-, BTW-, verzend-, loonkosten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:01

Dat van die verzendkosten is een goede... _O-

Hier een aantal mensen die 20 euro of minder bieden op een gloednieuw Eskadron dekje (niet meer verkrijgbaar in de winkel) en iemand die 5 euro bood voor 20 paardenboeken (meeste nieuw of in nieuwstaat). :+

Maar ook goede ervaringen.
Hoofdstel, barebackpad en een voltige singel verkocht in de afgelopen dagen.

Heb nog een paar dingen erop staan, maar het moet niet persé weg, dus als het niet verkocht wordt, is dat ook niet erg.

maaikemuis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:29

Vandaag een hilarisch moment. Ik ging mijn nieuwe aankoop ophalen, een nieuwe 105mm macrolens. Rij ik erheen met mijn vriend (waarom staan dat soort dingen altijd aan de andere kant van Nederland te koop?!?), staan we voor het huis hoor ik hem opeens zeggen ‘volgens mij heb ik hier mijn camera gekocht, dit komt mij zo bekend voor’.

En ja hoor, de deur gaat open en de herkenning is er gelijk. Hoe groot is die kans!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:46

Een pagina terug zei ik al dat ik een bod kreeg van 75- op iets met vp 120-. (Np is 180 en 2 x gebruikt)
Aangegeven dat ik 75- erg weinig vind en ik toch echt minimaal 100- Excl vz wil.
Tegenbod 90-
Ik niet meer gereageerd want ik was duidelijk genoeg (dacht ik)
De volgende dag een bericht met alleen ????
Ik weer gereageerd. Ik ga het niet verkopen voor minder dan 100- Excl vz. Is in nieuwstaat en ik heb geen haast
Nieuw bod: 100 Excl vz
Teruggestuurd dat het dan nog steeds maar 93- waren en ik nog steeds niet akkoord ben
Zooooo frustrerend

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:48

Lynn_Nikita schreef:
Een pagina terug zei ik al dat ik een bod kreeg van 75- op iets met vp 120-. (Np is 180 en 2 x gebruikt)
Aangegeven dat ik 75- erg weinig vind en ik toch echt minimaal 100- Excl vz wil.
Tegenbod 90-
Ik weer gereageerd. Ik ga het niet verkopen voor minder dan 100- Excl vz. Is in nieuwstaat en ik heb geen haast
Nieuw bod: 100 Excl vz
Teruggestuurd dat het dan nog steeds maar 93- waren en ik nog steeds niet akkoord ben
Zooooo frustrerend

100 excl. verzenden betekent in mijn ogen dat je er echt €100,- voor krijgt en dat de koper de verzendkosten daar nog bovenop betaalt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:54

Jolien87 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Tegenbod 90-
Nieuw bod: 100 incl vz
Zooooo frustrerend

100 excl. verzenden betekent in mijn ogen dat je er echt €100,- voor krijgt en dat de koper de verzendkosten daar nog bovenop betaalt.

Aangepast. Ze bood 100 incl vz

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:42

Ik met mijn zowat nieuwe shabbies laarzen.. nee hoef ik niet zo veel voor, maar waren toch wel dure laarzen. Dus wil er wel een redelijk bod voor. Krijg ik een berichtje:

k bied 15. Helaas heb ik niet veel te besteden vandaar mijn bod, maar goede schoenen zijn van belang wegens een aanhoudende voetbreuk. Hoor het graag van u

Ik zei, als ik als goed doel ga fungeren dan raak ik ook failliet.... :')
En het zijn laarsjes met een hoge hak, kan mij niet voorstellen dat dat goed is voor een voetbreuk

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:59

Net ons tafeltje verkocht op marktplaats, had de jongen die hem kwam kopen opgezocht op google en kwam op een LinkedIn pagina terecht. Deze reageerde traag dus na een paar keer klikken had ik hem een verzoek verstuurd |o snel me account verwijderd en hem geblokkeerd op fb voordat hij in dit topic kan posten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:03

Amber_anne schreef:
Net ons tafeltje verkocht op marktplaats, had de jongen die hem kwam kopen opgezocht op google en kwam op een LinkedIn pagina terecht. Deze reageerde traag dus na een paar keer klikken had ik hem een verzoek verstuurd |o snel me account verwijderd en hem geblokkeerd op fb voordat hij in dit topic kan posten

Oeps :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:24

Niet op marktplaats maar wel de bezorger. Was is de deal met die mannen? Ik snap ook dat ze het druk hebben maar jeetje...
Ikhad geen track and trace dus ik hoor ze aanbellen, spring uit bed en serieus nog geen 40 seconden later sta ik voor de deur en was de beste man alweer op weg naar zijn auto.
Wat is er met ik wacht wel even en klop dan nog wel eens aan????

Sommige mensen moeten ook naar het toilet ofzo...
en als je een tijdindicatie krijgen vandaag tussen 11 en 18u geleverd ga ik mijn plasje niet ophouden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:32

_mexx_lady_ schreef:
Niet op marktplaats maar wel de bezorger. Was is de deal met die mannen? Ik snap ook dat ze het druk hebben maar jeetje...
Ikhad geen track and trace dus ik hoor ze aanbellen, spring uit bed en serieus nog geen 40 seconden later sta ik voor de deur en was de beste man alweer op weg naar zijn auto.
Wat is er met ik wacht wel even en klop dan nog wel eens aan????

Sommige mensen moeten ook naar het toilet ofzo...
en als je een tijdindicatie krijgen vandaag tussen 11 en 18u geleverd ga ik mijn plasje niet ophouden.

Grrr. _-:(

Veel postbodes die bij ons aan de deur komen bellen aan en gaan direct daarna verwoed op de deur of het keukenraam kloppen. 'Ja, ik hoorde geen bel rinkelen'. Nee, beste postbezorger. Het is ook de bedoeling dat wíj de bel horen. Overigens is onze bel prima te horen als je voor de deur staat.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:33

Ik snap best dat ze het ook druk hebben, maar iets meer als een minuut per klant zou toch mogelijk moeten zijn.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:08

Bij jullie bellen of kloppen ze tenminste nog. Bij ons kun je niet met de auto bi i de voordeur en moet je dus een stukje lopen. Sommige vertikken dat gewoon en gaan bij het dichtstbijzijnde huis(3huizen verder van een blok van 5) aanbellen en geven het daar af, zonder briefje in de bus. Al bij meerdere bezorgers gehad maar wordt niks aan gedaan

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:29

Ik heb maandag iets verkocht met betaling via betaalverzoek. Normaal is het geld dan de volgende dag bijgeschreven maar nu heb ik nog steeds niks ontvangen.
Meer mensen die dit hebben?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:16

heb je met gelijk oversteken gedaan of 'gewoon'? Betaalverzoek via Marktplaats? Duurt vaak iets langer, maar het is wel gegarandeerd dat je het krijgt als Marktplaats aangeeft dat het is betaald. (niet via gelijk oversteken dus, daar zitten andere regels aan verbonden)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:36

Een gewoon betaalverzoek. Normaal wordt het dan de volgende werkdag voor 18 uur gestort.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:00

Ik heb hetzelfde Bar. Hier ook maandag betaald door de koper, en nog niks binnen. Ook via een gewoon betaalverzoek. Krijg ook alleen van die computerantwoorden via de chat van marktplaats, lekker irritant!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:15

Vandaag mijn auto maar eens erop gezet. Is een oude auto, maar rijdt nog gewoon goed kan er gerust nog een jaar mee rijden.
Al zeker 10 geïnteresseerden gehad die geen volzinnen kunnen schrijven.
Nummer?
VP?
Keuring?

Terwijl mijn vraagprijs, uiterste prijs, keuring en keuring voor verkoop info staat gewoon in de advertentie.
Onderhandelen want ja ze hebben echt niet meer.
Onderhandelen want ze gaan echt niet meer betalen is voor export naar land X en export kost ook geld - niet mijn probleem he?

Wordt er zo moe van....
Ik heb echt 6 mensen gehad die mijn nummer willen, en die wil ik expres niet geven aan dit soort types. Ooit gehad dat ik na een verkoop echt nog 2 weken gebeld werd dat dit of dat niet goed was en dat ik een afzetter ben en dat hij me gaat aanklagen,...
Ik heb geen zin in die onzin en per chat kan je prima communiceren lijkt me.
Vanaf het moment dat iemand eerlijk overkomt en volzinnen kan schrijven mag ie ook mijn nummer.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:39

Hoi allemaal.. Ik lees hier altijd mee en nu een vraagje

Ik verkoop 2 Anky pads op MP en nu wil iemand ze overnemen met gelijk oversteken, iets wat ik nooit gebruik omdat ik niet verstuur zonder geld te hebben ontvangen.

Het is pakketpost met track and tracé.
Wat vinden jullie?
Ik ben er niet zo'n fan van.

Edit: even de zoekfunctie gebruikt en nu gezegd dat gelijk oversteken mogelijk is bij afhalen maar niet via de marktplaats app.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:06

Vandaag weer iets opgehaald, hele leuke secretaire voor niks. Makkelijke communicatie en we konden het in de avond al komen halen, vader hielp zelfs tillen. Zo kan het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 02:23

Oh dat is fijn!
Ik had een leuke. Winterdeken te koop, maat 205. “Kun je verzenden als brievenbuspakketje? Anders is het zo duur” :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:41

Tuurlijk. Wel in 200 stukjes.. (maakt het toch wat kostbaar misschien)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:00

_O- _O-
xJitskee schreef:
Oh dat is fijn!
Ik had een leuke. Winterdeken te koop, maat 205. “Kun je verzenden als brievenbuspakketje? Anders is het zo duur” :')

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:23

Ik zou vanmiddag een nachtkastje bij iemand ophalen. Niet ik zelf, maar een kennis die daar in de buurt woont. Zelf zit ik midden in een verhuizing, (welke binnen een week geregeld moest zijn, inclusief klussen) dus ik heb het enorm druk. Gister gevraagd om de adresgegevens. Inmiddels heb ik vier berichten gestuurd en ze worden meteen gelezen, maar ik krijg geen antwoord meer. Ik irriteer me hier zo aan.