Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:02

Geweldige actie _O-

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:03

Varekaj. Wij verzenden regelmatig tweedehandse maar ook nieuwe producten naar België en tot nu toe gaat dat altijd erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:14

Ik heb ook nog nooit problemen gehad, maar nu met PostNL dus wel.
Intussen toch een manier gevonden om pakket op te sporen, volgens de (belgische!!) site is het op weg naar het afhaalpunt. Na paar omwegen afhaalpunt gevonden, op 500m van de deur. Daarheen gebeld, die hebben niks ontvangen maar ze zijn deze ochtend wel pakketten komen brengen.
MAAR!
Het kan dat het eerst weer mee is naar het depot en pas na het weekend dan bij haar afgeleverd wordt. Maw, ten vroegste woensdag mag ik weer erheen om te kijken of het aangekomen is bij haar. Ze vond het ook vreemd dat op het papiertje zowel retour als afhaalpunt aangekruist stond...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:23

Ik ben indertijd met een ander dan tnt gaan verzenden omdat ik gewoon meerdere pakketten meer dan 2 weken kwijt was.
Verzend nu met dpd.
nooit meer kwijt, geen gezeur.
gewoon de volgende dag netjes geleverd of duidelijk waar het op te halen is.

en de kosten.... die zijn nog lager :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:29

TNT, DPD, kiala... altijd prima tot nu toe. En ik heb al vanalles verzonden en ontvangen :P Is er een keer niemand thuis dan wordt het ofwel netjes dag nadien weer aangeboden, ofwel een briefje in de bus waar ik het kan ophalen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:30

Varekaj schreef:
Ik heb ook nog nooit problemen gehad, maar nu met PostNL dus wel.
Intussen toch een manier gevonden om pakket op te sporen, volgens de (belgische!!) site is het op weg naar het afhaalpunt. Na paar omwegen afhaalpunt gevonden, op 500m van de deur. Daarheen gebeld, die hebben niks ontvangen maar ze zijn deze ochtend wel pakketten komen brengen.
MAAR!
Het kan dat het eerst weer mee is naar het depot en pas na het weekend dan bij haar afgeleverd wordt. Maw, ten vroegste woensdag mag ik weer erheen om te kijken of het aangekomen is bij haar. Ze vond het ook vreemd dat op het papiertje zowel retour als afhaalpunt aangekruist stond...

Onze ervaringen met PostNL zijn ook niet al te best.
Wij konden een pakketje 's avonds laten bezorgen, met bijbetaling van 1,95.
Prima, geen probleem om zeker te weten dat de bezorger niet weer voor niets aan de deur zou staan en het pakketje wilden we graag zsm hebben.
Wij waren thuis, maar geen bezorger...
Site gaf aan dat het pakketje naar afhaalpunt ging, maar waarom dan?
Bellen de volgende dag dus: krijg je zo'n typje aan de foon, die zegt: u was niet thuis.
Ik: jawel, woonkamer is naast de voordeur, maar de bezorger is gewoon niet geweest. Wij hebben ook geen ophaalbriefje. Wat nu?
Zij: het is daar en u kunt het zonder briefje ophalen.
Pardon?!? :wow:
Het ging om een tablet twv een paar honderd euro en iedereen kan dat dan dus afhalen?!?
Die dag als een idioot naar het ophaalpunt, het lag er nog, maar PostNL is NIET veilig!
Met doorgeven van adres werd het gewoon meegegeven!
Wel de 1,95 teruggestort gekregen binnen enkele dagen, dat dan weer wel netjes geregeld.
Maar PostNL ? Liever niet...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:38

ik verzend zelf nooit via post.nl en ook als ik iets koop liever niet met post.nl.
vind het echt een bagger organisatie :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:52

Ik heb een supplement voor de spieren besteld, niet goedkoop en er zat ook een fles lijnzaadolie bij. Ik vind het vooral bijzonder dat op het laatste briefje zowel "retour naar afzender" staat aangekruist als "u kan het afhalen op het postpunt".
Volgens de belgische postNL-site die ik intussen heb gevonden, is er vrijdag contact geweest met de ontvanger. WTF, ik heb helemaal geen contact gehad met de bezorger! Niet telefonisch, niet persoonlijk, helemaal niks, nada, noppes. Ben bij de buren navraag gaan doen daarnet, die hebben inderdaad om 7u de deurbel gehoord maar die verwachten niemand, lagen nog in bed en hebben dus ook niet gereageerd.

Begin me niet af te vragen of er eentje met mijn pakket aan de haal is gegaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:54

FjordHorse schreef:
Verkoop gitaar: eerst ging het goed, logisch geïnteresseerde vragen, na 2 min ging het van "oh maar u hebt zo'n lekker geile stem". :n
Grr geluk dat je mensen niet kan slaan via de telefoon #)

Noooooooooooooooooooooooooooooooo {:)-:( {:)-:( {:)-:(

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:54

Ik heb laatst een tas gekocht....op foto's super netjes enstond ook bij zgan...
Dus ik bod van 20 Euro Inc. Ging verkoper mee akkoord krijg ik de tas thuis...en je raad het al helemaal beschadigd vies en de stront vlekken zaten erin...
Ik geloof niet dat ik ooit nog wat via mp koop....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:56

MarvanTom schreef:
Volgens mij gaat deze verkoop bij ons de boeken in als de leukste.
Wij hadden 2 koperen koetslampen te koop en hadden eerst dus een onzinaanbieding.
Daarna iemand die 1 cent meer bood, dus niet eens op gereageerd, maar ook niet verwijderd.
Wordt er net op ons raam geklopt, staat een buurman met vrouw en hun pony's voor de deur.
Ik kom de koetslampen ophalen, zei hij.
Dus wij: huh?
Hij: ja, ik heb een bod gedaan op MP voor 15 euro en 1 cent!
Ventjelief voorzichtig: maar het is 15 euro per stuk?
Hij: Ja, dat weet ik, ik kom ze dus halen!
Intussen stond de buuf bij ons naar binnen te gluren, handen op het raam, in 1 hand halstertouw van pony, die op z'n gemak de grasjes tussen onze tegels uit stond te eten.
Zij: Oh wauw! Wat een leuk huis! Tja, jullie hebben altijd de gordijnen dicht overdag, maar nu kan ik ff goed kijken,hoor! :')
Ik de lampen gepakt, ventjelief liep maar ff met de lampen naar hun huis, aangezien ze ook de pony's mee hadden.
Ventjelief kwam terug: nou, ik heb al gezien waar de lampen komen te hangen, hoor! :D
Bij hun stallen achter...
Binnenkort dus ff buurten, verkoop nazorg zeg maar. ;)

:') beetje brutaal, maar ook grappig! :')

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:16

Ik volg dit topic nu al een tijdje, en heb hartelijk gelachen om sommige ervaringen hier. Heel herkenbaar ook, omdat ik zelf ook altijd de meest rare mensen schijn te treffen.
Waar ik voornamelijk een hekel aan heb is mensen die iets op willen halen en niet op tijd komen. Had er van de week ook weer een voor een deken, zou eind van de middag komen en smst om ZES uur dat ze het niet ging redden.
Dan hoeft het voor mij al niet meer :o .

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:31

EsmeeBlom schreef:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, en heb hartelijk gelachen om sommige ervaringen hier. Heel herkenbaar ook, omdat ik zelf ook altijd de meest rare mensen schijn te treffen.
Waar ik voornamelijk een hekel aan heb is mensen die iets op willen halen en niet op tijd komen. Had er van de week ook weer een voor een deken, zou eind van de middag komen en smst om ZES uur dat ze het niet ging redden.

Oh dat is zooo verevelend inderdaad.

Nog niet zo lang geleden zou ik gasfornuis verkopen voor mijn moeder. Kwamen enorm veel reacties voorbij en biedingen. Ook mensen die belde. Nu was er dus iemand die hem voor (Volgens mij) €120,- op zou halen.Hij was erg goedkoop omdat het voorraampje kapot was, maar dat was makkelijk te repareren.Hij wist dit want ik heb het in de advertentie duidelijk vermeld en nog een keer aan de telefoon uitgebreid erover gehad.Uiteindelijk dus uitgekomen op dat hij hem voor 120 euro op kwam halen. Hij moest alleen nog even bellen met mijn moeder om een afspraak te maken om hem op te halen. Ik tegen mijn moeder gezegd dat hij hem voor 120 euro op zou halen en dat ze dus niet meer moest zakken met de prijs. Belt mn moeder me uiteindelijk op dat hij nu weggaat voor 90 euro, want de man wist niet dat het voorraampje kapot was! Serieus?! Ik had het er heel uitgebreid met hem over gehad, was dus gewoon aan het liegen. Maar mijn moeder vond het wel best zo, bij mij had hij niet meer hoeven komen.

Hij kwam trouwens ook veeeel te laat terwijl mijn moeder daarna moest werken en dus te laat op haar werk aankwam. Ze had wel al aan hem laten weten daarvoor dat hij niet te laat moest komen omdat ze moest werken, maar dat interesseerde hem blijkbaar niet) bleeh vind het echt een rotstreek van die man.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:01

Mag ik mij hier ook weer melden, ooit mee gepraat.
Als ik iets wil kopen speur ik eerst altijd internet af wat ongeveer de prijs is.

Op zijn zadel krijg ik nu ook biedingen binnen waarvan ik denk, heb je wel even op internet gekeken wat de prijzen zijn :n

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:22

Het is vervelend dat ze pas om 6 uur smst, maar wees blij dat ze iets laat weten :') vaak komen mensen ook gewoon niet op dagen, en dat is helemaal klote...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:22

'K heb een kavalkade cap (standaard, niks pro plus of zo) voor 25 euro weten te krijgen! :D de verkoopster praat netjes Nederlands en met een hallo en groetjes. gelukkig wil ze hem ook nog voor me vasthouden want zo rijk ben ik niet (15,- per week en ik heb het geld volgende week) , en al helemaal mooi is dat het op fietsafstand is (7 km)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:43

Ik heb mail van de webshop gehad! Ze zijn er achteraan gegaan en kunnen ook niet zien naar welk afhaalpunt het pakket is gebracht, want zij hebben idd dubbele melding gehad dat het enerzijds wordt geretourneerd en anderszijds naar een afhaalpunt gaat. Ze gaan nu proberen om het naar het afhaalpunt te laten brengen.
Heb maar reactie gestuurd dat ik via via uitgevogeld heb welk afhaalpunt het is, dat het daar ten vroegste woensdag aankomt en dat de bezorger verklaard op de T&T contact met mij te hebben gehad. Wat dus niet klopt.

Op de site stond ook dat de meeste pakketten in België in de late namiddag of avond worden afgeleverd tijdens weekdagen. Vind het jammer dat er dus geen uur van zogenaamd aanbieden bij ontvanger is geregistreerd.

In ieder geval vertraag het alles flink, had het supplement zo snel mogelijk nodig... Maar wel blij met de service van de shop dat ze het serieus nemen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:01

joyenbeau schreef:
EsmeeBlom schreef:

Oh dat is zooo verevelend inderdaad.

Nog niet zo lang geleden zou ik gasfornuis verkopen voor mijn moeder. Kwamen enorm veel reacties voorbij en biedingen. Ook mensen die belde. Nu was er dus iemand die hem voor (Volgens mij) €120,- op zou halen.Hij was erg goedkoop omdat het voorraampje kapot was, maar dat was makkelijk te repareren.Hij wist dit want ik heb het in de advertentie duidelijk vermeld en nog een keer aan de telefoon uitgebreid erover gehad.Uiteindelijk dus uitgekomen op dat hij hem voor 120 euro op kwam halen. Hij moest alleen nog even bellen met mijn moeder om een afspraak te maken om hem op te halen. Ik tegen mijn moeder gezegd dat hij hem voor 120 euro op zou halen en dat ze dus niet meer moest zakken met de prijs. Belt mn moeder me uiteindelijk op dat hij nu weggaat voor 90 euro, want de man wist niet dat het voorraampje kapot was! Serieus?! Ik had het er heel uitgebreid met hem over gehad, was dus gewoon aan het liegen. Maar mijn moeder vond het wel best zo, bij mij had hij niet meer hoeven komen.

Hij kwam trouwens ook veeeel te laat terwijl mijn moeder daarna moest werken en dus te laat op haar werk aankwam. Ze had wel al aan hem laten weten daarvoor dat hij niet te laat moest komen omdat ze moest werken, maar dat interesseerde hem blijkbaar niet) bleeh vind het echt een rotstreek van die man.

Ik zou er een mail achteraan gooien dat het niet netjes van hem is om het zo te spelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:14

Zo, vanmiddag mijn vzh Bates op BM en de belgische MP gezet, heb al gelijk een reactie "wat is uw uiterste prijs".

Nog even over denken :P Als ze hopen dat ik 'm voor de helft wegdoe is het toch mooi mis, maar voor hetzelfde geld ben ik er morgen al vanaf :))

Edit: even google er tegenaan gegooid, is het iemand die hier ook actief is op BM en verschillende soortgelijke zadels aanbiedt :=

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:29

Bod gehad op mijn cap, 25 euro ik vroeg 30 euro dus ik ben akkoord gegaan...

Nu hopen dat hij opgehaald wordt!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:11

Yellowtje8: dan zouden wij nog wel eens koper-verkoper match kunnen zijn. Kavalkade cap? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:52

Nou, ik dacht dat verhalen van PostNL altijd met een korreltje zout te nemen waren... Maar Jezus, WAT een sukkel van een bezorger!

Mijn pakket dat afgelopen weekend vermist was (en weer opgedoken) zou naar het afhaalpunt gaan volgens de T&T en volgens het papiertje van de bezorger.
Vandaag ben ik de hele dag thuis geweest, vriend ook. Ergens in de namiddag heb ik -denk ik- de deurbel van de buren gehoord, maar verder was het hier stil. Vriend heeft tv gekeken, ik zit in studeermodus voor een examen.
Wou even checken of het pakket al naar het afhaalpunt is verzonden, dus ik neem de code erbij. Ik heb echt 5 minuten vol ongeloof naar m'n scherm zitten staren, maar er staat, op datum van vandaag, alwéér "ontvanger niet thuis, pakket niet afgeleverd". Vriend naar de brievenbus gestuurd, zelfs geen papiertje dit keer.

Heb toch een manier gevonden om PostNL te mailen en die mail is absoluut niet vriendelijk gebleven. Op het pakket staat "bellen bij Vlaeminck". Ik weet uit ervaring dat de webshop dat altijd goed duidelijk op het etiket zet bij het adres van bezorging. Die naam staat in drukletters (!!) op de deurbel én op de brievenbus. Mijn buren heten Cherkaoui.
Heb mijn klachtenmail afgesloten met de vraag of hun bezorgers wel kunnen lezen...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:13

Begin december via marktplaats 2 glazen lampen van iemand gekocht tegen de vraagprijs plus verzendkosten. Hij heeft een winkel in opgekochte inboedels. Ik had al het gevoel dat er geen enkele service zou zijn als er iets mis mocht gaan. Na lang aarzelen toch maar gedaan (erheen rijden zou ruim 4 uur enkele reis zijn) en laten opsturen. Duurde lang, maar kwam uiteindelijk. 1 lamp heel en 1 lamp helemaal aan gruzelementen. Met veel verpakkingsmateriaal ingepakt, maar de lampen waren op elkaar gelegd bij het inpakken en de een had de ander kapot gedrukt.

Ik mail de winkel dat een lamp kapot is, met foto erbij. Ik vraag of hij een andere lamp heeft, post.nl aansprakelijk wilt stellen of anders de helft van het geld wil terugstorten.

Ik krijg dit antwoord: 'Nee mevrouw! Ik zeg van te voren op u risico en nu moet ik weer geld terug storten.grote ruzie met mijn vrouw omdat ik het toch heb verstuurd.ik heb een winkel en de lampen komen uit een boedel!iedereen die alles verstuurd wil hebben lopen dit risico en het heeft geen zin om hen aansprakelijk te stellen.u moet het maar lijmen .Sorry ik heb al zoveel keer geld terug gestort.nu niet meer.

Erg onbeleefd. Hij had niets gezegd over 'op mijn risico' e.d. Ik heb wel gevraagd of ik met creditcard of PayPal kon betalen, want dan is je aankoop 'verzekerd' tegen breuk etc. Maar daar deed hij niet aan zei hij.

Vorige week weer een lamp gekocht via mp. onder Den Haag, ben hem ondanks de 3,5 uur rijden toch maar gaan ophalen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:16

Het is een winkel toch
? Volgens zijn er dan wel andere rechten van toepassing.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:15

Als hij inderdaad niet heeft aangegeven dat het verzenden op eigen risico is, zou ik hem daar even op wijzen. Als dat in geen enkel mailtje staat dan moet je dat even terugsturen