Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:06

friendly schreef:
Kitty1985 schreef:

Dat was ik....

Tja, daarom bewaar ik berichten ook totdat iets is afgehandeld.

Gelukkig is kitty1985 ook maar een mens en kan er áltijd iets fout gaan.. Fijn, dat dat zo wordt opgevat! :+ Ze probeerde in ieder geval de koper te traceren.

ja, 4 dagen later.

Maar goed...

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:21

Als ik erg enthousiast ben, durf ik ook zelf wel een herinnering te sturen :):)

Was het zo'n bijzondere cap dan, Kitty ?
'k Heb er ook nog wel een paar liggen als je iets zoekt, hoor.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:23

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:24

Shirley schreef:
Als ik erg enthousiast ben, durf ik ook zelf wel een herinnering te sturen :):)

Was het zo'n bijzondere cap dan, Kitty ?
'k Heb er ook nog wel een paar liggen als je iets zoekt, hoor.

Ik had al een keer een herinnering gestuurd, maar wou ook niet drammen.

En toen dacht ik al dat ze hem niet meer kwijt wilde en misschien daarom niks liet horen.

Geen idee of hij bijzonder is...geen foto gezien.

Had haar gevraagd of ze misschien nog een bruine cap had, en deze wilde ruilen.
En dat wilde ze wel

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:27

Oh, op die manier ... jammer -O-

Heb je trouwens iets aan echt oude knetterhard geworden hoofdstelletjes of kun je daar ook niets mee ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:50

Ik wil graag hunters..van die knalrode :')
Koop ze expres niet in de winkel, 120 euro wil ik er niet aan uitgeven.
Alle winkels in de gaten houden, in de uitverkoop zijn ze er vaak voor 60 euro.

Dus dan maar via MP, was te laat dit jaar.
Iemand die rode hunters verkoopt met witte 'sokken' die je erin kunt doen.

Die hoef ik niet...bied dus 50 euro... en vermeld erbij dat ik de 'sokken' er niet bij hoef.
Ze is niet akkoord gegaan en ze staan er nog steeds op.

Vind ik altijd wel grappig..zo verkoop je ze nooit..ze bleek er 90 euro voor te willen hebben haha.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:01

Er staat nu een pony te koop op BM, maar die wordt alleen verkocht onder de voorwaarde dat hij op zijn oude stal blijft staan en de oude eigenaresse wil er 1x per week op blijven rijden omdat ze hem niet kunnen missen. Waarom verkoop je je paard dan :?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:02

Misschien uit geldnood -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:06

Nee, uit tijdnood, staat erbij. Maar je beperkt je op deze manier tot mensen die in de buurt wonen en daarbij, ikzelf zou geen paard kopen als ik wist dat de oude eigenaresse dat soort eisen stelde. Zou dan constant het gevoel hebben dat het niet mijn paard was. Ik denk zelf dat verleasen in zo'n geval handiger is. Even heel grof gesteld, ik snap prima dat mensen een goed tehuis zoeken... Maar zodra jij het paard hebt gekocht mag je dingen als stalling etc. zelf bepalen, daar heeft niemand dan meer iets over te zeggen :n

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:07

Kirsha schreef:
Er staat nu een pony te koop op BM, maar die wordt alleen verkocht onder de voorwaarde dat hij op zijn oude stal blijft staan en de oude eigenaresse wil er 1x per week op blijven rijden omdat ze hem niet kunnen missen. Waarom verkoop je je paard dan :?

Op een primitieve stal ook nog....en er dan ook nog 1000 euro voor vragen.
Beestje is stamboomloos, vrij klein....al 9.....niks denderend gepresteerd en dan moet je ook nog verplicht de eigenaar erop laten rijden.

En dat terwijl de paardenmarkt op zijn gat ligt.....hahahahahah

als ik 1000 euro aan een dier besteed, dan maak ik wel uit waar hij komt te staan en wie erop gaat rijden
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 23-09-13 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:08

Nouja weetje, het idee erachter is geinig want er staat maar 1 andere pony, maar kom op, dan zoek je toch een ander gezelschapspaardje... Vind het nogal wat om te gaan eisen dat je 1x per week mag rijden omdat je hem niet kunt missen. Koop je een paard, krijg je er gratis een bijrijdster bij :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:10

Ik zou het zelf op die manier ook niet kopen ( of verkopen ) maar kan me in bepaalde omstandigheden wel voorstellen dat mensen toch een poging doen ... maar dan praat ik inderdaad over trieste persoonlijke omstandigheden , zoals gedwongen door geldnood, niet zoiets vaags als tijdnood, daarvoor kun je dan inderdaad beter een bijrijder zoeken ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:29

heb weer iets leuks meegemaakt :P

zocht een leuke bodywarmer, en reageerde op een advertentie. Vrouw zei dat ze helemaal nieuw zijn en 100 euro per stuk nieuw maar dat ze dat er echt niet voor hoeft Ze lagen er al veel te lang en zei dat ik er wel 2 voor 25 euro mag hebben :+ kreeg vandaag berichtje dat ze de andere (een maat groter, zelfde bodywarmer) er ook maar bij heeft gedaan omdat ze die toch niet kwijt raakte :') dus voor 25 euro incl verzenden 3 nieuwe bodywarmers := heb de verkoper overigens wel gechecked hoor :P

ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:06

Zag zonet dat mijn verkochte deken op 19/9 bij de koper is afgeleverd. Heb er niks meer van gehoord, dus maar even een PB'tje er achteraan gestuurd of alles naar wens is. Heb het deken verkocht via BM.

En zie ook dat de meid die info vroeg over mijn wedstrijdjasje haar PB nog niet gelezen heeft sindsdien. Balen, wil het ding wel kwijtraken, kan er niks mee doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:17

Ik vind het een vreemde advertentie van die pony.. :j

Heb ik ook Varekaj, iemand die iets van me gekocht heeft op de BM en dr pb niet meer leest..

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:23

Ik heb besloten om mijn 2 geliefde HV polo dressuurdekjes te verkopen.. Moet voor m'n poown een nieuw zadel aanschaffen maar wordt wss een vzh :( Hopelijk ben ik ze snel kwijt zodat ik niet teveel tijd heb om te twijfelen.. :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:27

Als je nog niet zeker weet welk zadel je gaat kopen, zou ik ze nog even bewaren :j
Straks krijg je spijt ...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:40

Kirsha schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:46

Alja schreef:
romyloverrr schreef:
ik krijg van een bokker een bod van 18,25 voor de volgende spullen _O-

- hh balance dekje gull ZGAN
- hh bloemetjes en lichtblauw omkeerbaar dekje ZGAN
- red horse dekje donkerblauw full dressuur gebruikt
- 6 nieuwe longeer / menonderleggers
- peesbeschermersset bruin met oranje Harry's horse full

vind dat zelf niet heel raar, jij koopt toch ook heel goedkoop en vermeld dat hier toch ook vaak?
als ik dat zou weten zou ik ook niet teveel bij je bieden..

Ben ik het dus ook volledig mee eens.. Vooral als er dan mooie verhaaltjes bij staan over dat het je net niet pastte, je pony net niet pastte ofzo terwijl je 3 dagen geleden nog zei dat je het voor een prikkie hebt gekocht.. :Y)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:49

Shirley schreef:
Als je nog niet zeker weet welk zadel je gaat kopen, zou ik ze nog even bewaren :j
Straks krijg je spijt ...

Daar heb je wel een punt :j

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:24

Heb pas ook weer leuke ervaringen gehad met de aankoop op MP. Kwam voor iets bij een vrouw in Amstelveen, waar ik meteen aan de koffie met koek werd gezet. Klikte goed en we hebben heel wat (niet paarden-)tips uitgewisseld. Uiteindelijk ben ik een paar uur later met meer naar huis gegaan. Ze had nog wat dingen waar ik naar op zoek was en die zij niet op MP had gezet.

Verder een paar snel afgewikkelde aankopen. Alleen de levering bij eentje... tja PostNL maakte er een zootje van, maar is goed gekomen.'

Ben nu nog met iemand in onderhandeling over verschillende items... maar hij is erg traag met reageren. Het laatste wat ik van hem hoorde was dat hij er een mooi prijsje van zou maken en dat was inmiddels 4 dagen geleden. Heb hem nog een mailtje gestuurd dat hij me ook buiten MP kon bereiken met mijn mailadres erbij maar helaas tot nu toe nog geen bedrag gehoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:28

Ik heb nog gehad dat iemand veel spullen te koop had staan.

Ik geboden op 3 dingen waar geen vanaf prijs bij stond maar alleen "bieden", maar geen reactie gekregen.
Dus een paar dagen later gemaild met de vraag voor welke prijs die artikelen weg mogen :)

Krijg ik een wat pinnig klinkende reactie in de trant van: ze mogen niet weg voor het bedrag dat je geboden hebt.

Nee duh...dat had ik begrepen...daarom mail ik ook met de vraag voor welk bedrag ze dan wèl weg mogen -O-

Als het op die manier moet dan heb je er toch meteen geen zin meer in.... zet dan gewoon een bieden vanaf bedrag erbij, of nog beter: gewoon wat je er voor wilt hebben.

En als iemand dan vraagt wat je ervoor wilt hebben...nòg geen antwoord geven |o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:30

Of "wat geef je ervoor" terugmailen :?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:31

Ik word nu doodgespamd met mails van de persoon die mijn spullen wilde kopen maar er al 3 weken over doet :P Zo reageert ze een week niet en nu heeft ze blijkbaar haast. De groeten, ik blijf niet aan de gang :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:37

pmarena schreef:
Ik heb nog gehad dat iemand veel spullen te koop had staan.

Ik geboden op 3 dingen waar geen vanaf prijs bij stond maar alleen "bieden", maar geen reactie gekregen.
Dus een paar dagen later gemaild met de vraag voor welke prijs die artikelen weg mogen :)

Krijg ik een wat pinnig klinkende reactie in de trant van: ze mogen niet weg voor het bedrag dat je geboden hebt.

Nee duh...dat had ik begrepen...daarom mail ik ook met de vraag voor welk bedrag ze dan wèl weg mogen -O-

Als het op die manier moet dan heb je er toch meteen geen zin meer in.... zet dan gewoon een bieden vanaf bedrag erbij, of nog beter: gewoon wat je er voor wilt hebben.

En als iemand dan vraagt wat je ervoor wilt hebben...nòg geen antwoord geven |o

Dat snap ik ook niet. Maar vind het ook raar dat ze gewoon niets terug meer stuurt ipv een tegenbod. Je wilt toch verkopen of nie :+