Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:16

rien10 schreef:
Mag vast niet meer voor de tere curling-woke-zieltjes van tegenwoordig.
Vlinder, Amarilys, Storm en Body-Jaxx kunnen er door van streek raken.

_O-

Ik had zo’n filmpje over je kind dat niet gaat slapen, twee manieren om je kind te laten slapen toen en nu heette het of zoiets :')
Eerste is ogen dicht en slapen en de tweede is wil je nog eerst een lekkere massage dan Vlinder _O-
Ik ben duidelijk de eerste :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:24

Indy_Mouse_9 schreef:
Toen ik een tiener was (jaren 90 vd vorige eeuw), waren er veel 'reclames' op tv over het gevaar van vuurwerk. Zo'n hand met door vuurwerk verloren vingers die aftelde naar nieuwjaar. Iets met de slogan "Door een te kort lontje heeft hij nu een hondje".
Oh, "Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt" natuurlijk ook.

Misschien ben ik niet meer de doelgroep, maar ik zie ze niet meer? Bestaan die reclames nog steeds? Zo niet, is dan het aantal vuurwerkslachtoffers afgenomen, dat het niet meer nodig is?

[ Video ]

Er was vanaf 2012 een duidelijk daling gaande:

https://nos.nl/artikel/2266153-aantal-e ... gehalveerd

Maar nu hebben we wellicht een ondergrens bereikt. Zij die te stom zijn om te leren. En er is veel meer spul in omloop dat je hand eraf kan rukken. Vroegah moest je al gaan experimenteren met gebundeld vuurwerk om een hand te verliezen. Een Strijker kostte je hoogstens een vinger. Een Cobra is 'zeg maar dag met je handje'. Een bundel Cobra's en je verdwijnt van de aardbodem. Bundel het met 5 liter benzine en de plaatselijke aarde verdwijnt ook.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:51

Amado7 schreef:
Ik wil het nieuwe jaar meer drinken. Ik ben een hele slechte drinker en dat merk ik aan mijn lichaam. Echter als ik drink, drink ik vaak frisdrank. Op naar de gezonde tour. Water. Ik vind water prima, maar als ik water drink, drink ik nog minder omdat ik het niet heel lekker vind.

Op dit moment drink ik limonade zonder suiker. Iemand ideeën voor iets wat niet ongezond is? Ik kan eens een citroentje in mijn water gooien, kijken of ik dat lekkerder vind waardoor ik genoeg drink.

Het niet te moeilijk maken. Als je nu plots van veel frisdrank naar alleen maar water wilt gaan, is de kans groot dat je het niet vol houdt. Een verdunde siroop is al 10x gezonder dan een blikje cola.

Kijk eens naar Waterdrop. Wel duur maar heel lekker. Ze hebben ook een ijsthee smaak en dat is echt hetzelfde dan de gewone ijsthee (al dan niet lekkerder) en kan ook met koolzuur als je dat wilt.

En een grote fles kopen en die overal mee naar toe zeulen. Ik heb een air-up, ik doe weinig met de pods maar die fles gaat overal mee naar toe. Grote, opvallende fles dat als je er langs loopt al denkt, Ohja even wat drinken!

-
Hoe kies je een blender? M'n oude is stuk dus moet een nieuwe maar heb er geen groot budget voor. Ik denk +/- €40

95% voor smoothies. Het zou chill zijn als er nog redelijk bevroren fruit in kan zonder dat ik dat helemaal klein hoef te snijden, en noten.

thequeensmum

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:08

Ik ben voor zaterdag uitgenodigd door mijn dochter om mee te gaan naar Andre Rieu in de Ziggo Dome. Nu vraag ik mij af ivm kleding: is de temperatuur een beetje normaal daar?
Wil graag een beetje feestelijk gekleed gaan, maar mijn feestelijke kleding is wel wat dunnetjes

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:10

thequeensmum schreef:
Ik ben voor zaterdag uitgenodigd door mijn dochter om mee te gaan naar Andre Rieu in de Ziggo Dome. Nu vraag ik mij af ivm kleding: is de temperatuur een beetje normaal daar?
Wil graag een beetje feestelijk gekleed gaan, maar mijn feestelijke kleding is wel wat dunnetjes

Ik zweet me altijd de rambam in de Ziggo. Ik kom daar nooit met lange mouwen of dikke kleding, ongeacht het seizoen :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:25

Cowboy55 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Toen ik een tiener was (jaren 90 vd vorige eeuw), waren er veel 'reclames' op tv over het gevaar van vuurwerk. Zo'n hand met door vuurwerk verloren vingers die aftelde naar nieuwjaar. Iets met de slogan "Door een te kort lontje heeft hij nu een hondje".
Oh, "Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt" natuurlijk ook.

Misschien ben ik niet meer de doelgroep, maar ik zie ze niet meer? Bestaan die reclames nog steeds? Zo niet, is dan het aantal vuurwerkslachtoffers afgenomen, dat het niet meer nodig is?

[ Video ]

Maar nu hebben we wellicht een ondergrens bereikt. Zij die te stom zijn om te leren. En er is veel meer spul in omloop dat je hand eraf kan rukken. Vroegah moest je al gaan experimenteren met gebundeld vuurwerk om een hand te verliezen. Een Strijker kostte je hoogstens een vinger. Een Cobra is 'zeg maar dag met je handje'. Een bundel Cobra's en je verdwijnt van de aardbodem. Bundel het met 5 liter benzine en de plaatselijke aarde verdwijnt ook.

Fascinerend, dank voor het artikel.
Ik vind siervuurwerk leuk om naar te kijken maar heb niets met wat men overdag afsteekt, ook nooit gehad. Daarom dus ook geen idee wat er vroeger te krijgen was en wat er tergenwoordig wordt afgestoken. In mijn hoofd zijn stijkers vet gevaarlijk, dus dat er iets nog gevaarlijkers in de vrije handel (?) is, gaat er al niet helemaal in :') Of komen die dingen uit België / Duitsland? Want in het artikel lees ik dat knalvuurwerk tegenwoordig in Nederland verboden is. Dat zou dan ook wel een daling in de vuurwerkslachtoffers verklaren, lijkt me.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:49

xPabloBokt schreef:
thequeensmum schreef:

Ik zweet me altijd de rambam in de Ziggo. Ik kom daar nooit met lange mouwen of dikke kleding, ongeacht het seizoen :+

Dank je, dan ga ik voor de feestelijke kleding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:53

Ik vraag me af of dat warm genoeg is hoor. Ik zou voor feestelijke kleding gaan met laagjes, dus een extra vest meenemen.

Mijn ervaring met Ziggo-concerten is ook dat het altijd warm is, maar als ik er ben staat de hele zaal volgestouwd en sta je tegen iedereen aangeplakt. Ik neem aan (weet dus niet of dat klopt) dat dit bij een Andrie Rieu concert anders is, waardoor het in de zaal ook minder warm zal zijn.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:17

Ik heb een zit-concert gehad in de ziggodome. Vond het best fris. Had een jurkje zonder mouwen aan het begin, maar eindigde met een vest en sjaaltje (voelde toch wel wat wind/tocht langs m'n nek). Mijn gezelschap hield het bij een T-shirt.

Veel plezier!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:56

Nyaleti schreef:
Hoe kies je een blender? M'n oude is stuk dus moet een nieuwe maar heb er geen groot budget voor. Ik denk +/- €40

95% voor smoothies. Het zou chill zijn als er nog redelijk bevroren fruit in kan zonder dat ik dat helemaal klein hoef te snijden, en noten.

Ik zou dan eerst kijken naar de grootte, dus hoeveel smoothie je wil maken. Als je altijd 1 persoons porties maakt is een blender fijn waarbij je deze meteen in de beker maakt en enkel de dop hoeft te wisselen. Verder zou ik dan qua sterkte kijken naar of een blender sterk genoeg is om ijs te crushen. Dan weet je zeker dat je alle soorten smoothies kunt maken en ook bevroren fruit geen probleem is :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:32

Indy_Mouse_9 schreef:
Cowboy55 schreef:

Fascinerend, dank voor het artikel.
Ik vind siervuurwerk leuk om naar te kijken maar heb niets met wat men overdag afsteekt, ook nooit gehad. Daarom dus ook geen idee wat er vroeger te krijgen was en wat er tergenwoordig wordt afgestoken. In mijn hoofd zijn stijkers vet gevaarlijk, dus dat er iets nog gevaarlijkers in de vrije handel (?) is, gaat er al niet helemaal in :') Of komen die dingen uit België / Duitsland? Want in het artikel lees ik dat knalvuurwerk tegenwoordig in Nederland verboden is. Dat zou dan ook wel een daling in de vuurwerkslachtoffers verklaren, lijkt me.

Het serieuze spul is altijd al uit Belgie gekomen. Duitsland weet ik niet zeker, maar Belgie zeker wel. Daar haalden wij het spul voor 25 man halverwege jaren 80. Met een rijdende bom stevig rokend terug naar NL :roll: Maar het spul is nu zo veel zwaarder.

Het moreel besef neemt ook af lijkt t. Agent of andere handhaver of hulpverlener? Gooi er zwaar vuurwerk naar toe! Vroegah had Oom Agent je het licht uit je ogen getimmerd voor zoiets. En mijn vader daarna nog een keer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 01:25

rien10 schreef:
Wat is een goed geluid-dempend oornetje?

Die van lemieux heeft fijne demping, anky ook. Wordt hier gebruikt bij een merrie die in opbouw is na blessure die heel schieterig is op geluid.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:50

Hoe laat je een eigen post uit een topic verwijderen?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:02

Nyaleti schreef:
Hoe laat je een eigen post uit een topic verwijderen?

De post TeM'men en in de uitleg aangeven dat en waarom je hem verwijderd wil hebben :) Verwijderen lukt niet altijd, anonimiseren meestal wel.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:27

Op zoek naar op fijne opbergers voor winter/zomerkleding en schoenen die ik dan in de berging kan gebruiken. Dus vochtvrij/luchtdicht. En ik vroeg me af of die zakjes die wel bij nieuwe produkten in de verpakking zitten los kan kopen (zou dat zin hebben)? Heb al veel gegoogled, zie dat er van die boxen zijn met 4 klemmen. Krengen zijn duur en de reviews niet altijd positief. Hoor graag jullie tips!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:41

Wie heeft (creatieve) tips om je handen warm te houden tijdens een paar uren durende buitenrit? Helaas ga ik niet vaak op buitenrit, maar morgen staat er ééntje gepland *\o/* Al... Het wordt wel frisjes. Ik heb alleen gewone paardrijhandschoenen (en een fleeceversie die nauwelijks warmer is). Om nu mijn skihandschoenen aan te trekken is ook zoiets.

Tips voor betaalbare warme handschoenen van EJ mogen ook. Dat is mijn plan b.. ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:55

Zorg dat je handschoenen droog blijven! Evt een extra paar mee. En af en toe 1 hand in je zak. Zorg dat de rest van je lijf warm is.
Als je het te koud krijgt gewoon even mee gaan wandelen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:21

Voor de rest ben ik gelukkig warm gekleed, dus dat gaat goed :D
Top! Een extra paar heb ik. Dus die kan ik altijd even in mijn jaszak stoppen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:25

En wiebelen met je vingers en tenen, zodat je bloed flink blijft stromen. Zo hield ik mijn uiteinden ontdooit op buitenrit.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:21

Je handen kan je goed opwarmen onder de manen van je paard. Heerlijk warm daar :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:16

Midden in een tv programma dat aanstaat springt het beeld op deze melding:

Afbeelding

Ik ben niets aan het installeren, ik zit zelfs niet aan de afstandsbediening. Iemand een idee waar deze melding op slaat?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:18

Nikass schreef:
Midden in een tv programma dat aanstaat springt het beeld op deze melding:

[ [url=m/EUhDvZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben niets aan het installeren, ik zit zelfs niet aan de afstandsbediening. Iemand een idee waar deze melding op slaat?

Gaat automatisch. Bij kpn gebeurt dat meestal 's nachts

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:59

Oh charmant. Ik vind tv niet zo belangrijk, maar dit toch wel een apart tijdstip.
Maar thanks, komt vanzelf weer goed begrijp ik?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:27

Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:57

Als het niet weggaat even je kastje resetten. Stekker er 20 seconden uit.