Nu ben ik ook pas echt gelukkig bij 30+ graden hoor

Denk trouwens dat er een stuk minder angst is dan je denkt. Volgens mij verwar je voorzichtig en verantwoordelijk vaak met angst.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:De WHO stelt dat regelmatig boosteren nadelige gevolgen kan hebben voor het immuunsysteem. Zij willen dat fabrikanten werken aan een nieuw vaccin dat ook tegen overdracht beschermd. Bron weet ik zo niet, heeft volgens mij kortgeleden in dit topic gestaan.
Citaat:With near- and medium-term supply of the available vaccines, the need for equity in access to vaccines across countries to achieve global public health goals, programmatic considerations including vaccine demand, and evolution of the virus, a vaccination strategy based on repeated booster doses of the original vaccine composition is unlikely to be appropriate or sustainable.
[knip]
To that aim, COVID-19 vaccines need to:
- be based on strains that are genetically and antigenically close to the circulating SARS-CoV-2 variant(s);
- in addition to protection against severe disease and death, be more effective in protection against infection thus lowering community transmission and the need for stringent and broad-reaching public health and social measures;
- elicit immune responses that are broad, strong, and long-lasting in order to reduce the need for successive booster doses.
Citaat:The European Union's drug regulator on Tuesday expressed doubts about the need for a fourth booster dose of COVID-19 vaccine and said there is currently no data to support this approach as it seeks more data on the fast-spreading Omicron variant.
"While use of additional boosters can be part of contingency plans, repeated vaccinations within short intervals would not represent a sustainable long-term strategy," the European Medicines Agency's Head of Vaccines Strategy, Marco Cavaleri, told a media briefing.
The EMA official raised concerns that a strategy of giving boosters every four months hypothetically poses the risk of overloading people's immune systems and leading to fatigue in the population.
Sheran schreef:Denk trouwens dat er een stuk minder angst is dan je denkt. Volgens mij verwar je voorzichtig en verantwoordelijk vaak met angst.
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Denk trouwens dat er een stuk minder angst is dan je denkt. Volgens mij verwar je voorzichtig en verantwoordelijk vaak met angst.
Angst is een perceptie, een emotie, een gevoel.
Verder subjectief op een glijdende schaal.
Voor míj is de renst wel/geen angst een gevoel van onlust of niet.
Ook is angst geen slecht iets. Het zet aan tot voorzichtigheid.
Het proces bij het leidt tot de uitkomst meer/minder risico nemen of mijden.
.
Sunnda schreef:Al ken ik in mijn omgeving niemand meer die zich enige zorgen maakt om corona en het nog iets boeit.
Denk dat ze de afgelopen weken echt het laatste restje geloofwaardigheid verspild hebben. Oprecht een domme keus geweest die lockdown.
Electra63 schreef:Sunnda schreef:Al ken ik in mijn omgeving niemand meer die zich enige zorgen maakt om corona en het nog iets boeit.
Denk dat ze de afgelopen weken echt het laatste restje geloofwaardigheid verspild hebben. Oprecht een domme keus geweest die lockdown.
Op mijn werk is het verzuim zo groot, dat het moeilijk is om de roosters rond te krijgen.
Ondanks ons interne Flexbureau en het gebruik maken van uitzendkrachten.
Dat kan iemand niet boeiend, maar is gewoon de werkelijkheid en dat geeft grote zorgen, als dit nog langer duurt.
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Denk trouwens dat er een stuk minder angst is dan je denkt. Volgens mij verwar je voorzichtig en verantwoordelijk vaak met angst.
Angst is een perceptie, een emotie, een gevoel.
Verder subjectief op een glijdende schaal.
Voor míj is de renst wel/geen angst een gevoel van onlust of niet.
Ook is angst geen slecht iets. Het zet aan tot voorzichtigheid.
Het proces bij het leidt tot de uitkomst meer/minder risico nemen of mijden.
En laten we nu geen verstoppertje spelen; er is FORS op de angst ingespeeld om de massa te motiveren. Die angst is nu geworteld. Erken dat of niet.
imaudy schreef:Sommige mensen hebben liever geen corona en passen sowieso al erg op. Heeft dat wat met angst te maken of zijn ze gewoon wat verstandiger?
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Niet iedereen heeft dezelfde opvatting van fijn, goed en prettig léven als jij. Om dat als angst of slecht weg te zetten vind ik een beetje kortzichtig gedacht.
Ik schrijf nota bene dat angst niet slecht is
SusanH schreef:Hoe ik het begrepen heb, er komt altijd een piek en na een piek een afname. De besmettingen blijven niet maar door lopen. Omdat je op een bepaald moment genoeg mensen hebt met (tijdelijke) immuniteit, dan wel door doorgemaakte besmetting, of door vaccinatie. Dus het kan best zijn dat je op enig moment ergens problemen ervaart doordat veel mensen tegelijk ziek worden/besmet raken (lastig, want ook zonder klachten moet je in isolatie) maar dit is van tijdelijke aard. En die duur is ook steeds korter, want mensen worden echt minder ziek door omicron.
JudithO schreef:Frankrijk vaccinplicht? Nee hoor. 2G. Maar dat is heel wat anders.