Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:31

Oh hier (nog?) geen problemen met DPD gehad geloof ik. Maar komt ook weinig voor dat het via DPD gaat :)

Spannend met die glazen :=

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:49

Idd, die glazen…. Ik zou dat nooit durven verzenden… geloof niet dat die allemaal heel aankomen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:24

Ik zou alleen maar hopen dat het goed aankomt
Sommige zijn zo dom om het zo in de doos te verzenden zonder verpakkingsmateriaal

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:41

De mevrouw van het pakketpunt vertelde dat ze de meest rare verpakkingen kreeg. Som zelfs in van die dunne pendaalemmer zakjes :( .
Hoop dat de glazen heel aankomen, is toch anders echt zonde.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:36

Die glazen dat zou ik echt nooit aandurven. Maar je weet naar nooit misschien komen ze in bubbelplastic in een grotere doos.

Vinted geeft aan dat de koper moet zorgen voor een goede verpakking...

Met dpd heb ik geen problemen gehad, behalve dat mijn pakketpost mijn pakket kan geweigerd omdat ze het te druk hadden in de winkel. Gebeld met dpd, geen wachttijd en duidelijk antwoord. Paar dagen later lag het weer op het pakketpunt.

Ik heb vorige week bij webwinkels pakketten retour gestuurd. Van eentje heb ik het geld retour van de andere 3 heb ik nog niet eens een bevestiging ontvangen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:47

Mama3 schreef:
Die glazen dat zou ik echt nooit aandurven. Maar je weet naar nooit misschien komen ze in bubbelplastic in een grotere doos.

Vinted geeft aan dat de koper moet zorgen voor een goede verpakking...

Met dpd heb ik geen problemen gehad, behalve dat mijn pakketpost mijn pakket kan geweigerd omdat ze het te druk hadden in de winkel. Gebeld met dpd, geen wachttijd en duidelijk antwoord. Paar dagen later lag het weer op het pakketpunt.

Ik heb vorige week bij webwinkels pakketten retour gestuurd. Van eentje heb ik het geld retour van de andere 3 heb ik nog niet eens een bevestiging ontvangen.

Verkoper bedoel je? Als koper kun je moeilijk voor goede verpakking zorgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:07

Ik word gek van iemand op Vinted, bied de hele tijd laag, met het onzin excuus ik heb maar dit op mijn saldo etc. Ik heb artikel voor uiteindelijk 20 te koop staan(was 26 eerst) , hij bied 12 euro. Ik geef als tegenbod 16,50 met mededeling dat dit mijn laatste bod is en dan gooit die naar 15 euro en zegt dat dat zijn saldo is. Ik zeg sorry dan word het het niet. Succes. Nu bied die 16 euro. Uit principe wil ik het eigenlijk al niet voor 16 euro verkopen al is het 50 cent verschil met wat ik uiteindelijk vroeg :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:27

Zeker niet doen dan!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:21

Nu krijgt die morgen opeens geld. Prima, reserveer het 2 dagen voor je dan kan je het kopen voor 16,50 :Y)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:31

Ik heb eens zitten lezen op het Vinted forum op FB en lees dat er sinds een aantal weken veel gedoe is met DPD pakketten naar Frankrijk. Eigenlijk exact het verhaal wat ik had...koper krijgt geen afhaalbericht en pakket wordt bij aankomst direct retour gestuurd naar huisadres verzender. Ik durf te wedden dat ik het ook binnenkort retour krijg. Ik heb DPD nu dus ook maar uit gezet. Blijft niet veel over zo gezien ik MR ook al uit heb moeten zetten omdat die hier niet in de buurt zit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:32

Voorheen nooit gedoe met DPD trouwens. Behalve misschien eens een keer een tracking die laat bijgewerkt wordt. Het lijkt een nieuw probleem en dan echt tussen NL-Frankrijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:44

Ik heb iets ontvangen wat op Temu voor de helft minder te koop staat…
Op de foto leek het heel wat maar het is gewoon een plasticen goedkoop ding, ben echt teleurgesteld

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:13

Mijn dochter had wat gekocht uit Frankrijk.
Gister verzonden met DPD en vandaag kreeg ze al bericht dat het op het aflever punt zou liggen.
Alleen daar kunnen ze niets vinden .
Maar lijkt me sterk dat het binnen 24 uur hier is , vanuit Frankrijk?

Zelf voor een paar weken geleden wat met mondial verstuurd maar dat ligt nu al 11 dagen stil op een sorteer centrum ..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:41

Heb hetzelfde probleem gehad vandaag. Melding dat het er lag en ik het zou hebben opgehaald.. ben wel op het pakket punt geweest maar mijn pakket lag er niet.. Maar een probleem gemeld bij Vinted. Heb nu alleen de optie "alles is oke" of "probleem melden".

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:20

Ik kreeg gister bericht van vinted dat het dpd pakketje klaarlag, vanochtend de melding dat hij vandaag geleverd wordt :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:39

maartje_h schreef:
Mijn dochter had wat gekocht uit Frankrijk.
Gister verzonden met DPD en vandaag kreeg ze al bericht dat het op het aflever punt zou liggen.
Alleen daar kunnen ze niets vinden .
Maar lijkt me sterk dat het binnen 24 uur hier is , vanuit Frankrijk?

Zelf voor een paar weken geleden wat met mondial verstuurd maar dat ligt nu al 11 dagen stil op een sorteer centrum ..

Dit dus...
Ik heb mijn geld ontvangen omdat koper geen probleem heeft gemeld. Ik vermoed dat het weer onderweg is naar mij terug. Het gaat momenteel helemaal mis met DPD tussen Frankrijk/Nederland.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:40

Elitedeux schreef:
Heb hetzelfde probleem gehad vandaag. Melding dat het er lag en ik het zou hebben opgehaald.. ben wel op het pakket punt geweest maar mijn pakket lag er niet.. Maar een probleem gemeld bij Vinted. Heb nu alleen de optie "alles is oke" of "probleem melden".

probleem melden anders wordt het geld over twee dagen aan de verkoper uitgekeerd. En dan moet je nog maar zien of je je product krijgt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:15

Ik heb ook een pakketje van DPD dat onderweg is naar Frankrijk, en volgens Vinted 'langer duurt dan verwacht' :+
Bizar zeg, dat dat zo erg mis kan gaan bij zo'n bedrijf..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:44

Niet over vinted maar de vervoerder; had 2 matrassen besteld, werd met dpd bezorgd.

We kregen bericht dat ze afzonderlijk werden bezorgd omdat er geen 2 matrassen in de bestelbus pastte. Gisteren de eerste ontvangen. Vandaag helaas de tweede niet vanwege een sorteerfout bij het depot. Hij komt morgen.

Het jurkje van vinted is niet verzonden, maar ik kon het gelukkig opnieuw kopen. Ik heb gekozen voor dhl ipv dpd ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:07

DPD vind ik ook echt om te janken en probeer ik altijd zoveel mogelijk te skippen.

Ik heb mijn eerste jammere ervaring op Vinted. Ik had iets besteld voor carnaval en kreeg maar geen reactie van de verkoper. Vervolgens zag ik dat het artikel al 33 maanden te koop stond en dat de verkoper al 15 maanden niet meer online is geweest... Ik heb de koop dus geannuleerd met de reden "verkoper reageert niet meer". Ik wist niet dat ik dan automatisch een slechte review kreeg ;( Dan had ik wel gewoon gewacht totdat het niet verzonden werd en ik mijn geld terugkreeg... Ik heb onder mijn slechte review wel uitleg gegeven, maar ik vind het tóch stom -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:20

Ook stom dat vinted die ongebruikte profielen niet verbergt na 12 maanden met al hun artikelen. Zorgt toch voor onnodige serverbelasting denk ik dan.

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:39

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Een tijdje geleden kreeg ik wat nieuwe kinderkleding om te verkopen (dus niet opgekocht, maar wel allemaal met prijskaartje). Nu staat op vinted dat verkopen van grote partijen/veel nieuwe producten niet is toegestaan. Maar wat is veel? Wanneer wordt je hierop gecontroleerd? Ik kan dat niet vinden maar wil eigenlijk ook geen risico lopen.

Maar zonde om het zomaar weg te doen (werd anders weggegooid..). Zijn minder dan 70 items denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:54

Vooral zorgen dat je afwisselt met gebruikte items denk ik. Ik weet niet of je nog veel dingen hebt "rondslingeren" die je er op kan zetten...? Als het lijkt alsof je een oude winkelvoorraad verkoopt ofzo dan is de kans best groot dat je er af gegooid wordt vrees ik.

Ik heb al meerdere keren iets heel leuks gekocht van kinderkleding dat nieuw was van een oudere collectie, en dan was dat profiel een paar dagen later helaas offline.... echt super balen want wie weet wat ze nog meer voor leuks hadden willen uploaden -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:56

Ik zie dat er veel verkopers zijn die bijzonder veel babyspullen (als in: geen gewone particulier) nieuw verkopen, maar de items erop zetten met de staat 'zeer goed'.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:59

Aha, zou dat werken ja....? Misschien dat ze dan niet zo snel opvallen bij Vinted zelf...tenzij ze verlinkt worden natuurlijk.

Ik koop in de grotere maten (vanaf 134) en heb dat nog niet gezien eigenlijk.