Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:07

Heel cru maar het is echt zo'n man die thuis niks te zeggen heeft van zijn vrouw, dus hij reageert dat af op de jonge dames die voor hem werken en kan er niet tegen wanneer iemand niet gelijk jankend sorry zegt want dan voelt hij zich direct aangevallen :+ , terwijl hij bij de mannen altijd slijmerig zit te doen, ik heb ook gezegd dat ik er zelf ook nog even over na moet denken over of ik nog door wil na juli. Helemaal klaar met die onzin :')

Kookaburra

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:09

Ben je stiekem al wat rond aan het kijken naar andere banen?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:11

Kookaburra schreef:
Ben je stiekem al wat rond aan het kijken naar andere banen?

Ja!! Vooral omdat het werk voor mij fysiek te zwaar is. Ik vond er vorige week eentje waar je met je eigen auto maaltijden rondbrengt. Dat zou echt ideaal zijn. Maar ik heb echt gezellige collega's dus ik wil nog even afwachten, dat is namelijk ook veel waard

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:11

Loeky01 schreef:
Zak stront zul je bedoelen Jolien -O-. Jeeeetje Lestrange01, wat een hork.... Het is je goed recht hoor. Ik weet dat er vertrouwenspersonen zijn bij grote supermarkten, misschien kunnen die je bijstaan om dit gesprek te verwerken en eventueel terug te koppelen naar je leidinggevende en waarom jij je keuzes gemaakt hebt zoals je die gemaakt hebt.

Achja. Zak hooi. Zak stront. Of gewoon een zak.
We zijn het in ieder geval met elkaar eens.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 22:21

Lestrange01 schreef:
M'n baas. Moest naarboven voor een gesprek
"Waarom denk je dat je hier bent?"
"Ik denk voor een bespreking van mijn contract, die loopt in juli af."

Nou nee, het ging over dat ik een paar weken terug, toen mijn zusje net opgenomen was in de kliniek, mijn telefoon mee had genomen naar beneden en iemand had mijn telefoon zien liggen.

Nou hij werd helemaal boos want dat mag niet. Dus ik leg uit "mijn zusje was toen net opgenomen en het ging niet goed met haar. Ik maakte me erg zorgen en nam mijn telefoon mee zodat ik kon zien als mijn moeder mij een berichtje stuurde." En ik kreeg een beetje tranen in m'n ogen, but I kept myself together

"Waarom zei je niet dat er iets met je zusje was dan??!"

"Ik vind het onprettig om het over privé omstandigheden te hebben en het beinvloedde mijn werk verder niet."

"Dat moet je altijd vertellen. Dit kan echt niet!"

Niet eens een "sterkte" "gaat het nu met je zusje?" Maar goed dat had ik ook niet verwacht

En nog geen minuut later geeft hij opeens aan "en ja... over dat contract... daar moeten wij nog eens goed over nadenken.."

(Ik ging ervan uit dat ze me niet gingen aanhouden dus dat verbaasd mij) "ik hoor het wel van jullie."

"Maar ja.. als ik dat nu dan weer hoor.. dat je zusje opgenomen is.. dan wordt ik er niet erg warm van."

%) ja en dit is dus waarom ik het niet vertelde banketstaaf

Wat een hork. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:21

Wat een banketstaaf joh! Hoe gaat het nu met je zusje?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:25

MarcoBorsato schreef:

Het gaat na een nogal heftige start beter. Mijn moeder en vader zijn super boos geworden nadat ze hoorde dat ze in de eerste 5 dagen 3 keer in de seperatiekamer is gedonderd (wat de begeleiders eerst niet gemeld hadden ondanks dat er aangegeven was dat dit wel zou gebeuren), drie keer om redenen die niks te maken hadden met gevaar voor zelf of andere, en dat dit ook bij de andere kinderen gebeurde. Dus nadat mijn vader gedreigd heeft (met wat weet ik niet, en wil ik denk ik niet weten) en mijn moeder ons contact persoon van de kinderbescherming heeft laten bellen, wordt ze met fluwelen handschoenen behandeld en is het allemaal gekalmeerd gelukkig. Lief dat je het vraagt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:28

Ineke2 schreef:
Dan zou ik ook contact op nemen met PostNL ( of via welke dienst het anders verzonden is) want de verzender kan niks doen aan het feit dat de bezorger niet is langs geweest.

Balen Gini ik kan mij je gevoel erg goed voorstellen.

Weet ik bericht gestuurd ook.

Druk gemaakt om niks en zeil lag nog op dezelfde plek als anders. Kippen waren wel blij om mij te zien.

Mamo van mijn moeder is weer niet goed.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:32

Lestrange01 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Het gaat na een nogal heftige start beter. Mijn moeder en vader zijn super boos geworden nadat ze hoorde dat ze in de eerste 5 dagen 3 keer in de seperatiekamer is gedonderd (wat de begeleiders eerst niet gemeld hadden ondanks dat er aangegeven was dat dit wel zou gebeuren), drie keer om redenen die niks te maken hadden met gevaar voor zelf of andere, en dat dit ook bij de andere kinderen gebeurde. Dus nadat mijn vader gedreigd heeft (met wat weet ik niet, en wil ik denk ik niet weten) en mijn moeder ons contact persoon van de kinderbescherming heeft laten bellen, wordt ze met fluwelen handschoenen behandeld en is het allemaal gekalmeerd gelukkig. Lief dat je het vraagt!

Pfoeh, wat pittig! Wel fijn dat het nu rustiger lijkt te worden, en duimen dat je zusje daar een paar mooie handvaten krijgt die ze nu en in de toekomst kan gebruiken.

Ik heb om hele andere redenen een wat lastigere tijd, en mijn collega blijft maar hameren op wat echt belangrijk is: jezelf ;) Dus ook voor jou LeStrange, denk een beetje om jezelf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:36

Dat mens met haar rare gedicht/verbale diarree na de dodenherdenking.
Wat een rare manier van praten en met klemtonen omgaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:40

Mars schreef:

Ik vond het ook een heel bijzondere vorm van kunst. Het schijnt spoken word te heten maar ik kon er ook niets mee. Ook haar manier van kleden had ik zo mijn vraagtekens bij. Iedereen mag dragen wat hij/zij wil en dit past natuurlijk ook weer mooi binnen het kader 'vrijheid' waar we deze week extra bij stilstaan. Maar bij een Nationale dodenherdenking mag je wat mij betreft toch wel wat meer rekening houden met de gelegenheid.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:56

Liefs en veel sterkte Lestrange :knuffel:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:02

Botte reactie van hem lestrange. Anderzijds verwacht ik als leidinggevende ook gewoon een heads up. Nee ik moet de reden niet weten, wel dat er wat is en je daarom vandaag je telefoon graag bij houdt. Helemaal prima dan. Kan ik het ook gelijk tackelen als iemand er wat van zegt.
Maar zijn reactie is wel echt bot dat ben ik met je eens.
(Anderzijds: je wordt het op een gegeven moment ook gewoon wel eens zat wat er altijd wel beweerd wordt... regels zijn regels en zeker op dit soort werkplekken en ik word ook wel eens lastig als ik dan viavia weer dingen hoor).

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:20

Ik werd vlak voor 20:00 gebeld waardoor ik de 2 minuten stilte ben vergeten.. Dat is gewoon nog nooit gebeurd. Maar ook de reden waarom ik werd gebeld vind ik apart (en ergert mij). Iemand in het dorp met een dochtertje van een jaar of 6 wil graag een pony bij mij stallen. Haar ouders hebben geen verstand van paarden en ze is hier ook wel eens stiekem over het hek heen geklommen (hoorde ik later) om bij de paarden te komen. Toen zei hij (haar vader) ook dat er misschien nog wel een 2e bij komt. Ze heeft ook al een quad en hoorde hem al eens zeggen ''het werd een quad of een pony''. Heel mooi voor haar, maar had haar eerst gewoon even een jaartje op een manege laten rijden denk ik dan. Misschien vind ze het allemaal wel niks := Het word dus ook nee, maar was even te overdonderd dat ik zei er nog even op terug te komen. Maar ook omdat ik van mijn rust hou. Nu heeft 1 iemand in het dorp een paard bij mij staan. Ze is een jaartje ouder en het klikt super en komt 1 a 2x per dag. Dat vind ik al wel genoeg :+

@Lestrange01 Sterkte. Wat een hork inderdaad, joh. Vooral dat laatste.. En niemand die nog boven hem zit die je kan benaderen? Laatst was ook een soortgelijk iets over een manager in een winkel die echt onacceptabel gedrag had. De keten heeft hem toen ook ontslagen na meerdere klachten. Hopelijk vind je snel iets anders als hij niet aangepakt kan worden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 05:26

Ik ben mijn sjaal kwijt.
Ik sta nu net op een rothoekje stil achter de vrachtauto....
De wind trekt hier hard langs -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:11

Mars schreef:

Ja, die snapte ik ook niet helemaal :?. Is dat wat nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:54

_San87_ schreef:
Mars schreef:

Ja, die snapte ik ook niet helemaal :?. Is dat wat nieuws?

Het deed me sterk denken aan de speech van Amanda Gorman bij de inauguratie van Biden, ook de handgebaren die ze erbij gebruikte. Ik wist niet dat hier echt een genre voor bestond. Ach, de boodschap was mooi. Hopelijk volgend jaar weer met een volle Dam.

Ik erger me aan de coronaspagaat. Ik heb zeer binnenkort een bruiloft van een van mijn beste vriendinnen. Ze heeft er zoveel zin in, maar ik maak me zorgen om het zorgpersoneel en volle ziekenhuizen. -O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:57

Merexa, die heeft vast gedacht: rond 8 uur zijn de meeste mensen thuis. Die is bereikbaar.

Maar o wat zuur :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:59

Bedankt Loekie <3 ja als het goed is word ik vandaag gebeld door een docent. Hopelijk kan ik er iets mee na dat gesprek.

Lestrange, er zijn regels op de werkvloer maar de waarop gesprekken gevoerd worden doet veel. Ik zou toch een hogere leidinggevende opzoeken en die vertellen over dit gesprek. Dat je snapt dat er regels zijn en het logisch is dat je erop wordt aangesproken. Alleen de manier waarop draagt zeer zeker niet bij aan een fijne werksfeer en daar mag jou leidinggevende op zijn beurt heus wel op worden aangesproken.

Mars dat gedicht of eigenlijk vooral de voordracht begreep ik inderdaad ook niet en ik vond het zó vreselijk dat ik ben weggezapt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:09

De manier van voordragen is ook niet mijn ding maar de inhoud vond ik prachtig, zeker als je het opgeschreven ziet staan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:16

Ik kon mijn aandacht er niet bijhouden door de manier waarop het werd voorgedragen. De klemtonen expres verkeerd doen voor wat? Ik krijg daar de kriebels van en ben dan meer daar mee bezig als met de inhoud en dat wil je als dichter toch niet lijkt mij.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:21

Juist dat is de manier van voordragen waar ze prijzen mee heeft gewonnen ;)

Het was ook niet mijn ding, maar ik vond het stoer dat ze er gister stond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:22

Kookaburra schreef:
Juist dat is de manier van voordragen waar ze prijzen mee heeft gewonnen ;)

Het was ook niet mijn ding, maar ik vond het stoer dat ze er gister stond.

Sja, tof dat ze er prijzen mee wint, maar ik vond het echt 10 keer niks.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:25

@lestrange, wat een hork...

Grappig ik vond het echt een prachtig gedicht en de voordracht heel krachtig met de gebaren erbij.

Ik erger me aan mezelf. Mijn, zoals hier zo mooi omschreven, kruisgespuis kwam om 05.00 voor het voeden en ik ben dus gewoon al wakker vanaf toen. Super onhandig want over 6 min gaat de wekker. Ik had er beter uit kunnen gaan en wat nuttigs kunnen doen...

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:48

Mars schreef:

Blij dat ik niet de enige was. :+