lenaa_tje schreef:Karl66 schreef:Vandaar dat er ministeriële verantwoordelijkheid is voor de politieke uitspraken en daden van de koning. Maar sinds wanneer valt de vakantie van het koningshuis onder een politieke daad? Je kan de ministeriële verantwoordelijkheid ook te ver doorvoeren. De koning is hier echt zelf verantwoordelijk voor en niet Rutte, ik snap best dat de oppositie dit aan hem probeert te kleven, maar dat is echt spijkers op laag water zoeken.
Tja.. ik kan er weinig aan doen dat er dus overleg is geweest. Het lijkt mij ook geen kwestie waar dat over moet maar het is er nou eenmaal geweest.
De koning informeert de minister president, zodat deze op de hoogte Is is van zijn agenda. Dat is echt wat anders dan bespreken of het wel kan. En dat het in de tweede kamer besproken wordt is niet zo gek. Andere partijen zien hiermee kans om Rutte politiek een beetje te beschadigen. Natuurlijk nemen ze die kans, maar dat maakt Rutte nog steeds niet politiek verantwoordelijk voor een privévakantie.