Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:49

HC maar pb gestuurd met de vraag of het daar goed gaat.
Kijken of er antwoord komt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:57

Nou ja, het is best logisch dat ie weg is, Hc's bijdragen in dit topic werden ook niet echt gewaardeerd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:57

Morrie schreef:
tienus63 schreef:
Wat ik me afvraag, wat is er gebeurd met HC.
Zo was ie aanwezig op bokt en zo nooit meer.

Dat vraag ik me ook al een poosje af

Ja, ik ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:58

sureido schreef:
Nou ja, het is best logisch dat ie weg is, Hc's bijdragen in dit topic werden ook niet echt gewaardeerd.

maar verder is hij ook sinds 11-4 niet meer op Bokt geweest, dat is wel bijzonder voor hem.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:48

Misschien heeft hij een paar keer een groene in zijn nek gehad en dacht ie, nou dan niet?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:51

imaudy schreef:
Misschien heeft hij een paar keer een groene in zijn nek gehad en dacht ie, nou dan niet?

Deze moest ik toch even vaker lezen voor ik hem begreep, dacht even wat anders groen :P :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:08

sureido schreef:

Ze waren dan ook niet erg goed onderbouwd :P

Maar ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:09

_Penotti schreef:
imaudy schreef:

Deze moest ik toch even vaker lezen voor ik hem begreep, dacht even wat anders groen :P :')

Heineken?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:11

Heineken idd Rien10!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:16

Iemand zei dat Belgie zoveel doden had, Nederland heeft er zeker net zoveel. Belgen rekenen de vermoedelijke slachtoffers in verpleegtehuizen mee, Nederland niet en dat zijn er zeker net zoveel als de geregistreerde.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:17

Pfoe vind het wel verraderlijk trouwens, het virus.
Paramedische behandelaar belde mij net (laat ff in het midden wat het is kwa bijv fysio, tandarts, pedicure, mondhygieniste, etc). Gezin besmet. Mijn bezoek valt in de incubatietijd/besmettingsperiode etc.
De ene had een paar dagen een dichte neus, de ander alleen wat moe en nog een familielid knapte maar niet op. Dus adhv laatste is er op 1 juni getest gelijk toen dat mogelijk was sinds die datum voor iedereen. Positief. Daardoor de rest ook laten testen; ook positief.

Niemand weet van wie ze het gehad hebben. Kan natuurlijk overal. Geen zieke personen in hun omgeving. En vervolgens is er op 1 na iedereen zo goed als symptoomloos.

Vind het toch wel een lastig ding. Al die “symptoomlozen”, je hoeft maar even bij de verkeerde een praatje te maken (opa, oma, chronisch zieke of gewoon een fitte volwassene met pech) en ze zijn de Sjaak. Zonder symptomen nies je ook eens natuurlijk, of zit je aan je gezicht etc. Een besmetting is zo gedaan.

Tot hoe ver test je dan, ook de omgeving? Ook de klanten?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:18

rien10 schreef:
Heineken?

:+
Dan Bavaria. Oh nee dies blauw. Dan maar Grolsch.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:22

Hannanas, het schijnt dat je een bepaald aantal virusdeeltjes moet binnen krijgen voordat je besmet raakt.
Met de verkeerde praten en paar virusdeeltjes binnen krijgen hoeft niet perse een besmetting op te leveren. Netjes dat alle mensen gewaarschuwd worden..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:25

Ja zeker netjes! Erg blij mee.
Ja snap ik, grotere/meer virusdeeltjes nodig, echter er zijn er genoeg die echt niet weten hoe ze besmet zijn. Zoals hier ook. Van de ggd hoefde dat niet trouwens, melden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:46

Hannanas schreef:
Van de ggd hoefde dat niet trouwens, melden.

-O-

Op die manier krijgt de GGD zelf toch ook nooit inzicht in hoe dat soort dingen ontstaan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:54

ik was net bij de tandarts omdat er een vulling uit gevallen was maar wat een gedoe zeg, eerst handen ontsmetten, dan een eerstegraads kruisverhoor, dan temperaturen, dan een minuut spoelen met een chlooroplossing en dan maar hopen dat ik niets heb opgelopen daar. Ik moest zelf wel 3 deuren open maken en had geen handschoenen aan. Thuis maar meteen onder de douche en kleren in de was.
Ze was ook nog es niet optimistisch over die kies, daar is ze al 2 jaar aan aan het sleutelen en als er nu weer wat was, moet ie eruit, in het ziekenhuis, bij de kaakchirurg.....('t doet nu meer pijn al toen ik erheen ging trouwens)

Als dit nog lang duurt, moet ik nieuwe kleren 2 maten groter gaan bestellen omdat alles in de 60 graden was moet, dat durf ik met mijn huidige kleding niet aan, dan pas ik het niet meer....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:59

bigone schreef:
Iemand zei dat Belgie zoveel doden had, Nederland heeft er zeker net zoveel. Belgen rekenen de vermoedelijke slachtoffers in verpleegtehuizen mee, Nederland niet en dat zijn er zeker net zoveel als de geregistreerde.

Als je dat terug rekent op basis van de CBS cijfers in Nederland, waardoor je kan weten hoeveel er maximaal aan Corona te wijten is, dan kom je ongeveer gelijk uit, in absolute getallen. Waarbij in België naar eigen zeggen de gemelde cijfers ook niet helemaal volledig zouden zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:31

Ik open youtube, en deze springt in beeld.
Hartverscheurend, 40 jaar ic verpleegkundige geweest en overleden aan corona.
Hij lag in zijn eigen ziekenhuis eerste instantie en werd overgeplaatst naar het AMC waar hij is overleden in bijzijn van zijn familie.

https://m.youtube.com/watch?v=GHkkeZihdfE

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:34

moonfish13 schreef:
Ik open youtube, en deze springt in beeld.
Hartverscheurend, 40 jaar ic verpleegkundige geweest en overleden aan corona.
Hij lag in zijn eigen ziekenhuis eerste instantie en werd overgeplaatst naar het AMC waar hij is overleden in bijzijn van zijn familie.

https://m.youtube.com/watch?v=GHkkeZihdfE

Was dat die man die op het punt stond met pensioen te gaan? Dat lijkt me echt afschuwelijk dat hij toch is blijven doorwerken en slachtoffer is geworden voor hij kon gaan genieten van zijn vrijheid.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:37

Ja. Dat is hij. Vreselijk verdrietig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:40

Vreselijk.
Ik kan alleen zijn familie, vrienden en collega’s alleen maar heel veel sterkte wensen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:44

rien10 schreef:
Ja. Dat is hij. Vreselijk verdrietig.

Echt heel zielig. Ook voor de andere overledenen natuurlijk, maar iemand die bijna verlost was van de werkplicht die sneuvelt op de drempel naar de vrijheid vind ik wel ontzettend heftig. Als het mijn vader was had ik geprobeerd hem thuis te laten blijven en onbetaald verlof of wat dan ook, maar niet als 60-plusser in de coronafrontline laten werken. Echt heel triest voor zijn familie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:48

_Penotti schreef:
Ik denk ook wel dat iedereen die nu ziek is het snel op corona gooit, vorig jaar hadden ze gezegd ik heb griep :D

Dat weet ik wel zeker. Er heerst ook nog steeds gewone griep en die epedemie is ook nog lang niet over volgens artsen..en ja als je eens echt goed de griep krijgt krijgt ben je ook goed ziek en weet je ook niet wat je overkomt.

Mensen die enkel verkouden zijn roepen al snel dat ze de griep hebben terwijl dat niet zo is. Van een simpele verkoudheid kun je ook flink lamlendig wezen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:01

_Penotti schreef:
rien10 schreef:
Heineken?

:+
Dan Bavaria. Oh nee dies blauw. Dan maar Grolsch.

Oh Oh Oh bier is is de aanbieding bij AH, niet alleen Heineken, Bavaria en Grolsch, maar ook Corona extra..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:01

Creatief! Het is idd wel 'n statement!
Citaat:
Band wil optreden in vliegtuig om regels te omzeilen
Zanger Tim Akkerman zegt dat hij met zijn band een concert in een stilstaand vliegtuig gaat geven om zo voor meer dan honderd mensen op te kunnen treden. Tegen AD zegt Akkerman dat het idee ontstond na de persconferentie waarop premier Rutte vorige week bekendmaakte dat vanaf 15 juni vakantievluchten met volle vliegtuigen weer zijn toegestaan. Hij gaat een Boeing 747 huren waar 524 mensen in kunnen.

"Door het vrijgeven van vliegreizen en daardoor het samenkomen in vliegtuigen, was het idee voor een optreden in een vliegtuig snel geboren", aldus Akkerman. "Blijkbaar is de luchtfiltering in vliegtuigen anders en wellicht kunnen we werken met mondkapjes."

De zanger van de band The Ivy League is niet bang dat zijn concert wordt verboden. ,,Als er boetes komen, zien we dan wel weer. Het is ook een statement hè", zegt hij. "De overheid meet met twee maten: wel met z'n allen in een vliegtuig, niet bij een openluchtconcert."