Mars schreef:Je hoeft toch geen groot intelligent vermogen te bezitten om de boodschap ‘blijf thuis’ te kunnen begrijpen?
Ik denk dat je je daarin vergist.. ik denk dat een heel kleine groep dat toch niet begrijpt, die inderdaad menen dat het niet voor hen geldt (neem bijvoorbeeld de complotheoriedenkers / flat-earthers etc). Maar ook de zgn man-bijt-hond mensen..
Ik denk dat de houding 'voor mij geldt het niet, ik laat mijn vrijheid niet afnemen, het loopt allemaal wel los etc' wel degelijk te maken heeft met het kunnen zien van het grote geheel..
(in dezelfde lijn: mijn hond mag in jouw tuin schijten, ik rij gewoon 200 waar 100 geldt, etc..)
Daartegenover zijn ook de mensen die zichzelf nu nog net niet in een bunker plaatsen... die doen geen 'schade' maar of het heel wijs is, is de vraag?
En hoeveel mensen zich niet aan de regels houden, zou ik echt niet durven zeggen.. Ik hoop komend weekend genoeg, en zo niet, dan hoop ik op maatregelen...
NB, als politici vragen blijven stellen die te DOM voor woorden zijn, hoeveel intellect mag je dan van de 'gewone' mens verwachten